Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laatste jachtdag in 2013

Moderator: moderatorteam

tineke

Re: Laatste jachtdag in 2013

Ongelezen bericht door tineke »

ranetje schreef:
tineke schreef:
ranetje schreef:[Ik stel vragen als ik iets wil weten.
En ik stel die vragen over jacht lang niet altijd op het forum zelf.
Juist omdat er altijd mensen zijn zoals jij kennelijk ook (?) die met suggestieve vraagstelling en voorgebakken aannames anderen aan het kruis willen nagelen.
Ja en als de antwoorden je niet bevallen dan sla je die toch gewoon over.
Ik beantwoord je vragen toch gewoon ,ondanks het verbolgen toontje wat je aanslaat :19:
Klaarblijkelijk heb ik een zenuwtje geraakt :roll:
Ja dat klopt.
Vind je het gek?

En nee je beantwoordt mijn vragen (welke?) niet "gewoon".

Je beschuldigt me van een selectief geheugenverlies (heel suggestief ja) op een gebied van de jacht waar ik maar heel weinig van weet, maar waarvan jij kennelijk eerst even hebt besloten dat ik daar óók wat van moet weten omdat ik wel eens heb gereageerd op jachtonderwerpen.
Dus weet ik volgens jou alles van elke vorm van jacht en lijd ik vervolgens aan selectief geheugenverlies.

Je beschuldigt me van iets waar je geen barst van weet, maar waar je even hebt zelf wat hebt ingevuld en terwijl je me helemaal niet kent.
Net zoals je ook anderen niet kent en wel beschuldigt.

Als je mijn reacties leest zou je dat kunnen lezen, maar doe dan even een gewone bril op.

Deze uitspraak die je hebt gequote:
Ervaringen van een ex-jager
Als oud-jager weet ik hoe jagers denken over bejaagbaar wild. Ze zien het als BUIT. Het heeft niets te maken met wildbeheer. Daarom heb ik deze feodale hobby verlaten. Het gaat puur om het schieten. Let wel: 0,2% van de bevolking beoefent dit gedoe, terwijl 97% van de bevolking tegen jacht is. Ongelooflijk.
Is de uitspraak van een persoon die ergens enorme problemen mee heeft.
Misschien terecht, misschien niet dat weet ik niet.
In een onlangs gehouden onderzoek is er inderdaad een meerderheid in Nederland tegen de jacht.
Alleen lang geen 92%[/quote]

Je hebt inderdaad een punt Nettie jouw bijdrages aan dit soort topics zijn nooit opruiend of selectief.
Sorry voor mijn scherpe antwoorden daarover naar jou ,dat heb jij zeker niet verdiend :wink:
Van andere ben ik daar niet zo zeker van moet ik bekennen :wink:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Als oud-jager weet ik hoe jagers denken over bejaagbaar wild. Ze zien het als BUIT. Het heeft niets te maken met wildbeheer. Daarom heb ik deze feodale hobby verlaten. Het gaat puur om het schieten. Let wel: 0,2% van de bevolking beoefent dit gedoe, terwijl 97% van de bevolking tegen jacht is. Ongelooflijk.
Zo Tineke 2 % beoefend de jacht 97% is tegen en 1% weet het niet? Dat is raar. Zeker een van de vele PVDD onderzoeken in eigen gelederen.

Ik geloof direct dat jij die praatjes ook gelooft.
tineke

nyckle schreef:
Zo Tineke 2 % beoefend de jacht 97% is tegen en 1% weet het niet? Dat is raar. Zeker een van de vele PVDD onderzoeken in eigen gelederen.

0,2 dat lijkt me wezenlijk wat anders dan 2,0 ,dus ja ik geloof direct dat jij die praatjes niet gelooft ,je kunt het zelfs niet correct lezen laat staan begrijpen. :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

tineke schreef: Je hebt inderdaad een punt Nettie jouw bijdrages aan dit soort topics zijn nooit opruiend of selectief.
Sorry voor mijn scherpe antwoorden daarover naar jou ,dat heb jij zeker niet verdiend :wink:
Van andere ben ik daar niet zo zeker van moet ik bekennen :wink:
:ok:

Volgens mij kan iemand altijd eerst iets aan iemand vragen en nadere uitleg krijgen voor die iemand schande gaat roepen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
nyckle
Zeer actief

laeken schreef:Ik vraag me af of Nyckle nog geklikt heeft. Want hij is inmiddels van dat andere forum af geknikkerd wegens ongepast gedrag.

Jij bent weer aardig aan het manipuleren. Als ze jou dat op dat forum hebben verteld, hoor je daar precies thuis. Ik ben er n.l niet afgeflikkerd, maar ben vrijwillig daar weggegaan.

Nyckle, ik snap dat er jagers en jagers zijn. Alleen ontken jij alle misstanden als uitzondering en ook ga je dingen roepen als "leer de vos eerst alleen ganzen te eten". Daarmee geef je al direct aan uit welk hout jij gesneden bent. Jij wil blijkbaar ook niet dat de vos een konijn of fazant op eet. Laat dat nu net zijn wat een vos en zijn voorouders al duizenden jaren doen en HOREN TE DOEN! Blijkbaar mag dat niet van jouw soort en daarom dus ook dat ik elke keer weer zal schrijven dat ik niet veel op heb met de meeste jagers. Die hebben van die achterlijke ideeen. Ook de verwilderde kat die ineens een hele andere soort zou zijn in Nederland. Een verwilderde kat is gewoon een verwilderde huiskat. Niet ineens een monster. En ja, ik ken de artikelen waarin beweerd wordt dat dat ineens reusachtige wezens zijn die alles doden wat ze tegenkomen. Dat is larie. Dat weet iedereen. Elke boerderij met katten maakt wilde katten. En dat zijn gewoon precies dezelfde katten als die mensen in huis hebben. Zelfde kleur, zelfde grootte etc. Jagers gaan roepen dat er een soort wilde katten in NL lopen waar ze op moeten knallen. Want dat zijn hele brute dieren die niet meer lijken op de huiskat. Kan helemaal niet want ze paren met elkaar. De katten van de boederij en de katten in het platteland die in het wild zijn gaan leven. Dat zijn dus dezelfde dieren. Er bestaat geen enorme wilde kat want daar is geen enkele foto van en in geen enkel asiel hebben ze ooit katten van wat beweerde je ook al weer? 10 kilo en meer? gezien.
Jongen ik zeg het niet vaak, maar je kletst uit je nek. Ben je nog altijd bioloog of is het tegenwoordig alleen loog
nyckle
Zeer actief

tineke schreef:
nyckle schreef:

0,2 dat lijkt me wezenlijk wat anders dan 2,0 ,dus ja ik geloof direct dat jij die praatjes niet gelooft ,je kunt het zelfs niet correct lezen laat staan begrijpen. :ok:
Sorry Tineke, verkeerd gelezen. :flower:

Dat was denk ik het onderzoek van Natuurmonumenten. Is dat een onafhankelijk onderzoek geweest?
tineke

nyckle schreef:
tineke schreef:
nyckle schreef:

Dat was denk ik het onderzoek van Natuurmonumenten. Is dat een onafhankelijk onderzoek geweest?
Het staat op de site van de faunabescherming daar las ik het.
Hoe ze tot deze cijfers zijn gekomen weet ik niet ,maar dat het merendeel tegen jacht is lijkt me overduidelijk.
ranetje
Zeer actief

_Inge_ schreef:
loony schreef:
mmartinn schreef:
loony schreef:Tuurlijk doe ik het voor mijn hond, die jaren zonder hond heb ik niet gejaagd. En tuurlijk ben ik fier op het werk van mijn hond en pronk ik ermee.
Ik hoop nog veel te kunnen doen met die hond en er nog veel foto's als herinnering kan nemen.
Werk van je hond? Das knap een hond met een geweer in zijn bek!

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Ja het werk van de hond, na het schot moet het opgehaald worden en dat is zijn werk. Verder zal ik maar niet verder gaan in de onzin die hier allemaal uitgekraamd wordt. Heb mijn tijd beter te besteden dan blijven communiceren met mensen met ooglappen en niet bereid zijn eens verder te kijken dan hun neus lang is.
:ok: als mijn hond het al kon, zou ik ook best met zoiets mee willen gaan hoor.
Het is ook mooi om te zien hoe je hond het werk waar je voor traint uitvoert in de praktijk. :ok:
Ik vind het tenminste erg boeiend.
Heb weer een hele andere kant van mijn hond leren kennen.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

ranetje schreef:
L@nghaar schreef:
ranetje schreef:
L@nghaar schreef:Nee dat het niet voor vossen is had ik wel begrepen :D
Ik weet niet beter dan dat er bijgevoerd wordt zodat het wild op die plek/of in de buurt blijft wat het jagen makkelijker maakt.
:ok:

Verder geen idee :U:
Wat bedoel je hiermee :U: ?
Dat ik niet bekend ben met de grofwildjacht (herten, reeën, zwijnen enz.) en ik denk dat het daar over gaat :wink:
Dat er voerplaatsen worden ingericht heb ik wel eens gelezern.
Maar of dat is om het wild op die plek te houden of om de tellingen beter te kunnen doen.. geen idee :U:

edit:typo
Aangezien ik die jager/boswachter oid wel vaker tegenkom zal ik het hem gewoon eens vragen.
Deze "brokjes" werden onder de bosjes gegooid, ik heb mijn twijfels of ze het doen voor een telling maar ik ga het zeker vragen.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
ranetje
Zeer actief

L@nghaar schreef:Aangezien ik die jager/boswachter oid wel vaker tegenkom zal ik het hem gewoon eens vragen.
Deze "brokjes" werden onder de bosjes gegooid, ik heb mijn twijfels of ze het doen voor een telling maar ik ga het zeker vragen.
Graag :ok:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

nyckle schreef:
tineke schreef:
nyckle schreef:

Er is een ruimere meerderheid voor het afschaffen van de wildlijst (plezierjacht), dan voor de schadebestrijding. Voor dit laatste is het -zoals ik begrijp - niet kip en klaar of afschot ook een wat duurzaam resultaat heeft op de populatiegrootte. Snoei brengt ook weer bloei.
Dit laatste kan ook uitgelegd worden, dat er dus nog meer afschot nodig is
populaties proberen a priori in evenwicht te komen met het draagvlak van de habitat.
Dus wees maar niet bang: zelfs een vos zal zich niet ongebreideld voortplanten. :mrgreen:
Er ligt een initiatief voorstel om de wildlijst af te schaffen en te samen met het invoeren van de dieren politie zou dit wel eens het toekomstbeeld kunnen zijn:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”