nou, inderdaad, het beestje is al meer dan 2 weken ernstig ziek en er is nog niet eens fatsoenlijk onderzoek gedaanrenee-uk schreef:ik zou nou onderhand toch echt eens uitgezocht willen hebben wat er aan de hand is met dat hondje, want dat er iets behoorlijk mis is lijkt me wel duidelijk.
ik begrijp ook niet dat die da niet eens een deugdelijk onderzoek doet, het lijkt me dat een bloedonderzoek toch allang gedaan had kunnen zijn.
er maar vanuit gaan dat dit vanzelf overgaat lijkt me toch echt wat al te optimistisch.
arm klein hondje
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup Puck
Moderator: moderatorteam
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Pup Puck

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
erg he, ik vind het zo ontzettend sneu voor dat hondjeHutsje schreef:nou, inderdaad, het beestje is al meer dan 2 weken ernstig ziek en er is nog niet eens fatsoenlijk onderzoek gedaanrenee-uk schreef:ik zou nou onderhand toch echt eens uitgezocht willen hebben wat er aan de hand is met dat hondje, want dat er iets behoorlijk mis is lijkt me wel duidelijk.
ik begrijp ook niet dat die da niet eens een deugdelijk onderzoek doet, het lijkt me dat een bloedonderzoek toch allang gedaan had kunnen zijn.
er maar vanuit gaan dat dit vanzelf overgaat lijkt me toch echt wat al te optimistisch.
arm klein hondje.
meer dan een hoop natte vingerwerk is er zo te lezen niet gedaan en wat ik ervan begrijp is die ontlasting ook niet in een lab onderzocht.
het zou mijn da niet zijn eerlijk gezegd

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ik vind die da ook veel te laks, het bloed had al lang onderzocht moeten worden. En een echo van de buik was ook geen overbodige luxe geweest.
Zo veel kan zo'n jonge pup ook niet hebben.
Zo veel kan zo'n jonge pup ook niet hebben.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Snap ik ook niet, het is geen parvo maar onderzoek is er niet naar gedaan.Hutsje schreef:nou, inderdaad, het beestje is al meer dan 2 weken ernstig ziek en er is nog niet eens fatsoenlijk onderzoek gedaanrenee-uk schreef:ik zou nou onderhand toch echt eens uitgezocht willen hebben wat er aan de hand is met dat hondje, want dat er iets behoorlijk mis is lijkt me wel duidelijk.
arm klein hondje.
Ik zou op zoek gaan naar een andere dierenarts, je kan een pup niet telkens met grote hoeveelheden pijnstiller inspuiten en maar afwachten of hij de draad op gaat pakken. Het wordt een behoorlijke lijdensweg zo.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Geloof ook niet dat het parvo is.
Dan was het hondje er allang aan bezweken.
Ik hoop dat hij snel op knapt.
Dan was het hondje er allang aan bezweken.
Ik hoop dat hij snel op knapt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Mee eens.renee-uk schreef:ik zou nou onderhand toch echt eens uitgezocht willen hebben wat er aan de hand is met dat hondje, want dat er iets behoorlijk mis is lijkt me wel duidelijk.
arm klein hondje
Die echo zou ik vandaag willen.
Als er steeds zo'n problemen zijn met de ontlasting en er is een zo sterk vermoeden van hevige buikpijn, zou Puck zo langzamerhand ook nog een verstopping of een darminvaginatie kunnen hebben en dat moet direct behandeld worden.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik denk dat er in de buurt niet zomaar wat is en dat je toch al snel aan Ommen of Wilhelminaoord moet denken. Dat zijn 2e lijns voorzieningen (in ieder geval De Tweede Lijn in Wilhelminaoord) met veel meer mogelijkheden. Ik vind het ook veel te lang duren en dat je da te lang wacht met een doorverwijzing onder de noemer 'afwachten wat dit/zus/zo doet'. Echt jammer. Snap dat je met vervoer zit, maar er is je ook aanbod hiervoor gedaan of misschien auto lenen?!

-
mytwodogs
- Actief
- Hilly45
- Zeer actief
Oh, dat is veel dichterbij, hebben zij uitgebreide onderzoeksapparatuur dan?mytwodogs schreef:Hopmans in Roden en Hoogkerk.

-
mytwodogs
- Actief
Zeker. En binnen 15 minuten heb je al uitslag van bloedtest. Heel goed. Meerdere op het forum hebben ervaring met Hopmans. Erg deskundig.

- Hilly45
- Zeer actief
Mooie aanvulling dan en dichterbij.mytwodogs schreef:Zeker. En binnen 15 minuten heb je al uitslag van bloedtest. Heel goed. Meerdere op het forum hebben ervaring met Hopmans. Erg deskundig.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
mytwodogs
- Actief
Ze zijn dag en nacht bereikbaar. En op zaterdag kun je altijd tussen 11.00 en 12.00 uur terecht. http://www.dchopmans.nl/

-
Muk
Hopmans is inderdaad een hele kundige dierenarts.mytwodogs schreef:Hopmans in Roden en Hoogkerk.
-
Mieke-Bo
Krijg een beetje het idee dat sommigen denken dat er niet alles aan gedaan word.
Nou ik denk dat er echt wel alles aan gedaan word! En vind het heel dapper dat zei Puck nog steeds die kansen geeft die hij zo nodig heeft.
Zei wil het hondje echt wel verder laten onderzoeken maar vertrouwd ook op eigen dierenarts..
Baasje van Puck! Je doet het goed hoor!
En ik heb gelezen ergens dat er wel bloed onderzoek is gedaan!
Edit: En wij kunnen trouwens een hoop praktische informatie krijgen via een forum maar wat er concreet allemaal al gedaan is weten wij ook niet. Was het niet dat baasje zelf kort geleden aangaf soms alles even niet meer te kunnen overzien mbt de vragen op het forum en alle adviezen.
Nou ik denk dat er echt wel alles aan gedaan word! En vind het heel dapper dat zei Puck nog steeds die kansen geeft die hij zo nodig heeft.
Zei wil het hondje echt wel verder laten onderzoeken maar vertrouwd ook op eigen dierenarts..
Edit: En wij kunnen trouwens een hoop praktische informatie krijgen via een forum maar wat er concreet allemaal al gedaan is weten wij ook niet. Was het niet dat baasje zelf kort geleden aangaf soms alles even niet meer te kunnen overzien mbt de vragen op het forum en alle adviezen.
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier is het Dieren Ziekenhuis Drachten aan de Bolder zeer goed.
Hier is Echo, MRI en CT en Lab allemaal voor handen.
Bloed uitslagen binnen, in 15 minuutjes, dat kan, maar als je echt uitgebreid bloedonderzoek wilt hebben, dan kan het twee of drie dagen duren, soms moet het op kweek gezet worden en het duidelijk afhankelijk waarop een onderzoek is gebaseerd.
Baasjes van Puck, jullie zijn niet uit mijn gedachten, kom hier speciaal kijken voor nieuws.
De duimen draaien voor Puck en voor jullie, hoop op een ommezwaai en dat Puck jullie de oren van het hoofd gaat eten.
Bloed uitslagen binnen, in 15 minuutjes, dat kan, maar als je echt uitgebreid bloedonderzoek wilt hebben, dan kan het twee of drie dagen duren, soms moet het op kweek gezet worden en het duidelijk afhankelijk waarop een onderzoek is gebaseerd.
Baasjes van Puck, jullie zijn niet uit mijn gedachten, kom hier speciaal kijken voor nieuws.
De duimen draaien voor Puck en voor jullie, hoop op een ommezwaai en dat Puck jullie de oren van het hoofd gaat eten.
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Sterkte baasje van Puck! Red je het wel in je eentje? Kan iemand wellicht met je meegaan naar een andere da.

Neeltje
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Baasje van Puck doet zijn/haar uiterste best.Mieke-Bo schreef:Krijg een beetje het idee dat sommigen denken dat er niet alles aan gedaan word.
De twijfels liggen volgens mij meer bij de DA die bij zo'n jong pupje iets te veel "afwacht".
Met zulke buikpijn hoort dat hondje allang op de foto te zijn gezet.
(of een echo te zijn gemaakt).
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier heb ik ook goede ervaringen met deze kliniek, ben er met Nozem naartoe geweest op doorverwijzing van mijn eigen dierenarts, toen zij verdacht werd van een kwaadaardige kaaktumor (die ze godzijdank niet bleek te hebben). Zij is toen door de MRI en CT scan gegaan voor een heel redelijke prijs, en het bespreken van die scans werd direct en heel duidelijk gedaan.Rita schreef:Hier is het Dieren Ziekenhuis Drachten aan de Bolder zeer goed.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
't Baasje van Puck doet haar uiterste best, en nog meer als ik dat zo lees. maar haar DA loopt een beetje achter. Maar als je afhankelijk bent van deze DA dan kan je niet anders. Misschien problemen met vervoer, financiën , alles kan. Maar aan de inspanningen van het baasje kan het niet liggen.
Ik hoop dat het ondertussen weer wat beter gaat met de kleine. Tjee, je zou moeten genieten van de puppentijd maar echt genieten is hier nog niet gedaan.
Ik hoop dat het ondertussen weer wat beter gaat met de kleine. Tjee, je zou moeten genieten van de puppentijd maar echt genieten is hier nog niet gedaan.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Waar woont TS dan? Zou evt iemand van het forum die in de buurt woont niet even kunnen helpen met transport van/naar een goede DA?
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Als er hulp nodig is en het is niet te ver uit de buurt, dan wil ik best helpen.
Maar ik heb werkelijk geen idee waar TS woont, ik zag DA's in het noorden voorbij komen, vandaar ook mij tip, ging er van uit dat iemand de woonplaats van TS kent
Maar ik heb werkelijk geen idee waar TS woont, ik zag DA's in het noorden voorbij komen, vandaar ook mij tip, ging er van uit dat iemand de woonplaats van TS kent
- Hilly45
- Zeer actief
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Oh oké, dat wist ik niet. Wel super van ze!Hilly45 schreef:TS heeft dat aanbod al wel gehad.
-
johanna68
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kr bouvier
Er is hier meer gaande dan alleen Puck...wat ik al een beetje had aangegeven maar verder niet over kan of wil schrijven.. ik kon ff niet langdurig bij huis weg..en idd zit met vervoer..dus handig dicht bij huis. Aangezien Puck zo zwak was en het gisteren op een verstopping leek (gisteren 2 keer dierenarts geweest) was het ff daarna handelen..en Puck dit weekend laten aansterken..ze reageert namelijk gelijk op een vitamine injectie..heeft ze gisteren gehad..vandaag en morgen weer.. Inmiddels is Puck na lang massage en injectie betreft darmen haar verstopping die er dus wel zat kwijt...afgelopen nacht moest ze ineens..eerst normale keutel ..toen bikkelharde kleine soort korrelgrote en inmiddels al veel poep gezien vandaag en gelukkig geen diarree..ondanks dat ze de finidiar niet meer krijgt..Aangezien de feest dagen weet ik niet of het maandag zal lukken om afspraak te maken. Maar belangrijkste is dat Puck aansterkt zodat ze aankomende week stress van een eventuele reis aankan en onderzoek..Mijn dierenarts heeft betreft rontgen of echo de apparatuur niet.. Bloedonderzoek wil en kan hij maandag wel doen. De rest zal ergens anders moeten..Ik hoop maandag ergens terecht te kunnen .maar zeker maandag afspraak maken om echo en foto te laten maken.. Inmiddels is Puck weer fitter. Geef haar iedere dag haar hoeveelheid dwangvoer..of ze eet of niet(zelfstandig) Zodat ze echt goed alles binnen krijgt ..daarnaast doet ze af en toe zelf pogingen eten..dus dat is dan allemaal lekker extra om aan te sterken. Wel valt me op dat ze erg raar doet met eten en drinken uit bakjes..maar ja..ff update dus...maandag bloedonderzoek en mocht het mogelijk zijn dat ik ergens terecht kan in omgeving bij een dierenarts die de apparatuur wel heeft dan probeer ik dat maandag ook nog te doen..en gelijk te regelen.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Fijn dat de verstopping nu in ieder geval weg is. Sterkte dit weekend en hopelijk kun je maandag bij een goede DA terrecht voor verder onderzoek. Hier wordt steeds geduimd voor Puckje 
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Als zij raar doet met eten en drinken, is er dan al eens naar bv haar gehemelte gekeken?
Of zit misschien het voorste gedeelte van haar tong vast?
Je zou toch denken dat er iets bij het bekkie niet klopt, of dat er iets niet in orde is met de slokdarm?
Misschien het eten en drinken iets hoger zetten, misschien dat het dan beter lukt, zo zetten dat zij niet met haar koppie naar beneden hoeft te staan!
Of zit misschien het voorste gedeelte van haar tong vast?
Je zou toch denken dat er iets bij het bekkie niet klopt, of dat er iets niet in orde is met de slokdarm?
Misschien het eten en drinken iets hoger zetten, misschien dat het dan beter lukt, zo zetten dat zij niet met haar koppie naar beneden hoeft te staan!
-
johanna68
- Zeer actief
nou dat eten deed ze zover ik weet eerst niet zo raar.. Als ze nu water gaat drinken bv...lijkt ze te moeten testen met haar tong door middels van likken langs de randjes of er water inzit...soms als bak half vol is..loopt ze dan dwars door de bak..er vanuit gaande dat er niks inzit..dan merkt ze dus aan haar natte poten...oh er zat wel water in...en dan drinkt ze..maar altijd langs de randjes.. Zo loopt ze dus ook continu om de bakken heen..eerst van alle kanten lijken te kijken..testen vanaf welk kant ze moet gaan eten uit bak..Bak is rond trouwens ..hahaah... Heel raar..ik dacht dat mss tik was die ze deed toen ik haar brokjes geweekt in warm water gaf...maar doe ik dus niet meer.
Ennuh kom net in keuken en haar hele bak brok is leeg...!!
Ennuh kom net in keuken en haar hele bak brok is leeg...!!
-
johanna68
- Zeer actief
nou keel is dus al aantal keren gekeken.. Zelfs gisteren nog (avond) omdat ze lusteloos was en niet leek te reageren..Toen testje met bekje gedaan dat niet zo fijn was maar felle reactie ineens.. Overdag staan brokjes in bakje op grond..Aangezien ik haar nachts ook voer geef...dan heeft ze van die bakjes aan een stander in de bench en staan ze hoger..(kun je aan tralie hangen) zal eens oplettenhoe ze dan doet inderdaad..dan kan ze er namelijk niet omheen draaien. Wel merkte ik vannacht dat ze ook door die hangende bakje liep.. Ik lag ik bed en hoorde een geluid(stijf van angst dacht ik...ja hoor...diarree gespuit) maar nee dus...was haar water dat uit de bak klotste
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
misschien moet er nou eindelijk eens naar de oorzaak van die problemen gezocht worden ipv dat er alleen symptoombestrijding plaatsvindt.
gewoon weten waar je aan toe bent lijkt me na een aantal weken toch niet echt een overbodige luxe.
dat hondje is absoluut niet in orde en ook voor haar zou het fijn zijn als het duidelijk werd wat haar scheelt.
ik hoop maar dat haar buikpijn inmiddels wat minder is, vind het zo ontzetten sneu voor dat wurmpie
gewoon weten waar je aan toe bent lijkt me na een aantal weken toch niet echt een overbodige luxe.
dat hondje is absoluut niet in orde en ook voor haar zou het fijn zijn als het duidelijk werd wat haar scheelt.
ik hoop maar dat haar buikpijn inmiddels wat minder is, vind het zo ontzetten sneu voor dat wurmpie

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love