korthaar schreef:Renee1966 schreef:korthaar schreef:[Sandra] schreef:Nee, dan 'Hij doet niks hoor.'
Ik had het hondje ook mooi niet neergezet.
We hebben de situatie niet precies gezien.
Er zijn ook kleine hondjes die "groot" denken.
Mensen vinden het ook niet altijd even prettig als er iemand boven op je lip komt staan. ( comfortabele zone)_
Best mogelijk -dat bij beide honden los- de Rottie alleen een natuurlijk correctie (zonder gaatjes) had gegeven.
Dat risico ga ik echt niet nemen met zo'n klein hondje en een onbekende grote hond. Als de rottie toch te hard corrigeert is het hondje wel stuk hè.
Ja, maar aan de andere kant moeten mensen zich ook realiseren, dat zij eigenaren van een grote hond in een lastige situatie kunnen brengen.
Ik ga aangelijnd b.v. ook niet kort langs een American Akita.
En als de honden los lopen, maak ik eerst contact met de andere baas.
Van mijn honden verwacht ik dat ze ALLE honden nergeren als ze aan de lijn lopen.
Ik loop dagelijks met 4 honden aan de riem en ook als er honden uitvallen wil ik niet dat ze reageren laat staan bijten!
Ik heb ook een hond gehad die aan de riem voor de kill ging en het was aan mij om haar onschadelijk te houden ook al rende er loslopende honden op haar af terwijl het aanlijn gebied was.
Dat is toch logisch.
Ik heb een keer de riem losgelaten dat was toen ze aangevallen werd door een kangal van 90kilo.
Als je toch zo nodig met een hond over straat gaat die je geestelijk of fysiek niet de baas kan ben jij de gene die moet ontwijken niet andersom.
Wat heb je toch een gekke op straat lopen zeg.
Ik heb het een paar weken terug meegemaakt met een loslopende rottweiler (waarvan de baas op krukken liep) en het veld op rende waar wij (hondenschool) les aan het geven waren.
Deze rottweiler zocht een onderdanige border collie reu van een jaar oud uit en dook erop.
Baas gillen van een afstand dat hij niet wilde dat andere zijn hond ervanaf trokken want alleen hij mogt dat
Toen we de hond er eigenlijk af hadden bleek ie mooi twee grote gaten te hebben gebeten in een hond die niet eens terug vocht.
Ik wil niet weten wat er was gebeurd als we heb er niet af hadden gehaald, baas was in de tussen tijd met z'n krukken aan het proberen inslaan op een andere hond die aangelijnd stond te blaffen en zich in het gevecht wilde mengen.