Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Radeloos: Kees eet bijna niet meer sinds nieuwe pup er is.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique89
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising keeshond/sheltie kruising dwergpoedel/maltezer
Aantal honden: 2

Radeloos: Kees eet bijna niet meer sinds nieuwe pup er is.

Ongelezen bericht door Veronique89 »

Hallo allemaal,

Ik weet niet meer wat te doen. Sinds mijn nieuwe pup Bobby er is eet Kees bijna niet meer. Alleen in de ochtend een klein beetje. Voor de pup er was stond altijd zijn bak 24/7 op de grond en kon hij eten wanneer hij wilde, dit heb ik afgebouwd een week voor Bobby kwam. sindsdien eet Kees als we opstaan s' ochtends en voor het slapen gaan s' avonds. Bobby is hier nu 2 weken en ik merk vreemde veranderingen aan Kees. Hij eet s' ochtends nog maar een klein beetje en s' avonds dus niet meer. Na het uitlaten krijgen ze van mij altijd een brokje en die eet hij wel met smart op. Dus zijn eetlust is zeker nog wel aanwezig. Kees krijgt trouwens in de keuken eten en Bobby in de woonkamer, ze kunnen elkaar niet zien maar er zit geen deur tussen dus ze kunnen wel naar elkaar toe. Ik probeer ze tijdens het eten uit elkaar te houden. Als ik kees of Bobby in een andere ruimte zet dan eet Kees helemaal niet.

Verder heb ik het idee dat Kees niet goed weet hoe hij met de nieuwe situatie om moet gaan. Hij speelt superleuk met Bobby maar verder moet hij er weinig vanaf weten. Als Bobby op de bank wilt springt Kees eraf of snauwt hij naar Bobby, hetzelfde geld voor het bed. Als Kees in zijn mand ligt en Bobby komt erbij snauwt ie ook een keer flink (dit laat ik toen, het is uiteraard zijn mand)

zou het kunnen zijn dat Kees gewoonweg niet gelukkig is met Bobby? Ik gok maar wat hoor.
Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpen want ik heb juist een nieuwe pup erbij genomen zodat Kees wat actiever zou worden en een maatje zou krijgen. Nu spelen ze wel heel veel maar verder moet Kees vrij weinig van Bobby hebben.

Groetjes Veronique
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Radeloos: Kees eet bijna niet meer sinds nieuwe pup er i

Ongelezen bericht door flamme »

Ze spelen heel veel maar verder moet hij er weinig van hebben? Dat moet je even toelichten?

Zoals ik het nu lees lees ik geen grote problemen.

Wel zou ik naar de DA gaan om een lichamelijke oorzaak uit te sluiten voor het niet eten.
Misschien last van de tanden of iets anders aan de hand?

Als hij verder gezond is zou ik het zo laten en de focus er niet te veel op leggen. Voor zover ik nu lees zegt Kees vooral tegen de pup dat hij bepaald wanneer er gespeeld wordt en dat hij een duidelijke grens heeft. Een duidelijke persoonlijke zone.

De situatie is nog nieuw en Kees zal nog moeten wennen, maar ik zie hier, zoals ik het nu lees, geen probleem in.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Kees zal ook moeten wennen aan de nieuwe huisgenoot en er zijn maar heel weinig honden die een pup vanaf dag 1 hartelijk verwelkomen :wink: Dat snauwen is heel normaal, zou ik ook zeker niet corrigeren. Dat ze al spelen is al heel wat! Dat heeft hier wel enkele weken geduurd :wink:

Hoe lang eet Kees al niet? Ik zal zoiets even aankijken en er inderdaad niet te veel focus op leggen. Als je het te lang vindt duren kun je hem altijd laten nakijken door de DA natuurlijk.
Veronique89
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising keeshond/sheltie kruising dwergpoedel/maltezer

Geduld hebben is niet mijn beste eigenschap. het liefst zie ik ze natuurlijk nu al de beste vriendjes zijn maar ik snap dat dat tijd nodig heeft. Het eten geven vind ik alleen zo'n gedoe. Kees wacht met eten tot Bobby klaar is en zelfs dan eet ie nog niet altijd. Voor de pup kwam was het een flinke eter!!! sinds zijn castratie (1 jaar geleden) is hij een paar kilo aangekomen en heeft ie ook last van wat overgewicht. Het was ook best een luie hond. Nu hij juist zoveel meer energie verbruikt met spelen zou je denken dat hij ook meer zou eten maar dit dus echt niet het geval.

Voor een hond die voorheen zo'n flinke eter was vind ik het gewoon raar dat hij nu zo weinig eet. Ik kan wel met hem naar de dierenarts gaan maar ik weet bijna zeker dat hij Kees gezond zal verklaren. Als je Kees namelijk wat lekkers geeft eet ie het lekker op. Ik zal het nog even aankijken en ik hoop dat het beter word. Kees moet natuurlijk wel eten...
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Als hij gezond is kan hij best even zonder :wink:
Dan ben ik van het type, als je honger hebt eet je wel. Hij moet natuurlijk, buiten de hele veranderde situatie ook even de link leggen dat hij gewoon niet meer de hele dag iets krijgt.

Eten neerzetten, genoeg tijd geven, 10 minuten is meeeeer dan genoeg, bak wegzetten en de volgende maaltijd weer.

Niet Bobby de kans geven om het op te eten. Niet de focus erop leggen want dan krijg je met een beetje pech een hondje wat de boel door zijn voerbak heen wil controleren.

Niet eten is zijn keuze. Klaar.

Maar, nogmaals, ik persoonlijk zou zeker willen weten dat er geen lichamelijke oorzaak is.
Laatst gewijzigd door flamme op 25 dec 2013 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Kees is nogal aan de mollige kant, zag ik laatst in je filmpje :wink: Denk dat ie gewoon teveel krijgt en daarom zo slecht eet. Misschien ook nog een beetje wennen aan het nieuwe eetritme. Wat ik zou doen is de bak 10 min op de grond zetten en er verder geen drukte van maken. Eet ie niet, dan maar niet. Bak weghalen en de volgende dag opnieuw aanbieden.

Dat snauwen moet je niet teveel van onder de indruk zijn. Het ziet er misschien onvriendelijk uit maar is gewoon hondentaal voor dit is mijn persoonlijke ruimte. Dat mag je best bevestigen door de pup erbij weg te halen.
Veronique89
geregistreerd lid

Mollig is inderdaad wel een goed omschrijving van Kees. Gelukkig heeft hij wat ''reserves'' en kan hij een keer eten overslaan wel missen ;) Misschien heb je ook wel gelijk, als hij honger heeft zal ie vast wel gaan eten. Mocht het over een week nog zo gaan ga ik zeker even naar de dierenarts maar voor nu kijk ik het nog even aan.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Veronique89 schreef:Mollig is inderdaad wel een goed omschrijving van Kees. Gelukkig heeft hij wat ''reserves'' en kan hij een keer eten overslaan wel missen ;) Misschien heb je ook wel gelijk, als hij honger heeft zal ie vast wel gaan eten. Mocht het over een week nog zo gaan ga ik zeker even naar de dierenarts maar voor nu kijk ik het nog even aan.
Heel goed!
flamme
Zeer actief
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Veronique89 schreef:Mollig is inderdaad wel een goed omschrijving van Kees. Gelukkig heeft hij wat ''reserves'' en kan hij een keer eten overslaan wel missen ;) Misschien heb je ook wel gelijk, als hij honger heeft zal ie vast wel gaan eten. Mocht het over een week nog zo gaan ga ik zeker even naar de dierenarts maar voor nu kijk ik het nog even aan.

:ok:
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

misschien geef je hem wat meer aandacht tijdens het eten omdat jij je zorgen maakt omdat hij slecht eet en denkt hij van, MOOI deze aandacht hoef ik alvast niet meer te delen en ik ga hier even flink misbruik van maken.
Geen idee of dat zo is, maar ik ken honden die het er inderdaad om zouden doen omdat ze het er momenteel nog even niet mee eens zijn dat er een pup in huis is gekomen , en de baasjes gaan er al snel in mee en wordt het van kwaad tot erger :wink:
Ik zou dus gewoon doen alsof ik gek was, als er geen medische oorzaak is en hij is toch dik zat, zou ik hem lekker in zijn sop gaar laten koken, geen extra aandacht aan geven :wink:

Als mijn Solar uit logeren gaat dan weigert ze ook vaak te eten of eet ze minder, de mensen die haar in huis hebben gaan zich dan zorgen maken en haar uitermate verwennen met ander eten....ik ken Solar en dit doet ze niet omdat ze niet lekker is of omdat ze het zogenaamd niet naar haar zin heeft daar, ze doet dit omdat ze weet dat het kan en de mensen er in trappen, honden kunnen uitermate manipulatief zijn hahaha :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zou z'n voer even halveren. Zo'n volle bak is voor honden die gewend zijn de hele dag te grazen opeens best veel en niet erg uitnodigend.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

dagmar88 schreef:Zou z'n voer even halveren. Zo'n volle bak is voor honden die gewend zijn de hele dag te grazen opeens best veel en niet erg uitnodigend.
Inderdaad.
Hij mag wel iets afvallen begrijp ik, dus zo sla je twee vliegen in een klap ;)

Niet te druk maken ook. Komt wel goed.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Ik heb hier ook een oudere hond die langzaam eet en tussen de happen ook nog rondwandelt en een jonge hond, die razendsnel zijn bak leeg heeft. Om te voorkomen dat de jonge hond vierkant wordt en de oudere verdwijnt, laat ik ze apart eten. De jonge hond eet in de keuken met het hekje dicht, de oudere hond eet in de huiskamer, aan de andere kant van het hekje. Bak 1 op de grond, hekje dicht, bak 2 op de grond. Daarna bemoei ik me er niet meer mee. Pas als de oudste hond is uitgegeten gaat de bak op het aanrecht en gaat het hekje weer open. Dit geeft rust en regelmaat en werkt prima. Juist als er een pup in huis is, is het van belang dat ze ieder het juiste voer krijgen en in alle rust kunnen eten. Eten ze niet, dan heb je dat ook meteen in de gaten en kan je zo nodig ingrijpen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Krijgt de hond nu ook meer tussendoor? Tja pup wordt natuurlijk nog veel met brokjes tussendoor beloond en misschien wordt de oudere hond nu ook wat meer tussendoor verwend?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Er is natuurlijk enorm veel veranderd. Het voerritme wat voor veel honden toch een issue is,en een nieuwkomer, dat samen kan best zorgen dat hij van slag is. Gewoon de tijd geven. Het accepteren van de pup heeft hier maanden geduurd na een aanvankelijk vrolijke begroeting. Tomas snapte niets van het gepiep en heeft hem daarna maanden weggegrauwd. Ik zag het somber in ( grote volwassen reu en pup van een klein ras) tot ik besloot me er niet meer mee te bemoeien en Tomas volledig te vertrouwen; toen was het binnen een paar weken in orde. Ze zijn nu de beste maatjes.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Toen ik Jenno erbij nam moest Tycho helemaal niks van hem hebben.
Jenno was nieuwschierig en wou steeds bij Tycho liggen, maar Tycho was er niet van gedient.
Ook omdat hij zijn aandacht moest delen natuurlijk.
Ze begonnen hier met spelen, en als Tycho er zat van was kreeg Jenno een snauw en was het klaar.
Langzaam aan ging het beter, en nu zijn ze onafscheidelijk.
Ze liggen overal samen naast elkaar en kunnen niet meer zonder elkaar.

Over het eten, Tycho gaat meestal gelijk eten en eet zijn bak leeg.
Jenno is wat moeilijker. Hij gaat pas na een half uur eten, soms zelfs nog langer.
Of hij wil het van de grond eten :denken:

Het komt wel goed :wink:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Veronique89
geregistreerd lid

Wauw, wat een reacties. Toch fijn om wat vergelijkingsmateriaal te hebben. Sinds Bobby er is kan Kees ook heel lang doen voordat ie gaat eten. Het nadeel is alleen dat ik die bak niet op de grond kan zetten zonder weg te gaan want dan begint Bobby eruit te eten en hoeft Kees helemaal niet meer. Dus als Kees na 10 minuten nog niet gegeten heeft gaat die bak weg en dan moet ie maar wachten tot morgen. Ik denk dat hij snel genoeg door zal krijgen dat hij gewoon moet eten als die bak er staat.

Kees krijgt inderdaad meer aandacht doordat ik wil dat hij gaat eten maar misschien is dat niet zo'n goed idee. Dat gaat vanaf nu dus ook niet meer gebeuren!!! En inderdaad, met het trainen van Bobby komen er al aardig wat trainingsbrokjes tussendoor bij dus daar geniet Kees natuurlijk ook van.

Volgens de dierenarts is Kees niet heel veel te dik maar zal het geen kwaad kunnen om 2 kilo af te vallen dus misschien vang ik hier wel 2 vliegen in een klap.. De tijd zal het leren!!!!
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Veronique89 schreef:Geduld hebben is niet mijn beste eigenschap. het liefst zie ik ze natuurlijk nu al de beste vriendjes zijn maar ik snap dat dat tijd nodig heeft. Het eten geven vind ik alleen zo'n gedoe. Kees wacht met eten tot Bobby klaar is en zelfs dan eet ie nog niet altijd. Voor de pup kwam was het een flinke eter!!! sinds zijn castratie (1 jaar geleden) is hij een paar kilo aangekomen en heeft ie ook last van wat overgewicht. Het was ook best een luie hond. Nu hij juist zoveel meer energie verbruikt met spelen zou je denken dat hij ook meer zou eten maar dit dus echt niet het geval.

Voor een hond die voorheen zo'n flinke eter was vind ik het gewoon raar dat hij nu zo weinig eet. Ik kan wel met hem naar de dierenarts gaan maar ik weet bijna zeker dat hij Kees gezond zal verklaren. Als je Kees namelijk wat lekkers geeft eet ie het lekker op. Ik zal het nog even aankijken en ik hoop dat het beter word. Kees moet natuurlijk wel eten...
Maar even serieus, 'er niets mee hebben' en superveel spelen, dat kan niet samen hoor! Je mag echt al blij zijn dat ze al zoveel spelen. Ik heb er nu een pup bij, sinds een paar weken en ze wordt getolereerd en af en toe heel even gespeeld. Dat gaat echt wel beter worden maar het heeft tijd nodig. Hoe meer gedoe jij ervan maakt, hoe meer kans dat het echt een ding wordt. Ik zou het weinig eten echt laten voor wat het is, voor hetzelde geldt heeft hij in de gaten dat het hem extra aandacht of koekjes oplevert. (Ach lieverd waarom eet je niet? Heb je geen honger? Eens kijken of je wel een koekje lust..)
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Kun je niet gewoon het oude ritme handhaven en gewoon de brokken de hele dag laten staan ?
Wellicht is de verandering van eten hem gewoon wat te veel van het goede en wil hij liever eten wanneer het hem uitkomt.
Hier bliift gewoon alles bij het oude als er een nieuwe pup bijkomt en daar heeft niemand dan moeite mee om te wennen.
Sandra
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

empyree schreef:Kun je niet gewoon het oude ritme handhaven en gewoon de brokken de hele dag laten staan ?
Wellicht is de verandering van eten hem gewoon wat te veel van het goede en wil hij liever eten wanneer het hem uitkomt.
Hier bliift gewoon alles bij het oude als er een nieuwe pup bijkomt en daar heeft niemand dan moeite mee om te wennen.

Inderdaad.
En dan de pup gewoon leren dat hij niet bij die bak in de buurt moet komen.
Jenno`s eten blijft hier ook een tijdje staan.
Tycho probeert dan ook heen te gaan om het op te eten, maar dat straffen we af.
Dat mag gewoon niet.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Als jouw hond 'zo moeilijk eet', dan heeft het naar mijn mening geen 'honger'. Hoe vaak geef je hem te eten en wanneer voer je? Hier krijgen ze voornamelijk einde middag en 's avonds te eten, na gedane activiteit. Heb nu een logeerhond er bij en die staat nu ook dik op rantsoen. Zij weet dat eten laten staan op een ander moment niets oplevert en wat ze thuis niet lust, eet ze hier wel. Soms kan het helpen om de honden bij elkaar te laten eten, een beetje competitie waardoor een moeilijke eter getriggerd wordt. Dat doe ik hier vaak. De logeerhond bij mijn oudste hond. Een hele dag eten laten staan, zou ik niet prefereren.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

empyree schreef:Kun je niet gewoon het oude ritme handhaven en gewoon de brokken de hele dag laten staan ?
Dat zou mijn idee niet zijn :wink:

Kees was al te dik, dus het is wel handig als hij wat afvalt en de hele dag bezig zijn om een pup uit die bak te houden lijkt mij eerlijk gezegd strontvervelend.
Buiten die actie heb je met een pup meestal al genoeg te doen. :tongue:

Kees gaat op een beter gewicht komen, heeft meer beweging omdat hij kennelijk graag met de pup speelt..... wat wil je nog meer?
Hij geeft ook zijn grenzen aan als de pup hem even te veel is.
Mooier kan je toch niet hebben?

Overigens ga ik er zelf bij een tweede hond nooit van uit dat het een speelkameraadje wordt (moet worden) voor de andere hond.
Een tweede hond komt als ik dat wil.
Spelen ze graag samen dan is dat mooi meegenomen, maar is dat niet zo dan hoeft dat van mij ook niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Denk dat je hond dik is omdat je veel teveel met zijn eten bezig bent. Laat die hond maar eens lekker afvallen. Wordt hij ook een pak minder sjaggie van en dan gaat hij vanzelf weer eten. Ik heb een hekel aan dikke honden en hun baasjes vooral omdat die imo niet goed voor hun hond zorgen. Doodzielig en dat gefixeer op het eten maakt van je hond een probleemeter. Lekker laten afvallen nu zijn eetlust minder is.

Er bestaat geen hond op aarde die verhongerd terwijl hij gevoerd wordt. Dus waar maak je je in vredesnaam druk om als je zeker bent dat hij niet ziek is. Ben blij. Je hond is dik en wil zelf afvallen. Hij barst van de voedingsstoffen en energie met dat vet en heeft niks nodig. Daarom eet hij misschien niet? Hij hoeft geen berg eten als hij al dik is.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Haha, ik heb ook niks met dikke honden. Te dikke honden krijgen teveel, dus minder voeren.
Afbeelding
Veenmug
Zeer actief
Mijn ras(sen): ESS

Ongelezen bericht door Veenmug »

laeken schreef:Er bestaat geen hond op aarde die verhongerd terwijl hij gevoerd wordt. Dus waar maak je je in vredesnaam druk om als je zeker bent dat hij niet ziek is. Ben blij. Je hond is dik en wil zelf afvallen. Hij barst van de voedingsstoffen en energie met dat vet en heeft niks nodig. Daarom eet hij misschien niet? Hij hoeft geen berg eten als hij al dik is.
Volledig mee eens. Er is geen hond die zichzelf doodhongert. 2x meegemaakt met de retrievers. Geen ervaring: Golden weigerde de gewone brokken. Even snuffelen en weglopen. 1 week .Advies dierenwinkel als ik me goed herinner: Purina met kip. Heerlijk/nadeel bijna lichtgevende drollen. Na x dagen herhaling: lust ik niet, wil ik niet. 2 weken honger en de oude brokken gingen erin als koek. Lab heeft het zelfs 3 weken volgehouden. Spaniel vreet alsof de hongersnood nabij is.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Onze Hazel wilt dus niet eten als Bloem niet bij haar staat. Vanaf eerste week krijgen ze dus ook naast elkaar eten
(halve meter afstand). Hazel is een hele trage eter, maar Bloem weet dat ze niet aan Hazels bord mag komen
en dat doet ze dus ook echt niet. bord kan zelfs vol blijven staan, maar ze raakt het niet aan.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Veronique89
geregistreerd lid

Kees was nooit dik, hij is pas dik geworden na zijn castratie. zijn voedingspatroon is toen niet veranderd. Natuurlijk kan het geen kwaad dat hij afvalt, om deze reden laat ik het verder ook maar gewoon. Ik vroeg me gewoon af hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Veronique89 schreef:Kees was nooit dik, hij is pas dik geworden na zijn castratie. zijn voedingspatroon is toen niet veranderd. Natuurlijk kan het geen kwaad dat hij afvalt, om deze reden laat ik het verder ook maar gewoon. Ik vroeg me gewoon af hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Na castratie moet je dus wel zijn voedingspatroon aanpassen... Ik heb het voor Bo gehalveerd
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Veronique89 schreef:Kees was nooit dik, hij is pas dik geworden na zijn castratie. zijn voedingspatroon is toen niet veranderd. Natuurlijk kan het geen kwaad dat hij afvalt, om deze reden laat ik het verder ook maar gewoon. Ik vroeg me gewoon af hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Je hebt nog een ontzettend jonge hond, dus: 'hij was nooit dik...' Hoe oud was je hond toen hij gecastreerd werd, hij is maar 2,5 jaar en zeker jonge honden behoren niet dik te zijn.... Gecastreerd of niet.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Veronique89 schreef:Kees was nooit dik, hij is pas dik geworden na zijn castratie. zijn voedingspatroon is toen niet veranderd. Natuurlijk kan het geen kwaad dat hij afvalt, om deze reden laat ik het verder ook maar gewoon.
Na castratie is het sowieso verstandig om het voedingspatroon aan te passen. Ze hebben dan ongeveer 50 à 75% nodig van wat ze eerst aten. Heeft je DA dat niet gezegd?
Ik vroeg me gewoon af hoe ik dit het beste aan kan pakken.
Een keer voer aanbieden per dag. Ongeveer 50% van wat hij eerder at (hij moet afvallen, toch? Je kunt het later altijd wat aanpassen). Na 10 minuten haal je de bak weg. Volgende dag weer een kans.
En ophouden met de tussendoortjes ;)

Ik doe het altijd zo, en heb nog nooit een moeilijke eter gehad.

Als je wil weten of je hond op gewicht is, moet je voelen. Je moet de ribben goed kunnen voelen. De ruggengraat en heupbeenderen niet, maar de ribben wel. Dan is je hond perfect op gewicht.
Bij kortharige honden mag je de achterste twee ribben kunnen zien, de rest niet.
Ga er maar met een gerust hart van uit dat de meeste honden die je op straat ziet te dik zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”