Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het wordt steeds gekker lijkt het wel..........

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: het wordt steeds gekker lijkt het wel..........

Ongelezen bericht door Devel »

Ik vind het onzin voor rassen zoals rottweilers. Deze hebben zelf al een dikke vacht en zitten bij verschillende fokkers ook gewoon buiten. Voor een minuut of 5 even een fotootje en weer uit kan ik wel om lachen, maar zo standaard mee naar buiten te nemen of binnen te houden vind ik van de zotte.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Op het moment dat er een jas nodig is, vind ik het geen enkel probleem om dan een jas te kiezen die ik leuk/mooi vind. Even iets geks aan voor de foto heb ik ook geen moeite mee. Aankleden om het aankleden vind ik anders en kasten vol outfits en accessoires voor de hond gaat te ver. Dan is een hond geen hond meer.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

kipo schreef:Op het moment dat er een jas nodig is, vind ik het geen enkel probleem om dan een jas te kiezen die ik leuk/mooi vind. Even iets geks aan voor de foto heb ik ook geen moeite mee. Aankleden om het aankleden vind ik anders en kasten vol outfits en accessoires voor de hond gaat te ver. Dan is een hond geen hond meer.
kort, krachtig en precies zoals ik er ook over denk :E:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zou zelf nooit een hond kopen waarvan ik weet dat deze het in Nederland koud gaat hebben. Van die rillende viszla's staat me ook steeds meer tegen; bah, das niets voor mij. Maar als t koud is na een training, heb ik hier ook een dekje klaar; handig in de auto. En als mn hond ouder wordt en het koud zou krijgen (niet heel waarschijnlijk als ik die vacht bekijk..) komt er ook een jas. De badjas is ook echt de redding van mijn meubels geweest...En een grappige foto kan ik ook wel waarderen. Maar ik vind wel dat de scheidingslijn dan dun wordt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Anne&Taar schreef:Ik zou zelf nooit een hond kopen waarvan ik weet dat deze het in Nederland koud gaat hebben. Van die rillende viszla's staat me ook steeds meer tegen; bah, das niets voor mij. Maar als t koud is na een training, heb ik hier ook een dekje klaar; handig in de auto. En als mn hond ouder wordt en het koud zou krijgen (niet heel waarschijnlijk als ik die vacht bekijk..) komt er ook een jas. De badjas is ook echt de redding van mijn meubels geweest...En een grappige foto kan ik ook wel waarderen. Maar ik vind wel dat de scheidingslijn dan dun wordt.
Nou......... een Vizsla is een ras uit Hongarije en ik geloof dat de winterse temperaturen daar ietsje lager liggen dan bij ons :wink:

Om de hond na het werken warm te houden in de auto d.m.v. een jas lijkt me nooit slecht, ook niet voor mijn ras, maar tijdens het werken kunnen ze echt wel tegen een stootje denk ik.
Anders waren ze nooit zo gefokt.
Is mijn redenering :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

ranetje schreef:
Anne&Taar schreef:Ik zou zelf nooit een hond kopen waarvan ik weet dat deze het in Nederland koud gaat hebben. Van die rillende viszla's staat me ook steeds meer tegen; bah, das niets voor mij. Maar als t koud is na een training, heb ik hier ook een dekje klaar; handig in de auto. En als mn hond ouder wordt en het koud zou krijgen (niet heel waarschijnlijk als ik die vacht bekijk..) komt er ook een jas. De badjas is ook echt de redding van mijn meubels geweest...En een grappige foto kan ik ook wel waarderen. Maar ik vind wel dat de scheidingslijn dan dun wordt.
Nou......... een Vizsla is een ras uit Hongarije en ik geloof dat de winterse temperaturen daar ietsje lager liggen dan bij ons :wink:

Om de hond na het werken warm te houden in de auto d.m.v. een jas lijkt me nooit slecht, ook niet voor mijn ras, maar tijdens het werken kunnen ze echt wel tegen een stootje denk ik.
Anders waren ze nooit zo gefokt.
Is mijn redenering :tongue:
Een Staande Hond rilt niet van de kou, dat is het temperament.
Bij een Airedale Terrier zie je het ook wel
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zoiets geldt natuurlijk alleen voor de wintermaanden. In de zomer is de naker (& viszla) ruim in het voordeel :pffff:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb zelf liever een hond die het in de winter koud heeft dan een hond die het in de zomer heet heeft. Voor Boris heb ik nu ook weer een nieuwe fleecedeken in elkaar geknutseld. Mijn moeder noemt het zijn charles dickens jas. Ik merk aan hem dat hij het koud krijgt rond dezelfde temperatuur dat ik mijn jas dicht rits. Dat kan betekenen dat hij hem maar voor een halve route aan krijgt (met tegenwind) of dat hij uit gaat na de regenbui. Maar ik wil geen rillende hond meer.

Wat in mijn ogen zeker meespeelt bij de vacht van de meeste honden is dat dieren tegenwoordig voornamelijk binnen gehouden worden. In het geval van Boris betekent dit dat hij gemiddeld 12 uur per dag op de vloerverwarming ligt met 18°C en 10 uur bij mijn broertje op bed. De overige uren wordt er mee gewandeld of zit hij op kantoor. Periodes dat hij veel op kantoor zat, kreeg hij ook een dikkere vacht, niet veel, maar wel een duidelijke invloed. Als je hond toch al niet zo de neiging heeft tot een fatsoenlijke vacht dan kan zoiets al snel veroorzaken dat hij deze ook echt niet meer aanmaakt. En dan kan je kiezen: of ik geef de hond weinig beweging, of ik laat hem kou lijden, of ik doe hem een dekje aan.

En of dat dekje nou een jasje met allerlei steentjes etc. is of gewoon een rechthoekige lap stof waar vooraan een steekje is gedaan en achteraan een touwtje achter de staart gaat, dat maakt mij op zich niet uit. Zolang de hond er maar geen last van heeft en ik niet met de 1e variant hoef te lopen.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

renee-uk schreef:
kipo schreef:Op het moment dat er een jas nodig is, vind ik het geen enkel probleem om dan een jas te kiezen die ik leuk/mooi vind. Even iets geks aan voor de foto heb ik ook geen moeite mee. Aankleden om het aankleden vind ik anders en kasten vol outfits en accessoires voor de hond gaat te ver. Dan is een hond geen hond meer.
kort, krachtig en precies zoals ik er ook over denk :E:
Precies!
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Domor schreef:Ik heb zelf liever een hond die het in de winter koud heeft dan een hond die het in de zomer heet heeft. Voor Boris heb ik nu ook weer een nieuwe fleecedeken in elkaar geknutseld. Mijn moeder noemt het zijn charles dickens jas. Ik merk aan hem dat hij het koud krijgt rond dezelfde temperatuur dat ik mijn jas dicht rits. Dat kan betekenen dat hij hem maar voor een halve route aan krijgt (met tegenwind) of dat hij uit gaat na de regenbui. Maar ik wil geen rillende hond meer.

Grappig die verschillen kwa honden die het in de winter wel of niet koud hebben.
Soms ligt het niet eens aan het ras, maar aan de hond zelf.
Ik heb bijna dezelfde hondjes als jou, en mijne hebben het in de winter echt niet koud met die dikke vacht.
Tycho heeft het dan nog iets eerder koud dan Jenno, maar dat ze het echt koud hebben dat denk ik niet.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
korthaar
Zeer actief

Tara schreef:
korthaar schreef:
Ja hoor, 'tuurlijk! :LOL:
Ja........kijk maar eens naar de kortharige Alaskan Hounds, daar is DSK ingefokt om ze nog harder voor de slee te laten bikkelen. :wink:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Badu schreef:
Zoiets geldt natuurlijk alleen voor de wintermaanden. In de zomer is de naker (& viszla) ruim in het voordeel :pffff:
Zo ervaar ik dat eigenlijk niet. Ik vind dat een vacht bescherming biedt; ook tegen de zon.
En, alleen mijn mening natuurlijk, maar ik ken inmiddels best wat viszla's, en vind ze geen van allen echt goed bestand tegen de kou. Ik vind het een groot verschil met mijn retrievers.
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 27 dec 2013 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Tara schreef:
korthaar schreef:
Tara schreef:
korthaar schreef:
Ja hoor, 'tuurlijk! :LOL:
Ja........kijk maar eens naar de kortharige Alaskan Hounds, daar is DSK ingefokt om ze nog harder voor de slee te laten bikkelen. :wink:
Een hond die geen ondervacht heeft, mist dus een isolatielaag die hem tegen de koude enerzijds en tegen de warmte anderzijds beschermt.
Ik ken de Alaskan Hound niet, maar ik kan mij zo voorstellen dat die wel een ondervacht hebben. Ik vrees dat ze het zonder ondervacht namelijk gewoon echt niet redden in die contreien.
Als je werkelijk denkt dat een kortharige hond alleen maar rilt uit passie, dan denk ik echt dat je iets essentieels over het hoofd ziet.
Ik zíe namelijk dat zulke honden wel degelijk meer moeite hebben met hun temperatuurregulatie dan honden die die ondervacht wél hebben.
hounds krijgen ook gewoon jasjes aan als ze naar de sneeuw gaan, sterker nog, als we in nederland een wedstrijd hebben en het is echt goed koud ook :mrgreen: :wink:
korthaar
Zeer actief

Tijdens een drijfjacht in Alaska op ijskonijn, gewoon in Adams kostuum:

Afbeelding
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Soms kan een jas nuttig zijn. Mijn oudste hond heeft er nog geen enkele behoefte aan, maar tijdens koude en langdurige vochtigheid zou het eventueel een ondersteuning kunnen zijn op stramme spieren en gewrichten. Maar dan wel graag een sportieve 'outfit' die past bij het type hond en geen carnaval.
JYBD
Zeer actief

Nanna schreef::I:

Afbeelding
Lieffff. :I:

Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Weten jullie, het kan me eigenlijk geen r**t schelen wat anderen ervan vinden of ik mijn hond wel of geen jas aan trek, met of zonder versierselen, wel of niet functioneel. Ik doe gewoon wat ik het beste acht voor mijn hond.

Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Het is altijd dezelfde discussie. Ja sommige kleren gaan te ver, al ken ik bar weinig mensen die hun honden continue er zo malloot bij laten lopen :U: , dus tja..... :denken: Maar functionaliteit en een blingsteentje of een gek kleurtje kunnen best samen. Ik hou niet van alleen maar zwart en grijs en hou wel van een subtiel detail en een beetje gekkigheid. Mijn paard heeft ook een set waarin blingbling is verwerkt (hoofdstel, dekje, beugels, beenbeschermers e.d.) en ik draag ook zaken met blingbling (niet alleen bij paard: cap en zweep, maar ook sierraden met blingbling). Dus waarom zou ik mijn hond voor gek er mee laten lopen. Je hebt bling en je hebt bling, maar een leuke halsband met blingblingstenen vind ik mooi en een oude afgerafelde bruine leren halsband niet. Lekker boeiend, wordt de hond er minder of meer van (in beide uitersten?) Over smaak valt niet te twisten, maar dat heeft in de verte niks met functionaliteit te maken.
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Bij paarden kan je best leuke kleurtjes gebruiken hoor.
Ik gebruik ook leuke kleurtjes.
Dekjes, peeskappen, bandages in vrolijke kleurtjes.
Hoofstel vind ik ook wel leuk, maar ligt eraan wat voor kleur en hoe.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”