Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ellen en de birmanen schreef:Johanna laat ze allemaal lullen. de beste stuurlui staan aan wal. ik weet wat het is om te moeten knokken tegen iets wat diarree heet en soms heel soms verlies je de strijd. dat is mij 1x gebeurd bij een kitten. daar was geen oorzaak van te vinden wat de diarree veroorzaakte. ondanks alle onderzoeken werd ik neer gezet als een fokker die geen hart had voor het kitten. ik had dit moeten doen en ik had dat moeten doen. echter hebben mijn dierenarts en ik toen besloten om het kitten te laten gaan. het woog met 10 weken nog geen 500 gram en viel met de dag af ondanks de stopmiddelen, dwangvoeding en de metrazol en panacur.
blijf aub updates plaatsen en reageer niet op de betweters.
ellen
Johanna, zorg voor rust en ontspanning, denk dat dit op dit moment het beste advies is wat ik jou mee kan en wil geven.
Je doet je best hoor, Puck heeft het echt wel getroffen met jou, maar dat heb ik ook al eerder gezegd
ellen en de birmanen schreef:Johanna laat ze allemaal lullen. de beste stuurlui staan aan wal. ik weet wat het is om te moeten knokken tegen iets wat diarree heet en soms heel soms verlies je de strijd. dat is mij 1x gebeurd bij een kitten. daar was geen oorzaak van te vinden wat de diarree veroorzaakte. ondanks alle onderzoeken werd ik neer gezet als een fokker die geen hart had voor het kitten. ik had dit moeten doen en ik had dat moeten doen. echter hebben mijn dierenarts en ik toen besloten om het kitten te laten gaan. het woog met 10 weken nog geen 500 gram en viel met de dag af ondanks de stopmiddelen, dwangvoeding en de metrazol en panacur.
ellen
O! En jij denkt dat je de enige bent die dat heeft mee gemaakt? Hier zit er nog eentje dus ik ben niet een stuurlui dat aan wal staat. Sorry
En bij wie ik me aan ga sluiten weet ik nog helemaal niet..tjongejonge..
ellen
O! En jij denkt dat je de enige bent die dat heeft mee gemaakt? Hier zit er nog eentje dus ik ben niet een stuurlui dat aan wal staat. Sorry
En bij wie ik me aan ga sluiten weet ik nog helemaal niet..tjongejonge..
als jij je aangesproken voelt is dat jou probleem. ik noem geen namen. ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die dit heeft meegemaakt. maar ik zat ook niet te wachten op commentaar van derden die niet wisten hoe mijn kitten er aan toe was dus ook niet een oordeel er over konden vellen.
ellen
Tjonge jonge, ik kan mij voorstellen dat Johanna niet meer zit te wachten om een update te geven.
Wij kunnen geen diagnose stellen via het scherm, wij kennen de pup niet, wij kennen de situatie niet, vaak zit iets in de kleine dingetjes die niet echt uit te leggen zijn via een scherm.
Dus neem wat gas terug alsjeblieft en steun Johanna een beetje, denk dat Puck daar ook beter van wordt, is beter voor Puck in plaats van dat Johanna geheel onzeker wordt!
als jij je aangesproken voelt is dat jou probleem. ik noem geen namen. ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn die dit heeft meegemaakt. maar ik zat ook niet te wachten op commentaar van derden die niet wisten hoe mijn kitten er aan toe was dus ook niet een oordeel er over konden vellen.
ellen
Ik heb geen enkel probleem hoor. We hebben hier ook niets van doen met jouw kitten maar wel met Puck. En de meeste mensen die hier reageren in dit topic gaat het pupje erg ter harte en die mensen maken zich zorgen en willen graag dat het pupje beter wordt. Snap je dat? Ik zou dat best fijn vinden als eigenaar van zo'n ziek diertje dat mensen mee leven en goede raad geven. Beter dan dat ze je maar laten aanmodderen, toch?
Laatst gewijzigd door Maryanne op 01 jan 2014 02:25, 2 keer totaal gewijzigd.
johanna68 schreef:Vind het ook niet leuk dat ik hier niks meer ga zetten... Als eerst mijn manier van schrijven met onderbreking van puntjes. Zoonlief heeft tijd terug een waterijsje gegeten boven toetsenbord en sommige toetsen zitten muur vast.
Enige dat ik wel wil schrijven hier dat ik spijt heb dat ik toch al Puck voor onderzoeken heb gebracht. Mijn dierenartsen en de rest dierenartsen hadden gelijk.. Ze kan het niet aan. Eerst aansterken omdat er verbetering was . Aansterken deed ze ondanks dat er misschien inwendig iets zou kunnen zijn vandaar zou dat latere zorg zijn die ze nodig had.. En idd ..na een enorme geweldige opleving afgelopen weekend en mooie poep...zelfs buiten dwangvoer om zelfstandig eten en 3 ons aangekomen van vrijdag tot gisteren...Dat alles is dank aan een reis en onderzoeken weg. Puck had gelijk bij thuiskomst water dunne ontlasting...eet niet meer. Zit geen beweging meer in. Heb tot half twee bij haar gezeten en vanaf 6 uur weer. Inmiddels had ze zo de bench onder gepoept nam niet eens moeite om verderop te gaan liggen. Lag er midden in. Kortom. Puck heeft de stress van onderzoeken niet aangekund en we zijn dus terug bij af.
En nogmaals mijn excuus voor het niet meer plaatsen van update aan diegene die graag lezen betreft Puck haar toestand.
Mens wat een doffe ellende. Ik hoop en duim dat het toch nog allemaal goed gaat komen.
(En sorry, ik moest even grijnzen over dat waterijsje. Hier ooit een beker yogho en op een volgend toetsenbord een plens cola. Er heeft hier een tijd een aardappelschilmesje naast het toetsenbord gelegen zodat ik bepaalde toetsen ook weer omhoog kon krijgen. )
ellen
Ik heb geen enkel probleem hoor. We hebben hier ook niets van doen met jouw kitten maar wel met Puck. En de meeste mensen die hier reageren in dit topic gaat het pupje erg ter harte en die mensen maken zich zorgen en willen graag dat het pupje beter wordt. Snap je dat? Ik zou dat best fijn vinden als eigenaar van zo'n ziek diertje dat mensen mee leven en goede raad geven. Beter dan dat ze je maar laten aanmodderen, toch?
denk jij dat ik niet met puck mee leef? dan heb je dat fout. alleen ik ga geen zogenaamde goede adviezen geven waar zij niks mee kan. ik ben geen dierenarts, zoals velen hier op het forum dat niet zijn, dus daar kan ik haar niet in helpen. trouwens waarom is iemand "verplicht" om advies op te volgen. het is een advies en dat kan je net zo goed naast je leggen.
ellen
Ook helemaal mee eens. Baasje heeft het al zo moeilijk en dat word door kritiek niet beter, zo word het haar nog moeilijker gemaakt. Ze heeft toch nu alle energie nodig om kleine Puck goed te verzorgen en daar kan kritiek niet goed voor zijn. En zomaar zeggen dat er iemand de pup op zal halen vind ik echt veel te ver gaan. Als of ze het allemaal beter zullen doen.
Ik hoop dat het beter gaat met Puckje.
Ik hoop echt dat het beter gaat met Puck. Ik vind het jammer dat je hier niet wil vertellen wat Puck heeft.
Je geeft aan dat mensen kritiek hebben ja dat klopt maar dit komt voort uit bezorgdheid voor Puck. Ik hoop dat je dat wel kunt begrijpen.
Ik heb in het begin al aangegeven om de ontlasting op te sturen voor een uitgebreid onderzoek dus niet alleen voor giardia. Ik heb het vermoeden dat de DA waar je nu bent geweest dit wel heeft gedaan en dat hier wat is uit gekomen. Ik hoop dat je hier wel wil opschrijven wat Puck heeft want iedereen kan er van leren. En ik heb helaas ervaring met een hond die aan de diarree was. Gelukkig is dat nu helemaal goed gekomen. Maar ik ben wel nieuwsgierig wat Puck nu heeft.
als je tijd hebt kun je mss een oproepje op mp plaatsen om te proberen de andere nestgenootjes te traceren. mss hebben die hetzelfde en kun je elkaar helpen met tips. zou mooi zijn als er bv een oorzaak bekend werd bij een van de de andere pups en jij daar ook wat aan zou hebben. . evt kunnen jullie samen dan die fokker aansprakelijk stellen voor de kosten, want die zullen niet mis zijn.
Ik zie niet veel kritiek richting baasje maar wel richting lakse dierenartsen. Dat ze zich dat zelf aantrekt is helemaal niet nodig.
Ik ben ondertussen toch best wel benieuwd hoe het met de kleine gaat maar dat zal nu allemaal wel via PB besproken worden?
Wat veroorzaakt nu toch alle ellende? TS schijnt dat ondertussen te weten maar deelt het niet meer met ons. jammer, is toch een mooi leermoment. Maar het zij zo.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.
JYBD schreef:Ik zie niet veel kritiek richting baasje maar wel richting lakse dierenartsen. Dat ze zich dat zelf aantrekt is helemaal niet nodig.
Ik ben ondertussen toch best wel benieuwd hoe het met de kleine gaat maar dat zal nu allemaal wel via PB besproken worden?
Wat veroorzaakt nu toch alle ellende? TS schijnt dat ondertussen te weten maar deelt het niet meer met ons. jammer, is toch een mooi leermoment. Maar het zij zo.
maar wie zegt dat die dierenartsen laks zijn? niemand van ons is erbij geweest en ik kan heel goed begrijpen dat johanna niet alles kan onthouden wat er wel en niet is gezegd en gedaan en welke medicatie er wel of niet is gegeven.
ellen
JYBD schreef:Ik zie niet veel kritiek richting baasje maar wel richting lakse dierenartsen. Dat ze zich dat zelf aantrekt is helemaal niet nodig.
maar wie zegt dat die dierenartsen laks zijn? niemand van ons is erbij geweest en ik kan heel goed begrijpen dat johanna niet alles kan onthouden wat er wel en niet is gezegd en gedaan en welke medicatie er wel of niet is gegeven.
ellen
Inderdaad, heb je gelijk in. We zijn er allemaal niet bij en het is ook maar platte tekst die je hier leest. Het is makkelijk om te oordelen over een tekst op een beeldschermpje.
Ik blijf rustig meelezen en hoop dat het goed gaat komen met de kleine.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.
ellen
Omdat vele misschien wel de ervaring hebben met lakse DAsen, helaas komt dat vaker voor dan zou moeten.
Woezel schreef:Welke medicatie er gegeven is zie je toch wel op de factuur?
dat hoeft niet. ik krijg ook geen factuur bij de dierenarts omdat ik die niet wil hebben.
**crutz** ben ik met je eens. maar misschien zijn deze dierenartsen helemaal niet laks en gaan ze gewoon eerst een protocol afwerken van eerst dit en daarna dat uitsluiten om vervolgens verder te gaan kijken.
dat een dierenartspraktijk geen echo-apparaat heeft zegt in mijn ogen niet zoveel over de dierenarts of deze wel of niet goed is.
dat hoeft niet. ik krijg ook geen factuur bij de dierenarts omdat ik die niet wil hebben.
**crutz** ben ik met je eens. maar misschien zijn deze dierenartsen helemaal niet laks en gaan ze gewoon eerst een protocol afwerken van eerst dit en daarna dat uitsluiten om vervolgens verder te gaan kijken.
dat een dierenartspraktijk geen echo-apparaat heeft zegt in mijn ogen niet zoveel over de dierenarts of deze wel of niet goed is.
En dat meer dan 2 weken lang? Een diertje dat lijdt en dan toch maar even protocolletjes afwerken?
Mijn dierenarts had allang doorverwezen en wij hebben een hele goede dierenarts.
Ik snap jou écht niet Ellen
En dat meer dan 2 weken lang? Een diertje dat lijdt en dan toch maar even protocolletjes afwerken?
Mijn dierenarts had allang doorverwezen en wij hebben een hele goede dierenarts.
als ik mijzelf maar snap dat vind ik het belangrijkste.
je kan niet alles tegelijk doen want zo`n lichaampje kan niet alle medicatie verwerken. wat te denken van de stress voor die pup iedere keer opnieuw naar de dierenarts moet. is ook niet echt geweldig voor de weerstand. en nogmaals wij kennen de dierenarts niet, wij weten niet precies wat er wel of niet is gedaan want we zijn er niet bij geweest. dus we vellen een oordeel over iets wat we niet weten.
ellen
Maryanne schreef:
als ik mijzelf maar snap dat vind ik het belangrijkste.
je kan niet alles tegelijk doen want zo`n lichaampje kan niet alle medicatie verwerken. wat te denken van de stress voor die pup iedere keer opnieuw naar de dierenarts moet. is ook niet echt geweldig voor de weerstand. en nogmaals wij kennen de dierenarts niet, wij weten niet precies wat er wel of niet is gedaan want we zijn er niet bij geweest. dus we vellen een oordeel over iets wat we niet weten.
ellen
die pup ging al eens en soms zelfs twee keer per dag naar de da, dus die stress was er toch al.
en je kunt me veel vertellen maar met een zo jonge pup die overduidelijk zo ziek is, ga je niet experimenteren en/of afwachten.
niet als eigenaar maar al zeker niet als da.
uiteindelijk hebben we het verloop een paar weken kunnen volgen (en bij de laatste berichten had pupke zo'n diarree dat het niet eens meer de kracht had om er niet in te gaan liggen, dus mag je toch wel gevoeglijk aannemen dat het gedokter tot dan toe niet wat je zegt echt geholpen had)) en helemaal in het duister tasten we nou ook weer niet.
*edit
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Verdomme kun je jezelf iets opleggen om te negeren.....
Heb dit topic gevolgd wil niet gaan smeken om een up-date, daar pas ik voor
Maar ben wel heel benieuwd hoe het met dit puppekind gaat.
Negeren is moeilijk omdat ik wel begaan ben met dit pupje.
Slotje!!!! en indien nodig open maar een nieuw topic