Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwitserland

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Zwitserland

Ongelezen bericht door Lysette »

Mijn man gaat komende zomer de Ironman doen in Zwitserland. We plakken hier dan meteen onze vakantie aan vast, we zijn er dan toch. We gaan sowieso ook naar Oostenrijk om een vakantievriendin op te zoeken,maar een weekje of wat Zwitserland lijkt me wel wat, volgens mij is het erg mooi.

Ik ben alleen helemaal niet bekend in Zwitserland. De eerste dagen zitten we in de omgeving van Zürich, maar het is geen probleem om ergens naar toe te rijden. Wat zijn leuke gebieden?

Wat we leuk vinden is ruig gebergte waar je leuk kunt wandelen, samen met de honden uiteraard want die mogen lekker mee :cheer:
We kamperen altijd en hoeven geen luxe. Een plekje voor onze tent en als we naar de WC kunnen en kunnen douchen zijn we blij. Als het maar schoon is.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Zwitserland

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Gaat hij naar die van Zürich zelf of die van Rapperswil? Knap hoor in elk geval!
Omgeving Zürich ken ik niet heel erg goed, maar wandelen kun je natuurlijk altijd en overal, zal eens in mijn boekje kijken, daar staan wandelingen door heel Zwitserland langs watergebieden.

Verder kan je op deze site kijken
http://www.wanderungen.ch

Wanneer ga je precies? Mss is het mogelijk een dagje samen te wandelen, afhankelijk hoe lang je er ook bent, rond de ironman in Zürich ben ik toevallig net in nl waarschijnlijk.

Er moet trouwens ook iets over de grens in Duitsland een wildpark zijn waar honden toegestaan zijn, ik ga hem over twee weken ontdekken
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:Gaat hij naar die van Zürich zelf of die van Rapperswil? Knap hoor in elk geval!
Omgeving Zürich ken ik niet heel erg goed, maar wandelen kun je natuurlijk altijd en overal, zal eens in mijn boekje kijken, daar staan wandelingen door heel Zwitserland langs watergebieden.

Verder kan je op deze site kijken
http://www.wanderungen.ch

Wanneer ga je precies? Mss is het mogelijk een dagje samen te wandelen, afhankelijk hoe lang je er ook bent, rond de ironman in Zürich ben ik toevallig net in nl waarschijnlijk.

Er moet trouwens ook iets over de grens in Duitsland een wildpark zijn waar honden toegestaan zijn, ik ga hem over twee weken ontdekken
Die in Zürich gaat hij doen. Ergens eind juli is het. We weten nog niet precies hoe lang we gaan, denk anderhalf-2 weken.

Bedankt voor de site, die ga ik eens bekijken. Kijken of we een leuk gebied kunnen vinden. Als jij dan weer thuis bent als wij er nog zijn lijkt het me leuk om te wandelen :ok:

Jeannettebo
Zeer actief

Ik ben tot 4 augustus thuis :cheer:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Jaren op vakantie geweest in Wallis in de buurt van Nendaz. prachtige wandelingen gemaakt daar. Maar ook bij Brig en Zermat kun je wandelen. Ach, er zijn nog veel meer gebieden waar je prachtig kunt wandelen in Zwitserland.
Afbeelding
Groetjes Marja
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wallis: Kippel, Wiler en dan met de baan naarboven op de Lauchernalp of samen naar de Langgletsjer bij Blatten, Lötschental. Of van de Lauchernalp naar de Langgletsjer lopen, ook erg leuk.
AfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt allemaal, ik ga het eens op mijn gemakje bekijken :ok: we hebben in ieder geval voor 1.5 week een huis geboekt in de buurt van Zürich, en verder moeten we nog even kijken hoe of wat. Loopt allemaal wat anders dan we eerder dachten, dus even wat dingen heroverwegen.

Jeannettebo
Zeer actief

Lysette schreef:Bedankt allemaal, ik ga het eens op mijn gemakje bekijken :ok: we hebben in ieder geval voor 1.5 week een huis geboekt in de buurt van Zürich, en verder moeten we nog even kijken hoe of wat. Loopt allemaal wat anders dan we eerder dachten, dus even wat dingen heroverwegen.
Welke periode ben je er?
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:
Lysette schreef:Bedankt allemaal, ik ga het eens op mijn gemakje bekijken :ok: we hebben in ieder geval voor 1.5 week een huis geboekt in de buurt van Zürich, en verder moeten we nog even kijken hoe of wat. Loopt allemaal wat anders dan we eerder dachten, dus even wat dingen heroverwegen.
Welke periode ben je er?
In ieder geval eind juli :ok:

Jeannettebo
Zeer actief

26e is er hier gebak :F:

Mocht je ergens in die 1,5 week tijd en zin hebben om een keer te wandelen geef je maar een gil.
Mss dat Biene en Elly ook mee willen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”