Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hondentraining beu??????????????/

Moderator: moderatorteam

joe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

hondentraining beu??????????????/

Ongelezen bericht door joe »

Hallo allemaal,

Ik ben nu voor de tweede maal met gehoorzaamheid A bezig en...onze hond gaat het steeds slechter doen.
:cry2: :cry2:
Toen ik hem kreeg (hij was toen7 en nu 9) kon hij alle oefeningen al.
Ik wilde graag met hem bezig zijn en ging op cursus. De eerste keer, was hij door mijn fout gezakt bij de zit blijf(ik herhaalde blijf en dat mocht niet...FLAUW!!). Tijdens de training verveelde hij zich al, omdat hij het allemaal wel kende.
Ik vroeg of ik verder mocht, maar ik moest eerst de A halen. :tong:

Nu ben ik voor de tweede maal bezig..en hij vindt er niets meer aan en lukt het dus niet meer. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo leuk hoor. Weer zit, lig, hier etc...oefenen....... :kotz: :kotz:

Wat moet ik nu doen, want mijn hond gaat ongelooflijk zitten klieren tijdens de training...blaffen, andere honden uitdagen...oostindisch doof worden.......

Het gaat slechter...slechter...

PS: WAAROM IS MIJN FOTO ONDERIN HET BERICHT WEG???????????????
Femke en Bailey
Actief

Ongelezen bericht door Femke en Bailey »

ik zie je foto gewoon hoor... ;)

maar even weer on topic:

kun je niet iets anders gaan trainen met je hond, iets wat-ie nog niet kent? als hij het leuk vindt om te apporteren zou je eens aan jachttraining kunnen denken bijvoorbeeld!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

je moet een training wel leuk maken....niet elke keer hetzelfde programmatje en kunstjes...
dus veel afwisseling en af en toe dingen overslaan en na een tijdje die pas weer oefenen...
Ik weet niet hoe je traint, dus als je allemaal hetzelfde moet doen ofzo, bij de africhting is dit dus niet zo en train je een beetje voor jezelf en dan kun je dus de training aanpassen aan je hond. Als jullie anders trainen zou je dit eens voor kunnen leggen aan je instructeur... in ieder geval succes!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:mrgreen: Jouw hond heeft hier duidelijk geen zin meer in. Als hij alles al kan, zou senioren behendigheid iets voor hem zijn? Het moet voor hem toch ook leuk blijven?

Groetjes,
Sandra en
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

het belangrijkste is dat jij en je hond het leuk vinden.. zie het niet zitten of vind de hond het saai? waarom zou je dan doorgaan..word ie alleen maar slechter op..
Jewel heb ik jaren mee getraind maar ze vond het steeds minder leuk. ik bleef doorgaan en op een gegeven moment werd ze gefrustreerd omdat ze het niet leuk meer vond, ze werd zenuwachtig, angstig voor knallen (ze was al niet schotvast) en viel andere honden aan, van kwaad tot erger, toen ik voor mn ipo 1 was gezakt was het duidelijk, ik stopte met haar met trainen..ze kon het gewoon niet aan. ze knapte zienderogen op omdat ze niet meer hoefde te doen waar ze geen zin in had, pas heb ik behendigheid geprobeerd wat ze vroeger leuk vond en waar ze toen heel goed in was, maar ze vond het niks meer aan.. ik had gelukkig geleerd van mn fouten en stopte gelijk.. het gaat nu heel goed met haar, ze valt niet zomaar meer andere honden aan en is niet meer bang van knallen, en bovenal luisterd ze nog eens heel erg goed ook..
Ayka is nu 1,5 en erg veelbelovend ik ga met haar het liefst knpv (als ik ooit een club vind) trainen maar als ik aan haar merk dat ze het niet aankan of er geen plezier in heeft dan zal ik ook met haar stoppen..(lijkt me sterk bij haar maar je weet het nooit)
je kan het ook bij een andere club proberen of idd iets anders zoals behendigheid...
ik heb wel ondervonden.. het is voor je plezier en dat van de hond
Afbeelding
joe
Zeer actief

Hoi lieve mensen,

Bedankt voor jullie reacties :ok:
Ben blij dat jullie aangeven dat ik beter niet door kan gaan. Ik zat er ook al aan te denken, maar iedereen zei dat ik niet moest opgeven, dat de hond het nodig had...hij moest zich leren concentreren :roll:

Behendigheid lijkt me super, maar op de club vinden ze dat hij daar niet goed genoeg lvoor uistert... :twisted: :twisted:

Misschien bloeit hij wel helemaal op in die behendigheid en gaat het super!!
Ik wil het wel proberen!!! En de hond denk ik ook. En als het niet gaat, dan kunnen we toch altijd nog stoppen(zoals Felicia ook al aangaf)

Enne senioren behendigheid 8O 8O
Waar kan je dat doen???? In de buurt van Bergen op Zoom????

PS:MIJN FOTO IS GELUKKKG WEER TERUG!!!!!!!!
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

ik zou het niet weten, misschien kun je op internet wat vinden? honden.nl ofzo of gewoon zoeken op 'behendigheid bergen op zoom'
Afbeelding
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Klinkt een beetje als mijn Ozzy alleen kent Ozzy alles nog niet... Dit is zo frustie :evil:
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

joe schreef:Hoi lieve mensen,

Bedankt voor jullie reacties :ok:
Ben blij dat jullie aangeven dat ik beter niet door kan gaan. Ik zat er ook al aan te denken, maar iedereen zei dat ik niet moest opgeven, dat de hond het nodig had...hij moest zich leren concentreren :roll:

Behendigheid lijkt me super, maar op de club vinden ze dat hij daar niet goed genoeg lvoor uistert... :twisted: :twisted:

Misschien bloeit hij wel helemaal op in die behendigheid en gaat het super!!
Ik wil het wel proberen!!! En de hond denk ik ook. En als het niet gaat, dan kunnen we toch altijd nog stoppen(zoals Felicia ook al aangaf)

Enne senioren behendigheid 8O 8O
Waar kan je dat doen???? In de buurt van Bergen op Zoom????

PS:MIJN FOTO IS GELUKKKG WEER TERUG!!!!!!!!
Hoi, senioren behendigheid of veteranen behendigheid. Een hoop KC's houden zich daarmee bezig. Moet je eens naar informeren. Als ik jou was, zou ik me niet teveel van de kritiek aantrekken van waarom behendigheid als je hond nu al niet luistert. Als jij van jezelf weet dat hij in zijn eigen omgeving los goed luistert en toch aardig speels en actief is, durf ik te wedden dat hij behendigheid erg leuk gaat vinden. Je doorbreekt de sleur van gehoorzaamheid en al spelenderwijs leert hij toch iets nieuws. In het begin zal het misschien wat stroef gaan, want dan heb je te maken met uitbreekacties etc., maar als hij door heeft wat de bedoeling van zo'n parcours is, denk ik dat het plezier weer terug is en jullie leren ALLEBEI interactief met elkaar omgaan.
Elsy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elsy »

Ook ik zou er niet mee doorgaan als de hond de training met tegenzin doet. En het komt waarschijnlijk omdat hij het al allemaal kent, de hond raakt dan heel makkelijk overtraint, dat heb ik zelf ook al meegemaakt. Als ik dan toch verder wilde met die hond, wachtte ik gewoon een aantal maanden. Daarna hernam ik de cursus, en dat lukte dan wel...maar behendigheid zal hem ook heus wel bevallen.
Je moet gewoon iets met de hond doen, wat hijzelf en jijzelf leuk vinden...anders stop je er gewoon mee ! :zwaai:
A dog is for life...not just for Christmas
Afbeelding
Groetjes van Elsy en knuffels van de goldens
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Joe schreef:Wat moet ik nu doen, want mijn hond gaat ongelooflijk zitten klieren tijdens de training...blaffen, andere honden uitdagen...oostindisch doof worden.......
Hallo,

Neem me niet kwalijk, maar om nog maar eens een oude koe uit de sloot te halen, hoe is het afgelopen/hoe gaat het op de paardenklub met jou en je hond. Gaat dat beter, laat je hem in de auto, of ging zelfs dat niet?

Vertel, ben benieuwd!
joe
Zeer actief

Wil de hond schreef: Hallo,

Neem me niet kwalijk, maar om nog maar eens een oude koe uit de sloot te halen, hoe is het afgelopen/hoe gaat het op de paardenklub met jou en je hond. Gaat dat beter, laat je hem in de auto, of ging zelfs dat niet?

Vertel, ben benieuwd!
Hoi Wil,

Leuk dat je dat nog weet :zwaai:
Ik laat hem nu idd (na jullie advies) in de auto.
Met nu een lekker dekentje erbij voor de kou en natuurlijk alles veilig opgeborgen.

In het begin was het moeilijk. Ging ik een uurtje paardrijden, was hij constant aan het blaffen. Dat vonden veel mensen irritant en zielig.
Ik weet dat hij net een uur in het bos heeft gespeeld en na het uurtje wachten lekker naar de hondenclub gaat, dusse ik trok me er niets van aan en heb de auto verder weg gezet, zodat het niet zo opvalt :mrgreen:

Inmiddels weet de hond dat hij moet wachten en blaft niet meer. Ook laat hij gelukkig de auto heel :-D
Dus dat gaat allemaal goed...alleen de hondentraining niet echt zoals je hebt kunnen lezen.

PS: aan je woorden "om nog eens een oude koe.." te lezen, heb je zeker het topic "pro-actief beleid" gelezen??????? Wat een toestand he?
Voor dat je er erg in hebt, wordt je onder vuur genomen. Nou ik was daar snel weg....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
Wil de hond schreef: Hallo,

Vertel, ben benieuwd!
Hoi Wil,

Leuk dat je dat nog weet :zwaai:
Ik laat hem nu idd (na jullie advies) in de auto.
Met nu een lekker dekentje erbij voor de kou en natuurlijk alles veilig opgeborgen.

In het begin was het moeilijk. Ging ik een uurtje paardrijden, was hij constant aan het blaffen. Dat vonden veel mensen irritant en zielig.
Ik weet dat hij net een uur in het bos heeft gespeeld en na het uurtje wachten lekker naar de hondenclub gaat, dusse ik trok me er niets van aan en heb de auto verder weg gezet, zodat het niet zo opvalt :mrgreen:

Inmiddels weet de hond dat hij moet wachten en blaft niet meer. Ook laat hij gelukkig de auto heel :-D
Dus dat gaat allemaal goed...alleen de hondentraining niet echt zoals je hebt kunnen lezen.

PS: aan je woorden "om nog eens een oude koe.." te lezen, heb je zeker het topic "pro-actief beleid" gelezen??????? Wat een toestand he?
Voor dat je er erg in hebt, wordt je onder vuur genomen. Nou ik was daar snel weg....
Wat leuk voor jullie dat het nu beter gaat. Hij kan dus blijkbaar toch wel leren om niet te blaffen!

Inderdaad, die ouwe koe, :p: je kunt beter geen slapende honden wakker maken, want ja, dat was inderdaad een hele nare toestand toen.

Groetjes, Willy.
joe
Zeer actief

Wil de hond schreef:Wat leuk voor jullie dat het nu beter gaat. Hij kan dus blijkbaar toch wel leren om niet te blaffen!
Hij blaft idd nu niet meer, maar dat heeft HEEL LANG geduurd!!! :sleep:
Het is echt een volhouder, ik vraag me vaak af of hij nu niet moe van zichzelf wordt...blijkbaar niet zo snel.

Mijn hond is al wel 9 jaar. Zou het ook kunnen, dat de leeftijd meespeeld? Dat oudere honden moeilijk leren??
Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij het schooien bij ons binnen 2 dagen onder de knie had :mrgreen: :mrgreen:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

joe schreef:
Wil de hond schreef:Wat leuk voor jullie dat het nu beter gaat. Hij kan dus blijkbaar toch wel leren om niet te blaffen!
Hij blaft idd nu niet meer, maar dat heeft HEEL LANG geduurd!!! :sleep:
Het is echt een volhouder, ik vraag me vaak af of hij nu niet moe van zichzelf wordt...blijkbaar niet zo snel.

Mijn hond is al wel 9 jaar. Zou het ook kunnen, dat de leeftijd meespeeld? Dat oudere honden moeilijk leren??
Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij het schooien bij ons binnen 2 dagen onder de knie had :mrgreen: :mrgreen:
Ik denk dat het eerder zo is dat hoe ouder de hond is, des te dieper zit bepaald gewoontegdrag erin gebakken.

Maar leren doen ze meestal net zo snel, dat is niet het punt denk ik. Je kunt hem wat dat blaffen betreft gewoon niet goed de baas, en dat heeft hij door.
joe
Zeer actief

Wil de hond schreef: Maar leren doen ze meestal net zo snel, dat is niet het punt denk ik. Je kunt hem wat dat blaffen betreft gewoon niet goed de baas, en dat heeft hij door.
Ik heb hier al vaak advies over gevraagd, maar wat moet je dan doen om hem stil te krijgen?
Je geeft aan: niet goed de baas. Hoe ben je dan wel goed de baas?
Ik heb echt alles geprobeerd...... :cry2:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

joe schreef:maar iedereen zei dat ik niet moest opgeven, dat de hond het nodig had...hij moest zich leren concentreren :roll:
Nou, als die "iedereen" nou eens 100 keer dezelfde krant leest...is het nieuwtje er echt wel vanaf hoor :mrgreen: Durf te wedden dat "iedereen" zich maar moeilijk kan concentreren.

Verder sluit ik me bij de rest aan. Als je hond er geen plezier meer in heeft.....lekker stoppen en kijken wat hij wel leuk vind.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

joe schreef:
Wil de hond schreef: Maar leren doen ze meestal net zo snel, dat is niet het punt denk ik. Je kunt hem wat dat blaffen betreft gewoon niet goed de baas, en dat heeft hij door.
Ik heb hier al vaak advies over gevraagd, maar wat moet je dan doen om hem stil te krijgen?
Hij is nu toch gestopt met blaffen in de auto? In dit geval heeft het negeren dus gewerkt. Als je hond nu rustig in de auto kan verblijven zonder zich druk te maken is volgens mij dat probleempje opgelost.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
joe
Zeer actief

Sandro schreef:
joe schreef:
Hij is nu toch gestopt met blaffen in de auto? In dit geval heeft het negeren dus gewerkt. Als je hond nu rustig in de auto kan verblijven zonder zich druk te maken is volgens mij dat probleempje opgelost.
Probleempje blaffen in auto is opgelost, maar blaffen in huis, als ik buiten loop en met andere sta te praten, op de training etc...etc...etc....niet.
Maar je moet ook wat hebben om nog aan te werken he? Anders wordt het wel erg saai :mrgreen:

Het "leuke" is dat ik het idd nu negeer, ik hoor het zelfs niet eens echt meer (het went) en dan die reacties van anderen.
Zo...mag hij dat zomaar, geef hem eens een pak rammel....
Ook dit heb ik leren negeren..... :tong:

Je leert heel erg veel als je een hond hebt....merk ik wel, elke dag. Je wordt toleranter, geduldiger, etc.....

Ik denk dat ik na nog 5 honden wel een super goed karakter heb ontwikkeld:mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”