korthaar schreef:Is er niemand, die geen dwangmiddelen bij het pakwerk gebruikt?
Kun je het niet stapsgewijs opbouwen, zodanig dat de hond steeds bereikbaar blijft en zo van lieverlee steeds verder in z'n drift kunt zetten?
Dus bij jonge hond niet te veel het bijtgedrag stimuleren en a.h.w van God los geven, wat w.s. later moeilijker terug te regelen is?
Mijn reu hing in het voorbij lopen van de pakwerker met 7 weken oud al vol in de been.
Overigens ook bij mensen zonder pak als ze langs liepen.
Bijten is NIET aangeleerd!
Het onder controle bijten, het niet bijten en lossen wel.
Bij mijn reu heb ik erg veel met een bal gewerkt omdat hij niets van andere pikte alleen ik kon/kan hem coriseren. Krijgt hij een correctie (ja zelf een HEEE niet doen) van iemand naast de pakwerker denk maar niet dat hij dan de pakwerker pakt nee hij ging gewoon voor degene die dat zei zonder pak.
Om hem onschadelijk te houden op afstand heb ik met veel succes een teletac gebruikt.
Verder altijd met een sliplijntje getraind omdat hij voor mij werkt en erg gevoelig is voor mijn stem meeste kon ik dus snel los doen.
Iedere stap is aangeleerd met een bal of flostouw maar zeker dit type hond gaat uitproberen en omdat dit uitproberen niet is ff lekker rondjes rennen om de baas en niet komen maar ff lekker iemand die net een boze stem op zette naar z'n hond te pakken te nemen is een balletje niet genoeg.
Eerlijk gezecht snap ik niet wat er zo erg is aan een stroomband ,mits goed gebruikt, het is voor mij niets anders dan een correctie op afstand gelijk aan een "hallo hier ben ik" prik met een vinger in z'n nek of op z'n rug. Gewoon of even uit een negatieve focus te halen zodra ik zie dat hij het in z'n kop krijgt.
Helaas heb je ook gekke die stroom verkeerd gebruiken maar dat hoeft toch niet te betekenen dat de meeste dat doen?
Je kunt alles verkeerd gebruiken, er worden meer honden mishandeld zonder wat voor halsband dan ook dan dat er met een stroomband slecht word omgegaan.