Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Echt leuk....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Echt leuk....

Ongelezen bericht door gonnie »

dat wordt voortaan overal apart naar toe gaan.

Zaterdag had de buurman het er al over dat de meiden af en toe zitten te blaffen en te huilen, wij het gevraagd aan een kennis die aan de andere kant van ons woont en de honden hoort als wij thuis komen, die zei dat ze niks gehoord had.
Vanmiddag vroeg een kennis aan ons of we even een uurtje langs konden komen omdat ze een kerstpakket voor ons had, wij eerst met de honden naar het bos gegaan, heb ze eten gegeven voordat we weg gaan, daarna een recordertje neer gelegd om het op te nemen.

En ja hoor, ze begonnen al toen we wegreden denk ik. En dan een poos niks en dan ineens weer een paar minuten dan weer een poos niks en toen weer een paar minuten.

Ongeveer om de twintig minuten begonnen ze weer even.

Dus voortaan maar overal apart heen.
Mijn schoonmoeder moet voortaan dan vrijdagsavonds maar bij ons komen.

Echt vervelend dit zeg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Re: Echt leuk....

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zijn er bij jullie geen knallen? Hier merk ik ook dat ze een stuk onrustiger en blafferiger zijn dan normaal.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Is er 1 loops.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou ook na gaan waarom ze dan blaffen. Inderdaad, vuurwerk? Is er één onruststoker? Probeer het eens te filmen? Er is heus wel wat aan te doen als je de oorzaak weet :ok: Zeker als het al jaren goed gaat zou ik dit nu niet zomaar accepteren.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZaZa »

bouvierpoedel schreef:Is er 1 loops.?
Dacht ik ook aan.
gonnie
Zeer actief

De loopsheid zit wel weer te werken, de dames worden tegenwoordig elke drie maanden loops.

Het is vooral Jarah die het doet, tenminste Jarah begint en Nikkie gaat meedoen.

Ik denk dat het komt omdat mijn man is begonnen met ze wat te geven als hij thuis komt.
Heb hem al vaker gezegd dat hij dat niet moet doen omdat ze dan gaan liggen wachten tot hij thuis komt.
Knallen valt hier wel mee, ik denk dat er gewoon steeds mensen voor de deur staan te praten.
Vroeger waren er knullen die expres gingen aanbellen als we weg waren of op de muur bonken. Dat merkte ik toen ik een keer onverwachts thuis was.

En soms zijn er mensen aan het timmeren, dat hoorde ik net ook toen ik thuis was.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Misschien kan je met Bach Bloessem rescue druppels proberen te werken? Met het vuurwerk, die loopsheden, harde wind van de laatste tijd... Misschien zit er gewoon wat onrust bij een van de meiden. En als er eentje onrustig gaat doen.....
RIP Cena :roos:
    gonnie
    Zeer actief

En vuurwerk hebben ze nog nooit op gereageerd, maar ja de knallen worden natuurlijk wel steeds harder.
    Er zit ook weleens schuin boven ons een hondje te huilen, misschien doen ze met dat hondje mee als we niet thuis zijn.
    Zou het ook niet weten.
    Jaren geleden heeft de boven buurman ook weleens geklaagd, toen hebben we het maanden lang opgenomen en toen hadden ze een keer vier minuten zitten blaffen en huilen. Maar die buurman heeft nooit meer wat gezegd. En anderen hoorden toen niks.

Zou het kunnen komen doordat mijn man niet meer werkt, er is nu natuurlijk altijd overdags iemand thuis.
    Afbeelding

Groetjes Gonnie.
    Maeve
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

gonnie schreef:De loopsheid zit wel weer te werken, de dames worden tegenwoordig elke drie maanden loops.

Het is vooral Jarah die het doet, tenminste Jarah begint en Nikkie gaat meedoen.

Ik denk dat het komt omdat mijn man is begonnen met ze wat te geven als hij thuis komt.
    Heb hem al vaker gezegd dat hij dat niet moet doen omdat ze dan gaan liggen wachten tot hij thuis komt.
    Knallen valt hier wel mee, ik denk dat er gewoon steeds mensen voor de deur staan te praten.
    Vroeger waren er knullen die expres gingen aanbellen als we weg waren of op de muur bonken. Dat merkte ik toen ik een keer onverwachts thuis was.

En soms zijn er mensen aan het timmeren, dat hoorde ik net ook toen ik thuis was.
    Dan helft het misschien al om een radio of TV aan te doen als jullie weg zijn? Misschien Jarah een tijdje in de bench in een andere kamer met een kong?
    gonnie
    Zeer actief

Ja, het komt door Jarah die begint en Jarah en Nikkie zijn in dat soort dingen 8 poten op een buik.
    Tama doet niet mee.

Misschien ga ik maar eens proberen wat ze doen als ze in een bench zitten. Nikkie zit nu s'nachts ook in een bench en dat bevalt haar goed, s'avonds gaat Jarah er vaak in liggen dus misschien liggen ze wel graag in een bench.
    Afbeelding

Groetjes Gonnie.
    gonnie
    Zeer actief

SannePP schreef:Misschien kan je met Bach Bloessem rescue druppels proberen te werken? Met het vuurwerk, die loopsheden, harde wind van de laatste tijd... Misschien zit er gewoon wat onrust bij een van de meiden. En als er eentje onrustig gaat doen.....

Kan ook dat ze onze spanning aanvoelen, we zijn ( nou ja, vooral mijn man) een beetje gestrest door de erfenis afwikkeling van mijn vader. Dat gedoe om te zorgen dat je niet met de schulden van je vader blijft zitten is echt niet leuk.
    Afbeelding

Groetjes Gonnie.
    SannePP
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
    Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

gonnie schreef:
    SannePP schreef:Misschien kan je met Bach Bloessem rescue druppels proberen te werken? Met het vuurwerk, die loopsheden, harde wind van de laatste tijd... Misschien zit er gewoon wat onrust bij een van de meiden. En als er eentje onrustig gaat doen.....

Kan ook dat ze onze spanning aanvoelen, we zijn ( nou ja, vooral mijn man) een beetje gestrest door de erfenis afwikkeling van mijn vader. Dat gedoe om te zorgen dat je niet met de schulden van je vader blijft zitten is echt niet leuk.
    Grote kans dat ze dat aanvoelen inderdaad!
    RIP Cena :roos:
      gonnie
      Zeer actief

Dat denk ik ook, misschien moeten wij maar Bach druppels gaan gebruiken. Haha.

Voorlopig gaan we maar even apart weg en dan als alles een beetje achter de rug is, of als we maar een uurtje weg zijn dan kan ik proberen of het helpt om Jarah en Nikkie in de bench te laten als we weg zijn.
      Als we naar de vergaderingen gaan ze we toch al snel drie uur weg en dat wil ik mijn buren niet aandoen.
      Ga wel kijken wat ze doen als ze in de bench zitten als we een half uurtje weg zijn. Kan ik de benches dan beter in aparte kamers zetten?
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      Pemba
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Of je ze apart moet zetten ligt er denk ik ook aan of ze dat gewend zijn en of ze daar niet onrustiger van worden.
      Maar vervelend is het wel.
      Ik hoop dat je snel weer rust in de tent hebt :wink:
      Afbeelding
      gonnie
      Zeer actief

Ik hoop het ook, ga het denk ik van de week toch even proberen, als mijn man even weg is. Ga ik de meiden in de bench zetten en ga dan zelf even buiten op de galerij staan, kijken of het helpt.
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      Sproetel
      Actief
      Mijn ras(sen): Kruising stabij

Ongelezen bericht door Sproetel »

En de aanstichter van het geblaf meenemen kan niet? Weet niet of je een auto hebt, maar ik zou haar dan daarin zetten en kijken of de anderen dan nog steeds gaan blaffen.
      Afbeelding
      gonnie
      Zeer actief

Haha, een hond in de auto zetten daar is mijn man niet zo voor, die is dan bang dat zijn auto gesloopt wordt.
      Maar voorlopig gaan we maar even apart weg tot de rust hier is terug gekeerd. Is ook geen ramp en op visite gaan we toch al niet veel, komt mijn schoonmoeder maar hierheen.
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      iones
      Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Elke drie maanden loops? Is dat niet wat veel? Ik zou ze laten steriliseren. Vooral omwille van hun eigen gezondheid (pyometra).
      'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
      gonnie
      Zeer actief

Sinds Jarah erbij is werden ze elke vier maanden loops, maar de laatste twee keer is het elke drie maanden geweest.
      Nou het risico bestaat dat ze dan nog feller worden en daar heb ik echt geen zin in, nu vinden ze in het bos enkele honden maar niet leuk na castratie kan dat dan weleens elke hond worden en heb toch echt geen zin om altijd met honden aan de lijn te lopen.
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      iones
      Zeer actief

Tsja, heb daar geen ervaring mee.
      Ik heb al mijn teven laten steriliseren en ze zijn er nooit anders van geworden. Ik heb nu een roedel van vier, allevier gesteriliseerd (gecastreerd eigenlijk) en geen problemen. Ze zijn ook sociaal naar andere honden toe.
      'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
      gonnie
      Zeer actief

iones schreef:Tsja, heb daar geen ervaring mee.
      Ik heb al mijn teven laten steriliseren en ze zijn er nooit anders van geworden. Ik heb nu een roedel van vier, allevier gesteriliseerd (gecastreerd eigenlijk) en geen problemen. Ze zijn ook sociaal naar andere honden toe.

Ja als ze al sociaal zijn dan zal er niet veel veranderen, maar mijn honden hebben nu alleen aan sommige gecastreerde honden een hekel, en dan wordt het straks naar nog meer honden.
      Een paar dierenartsen die ik erover gesproken heb die zeiden dat felle honden nog feller kunnen worden en als het zo is nadat ik ze heb laten castreren dan kan ik het niet terug draaien.

Natuurlijk kan het ook dat ze juist makkelijker worden, maar ik durf het risico dat ze feller worden niet te nemen.
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      Lunatic
      Erelid
      Mijn ras(sen): Labrador retriever
      Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Van castreren gaan ze niet minder blaffen lijkt me.
      Ik zou eens kijken of je ze kan filmen, het liefst met geluid, om er zo achter te komen waarom ze beginnen te blaffen en huilen.
      Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
      gonnie
      Zeer actief

Lunatic schreef:Van castreren gaan ze niet minder blaffen lijkt me.
      Ik zou eens kijken of je ze kan filmen, het liefst met geluid, om er zo achter te komen waarom ze beginnen te blaffen en huilen.

Haha, dat denk ik ook niet. En filmen wordt moeilijk want ze lopen door het hele huis.

Ik zelf denk gewoon dat er iemand voor mijn deur staat te praten met een van de andere buren dat gebeurt ook als we thuis zijn dan slaan ze aan en dan kunnen wij ze natuurlijk tot stilte manen, maar als we niet thuis zijn wordt dat moeilijk.

Denk ook dat ze een beetje teveel aandacht krijgen van mijn man, sinds hij niet meer werkt en thuis zit reageert hij op elk piepje en geeft hij ze overal hun zin in.

Trouwens leuk commentaar van de familie van mijn man, we moeten ze maar in laten slapen of wegdoen.
      Nou dat gaan we niet doen. Tenslotte kunnen de meiden er ook niks aan doen.
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      Lunatic
      Erelid
      Mijn ras(sen): Labrador retriever
      Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

gonnie schreef:
      Lunatic schreef:Van castreren gaan ze niet minder blaffen lijkt me.

Haha, dat denk ik ook niet. En filmen wordt moeilijk want ze lopen door het hele huis.

Ik zelf denk gewoon dat er iemand voor mijn deur staat te praten met een van de andere buren dat gebeurt ook als we thuis zijn dan slaan ze aan en dan kunnen wij ze natuurlijk tot stilte manen, maar als we niet thuis zijn wordt dat moeilijk.

Denk ook dat ze een beetje teveel aandacht krijgen van mijn man, sinds hij niet meer werkt en thuis zit reageert hij op elk piepje en geeft hij ze overal hun zin in.

Trouwens leuk commentaar van de familie van mijn man, we moeten ze maar in laten slapen of wegdoen.
      :piew: Echte hondenliefhebbers zeker? :boos:

Misschien kan je ze proberen te leren dat ze, als ze wat horen 3 keer mogen blaffen en daarna weer stil moeten zijn? Ik heb dat mijn 2 jongste, die erg waaks zijn ook aangeleerd, 2 of 3 keer blaffen als er een vreemde voor de deur staat is prima, daarna is het klaar! Dat is zo'n automatisme geworden dat ze nu na 3 blaffen gewoon stoppen, ze komen me dan hooguit aankijken van hallo er staat een vreemde vent voor de deur hoor :S: :F:
      Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
      gonnie
      Zeer actief

Kan ik eens gaan proberen.

Ja, mijn man zijn familie vindt dat je nergens last van moet hebben.
      Nou als we dan apart weg moeten is dat maar zo.
      Als we een hele dag weg moeten gingen we ook al apart, dat wordt dan voorlopig ook maar apart naar vergaderingen. Gelukkig zijn er meerdere bijeenkomsten op verschillende dagen dus dat is ook geen ramp.
      En dan zien we wel verder, misschien is het iets tijdelijks omdat we een beetje gespannen zijn in verband met de afwikkeling van de erfenis van mijn vader. Hij laat schulden na.
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      iones
      Zeer actief

gonnie schreef:
      Stelletje idioten! Die zouden mij dus echt niet meer zien he!
      gonnie
      Zeer actief

iones schreef:
      gonnie schreef:
      Stelletje idioten! Die zouden mij dus echt niet meer zien he!

Ach, ze hebben zichzelf ook niet gemaakt.

Ze hebben ook recht op hun eigen mening, ze zijn zeker bang dat ze Gerard minder zien.
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      iones
      Zeer actief

Ze hebben het recht om een eigen mening, maar ze hebben niet het recht om te oordelen over jouw gevoel voor je honden, omdat ze zich er niet in kunnen verplaatsen. En om er dan op die manier over te praten.
      gonnie
      Zeer actief

iones schreef:Ze hebben het recht om een eigen mening, maar ze hebben niet het recht om te oordelen over jouw gevoel voor je honden, omdat ze zich er niet in kunnen verplaatsen. En om er dan op die manier over te praten.
      Dat is ook weer waar.
      Afbeelding

Groetjes Gonnie.
      silvester

Ongelezen bericht door silvester »

gonnie schreef:dat wordt voortaan overal apart naar toe gaan.

Zaterdag had de buurman het er al over dat de meiden af en toe zitten te blaffen en te huilen, wij het gevraagd aan een kennis die aan de andere kant van ons woont en de honden hoort als wij thuis komen, die zei dat ze niks gehoord had.
      Vanmiddag vroeg een kennis aan ons of we even een uurtje langs konden komen omdat ze een kerstpakket voor ons had, wij eerst met de honden naar het bos gegaan, heb ze eten gegeven voordat we weg gaan, daarna een recordertje neer gelegd om het op te nemen.

En ja hoor, ze begonnen al toen we wegreden denk ik. En dan een poos niks en dan ineens weer een paar minuten dan weer een poos niks en toen weer een paar minuten.

Ongeveer om de twintig minuten begonnen ze weer even.

Dus voortaan maar overal apart heen.
      Mijn schoonmoeder moet voortaan dan vrijdagsavonds maar bij ons komen.

Echt vervelend dit zeg.
      Het doet mij meer denken aan gewoon waken. Als hier iemand voorbij komt blaffen ze ook en zijn dan na een paar minuten dan ook weer stil.
      Overigens, er hoeft er maar één in de roedel te beginnen en de rest doet natuurlijk vrolijk mee. :mrgreen:
      Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”