Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advocaatje leef je nog....
Moderator: moderatorteam
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Advocaatje leef je nog....
Nou, de dames en heer hier hebben de eerste portie op. Aan het gerammel te horen zijn de bakjes wel 3x extra uitgelikt 
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
- Aantal honden: 1
Knallen neemt hier nu behoorlijk toe en Suus pakt de lekkertjes niet meer aan/laat zich niet afleiden meer.
Kun je ook een ander alcoholische drankje geven bv boswandeling?
Groetjes,
Kristel
Kristel
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
1 keer per jaar alcohol heb ik liever dan een dier dat compleet over de zeik gaat en in alle staten is door vuurwerk. Bij Luna ging het vorig jaar best goed, in tegenstelling tot het jaar ervoor, dus ik hoop dat het dit jaar niet nodig is. Voor Appie de kat kijk ik het even aan. Als ze om tien uur nog redelijk rustig is hou ik het bij een tabletje Sanal Relax voor het grote werk om twaalf uur.
Just in case: wat geef je aan een kat van anderhalf tot twee kilo? Een theelepel?
Just in case: wat geef je aan een kat van anderhalf tot twee kilo? Een theelepel?
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Hier geen advocaat maar witte likeur (baileys en dat soort spul) wat er als zoete koek in gaat. werkt ook primaFendi schreef:Knallen neemt hier nu behoorlijk toe en Suus pakt de lekkertjes niet meer aan/laat zich niet afleiden meer.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat een theelepel wel veel is, een kat schijnt gevoeliger te zijn., Zou beginnen met een halfje voor zio'n klein ding
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Ja toch wel he? Twijfelde al. Ik geef liever niks, maar vorig jaar zat ze 's ochtends nog compleet gestresst onder het bed en pas eind van de ochtend kwam ze er schoorvoetend wat onderweg, om bij iedere knal weer terug te spurten. Toen had ze alleen die tabletjes gehad.fes/lou schreef:Ik denk dat een theelepel wel veel is, een kat schijnt gevoeliger te zijn., Zou beginnen met een halfje voor zio'n klein ding
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
hahahah die hond is zo ladderzat en heeft morgen een kater zo groot als een tijger.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Simone
- Zeer actief
Gaat goed nu, we hebben de juiste hoeveelheid gevonden, maar moet wel elk uur. Wij wonen in de binnenstad en er worden hier aan de lopende band van die bommen afgestoken, het liefst in prullenbakken. Streven lijkt te zijn ze allemaal te slopen, pfff. Het galmt dus echt hier in huis, compleet met rammelende ramen. Fien ligt nu rustig, loopt af en toe wat rond. We hebben het donker gemaakt en behoorlijk hard van die relaxmuziek aan. Wat een verschil met vorig jaar zeg!
-
loentje
- Actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
flatcoated retriever - Aantal honden: 2
hier hebben ze ook een advocaatje op, en liggen nu te snurken.
Het ergste moet nog komen, het lijkt wel oorlog.
Straks mogen ze nog eens snoepen, een keer per jaar zal toch leverbeschadiging opleveren.
Ze hebben beide een eetlepel gehad.
Het ergste moet nog komen, het lijkt wel oorlog.
Straks mogen ze nog eens snoepen, een keer per jaar zal toch leverbeschadiging opleveren.
Ze hebben beide een eetlepel gehad.
- kipo
- Zeer actief
Als je mij bedoelt; ik heb niet gezegd dat honden leverschade krijgen van 1 keer alcohol, ik heb alleen gezegd dat de belasting van de lever niet minder is van alcohol dan van alprazolam. Ik krijg nl de indruk dat er mensen zijn die tegen het gebruik van medicatie zijn om wat voor reden dan ook, maar het gebruik van alcohol prima vinden. Ik kan dat niet rijmen, de werking van alprazolam is uitvoerig onderzocht, er is een minimum en maximum dosis vastgesteld en het is ook nog eens niet duur (voor de krenten onder ons, een fles advocaat is volgens mij duurder).gyanty schreef:Alcohol zal voor honden niet schadelijker voor de lever zijn dan voor de mens. Daarnaast zal de gemiddelde hond normaal geen alcohol krijgen (in tegenstelling tot mensen). Van die 1 keer per jaar krijgen ze geen leverbeschadiging. Tjong het valt me wel op dat er nogal wat mensen op allerlei gebieden zaken volledig uit verband halen en ontzettend overdrijven.... Gezond verstand is tegenwoordig ver te zoeken (dit is niet tegen ts gericht dus)
Wel vind ik elk uur een theelepel voor een hond van 2 kg behoorlijk veel, dat is zeker vergelijkbaar met 2-3 glaasjes elk uur voor een volwassen mens.
Leverschade is overigens niet het enig mogelijke nadelige effect.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
schopje!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- dagmar88
- Zeer actief
Lizanne schreef:Dan moet je wel kunnen oefenen. Hier wordt pas sinds gister vuurwerk afgestoken.
Gaat best heel snel hoor, ben ook pas vanaf gisteren met Tibbe bezig
Heeft wel 's middags wat advocaat gehad, maar nu al uren niet meer. Meneer is nog volop aan het snaaien, knuffelen en spelen.
Enige nadeel is dat natuurlijk alle honden wat krijgen, ze gigantisch op eten gericht zijn en mijn perfect gebakken luxe biefstukje in een oogwenk van het aanrecht was verdwenen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
dagmar88 schreef:Lizanne schreef:Dan moet je wel kunnen oefenen. Hier wordt pas sinds gister vuurwerk afgestoken.
Heeft wel 's middags wat advocaat gehad, maar nu al uren niet meer. Meneer is nog volop aan het snaaien, knuffelen en spelen.
Enige nadeel is dat natuurlijk alle honden wat krijgen, ze gigantisch op eten gericht zijn en mijn perfect gebakken luxe biefstukje in een oogwenk van het aanrecht was verdwenen
Die was goed voor een vuurwerkbom
- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
Lizanne schreef:Hier geen advocaat maar witte likeur (baileys en dat soort spul) wat er als zoete koek in gaat. werkt ook primaFendi schreef:Knallen neemt hier nu behoorlijk toe en Suus pakt de lekkertjes niet meer aan/laat zich niet afleiden meer.
Suus vind de boswandeling ook heerlijk, ze is nu rustig, ligt wel onder tafel te kijken
Groetjes,
Kristel
Kristel
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nou ja, het gaat dus niet bij elke hond zo snel.dagmar88 schreef:Lizanne schreef:Dan moet je wel kunnen oefenen. Hier wordt pas sinds gister vuurwerk afgestoken.
Ik ben ruim een week bezig met Mila (zonder onderbrekingen, ben dus constant bij haar geweest en er zijn 8 tubes smeerkaas doorheen gegaan
Super natuurlijk dat het bij Tibbe en sommige andere honden héél snel vruchten afwerpt, maar het kan dus ook wat meer tijd nodig hebben.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Hier gaat alles ondanks de herrie en het geknal buiten nog goed. Slapen (zonder advocaatje) allemaal lekker op de bank. Alleen buiten lopen willen ze even niet.
- dagmar88
- Zeer actief
DeDiana schreef: Super natuurlijk dat het bij Tibbe en sommige andere honden héél snel vruchten afwerpt, maar het kan dus ook wat meer tijd nodig hebben.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Lola is ook nog bereikbaar en loopt buiten niet helemaal compleet panisch mee. Voor mij voldoende, ik ga toch geen uitgebreide wandeling tussen de rotjes door maken, maar een haastig plasje op het rustigste moment of een rustige middag binnenshuis is wel mogelijk.dagmar88 schreef:DeDiana schreef: Super natuurlijk dat het bij Tibbe en sommige andere honden héél snel vruchten afwerpt, maar het kan dus ook wat meer tijd nodig hebben.T is ook echt niet zo dat hij overal fluitend doorheen zal gaan en hij komt al een dag of wat niet meer buiten, maar hij is op korte tijd al veel beter te bereiken wanneer hij bang is.
-
Simone
- Zeer actief
Fien heeft lekker liggen slapen toen het vuurwerk het hevigst was. Vandaag is ze weer haar vrolijke zelf. Buiten nog wat onzeker door toch nog wat knallen, maar ze heeft in ieder geval geen kater.
Volgend jaar counter conditioneren proberen en ik zal weer een advocaatje in huis halen.
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Volgend jaar counter conditioneren proberen en ik zal weer een advocaatje in huis halen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Fijn dat het goed gegaan isSimone schreef:Fien heeft lekker liggen slapen toen het vuurwerk het hevigst was. Vandaag is ze weer haar vrolijke zelf. Buiten nog wat onzeker door toch nog wat knallen, maar ze heeft in ieder geval geen kater.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik vind het knap dat iemand de vergelijking kan maken dat een theelepel voor een hond van 2 kilo hetzelfde is voor iemand 2 of 3 glazen (daar heb ik overigens geen moeite mee normaal). Dat is volgens mij niet helemaal onderbouwd en niet een feit?
Hier vroeg op de avond een eetlepel per hond door het eten gegeven. Daar sliepen ze 1,5 uur op
. Ik heb nog nooit 2 zulke rustige honden gehad haha. Rond middernacht waren ze al weer redelijk wakker. Toen gingen ze aan hun hersenwerkje. Kay heeft dit jaar iets nieuws. Blaffen naar zwaar geknal. Hij is niet extreem bang, maar wel reactief. Hij heeft dus ook nog wat extra advocaat gehad. Werkte na een half uurtje, maar deze reactie heeft hij dus niet eerder gehad. Ondanks vorig jaar countertraining voorgaande jaren. Dit jaar was er voor eerst geen bench, dus misschien was dat ook gewoon onwennigheid van hem (andere jaren bij vrienden en zijn veilige plek dus meegenomen, nu gewoon thuis en daar heb ik geen bench staan normaal)
Hier vroeg op de avond een eetlepel per hond door het eten gegeven. Daar sliepen ze 1,5 uur op

- kipo
- Zeer actief
Nee exact uitgerekend heb ik het niet, maar wou jij beweren dat een theelepel op 2 kg evenveel effect heeft als een theelepel op 60-70 kg?gyanty schreef:Ik vind het knap dat iemand de vergelijking kan maken dat een theelepel voor een hond van 2 kilo hetzelfde is voor iemand 2 of 3 glazen (daar heb ik overigens geen moeite mee normaal). Dat is volgens mij niet helemaal onderbouwd en niet een feit?
Verder TS; fijn dat Fien goed door het vuurwerk heen is en dat ze zich vandaag weer happy voelt
-
Safari
Mijn mannen hadden wat last van nadorst
de waterbak was helemaal leeg vanmorgen.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Safari schreef:Mijn mannen hadden wat last van nadorstde waterbak was helemaal leeg vanmorgen.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Fijn meid!Simone schreef:Fien heeft lekker liggen slapen toen het vuurwerk het hevigst was. Vandaag is ze weer haar vrolijke zelf. Buiten nog wat onzeker door toch nog wat knallen, maar ze heeft in ieder geval geen kater.
Hier beginnen ze nu weer te knallen
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Hier ook een paar jaar op rij advocaat gebruikt, maar Cena goede het vorig jaar ineens niet meer. Ze weigerde het door te slikken
knelboel! Dus toen nog pillen gaan halen de 31e en dat ging goed.
Gister dus weer pillen gegeven en ze was gezellig aanwezig, beetje suf maar niet knock. Zeker niet panisch. Ze durfde zelfs rond middernacht even bij het raam te komen kijken!!
En heb zó gelachen om de vreetkick die ze er door krijgt. Schooien op hoog niveau hoor! Pfff!!
Gister dus weer pillen gegeven en ze was gezellig aanwezig, beetje suf maar niet knock. Zeker niet panisch. Ze durfde zelfs rond middernacht even bij het raam te komen kijken!!
En heb zó gelachen om de vreetkick die ze er door krijgt. Schooien op hoog niveau hoor! Pfff!!
RIP Cena
-
Safari
Nou dat zekerSannePP schreef: En heb zó gelachen om de vreetkick die ze er door krijgt. Schooien op hoog niveau hoor! Pfff!!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Haha Cena komt normaal nooit met haar neus op tafel en nu constant als niemand keek...Safari schreef:Nou dat zekerSannePP schreef: En heb zó gelachen om de vreetkick die ze er door krijgt. Schooien op hoog niveau hoor! Pfff!!op een gegeven moment zaten ze hier aan de Brie......en stinken vandaag
RIP Cena
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Nee, zie je dat staan dan? Het ging er om dat je het als een feit bracht...Dat is ietwat misleidend, zo kan ik ook van alles beweren natuurlijk om mijn eigen verhaal maar te bevestigen.kipo schreef:Nee exact uitgerekend heb ik het niet, maar wou jij beweren dat een theelepel op 2 kg evenveel effect heeft als een theelepel op 60-70 kg?gyanty schreef:Ik vind het knap dat iemand de vergelijking kan maken dat een theelepel voor een hond van 2 kilo hetzelfde is voor iemand 2 of 3 glazen (daar heb ik overigens geen moeite mee normaal). Dat is volgens mij niet helemaal onderbouwd en niet een feit?![]()
Verder TS; fijn dat Fien goed door het vuurwerk heen is en dat ze zich vandaag weer happy voelt

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nog strafbaar ook onder de 16 alcohol laten drinken. 
Wat je zegt ben je zelfffff