Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laatste jachtdag in 2013

Moderator: moderatorteam

mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Laatste jachtdag in 2013

Ongelezen bericht door mmartinn »

Ja en dat je dan ook nog met stoere fotos hier een topic aanmaakt zoals TS vind ik echt supertriest.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

laeken schreef:Ik vind jagen op zichzelf nog niet eens een drama. Stel dat je een landgoed bezit en daarop leven vele wilde dieren die daar een mooi en vrij leven hebben. Dan denk je in de winter aan een mooie kerst en je hebt wel zin in fazant, reerug en hazepeper. Ik zou zeggen, pak je geweer en je hond en doe je best om wat dieren te schieten. Hartstikke mooi en helemaal niks mis mee.

Even nadenken Laeken. Wat je schrijft is totale onzin. Dat de jacht bij de adel ligt, die tijd is sinds Napoleon al afgeschaft.

Ga je echter als zondagsjager het veld in na een cursus en meedoen aan een of andere massale georganiseerde jacht om samen bijna 400 fazanten af te knallen dan vind ik het ziek. Of de foto met de vossen. Bijna een emmer nodig als ik dat zie. Zo walgelijk vind ik dat. Dat uitroeien van vossen in een gebied dient slechts 1 doel. Het beschermen van konijnen, fazanten en ander klein wild. En dat laatste moet dan daarna geschoten worden. Jagers die dit soort fratsen uithalen denken niet meer aan de natuur. Immers, ze halen de balans weg en maken er hun eigen veeteelt en hobby-gebiedje van. Dat zou verboden moeten worden.

Naast de plezierjacht is er nu ook al de zondagsjager? Voor de rest lees jachtargumenten.nl

Jagers zijn echter zo hypocriet als de pest wat dat betreft. Loopt er een kat dan wordt die afgeknald. Hij eet immers misschien wel jonge konijnen en hazen. Dood moet hij. Jaagt er een hond van een particulier ergens op een haas dan schreeuwen de jagers moord en brand. Alleen zij mogen op de haas jagen..... :lol1:

Jij haalt de huiskat en de verwilderde kat door elkaar. Een soort, met verschillend karakter.

Soms lees je zelfs artikelen door jagers geschreven over de verstoring van het wild en de natuur door wandelaars met honden. Ze vergeten dan voor het gemak dat zij de oorzaak zijn dat je geen hert of zwijn zal zien in het bos. Elke ree rent direct weg voor mensen. Dat komt omdat jagers in de winter deze dieren stalken, doden en het hele bos verstoren. Op plaatsen waar nooit gejaagd wordt zie je de herten op 20 meter afstand staan overdag. Het zijn dus de jagers die zorgen dat wild hysterisch bang voor mensen wordt. En het zijn de jagers die de dieren willen schieten. Alles wat er verder is, inclusief andere dieren en de natuurlijk gang van zaken, wordt afgedaan als verstoring en daarover moet flink gejankt worden. Stel er is een fazant minder en je schiet er maar 359 ipv 360 op een dag :oohja: :kotz: En stel er zijn ergens vossen en dus werkt het niet goed om 500 tamme fazanten los te laten. Dan zijn de vossen een probleem. Een plaag, een teveel dat afgeschoten moet worden. Dat dient allemaal maar 1 doel en dat doel heet eigen belang. Dat het toegestaan is die kleine laatste stukjes natuur zo te laten gebruiken door een stel hobbyisten is mij een raadsel.

Jij weet donderse goed hoop ik dat loslopende honden een veld heel erg kunnen verstoren, hoop ik. Loslopende honden maken het wild hysterisch. Je doet net alsof een jager hele dag achter herten aanzit en dat daardoor de dieren schuw zijn.

Fazanten uitzetten is verboden! Het kost de jager zijn akte als hij dat doet. Zowel in België als in Nederland. Zoals jij het schrijft, zou het een normale zaak zijn, dat elke jager fazanten zou uitzetten

Je hebt over die laatste stukjes natuur. Waar zijn die in Nederland?

De ganzen hier zijn een groot probleem. Volgens de jagers is er een plaag aan vossen dus die moeten flink bejaagd worden. En de ganzen ook natuurlijk. Want ook dat is een plaag. Totale disbalans. Zouden ze de vossen laten zitten dan leefde er bij elke groep broedende ganzen een koppel vossen dat de helft van de jongen vreet tijdens de lente en zomer. Scheelt een hoop afknallen. Maargoed, dat is blijkbaar hobby en moet zoveel het kan gebeuren.

Ja, ganzen zijn een groot probleem. Het kost miljoenen euro's aan schadevergoeding. Leer jij de vossen even om alleen de ganzen op te vreten? Praten we dan verder.
mmartinn
Zeer actief

Nyckle, jij praat alles recht wat krom is!
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

laeken schreef:Ik vind jagen op zichzelf nog niet eens een drama. Stel dat je een landgoed bezit en daarop leven vele wilde dieren die daar een mooi en vrij leven hebben. Dan denk je in de winter aan een mooie kerst en je hebt wel zin in fazant, reerug en hazepeper. Ik zou zeggen, pak je geweer en je hond en doe je best om wat dieren te schieten. Hartstikke mooi en helemaal niks mis mee.

Ga je echter als zondagsjager het veld in na een cursus en meedoen aan een of andere massale georganiseerde jacht om samen bijna 400 fazanten af te knallen dan vind ik het ziek. Of de foto met de vossen. Bijna een emmer nodig als ik dat zie. Zo walgelijk vind ik dat. Dat uitroeien van vossen in een gebied dient slechts 1 doel. Het beschermen van konijnen, fazanten en ander klein wild. En dat laatste moet dan daarna geschoten worden. Jagers die dit soort fratsen uithalen denken niet meer aan de natuur. Immers, ze halen de balans weg en maken er hun eigen veeteelt en hobby-gebiedje van. Dat zou verboden moeten worden.

Jagers zijn echter zo hypocriet als de pest wat dat betreft. Loopt er een kat dan wordt die afgeknald. Hij eet immers misschien wel jonge konijnen en hazen. Dood moet hij. Jaagt er een hond van een particulier ergens op een haas dan schreeuwen de jagers moord en brand. Alleen zij mogen op de haas jagen..... :lol1:

Soms lees je zelfs artikelen door jagers geschreven over de verstoring van het wild en de natuur door wandelaars met honden. Ze vergeten dan voor het gemak dat zij de oorzaak zijn dat je geen hert of zwijn zal zien in het bos. Elke ree rent direct weg voor mensen. Dat komt omdat jagers in de winter deze dieren stalken, doden en het hele bos verstoren. Op plaatsen waar nooit gejaagd wordt zie je de herten op 20 meter afstand staan overdag. Het zijn dus de jagers die zorgen dat wild hysterisch bang voor mensen wordt. En het zijn de jagers die de dieren willen schieten. Alles wat er verder is, inclusief andere dieren en de natuurlijk gang van zaken, wordt afgedaan als verstoring en daarover moet flink gejankt worden. Stel er is een fazant minder en je schiet er maar 359 ipv 360 op een dag :oohja: :kotz: En stel er zijn ergens vossen en dus werkt het niet goed om 500 tamme fazanten los te laten. Dan zijn de vossen een probleem. Een plaag, een teveel dat afgeschoten moet worden. Dat dient allemaal maar 1 doel en dat doel heet eigen belang. Dat het toegestaan is die kleine laatste stukjes natuur zo te laten gebruiken door een stel hobbyisten is mij een raadsel.

De ganzen hier zijn een groot probleem. Volgens de jagers is er een plaag aan vossen dus die moeten flink bejaagd worden. En de ganzen ook natuurlijk. Want ook dat is een plaag. Totale disbalans. Zouden ze de vossen laten zitten dan leefde er bij elke groep broedende ganzen een koppel vossen dat de helft van de jongen vreet tijdens de lente en zomer. Scheelt een hoop afknallen. Maargoed, dat is blijkbaar hobby en moet zoveel het kan gebeuren.
:E:
Groetjes Eva
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

L@nghaar schreef:
ranetje schreef:
L@nghaar schreef:Nee dat het niet voor vossen is had ik wel begrepen :D
Ik weet niet beter dan dat er bijgevoerd wordt zodat het wild op die plek/of in de buurt blijft wat het jagen makkelijker maakt.
:ok:

Verder geen idee :U:
Wat bedoel je hiermee :U: ?
Dat ik niet bekend ben met de grofwildjacht (herten, reeën, zwijnen enz.) en ik denk dat het daar over gaat :wink:
Dat er voerplaatsen worden ingericht heb ik wel eens gelezern.
Maar of dat is om het wild op die plek te houden of om de tellingen beter te kunnen doen.. geen idee :U:

@Tineke, ik heb geen hond voor grofwild.
En ik heb nooit beweerd dat ik "alles van de jacht weet" :roll:
Ga nou niet zo ver in je ijver dat je er van alles en nog wat bij gaat halen.
Stom vervelend, dat doordraven (en beschuldigen) zonder eerst vragen te stellen zodat je info kunt krijgen.
En dan graag eens geen suggestieve vragen. :klaar:

edit:typo
Laatst gewijzigd door ranetje op 03 jan 2014 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

mmartinn schreef:Nyckle, jij praat alles recht wat krom is!
Er zijn jagers en jagers zoals er mensen en mensen zijn :8):
Sterker nog, jagers zijn mensen. :mrgreen:

Krijg eerder de indruk dat nyckle een nuance probeert aan te brengen is de discussie.
Lijkt me leerzaam om dat eens zo te lezen en er over na te denken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
nyckle
Zeer actief

Er zijn ook mensen, die manipuleren en liegen. Ik praat vanuit de praktijk. De meeste mensen hier zijn nog nooit op jacht geweest. Praten naar wat ze door de PVDD wordt ingefluisterd. Geen wonder dat "de jager"wordt afgeschilderd als een bloeddorstig wezen".

Natuur is tegenwoordig geworden als een gebiedje, waar dieren mogen verhongeren achter hekken, en waar de biodiversiteit wordt vertrapt door grote grazers. Nieuwe wildernis wordt deze natuur genoemd. Zonder ingrepen van de Mens?

Zelf ben ik niet voor om mee te jagen in z.g "grote jachten". Ik weet dat er praktijken zijn, die niet door de beugel kunnen. Die mogen wat mij betreft hard aangepakt worden. Het over grote deel van jagend Nederland is dat met me eens.
Het gaat mij erom, dat ik een eerlijk stukje vlees heb en niet naar de slager hoef. Daarbij komt, dat ik probeer, om biodiversiteit in mijn veld te houden. In samenspraak met de boeren. Daar is hoort het nu en dan een vos schieten ook bij. Net als kraaien.
mmartinn
Zeer actief

nyckle schreef:
Er zijn ook mensen, die manipuleren en liegen. Ik praat vanuit de praktijk. De meeste mensen hier zijn nog nooit op jacht geweest. Praten naar wat ze door de PVDD wordt ingefluisterd. Geen wonder dat "de jager"wordt afgeschilderd als een bloeddorstig wezen".

Natuur is tegenwoordig geworden als een gebiedje, waar dieren mogen verhongeren achter hekken, en waar de biodiversiteit wordt vertrapt door grote grazers. Nieuwe wildernis wordt deze natuur genoemd. Zonder ingrepen van de Mens?

Zelf ben ik niet voor om mee te jagen in z.g "grote jachten". Ik weet dat er praktijken zijn, die niet door de beugel kunnen. Die mogen wat mij betreft hard aangepakt worden. Het over grote deel van jagend Nederland is dat met me eens.
Het gaat mij erom, dat ik een eerlijk stukje vlees heb en niet naar de slager hoef. Daarbij komt, dat ik probeer, om biodiversiteit in mijn veld te houden. In samenspraak met de boeren. Daar is hoort het nu en dan een vos schieten ook bij. Net als kraaien.
Dat over die vos is natuurlijk complete onzin. Vossen reguleren zichzelf.
En jagen voor een eerlijk stukje vlees? Nou dan zul je toch echt moeten verhuizen (canada bv), en dan ben je zo'n :ok: jager in mijn ogen.
Jacht in Nederland vind ik op zijn minst dubieus.
Zelfde als de natuursubsidies voor boeren, die bedoelt zijn voor het in stand houden van de fauna die onder andere in de akkers voor komen.
Nou ik zal je vertellen dat de gemiddelde boer hun land heerlijk omploegd zonder voor die tijd maatregelen te treffen om de fauna te verjagen, en dus alles kapot maalt.
En vaak zitten de jagers qua visie een beetje in de zelfde hoek. (je hoeft je persoonlijk niet aangesproken te voelen)
Als wij maar kunnen schieten, het vlees na die tijd opeten vind ik dan heel gewoon en niet een argument van: kijk eens hoe goed we zijn.
Als je als jager zowel de prooi schiet alswel de predator ben je natuurlijk niet met natuurbehoud bezig.
De lol van het schieten kan ik nog inkomen, maar dan wel op kleiduiven bv.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

mmartinn schreef:
nyckle schreef:

Dat over die vos is natuurlijk complete onzin. Vossen reguleren zichzelf.
Zijn de woorden van Jaap Mulder, die zich ook al wolvenexpert noemt. Niet dat ik vossen expert ben, maar na 5 jaren geen afschot op de vos is deze soort explosief gestegen. (Eigenlijk al sinds de 70er jaren van de vorige eeuw. Voorheen had de jachtopzichter een dagtaak om de vos te beheren. Met alle toegestane middelen van die tijd.)
En jagen voor een eerlijk stukje vlees? Nou dan zul je toch echt moeten verhuizen (canada bv), en dan ben je zo'n :ok: jager in mijn ogen.
Suggereer je nu, dat er geen eerlijke stukjes vlees hier in Nederland rondlopen en vliegen :scratch:

Jacht in Nederland vind ik op zijn minst dubieus.
Zelfde als de natuursubsidies voor boeren, die bedoelt zijn voor het in stand houden van de fauna die onder andere in de akkers voor komen.
Nou ik zal je vertellen dat de gemiddelde boer hun land heerlijk omploegd zonder voor die tijd maatregelen te treffen om de fauna te verjagen, en dus alles kapot maalt.

Ik ben het met je eens, dat dit vaak gebeurd en dat er veel wild wordt gedood op deze manier. Een oplossing zou kunnen zijn, om akkerranden in te zaaien met wilde planten. Dan krijg je direct gezeur van "Zie je wel zo kunnen jagers meer wild schieten". Dat geef ik je op een briefje.

En vaak zitten de jagers qua visie een beetje in de zelfde hoek. (je hoeft je persoonlijk niet aangesproken te voelen)
Als wij maar kunnen schieten, het vlees na die tijd opeten vind ik dan heel gewoon en niet een argument van: kijk eens hoe goed we zijn.
Bij de meeste jagers is het schieten van ondergeschikt belang. Wil je veel schieten, dan kun je de zeldzame kleiduif schieten. :lol1:

Als je als jager zowel de prooi schiet alswel de predator ben je natuurlijk niet met natuurbehoud bezig.
De lol van het schieten kan ik nog inkomen, maar dan wel op kleiduiven bv.

Hier zit een gedachtefoutje. Een predator maakt geen verschil, of het nu een muis is, of een zeldzame "harrekiet". Wij denkende en onderscheid makende mens wel. We leven voor 99% in een door de mens gemaakt landschap. Beheer en schadebestrijding is naar mijn opinie nodig. Wel op zo'n manier, dat de soort blijft bestaan en er een zo'n ruim mogelijke diversiteit is.
mmartinn
Zeer actief

nyckle schreef:We leven voor 99% in een door de mens gemaakt landschap.
Dit is natuurlijk niet zo.
Wij leven in een landschap dat voor 99% aangetast is door de mens.
Dat is heel wat anders.
Weet je welke film je eens zou moeten kijken? HOME http://www.imdb.com/title/tt1014762/
Is echt serieus een hele mooie documentaire!
Over de invloed van de mens op aarde
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

ranetje schreef:@Tineke, ik heb geen hond voor grofwild.
Stom vervelend, dat doordraven (en beschuldigen) zonder eerst vragen te stellen zodat je info kunt krijgen.

Nee dat heb jij ook niet beweerd dat beweer ik omdat je ten alle tijde in dit soort topics komt opdraven.

Ik had niet het idee dat vragen stellen zo jouw ding was ,want op iedere foto van de jacht ook op die waarbij er twijfels zijn of het geen uitgezette beesten zijn heb jij niets anders te melden dan dit soort opmerkingen :ugh:

Je hondje heeft het beslist naar de zin gehad Loony
Goed gewerkt
tineke

ranetje schreef:

Krijg eerder de indruk dat nyckle een nuance probeert aan te brengen is de discussie.

Nou zelf heb ik meer het idee dat Nyckle zijn aanmelding op dit forum per abuis aanziet voor een oorkonde die hem tot de Almachtige Heilige Blaaskaak der Shepping verklaart :mrgreen:
tineke

nyckle schreef:
En dacht je nu echt dat het plaatsen van dit soort foto's of soortgelijke en advertenties voor jachtpartijen in het buitenland daar niets mee te maken hebben.
Het zal je wellicht als een schok voorkomen maar er zijn mensen die voor zichzelf denken en niet achter de pvddd aanhollen.
Procentsgewijs is 97% van de mensen tegen de jacht ,zoveel leden heeft de pvdd nog niet eens :denken:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vraag me af of Nyckle nog geklikt heeft. Want hij is inmiddels van dat andere forum af geknikkerd wegens ongepast gedrag.

Nyckle, ik snap dat er jagers en jagers zijn. Alleen ontken jij alle misstanden als uitzondering en ook ga je dingen roepen als "leer de vos eerst alleen ganzen te eten". Daarmee geef je al direct aan uit welk hout jij gesneden bent. Jij wil blijkbaar ook niet dat de vos een konijn of fazant op eet. Laat dat nu net zijn wat een vos en zijn voorouders al duizenden jaren doen en HOREN TE DOEN! Blijkbaar mag dat niet van jouw soort en daarom dus ook dat ik elke keer weer zal schrijven dat ik niet veel op heb met de meeste jagers. Die hebben van die achterlijke ideeen. Ook de verwilderde kat die ineens een hele andere soort zou zijn in Nederland. Een verwilderde kat is gewoon een verwilderde huiskat. Niet ineens een monster. En ja, ik ken de artikelen waarin beweerd wordt dat dat ineens reusachtige wezens zijn die alles doden wat ze tegenkomen. Dat is larie. Dat weet iedereen. Elke boerderij met katten maakt wilde katten. En dat zijn gewoon precies dezelfde katten als die mensen in huis hebben. Zelfde kleur, zelfde grootte etc. Jagers gaan roepen dat er een soort wilde katten in NL lopen waar ze op moeten knallen. Want dat zijn hele brute dieren die niet meer lijken op de huiskat. Kan helemaal niet want ze paren met elkaar. De katten van de boederij en de katten in het platteland die in het wild zijn gaan leven. Dat zijn dus dezelfde dieren. Er bestaat geen enorme wilde kat want daar is geen enkele foto van en in geen enkel asiel hebben ze ooit katten van wat beweerde je ook al weer? 10 kilo en meer? gezien.
Afbeelding
tineke

laeken schreef:Er bestaat geen enorme wilde kat want daar is geen enkele foto van en in geen enkel asiel hebben ze ooit katten van wat beweerde je ook al weer? 10 kilo en meer? gezien.
Hij is vast in de war met die panter die jaren geleden op de veluwe meen ik rondliep :engel:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

tineke schreef: Nou zelf heb ik meer het idee dat Nyckle zijn aanmelding op dit forum per abuis aanziet voor een oorkonde die hem tot de Almachtige Heilige Blaaskaak der Shepping verklaart :mrgreen:
Daar zit 'm nou net de crux.
Bij de Schepping is een foutje gemaakt met de predatoren en wij moeten dankbaar zijn, dat de jagers dit voor ons recht zetten. :ok:
Laatst gewijzigd door korthaar op 03 jan 2014 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

]
Goed gewerkt
Idd en dat is voor mij ook het belangrijkste
ranetje
Zeer actief

tineke schreef:
ranetje schreef:

Nou zelf heb ik meer het idee dat Nyckle zijn aanmelding op dit forum per abuis aanziet voor een oorkonde die hem tot de Almachtige Heilige Blaaskaak der Shepping verklaart :mrgreen:
Blijkt dat iedereen bepaalde postings dus weer anders kan lezen. :ok:

Dat er vervolgens bepaalde foto's worden getoond en dat nyckele daar dan kennelijk ook nog de schuld van krijgt is bijna komisch.
tineke schreef:Procentsgewijs is 97% van de mensen tegen de jacht ,zoveel leden heeft de pvdd nog niet eens
Eh ................... nou nee.
Vissen worden in het verhaal van vissers nogal eens groter.
En dit percentage is kennelijk in de gedachten van sommige mensen ook gegroeid :wink:

Ben benieuwd uit wel onderzoek je dat hebt?
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

loony schreef:]
Goed gewerkt
Idd en dat is voor mij ook het belangrijkste
Ja tuurlijk!!!
Je doet het voor je hond, niet voor je eigen egootje. Daarom ga je ook zo trots op de foto met je geschoten tamme fasantjes.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Afbeelding
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Tuurlijk doe ik het voor mijn hond, die jaren zonder hond heb ik niet gejaagd. En tuurlijk ben ik fier op het werk van mijn hond en pronk ik ermee.
Ik hoop nog veel te kunnen doen met die hond en er nog veel foto's als herinnering kan nemen.
tineke

ranetje schreef:
tineke schreef:
ranetje schreef: Er zijn jagers en jagers zoals er mensen en mensen zijn :8):

Blijkt dat iedereen bepaalde postings dus weer anders kan lezen. :ok:

Dat er vervolgens bepaalde foto's worden getoond en dat nyckele daar dan kennelijk ook nog de schuld van krijgt is bijna komisch..

Daar krijgt hij van mij in ieder geval niet de schuld van ,ik vind zijn bijdrages hier in het algemeen de jagers geen goed doen.
Niet enkel in dit topic.
Misschien lees ik dat wel verkeerd of wellicht wat objectiever omdat ik geen interesse heb om bij zijn clubje te horen en mijn mening zo ongenuanceerd als ik wil kan geven :mrgreen:
ranetje schreef:
tineke schreef: Procentsgewijs is 97% van de mensen tegen de jacht ,zoveel leden heeft de pvdd nog niet eens
Eh ................... nou nee.
Vissen worden in het verhaal van vissers nogal eens groter.
En dit percentage is kennelijk in de gedachten van sommige mensen ook gegroeid :wink:

Ben benieuwd uit wel onderzoek je dat hebt?
Gewoon van een openbare site ,die er uiteraard wel weer totaal naast zal zitten als het niet in het straatje past :roll:

Bron fauna bescherming.

Ervaringen van een ex-jager
Als oud-jager weet ik hoe jagers denken over bejaagbaar wild. Ze zien het als BUIT. Het heeft niets te maken met wildbeheer. Daarom heb ik deze feodale hobby verlaten. Het gaat puur om het schieten. Let wel: 0,2% van de bevolking beoefent dit gedoe, terwijl 97% van de bevolking tegen jacht is. Ongelooflijk.

Over ganzenjacht nog het volgende: door het verbod op loodhagel wordt er geschoten met staal of bismut. De inslag van deze korrels is veel minder, waardoor veel meer dieren verminkt worden. Het aangeschoten wild, dat levend wegkomt, maar een afgrijselijke koortsdood sterft, is zeker vervijfvoudigd. Vooral bij ganzen, waar met loodhagel al veel aangeschoten werd, is dit nu nog veel meer. Het is ethisch gezien volkomen onverantwoord om op ganzen te schieten en zeker de helft of meer dusdanig te verminken dat ze sterven aan de hagelkorrels in het lichaam. Zowel De Faunabescherming als Vogelbescherming dienen dit argument naar voren te brengen.

Ik ben een deskundige op het gebied van wildbeheer, weet hoe de jacht in elkaar zit en hoe misdadig er wordt gesproken over concurrenten van bejaagbaar wild. De roofdiervergiftiging in Drenthe is geen toevalligheid. Het gebeurt op grote schaal, overal waar gejaagd wordt op (uitgezette) fazanten. Wildbeheereenheid?? Een volstrekte lacher. Beheer door WILDEN, zal men bedoelen.

De jacht op alle vogels dient afgeschaft te worden, zeker op fazanten, want die worden allemaal opgekweekt in rennen. Het dient geen enkel maatschappelijk doel. Bij mij in de buurt zitten minstens dertigduizend fazanten, in rennen, te wachten tot ze “beheerd” worden. Het is een schande, pure natuurcriminaliteit, vooral aangewakkerd door het grote geld van jagende veelverdieners, jagende politici en hun familie.
tineke

loony schreef:Tuurlijk doe ik het voor mijn hond, die jaren zonder hond heb ik niet gejaagd. En tuurlijk ben ik fier op het werk van mijn hond en pronk ik ermee.
Ik hoop nog veel te kunnen doen met die hond en er nog veel foto's als herinnering kan nemen.
En dan lekker plaatsen hier die foto's :ok: :ok:
ranetje
Zeer actief

tineke schreef:
ranetje schreef:@Tineke, ik heb geen hond voor grofwild.

Nee dat heb jij ook niet beweerd dat beweer ik omdat je ten alle tijde in dit soort topics komt opdraven.

Ik had niet het idee dat vragen stellen zo jouw ding was ,want op iedere foto van de jacht ook op die waarbij er twijfels zijn of het geen uitgezette beesten zijn heb jij niets anders te melden dan dit soort opmerkingen :ugh:

Goed gewerkt
Dus omdat ik wel eens iets zeg over jacht en dan vooral kleinwildjacht weet ik alles over jacht. :roll:
En vervolgens ga je me beschuldigen van een selectief geheugen, nadat je zelf maar even een bepaalde conclusie hebt getrokken vanachter je scherm?

Ik stel vragen als ik iets wil weten.
En ik stel die vragen over jacht lang niet altijd op het forum zelf.
Juist omdat er altijd mensen zijn zoals jij kennelijk ook (?) die met suggestieve vraagstelling en voorgebakken aannames anderen aan het kruis willen nagelen.
Ik ga jou toch ook niet beschuldigen van het feit dat er mensen zijn die andere mensen doodschieten omdat jij toevallig ook een mens bent.
Ik erger me aan dat soort discussies en ja, soms probeer ik dan nog wat mensen te matigen.
Mijn stommiteit natuurlijk want achter een beeldscherm lekker doordraven is veel fijner? :roll:

Aangezien jagers meestal zo beschuldigend worden aangesproken zoals ook hier weer het geval is, is het zo langzamerhand begrijpelijk dat de lust tot uitleggen ze een beetje vergaat.
Ja er zitten vervelende mensen tussen, zoals overal in de maatschappij.
Afbeelding
tineke

ranetje schreef:[Ik stel vragen als ik iets wil weten.
Juist omdat er altijd mensen zijn zoals jij kennelijk ook (?) die met suggestieve vraagstelling en voorgebakken aannames anderen aan het kruis willen nagelen.
Ja en als de antwoorden je niet bevallen dan sla je die toch gewoon over.
Ik beantwoord je vragen toch gewoon ook voor de schermen ,ondanks het verbolgen toontje wat je aanslaat :19:
Klaarblijkelijk heb ik een zenuwtje geraakt :roll:
mmartinn
Zeer actief

loony schreef:Tuurlijk doe ik het voor mijn hond, die jaren zonder hond heb ik niet gejaagd. En tuurlijk ben ik fier op het werk van mijn hond en pronk ik ermee.
Werk van je hond? Das knap een hond met een geweer in zijn bek!

Afbeelding
tineke

ranetje schreef:Aangezien jagers meestal zo beschuldigend worden aangesproken zoals ook hier weer het geval is, is het zo langzamerhand begrijpelijk dat de lust tot uitleggen ze een beetje vergaat.
Ja er zitten vervelende mensen tussen, zoals overal in de maatschappij.
Wellicht moeten ze een keer de verbindende factor daarin gaan zoeken en dat zijn ze toch echt zelf.
De jagers die hier op dit forum antwoorden vind ik nou niet bepaald een lans slaan voor hun hobby,eerder het tegenovergestelde :ugh:
Overigens vind ik dat ook van de jagers ,al zijn dat weinig ,die ik persoonlijk ken.
loony
Zeer actief
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

mmartinn schreef:

Ja het werk van de hond, na het schot moet het opgehaald worden en dat is zijn werk. Verder zal ik maar niet verder gaan in de onzin die hier allemaal uitgekraamd wordt. Heb mijn tijd beter te besteden dan blijven communiceren met mensen met ooglappen en niet bereid zijn eens verder te kijken dan hun neus lang is.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

loony schreef:
mmartinn schreef:

Ja het werk van de hond, na het schot moet het opgehaald worden en dat is zijn werk. Verder zal ik maar niet verder gaan in de onzin die hier allemaal uitgekraamd wordt. Heb mijn tijd beter te besteden dan blijven communiceren met mensen met ooglappen en niet bereid zijn eens verder te kijken dan hun neus lang is.
:ok: als mijn hond het al kon, zou ik ook best met zoiets mee willen gaan hoor.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

tineke schreef:
ranetje schreef:[Ik stel vragen als ik iets wil weten.
Ja en als de antwoorden je niet bevallen dan sla je die toch gewoon over.
Ik beantwoord je vragen toch gewoon ,ondanks het verbolgen toontje wat je aanslaat :19:
Klaarblijkelijk heb ik een zenuwtje geraakt :roll:
Ja dat klopt.
Vind je het gek?

En nee je beantwoordt mijn vragen (welke?) niet "gewoon".
Je beschuldigt me van een selectief geheugenverlies (heel suggestief ja) op een gebied van de jacht waar ik maar heel weinig van weet, maar waarvan jij kennelijk eerst even hebt besloten dat ik daar óók wat van moet weten omdat ik wel eens heb gereageerd op jachtonderwerpen.
Dus weet ik volgens jou alles van elke vorm van jacht en lijd ik vervolgens aan selectief geheugenverlies.

Je beschuldigt me van iets waar je geen barst van weet, maar waar je even hebt zelf wat hebt ingevuld en terwijl je me helemaal niet kent.
Net zoals je ook anderen niet kent en wel beschuldigt.

Als je mijn reacties leest zou je dat kunnen lezen, maar doe dan even een gewone bril op.

Deze uitspraak die je hebt gequote:
Ervaringen van een ex-jager
Als oud-jager weet ik hoe jagers denken over bejaagbaar wild. Ze zien het als BUIT. Het heeft niets te maken met wildbeheer. Daarom heb ik deze feodale hobby verlaten. Het gaat puur om het schieten. Let wel: 0,2% van de bevolking beoefent dit gedoe, terwijl 97% van de bevolking tegen jacht is. Ongelooflijk.
Is de uitspraak van een persoon die ergens enorme problemen mee heeft.
Misschien terecht, misschien niet dat weet ik niet.
In een onlangs gehouden onderzoek is er inderdaad een meerderheid in Nederland tegen de jacht.
Alleen lang geen 92%
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

loony schreef:
mmartinn schreef:

Oh yes. Gelukkig!

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”