Inge O schreef:wat een mooie en ontspannen ogende border collie

.
Hij is inderdaad wat meer ontspannen dat de borders die ik ken. Want, eerlijk is eerlijk, eigenlijk hou ik stiekem helemaal niet zo van borders, vooral vanwege dat zenuwachtige gedrag dat ze vaak laten zien. Dit heeft Jive eigenlijk niet of in ieder geval een stuk minder. Tot nu toe heb ik hem nog niet zien drijven (behalve bij Luna als die achter een balletje aan rent, maar dit komt ook omdat luna eigenlijk niet echt met andere honden speelt. Zo gauw ik het balletje tevoorschijn haal, is ze daarop gefixeerd en neemt ze wel een speelse houding aan en daar reageert Jive meteen op).
Ook dat blafferige wat ik veel bij de behendigheid zie, heeft Jive niet. Dit kan ook komen doordat we zelf nog niet begonnen zijn, maar hij reageert helemaal niet op de andere honden en handlers. Als Luna en ik lopen wel, dus met hulp van de andere cursisten, proberen we hieraan te werken. (Zij gaan bij Jive staan als ik moet lopen, leiden hem af met koekjes en belonen als hij stil is)
Verder luistert hij prima, leert hij snel en (wat ik het allerfijnst vind) hij is zooooo sociaal. Luna is wat wisselend met andere honden, vooral aan de riem en dan ben ik dus altijd een beetje op mijn hoede als ik ergens ben: Zijn er dingen waar ze op kan reageren, waar moet ik uit de buurt blijven enz. Dit hoeft met Jive gewoon helemaal niet, want hij reageert op alles ontspannen en sociaal en hoewel Luna mijn eerste liefde blijft, dit is wel echt een hele verademing!