En vanmorgen weer vroeg mijn bed uit om richting belgie te gaan. Na de gebruikelijke koffie en koek, mijn drijverskledij aan. Honden laten plassen en beslis tommy en zirka te nemen voor de voormiddag.
Komt er ineens iemand zeggen dat er een picker up tekort is en wie er zin heeft. Meteen reageerde ik, was een mooie gelegenheid om tommy te testen.
Dus zirka tegen haar zin weerde auto in.
Daar gingen we dan op post, ik was de enige met een springer als picker up, normaal alleen maar retrievers daar. Dus was stront nerveus. De track begon en ik was bang dat als de lijn eraf ging tommy als een speer naar de drijvers zou gaan en daar mee zou gaan. Dus de eerste 2 fazanten die geschoten werden in mijn buurt was ik kwijt aan andere retrievers, gewoon dat geklooi met de riem en een hond op scherp. Dus een poging met lijn af en tot mijn verbazing maakte tommy de klik goed. Bleef netjes naast mij of naast de schutter. Houd de schutter in het oog en kijkt goed naar de loop. Bij een schot zag die meteen waar ie moest markeren en bij het commando ja ging ie. Al onze apporten zijn binnen gekomen en er waren er een boel verloren bij in de bramen en blind over de sloten tussen bramen. Lopers waren een pleziervoor tommy. Ik had er 32 en helaas een stuk of 10 moeten laten gaan voor een labrador die r bekend staat als de bully. Dus ik floot tommy liever terug als ik die hond zag, kon geen gaten in mijn hond veroorloven.
Maar al bij al had ik een erg blije schutter die zwaar tevreden was, geen kind meer aan tommy en een praktijkervaring rijker.
Netjes wachten

En gaan

En weer wachten

Effe poseren terwijl we wachten tot de drijvers in gang komen, tommy verloor ze niet uit het oog.

Na de jacht effe samen op de kiek

En nen dikke merci van de schutter

Resultaat van de dag 370 stuks een record