Marco schreef:Oh ja. Benthor heeft eens een buurtkat 'weggejaagd'. Deze kat vocht in de achtertuin met een van onze katten.
Samen met Benthor rende ik op de herrie af en aanschouwde het gevecht kort door het raam van de achterdeur. Chaos! Tussen vechtende honden zou ik noodgedwongen nog wel springen maar vechtende katten scheiden doe ik niet. Heel naïef dacht ik daarom: weet je wat, ik zet de deur open en Benthor jaagt de buurtkat weg met wat geblaf en gegrom. Probleem opgelost en iedereen blij!![]()
Je raadt het al. In plaats van een einde te maken aan de chaos van een kattengevecht voegde ik met het loslaten van Benthor alleen maar chaos toe. Totaal niet op de hoogte van mijn goede bedoelingen stormde Benthor met een waas voor zijn ogen naar buiten. Hoewel hij onderscheid maakte tussen de buurtkat en die van ons was het probleem nu nog veel groter geworden. Ik had een terriër, op zijn eigen afgesloten erf, achter een prooi aan gestuurd. Maar dat is wijsheid achteraf.![]()
Onze bejaarde kat kon de schutting niet op komen en de buurtkat bleef staan als een hert die gevangen was in de koplampen van een aanstormende auto. Benthor keek kort naar onze kat, die panisch halverwege de schutting hing, keek naar de buurtkat en deed wat een terriër doet met prooien op eigen erf. CHARGE!![]()
Hij beet de buurtkat niet maar nam hem als een stier op de horens. Het arme beestje vloog salto's makend twee meter hoog door de lucht. Dat zou zijn redding kunnen zijn geweest. Onze schutting is namelijk twee meter hoog. Uiteraard zat niets mee en beduusd kwam de buurtkat aan onze kant van de schutting op het grasveld terecht. Ik snapte wel dat commando's roepen hier niet meer zou werken. Om de buurtkat te redden moest ik Benthor uit zijn 'redzone' halen. En toen begon de achtervolging.
Zo snel als ik kon rende ik achter dit tweetal aan. Geen rekening houdend met de paden en borders in de tuin renden we rondjes. Volgens mij hoorde ik Yakety Sax spelen op de achtergrond. Benthor was natuurlijk zeer behendig mij te ontwijken. Er leek geen einde aan te komen. Na een tijdje kreeg gelukkig een van ons de tegenwoordigheid van geest deze dwaasheid te beëindigen: de buurtkat sprong in een ultieme poging te ontsnappen aan alles wat achter hem aan zat door ons kattenluikje naar binnen.
Ik trof hem boven aan op de vensterbank. Ongeschonden maar zeer boos. Toen we waren uitgeblazen en afgekoeld kon ik hem van de vensterbank plukken, onderzoeken en even later weer uitzetten in het wild. Wie er stout was en wie niet, daar laten Benthor en ik ons liever niet over uit. In stilte en overeenstemming hebben we wel besloten dit nooit meer te doen, althans niet meer op mijn initiatief.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benthor en de buurtkat
Moderator: moderatorteam
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Benthor en de buurtkat
Onderstaand verhaal van Marco wilde ik jullie niet onthouden.
- kloesje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own) - Aantal honden: 4
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
- Aantal honden: 1
Re: Benthor en de buurtkat
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb beeld

-
Melanie 74
Ik heb beeld, onze katten hebben ook ruzie met de buurkatten en onze Wanda staat dan te stuiteren.
Gelukkig is ze geen terrier en maakt wel degelijk onderscheid tussen onze kat en de buurkat.
Gelukkig is ze geen terrier en maakt wel degelijk onderscheid tussen onze kat en de buurkat.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Mijn katten halen Skadi erbij als ze het niet kunnen winnen van een buurkat
Maar dit is an sich vermakelijker leesvoer
Maar dit is an sich vermakelijker leesvoer
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
nathalie71
Heel leuk verhaal,zie het als een film voor me...haha
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hilarisch!
Maar ik doe het ook hoor, als er in onze tuin mot is tussen onze katten en buurtkatten, gooi ik ook die deur open en mogen de honden de aanvallers wegjagen. Timberpoes is een bejaard watje en Pindapoes heeft wel een ego maar is stiklief voor alles en iedereen, dus ruzie is per definitie de schuld van de vreemde kat. En ik weet dat de hpnden niks meer doen dan er luid blaffend op af rennen.
Maar ik doe het ook hoor, als er in onze tuin mot is tussen onze katten en buurtkatten, gooi ik ook die deur open en mogen de honden de aanvallers wegjagen. Timberpoes is een bejaard watje en Pindapoes heeft wel een ego maar is stiklief voor alles en iedereen, dus ruzie is per definitie de schuld van de vreemde kat. En ik weet dat de hpnden niks meer doen dan er luid blaffend op af rennen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik heb beeld.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
tineke
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Och jee en nu weet iedereen waar zijn plek is en kunnen ze van de zomer heerlijk genieten samen in de tuin van de zon.
Maar stop Marco voor zijn eigen veiligheid in de bench
Maar stop Marco voor zijn eigen veiligheid in de bench