Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
schotse collie gevonden
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: schotse collie gevonden
Gedeeld op fb Gevonden honden Benelux en duitsland.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
noekie schreef:Gedeeld op fb Gevonden honden Benelux en duitsland.
Daar staat in het commentaar dat iets niet beschikbaar is.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Iemand heeft op die groep mijn hele FB pagina genoemd; daar ben ik niet zo gelukkig mee; het bericht delen is prima, maar ik hoef natuurlijk niet meteen overal genoemd te worden!
Ik heb haar (Linda Vandeputte) nu geblokkeerd in de hoop dat de link naar mijn FB niet meer zichtbaar is maar wil iemand haar er ook op wijzen dat dit nou niet helemaal prettig is en dat ik graag wil dat het bericht waarin zij verwijst naar mijn pagina verwijderd wordt? Dank u
De link naar het bericht kan blijven staan uiteraard! Dat staat op openbaar dus iedereen moet dat kunnen zien.
Suzanne
Ik heb haar (Linda Vandeputte) nu geblokkeerd in de hoop dat de link naar mijn FB niet meer zichtbaar is maar wil iemand haar er ook op wijzen dat dit nou niet helemaal prettig is en dat ik graag wil dat het bericht waarin zij verwijst naar mijn pagina verwijderd wordt? Dank u
De link naar het bericht kan blijven staan uiteraard! Dat staat op openbaar dus iedereen moet dat kunnen zien.
Suzanne
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Had ik dit eerder gelezen, dan had je haar zo hier kunnen brengen en kon ze vanuit Wierden naar het Noordbroek. Arm ding. De Crull is misschien beter dan de straat, maar blij zal ze er niet van worden 
- iones
- Zeer actief
Nou ja, die vrijwilligers die er werken, die doen in ieder geval hun best. Ze krijgen er geen geld voor, dus er moet wel een bepaalde mate van liefde voor dieren mee spelen. En daar zet ik dan maar mijn hoop op.
Suzanne, ik vind facebook eigenlijk een onhandig en vervelend medium en ik vind het niet altijd gemakkelijk en duidelijk werken. Ik vond hyves veel prettiger om mee te werken.
Daarom gaf ik mijn facebook dus via pb door, snap je? Ik weet allemaal niet zo goed hoe je een link van jezelf moet geven zonder de rest daarbij te geven.
Suzanne, ik vind facebook eigenlijk een onhandig en vervelend medium en ik vind het niet altijd gemakkelijk en duidelijk werken. Ik vond hyves veel prettiger om mee te werken.
Daarom gaf ik mijn facebook dus via pb door, snap je? Ik weet allemaal niet zo goed hoe je een link van jezelf moet geven zonder de rest daarbij te geven.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
~Suzanne~
- Zeer actief
iones schreef:Nou ja, die vrijwilligers die er werken, die doen in ieder geval hun best. Ze krijgen er geen geld voor, dus er moet wel een bepaalde mate van liefde voor dieren mee spelen. En daar zet ik dan maar mijn hoop op.
De link die ik eerder in dit topic gaf is een link naar dit ene bericht. Als ik de link naar mijn hele pagina geef zien mensen dat allemaal. Nou staat er niets verbodens op maar dat is gewoon niet mijn bedoeling
De link die ik eerder gaf mag vrijelijk worden gedeeld. maar ik vind het niet fijn als mensen mijn hele pagina gaan delen, vandaar mijn verzoek aan die persoon om dat bericht weg te halen.
Ik snap wat je zegt, daarom heb ik de foto ook gedownload op mijn eigen pc en vandaaruit weer op FB gezet; dan kan jouw pagina gewoon erbuiten blijven
Suzanne
- IngeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 2
Met alleen die link kom je ook gewoon op jouw pagina hoor Suzanne~Suzanne~ schreef:
De link die ik eerder in dit topic gaf is een link naar dit ene bericht. Als ik de link naar mijn hele pagina geef zien mensen dat allemaal. Nou staat er niets verbodens op maar dat is gewoon niet mijn bedoeling
De link die ik eerder gaf mag vrijelijk worden gedeeld. maar ik vind het niet fijn als mensen mijn hele pagina gaan delen, vandaar mijn verzoek aan die persoon om dat bericht weg te halen.
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Het arme ding heeft nog de hele dag door mijn kop gespookt... ;-(
Bij mijn weten heeft zich op een van de FB pagina's niemand gemeld die haar kent/herkent; spijtig genoeg. Gelukkig wordt het in Duitsland ook gedeeld; het kan een duitse dame zijn.
Wel is het fijn te lezen dat meerdere mensen zich aanbieden om haar, als ze wordt vrijgegeven voor adoptie, ook daadwerkelijk een plekje te geven. Dan moet ze vast wel goed terecht komen als ze idd geen baas heeft, of geen baas die naar haar op zoek is of een baas die van haar af wil.
Dat laatste idee maakt me boos en verdrietig... hoe is het toch mogelijk dat iemand op die manier van een hond af wil? Breng haar dan naar een asiel of wat ook...? Maar goed, ik zal het wel nooit begrijpen.
Ik probeer het bericht te blijven volgen!
Suzanne
Bij mijn weten heeft zich op een van de FB pagina's niemand gemeld die haar kent/herkent; spijtig genoeg. Gelukkig wordt het in Duitsland ook gedeeld; het kan een duitse dame zijn.
Wel is het fijn te lezen dat meerdere mensen zich aanbieden om haar, als ze wordt vrijgegeven voor adoptie, ook daadwerkelijk een plekje te geven. Dan moet ze vast wel goed terecht komen als ze idd geen baas heeft, of geen baas die naar haar op zoek is of een baas die van haar af wil.
Dat laatste idee maakt me boos en verdrietig... hoe is het toch mogelijk dat iemand op die manier van een hond af wil? Breng haar dan naar een asiel of wat ook...? Maar goed, ik zal het wel nooit begrijpen.
Ik probeer het bericht te blijven volgen!
Suzanne
- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
- Aantal honden: 2
Ik werk in het dierenasiel Adventure. Vorige week vonden 2 jongetjes met het spelen een klein hondje in de weilanden. Door en door nat en helemaal verkleumd.
Ook hier geen teken van eigenaars of mensen die weten waar het hondje vandaan komt.
Is een heel sociaal, lief hondje en voor zover nu bekend is hartstikke gezond... je snapt het niet. Als ze is weggelopen dan ga je toch zoeken tot je een ons weegt of alles afbellen...dus ws gedropt in de middle of nowhere...
Ellendelingen....
Deze collie ook, die moet toch genist worden? En anders kun je idd wel stellen dat ie gedropt is... walgelijk ...
Soms hoop ik dan ook maar dat de eigenaars zich niet ( meer) melden en dan kun je dit dier herplaatsen bij mensen die 'm wel graag willen en goed verzorgen...
Ingrid
PS.. wel heel fijn dat er zoveel mensen zich inzetten voor het welzijn van deze collie!!!!
Ook hier geen teken van eigenaars of mensen die weten waar het hondje vandaan komt.
Is een heel sociaal, lief hondje en voor zover nu bekend is hartstikke gezond... je snapt het niet. Als ze is weggelopen dan ga je toch zoeken tot je een ons weegt of alles afbellen...dus ws gedropt in de middle of nowhere...
Ellendelingen....
Deze collie ook, die moet toch genist worden? En anders kun je idd wel stellen dat ie gedropt is... walgelijk ...
Soms hoop ik dan ook maar dat de eigenaars zich niet ( meer) melden en dan kun je dit dier herplaatsen bij mensen die 'm wel graag willen en goed verzorgen...
Ingrid
PS.. wel heel fijn dat er zoveel mensen zich inzetten voor het welzijn van deze collie!!!!

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Fijn dat aardig wat mensen mee bezig zijn, ik hoop dat iemand de hond na die 2 weken SUBIET ophaalt uit Den Ham...
Het welzijn van deze colli is al niet al te best als ik dat zo lees en zie, en ondanks dat de vrijwilligers tegenwoordig echt wel hun best doen, zal het welzijn er daar in het asiel niet veel beter op worden..
Ik mag hopen dat bepaalde voorvallen uit het verleden nog vers in het geheugen staan en ze niet zo stommmmm zijn om bepaalde dingen keer op keer te laten gebeuren maar ik weet het niet hoor...
Het welzijn van deze colli is al niet al te best als ik dat zo lees en zie, en ondanks dat de vrijwilligers tegenwoordig echt wel hun best doen, zal het welzijn er daar in het asiel niet veel beter op worden..
Ik mag hopen dat bepaalde voorvallen uit het verleden nog vers in het geheugen staan en ze niet zo stommmmm zijn om bepaalde dingen keer op keer te laten gebeuren maar ik weet het niet hoor...
- iones
- Zeer actief
In de ambulance zat ook al een portugese waterhond achtige, poedel achtige hond, die op een weg had gelopen waar 100 km pu gereden wordt. Een mooi hondje, maar bang en bijterig. Een collega moest al naar het ziekenhuis voor een tetanusprik, want die had hij al goed gebeten. Zo'n hondje zou toch ook vermist moeten worden. Ik hoop dat hij snel bijtrekt in het asiel en vertrouwen krijgt.
Die collie komt niemand meer op eisen. Die loopt al dik een week rond dus, blijkt achteraf want ze was hier afgelopen woensdag al gesignaleerd, en al die tijd is ze nergens opgegeven als vermist. Dus ze wilden er gewoon van af. inderdaad, smerig rotvolk.
Die collie komt niemand meer op eisen. Die loopt al dik een week rond dus, blijkt achteraf want ze was hier afgelopen woensdag al gesignaleerd, en al die tijd is ze nergens opgegeven als vermist. Dus ze wilden er gewoon van af. inderdaad, smerig rotvolk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Iones....als er weer een keer zoiets is, kan je mij ook een gil geven. Ik woon in Almelo. Dan had ik het hondje naar het Noordbroek kunnen brengen. Had ik kunnen zeggen de hond daar gevonden te hebben en hem meegenomen heb naar huis om vanuit hier het asiel te bellen. Dan maar liegen. 
- iones
- Zeer actief
Precies, dan maar liegen! Ik zal dit topic ergens opslaan, dan weet ik je te vinden!MJ schreef:Iones....als er weer een keer zoiets is, kan je mij ook een gil geven. Ik woon in Almelo. Dan had ik het hondje naar het Noordbroek kunnen brengen. Had ik kunnen zeggen de hond daar gevonden te hebben en hem meegenomen heb naar huis om vanuit hier het asiel te bellen. Dan maar liegen.
Het contract van Tubbergen met Den Ham loopt af. Ik hoop dat de gemeente nu een contract aangaat met Noordbroek. Is ook veel gunstiger voor hier. Den Ham is drie kwartier rijden. Maar de gemeente kijkt naar het goedkoopste pakket. De Crull biedt alles in één.
En die ambtenaren zijn niet echt geïnteresseerd in dierenwelzijn, en totaal niet op de hoogte van de situaties bij de asielen.
- iones
- Zeer actief
antwoord in fout topic.nvt
Laatst gewijzigd door iones op 27 dec 2013 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Is het asiel waar de hond nu zit zo slecht?

- mercedes2803
- Zeer actief
marian* schreef:Is het asiel waar de hond nu zit zo slecht?
mwah...het is wat je eronder verstaat.
Ik heb hier in de vethoek jaren geleden een topic gehad over dit asiel en mijn AID klacht indertijd
Tja...ik bleek naast de ex beroepkracht daar, de enige te zijn die een AID klacht had gedaan terwijl zo ongeveer de hele regio, inclusief de regio's eromheen , allemaal hun mond vol hebben van hoe het er aan toe gaat
iedereen heeft een mening over de Crull en op internet zit iedereen "dapper" achter zijn toetsenbord "half anoniem" zijn beklag te doen, inclusief oud vrijwilligers, maar een melding DOEN is net iets teveel gevraagd gok ik.
Dus tja...ambu rijders, vrijwilligers, buren, bevolking, burgers, dierenartsen...
Iedereen kan je iets vertellen over de Crull maar melding maken doen ze niet..
Nogal des-Oosten dat aangaand...nothing new voor mij in elk geval.
En onderaan de streep 'voldoen' ze aan de regels...
Dierenwelzijn is nog steeds zo'n dingetje in dit land dus al heb je een poot om op te staan, dan moet het wel BAR en BOOS zijn wil er iets met je melding gedaan worden en moeten ze iets kunnen vinden waarop ze hen aan kunnen spreken.
Na mijn melding moesten ze wel onderzoek doen maar daar kwam dus uit dat ze voldeden...
Tja...toen hield het op he?
Hier op het forum zitten ook wat mensen die meer weten
Ik heb mijn melding gedaan en jaren terug 1 iemand meer, maar tja... we bleven met lege handen achter en iedereen maar met zijn waffel vol van de tyfes tent die het was
"goed van je hooooor" maar zelf wat doen...nope
- mercedes2803
- Zeer actief
http://www.dierenpensionreview.nl/Overi ... ll/Reviews
laatste recensie nog van juli 2013
Met exact dezelfde bevindingen die al JAREN gedaan worden...
viewtopic.php?f=1&t=195631 ander topic van Iones
labrador forum over zijn fok toestanden...meneer fokt namelijk Labjes, heb van vrijwilligers gehoord dat hij mooie labjes uit het asiel gerust zelf in beslag neemt... Maar ja... roep het maar eens hardop he?
Geen vrijwilliger of zelfs BEROEPSKRACHT die het eerlijk toegaf, die het dan nog staven wil he?
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... torder=asc
laatste recensie nog van juli 2013
Met exact dezelfde bevindingen die al JAREN gedaan worden...
viewtopic.php?f=1&t=195631 ander topic van Iones
labrador forum over zijn fok toestanden...meneer fokt namelijk Labjes, heb van vrijwilligers gehoord dat hij mooie labjes uit het asiel gerust zelf in beslag neemt... Maar ja... roep het maar eens hardop he?
Geen vrijwilliger of zelfs BEROEPSKRACHT die het eerlijk toegaf, die het dan nog staven wil he?
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... torder=asc
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik weet het niet ;-(( Triest blijft het; mijn hart brreekt dat ze dus waarschijnlijk met de jaarwisseling in een hok moet zitten maar ik denk niet dat iemand haar voordien meekrijgt ;-(iones schreef:In de ambulance zat ook al een portugese waterhond achtige, poedel achtige hond, die op een weg had gelopen waar 100 km pu gereden wordt. Een mooi hondje, maar bang en bijterig. Een collega moest al naar het ziekenhuis voor een tetanusprik, want die had hij al goed gebeten. Zo'n hondje zou toch ook vermist moeten worden. Ik hoop dat hij snel bijtrekt in het asiel en vertrouwen krijgt.
Suzanne
- iones
- Zeer actief
Nu doen ze daar alleen het hoognodige: hokken schoonspuiten en voeren, maar volgens mij wordt er met de feestdagen zelfs niet gewandeld. Ik weet niet of ze morgen open zijn of begin komende week. Anders zou ik eens kunnen bellen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Doe maar (en zie pb)iones schreef:Nu doen ze daar alleen het hoognodige: hokken schoonspuiten en voeren, maar volgens mij wordt er met de feestdagen zelfs niet gewandeld. Ik weet niet of ze morgen open zijn of begin komende week. Anders zou ik eens kunnen bellen.
Suzanne
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Het zit er heel dik in dat de eigenaar getraceerd is!!!!!
Ik had daarnet een oproep op een Duits/Nederlandse fb-groep gezet en kreeg in no time het antwoord dat het een vermiste Collie uit Uelsen zou zijn.
Het kan zijn dat de eigenaren al onderweg zijn want die zijn weer door iemand anders op de hoogte gesteld.
Of het echt de eigenaren zijn weet ik nog niet maar wat zou het fijn zijn als het wel zo is!!!!!!!!!
Ik had daarnet een oproep op een Duits/Nederlandse fb-groep gezet en kreeg in no time het antwoord dat het een vermiste Collie uit Uelsen zou zijn.
Het kan zijn dat de eigenaren al onderweg zijn want die zijn weer door iemand anders op de hoogte gesteld.
Of het echt de eigenaren zijn weet ik nog niet maar wat zou het fijn zijn als het wel zo is!!!!!!!!!

-
~Suzanne~
- Zeer actief
oh, sorry, ik leg nu het linkje....marian* schreef:Het zit er heel dik in dat de eigenaar getraceerd is!!!!!
Ik ben zo blij dat je het gedeeld hebt... oh, zou het, zou het???!!!!
Suzanne
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Op facebook lees ik inderdaad dat ze ut duitsland komt en vermist is.
Eigenaren gaan haar morgen halen.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Waar lees je dat? Ik wil zo graag de bevestiging ziennoekie schreef:Op facebook lees ik inderdaad dat ze ut duitsland komt en vermist is.
Ik zoek ook zelfs of ik een "vemist-poster" ofzo kan vinden, dus een bericht waarin mensen juist op zoek zijn naar haar?
Ik heb wel het idee dat het goed komt
Suzanne
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
~Suzanne~ schreef:Waar lees je dat? Ik wil zo graag de bevestiging ziennoekie schreef:Op facebook lees ik inderdaad dat ze ut duitsland komt en vermist is.
Ik zoek ook zelfs of ik een "vemist-poster" ofzo kan vinden, dus een bericht waarin mensen juist op zoek zijn naar haar?
Ik heb wel het idee dat het goed komten dat ze het is, maar ik heb nog geen bevestiging zeg maar
Suzanne
EIGENAAR GEVONDEN ZE GAAN HAAR MORGEN OPHALEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb ze net aan de telefoon gehad ik had pb uit duitsland al 1 week vermist.
Ik heb het even geplakt want het is uit de groep van gevonden honden
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Mag ik een link naar die groep / dat bericht want ik ben lid van meerdere groepen....noekie schreef:~Suzanne~ schreef:Waar lees je dat? Ik wil zo graag de bevestiging ziennoekie schreef:Op facebook lees ik inderdaad dat ze ut duitsland komt en vermist is.
Ik heb wel het idee dat het goed komten dat ze het is, maar ik heb nog geen bevestiging zeg maar
Suzanne
Maar kennelijk niet van de groep waarin de "zoeker" bij de "gevonden hond" komt en dat bericht wil ik gewoon graag ff zien; het "eind goed, al goed" bericht zeg maar... dat meiske heeft me 2 dagen beziggehouden; ik heb het bericht gedeeld tot ik blauw zag en wil het nu ook op alle groepen waar ik het deelde "afmaken" met goed nieuws.
Suzanne
- iones
- Zeer actief
Oh man, wat is dat geweldig als dat werkelijk zo is! Dan is die actie van Susanne een hele handige geweest om het in het duits op facebook te zetten!noekie schreef:
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Ik kreeg via, via via, van iemand die in Tubbergen woont de tip, "joh, duitsland is niet zo heel ver hier vandaan"... en ik heb idd het idee dat mijn "in het Duits vertaalde" korte bericht een eigen leven is gaan leideniones schreef:Oh man, wat is dat geweldig als dat werkelijk zo is! Dan is die actie van Susanne een hele handige geweest om het in het duits op facebook te zetten!noekie schreef:
Suzanne
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
iones schreef:Oh man, wat is dat geweldig als dat werkelijk zo is! Dan is die actie van Susanne een hele handige geweest om het in het duits op facebook te zetten!noekie schreef:
Het spijt me maar ik heb het op een NL/Duitse groep gezet ( in het Duits) en toen is het balletje gaan rollen.
Iemand van die groep heeft het opgepikt en de eigenaren van de vermiste Collie ingelicht.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Doet er in feite natuurlijk weinig toe want het belangrijkste is dat hond en baas weer samen komen.