Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vuurwerk proof

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Vuurwerk proof

Ongelezen bericht door Peter27 »

Mijn labrador Bumper heeft veel nadelen. Ze eet van straat, houdt van prutsloten en kruipt op de bank als ze de kans krijgt. Maar ze heeft ook veel goede eigenschappen. Zo is ze bijvoorbeeld onverstoorbaar bij vuurwerk. Vorig jaar heeft ze met haar voorpoten in de vensterbank naar al die mooie lichtjes staan kijken en het liefst was ze mee naar buiten gegaan.

Echt een heel verschil met mijn vorige hond. Dat was een bearded collie en die was panisch voor knallen. Dat was elk jaar weer een drama.

Is het lab eigen dat ze minder last hebben van vuurwerk eigenlijk??

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
blablabla :)
Diesel en Loek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kleine keeshond
Grote grijze keeshond

Re: Vuurwerk proof

Ongelezen bericht door Diesel en Loek »

Heerlijk hè, ik heb ook twee honden die niet op vuurwerk reageren.

Ik denk trouwens niet dat het lab eigen is om niet bang te zijn voor vuurwerk, ik ken ze namelijk ook wel die wel bang zijn.

Sent from my C6603 using Tapatalk
Peter27
Zeer actief

Labs staan wel bekend als 'schotvast' voor zover je daar waarde aan hecht. Kan me voorstellen dat een hond die bang is voor knallen niet je vers geschoten eend opduikeld :)

Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Mijn honden zijn gelukkig ook niet bang voor vuurwerk.
Onze Drazic stond ook altijd voor het raam te kijken naar de lichtflitsen prachtig vond hij dat.
Voor Bruno wordt het zijn eerste nieuwjaarsdag ben benieuwd hoe hij het gaat ervaren, maar Bruno is overal nogal onverstoorbaar in dus ik denk dat het voor hem ook geen problemen op gaat leveren.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Peter27 schreef:Is het lab eigen dat ze minder last hebben van vuurwerk eigenlijk??
Nee, niet echt. En juich niet te vroeg. Geniet van nu, maar besef dat het kan veranderen. Mijn vorige hond was echt dól op vuurwerk. Vond ze prachtig. Lekker kijken, ze kon zelfs los mee op straat. En er is nooit iets gebeurd in de zin dar er vuurwerk naar haar is gegooid, maar toen ze ouder werd, werd ze ronduit bang. Elk jaar erger, ook.

En dat hoor je váák. Genoeg theorieën waarom het zo is, maar niemand weet het zeker.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Peter27
Zeer actief

Ze wordt in maart 6 dus ik verwacht niet dat het nog veranderd als er tenminste niet iets naars gebeurd

Sent from my LG-P760 using Tapatalk
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Peter27 schreef:Ze wordt in maart 6 dus ik verwacht niet dat het nog veranderd als er tenminste niet iets naars gebeurd
Dante werd op haar zesde bang. Daarvoor was het dikke pret.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door annemick »

Ik ben ook blij met een hond die niet bang is voor vuurwerk, moet zelfs oppassen dat ze er niet naar toe gaat, ze vindt het allemaal reuze interressant.
Een aantal jaar terug tijdens het uitlaten werd een rotje voor onze voeten gegooid, ik schrok mij echt de tering en zij dus ook maar na veel knallen waarbij ik niet meer reageerde was het weer goed, ze kijkt er amper van op of om en is ondertussen 12.
Afbeelding
rose
Zeer actief

Ongelezen bericht door rose »

Hier zijn ze binnen ook niet bang, maar buiten vinden ze het toch niet echt geweldig als het te dicht in de buurt komt :wink:
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Als het zicht op oudere leeftijd achteruit gaat, kan het maar zo enger worden.
Als als als..geniet er maar van dat het nu zo gaat. :ok:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Peter27 schreef:Mijn labrador Bumper heeft veel nadelen. Ze eet van straat, houdt van prutsloten en kruipt op de bank als ze de kans krijgt. Maar ze heeft ook veel goede eigenschappen. Zo is ze bijvoorbeeld onverstoorbaar bij vuurwerk. Vorig jaar heeft ze met haar voorpoten in de vensterbank naar al die mooie lichtjes staan kijken en het liefst was ze mee naar buiten gegaan.

Echt een heel verschil met mijn vorige hond. Dat was een bearded collie en die was panisch voor knallen. Dat was elk jaar weer een drama.

Is het lab eigen dat ze minder last hebben van vuurwerk eigenlijk??

Ik lees eigenlijk maar 1 nadeel, het van de straat eten, de rest hoort gewoon bij het lab zijn, zeker de
prutsloten :cheer: :lekkerpuh:

En nee, niet elke lab is onverstoorbaar of schotvast, het ligt gewoon aan de hond van welk ras deze ook is. Wel erg fijn dat ze niet bang is :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Heerlijk hoor een hond die niet bang is. Geniet er maar van :ok: Maar het klinkt wel als een echte onverstoorbare labrador :mrgreen:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

rose schreef:Hier zijn ze binnen ook niet bang, maar buiten vinden ze het toch niet echt geweldig als het te dicht in de buurt komt :wink:
Hier net zo.
Met de p&p ronde loop er nu maar even bij, alsof m'n spierballen in de weg zitten, om de belhamels wat op afstand te houden.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

korthaar schreef:
rose schreef:Hier zijn ze binnen ook niet bang, maar buiten vinden ze het toch niet echt geweldig als het te dicht in de buurt komt :wink:
Hier net zo.
Met de p&p ronde loop er nu maar even bij, alsof m'n spierballen in de weg zitten, om de belhamels wat op afstand te houden.
:80: helpt dat?
de lab van mijn vader moest vast als hij een rotje afschoot want die wou hij apporteren :Q:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Drazic schreef:Mijn honden zijn gelukkig ook niet bang voor vuurwerk.
Onze Drazic stond ook altijd voor het raam te kijken naar de lichtflitsen prachtig vond hij dat.
Voor Bruno wordt het zijn eerste nieuwjaarsdag ben benieuwd hoe hij het gaat ervaren, maar Bruno is overal nogal onverstoorbaar in dus ik denk dat het voor hem ook geen problemen op gaat leveren.
Ik was op de bank in slaap gevallen en werd wakker om half 2 :J: gelukkig nieuwjaar.
Dat betekent dat mijn honden ook gewoon geslapen hebben anders was ik er wakker van geworden.
En volgens mijn moeder vond Bruno het ook helemaal niet eng, had ik al verwacht die is echt onverstoorbaar.

Gek eigenlijk van vuurwerk wordt ik niet wakker maar als een hond hier kucht, likt of blaft ben ik gelijk wakker. :U:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”