Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schotse collie gevonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

schotse collie gevonden

Ongelezen bericht door iones »

Is er iemand die een schotse collie mist? Een donkergekleurde, is op leeftijd, heeft rode halsband. Kan niet zien of het een teef of een reu is. Gaat dadelijk naar dat ellendige asiel De Crulll omdat Noordbroek in Almelo hem absoluut niet mag aannemen. Liever hield ik de hond hier maar mijn man wil hem niet binnen hebben (en ik ben dus kwaad op hem). Ik zou het fijn vinden als hij zsm herenigd wordt met zijn baas. De hond is bang en in de war. En dood en dood op.

Hij is gevonden in de gemeente Tubbergen, in het buitengebied.

Ik hoop maar niet dat het een gevalletjes gedumpt is.

Ik heb de politie gebeld en bij de amivedi gekeken maar die weten van niets.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Buddyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Aantal honden: 2

Re: schotse collie gevonden

Ongelezen bericht door Buddyboy »

gechipt?
Afbeelding
Lizzy & Faya, de oppashondjes
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

al foto gemaakt en op twitter en fb geplaatst?
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

collie in nood had je ook om hulp kunnen vragen (kan als nog, ook als hij al naar asiel is!)?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Het is een teefje en ze is niet gechipt of de chipreader kon niet door de vacht heen komen.
Deze hond was gedumpt, zei die jongen. Ze zag er niet uit. Ook was ze wat ouder, mogelijk konden ze de medische kosten niet meer betalen of zo. Ik denk dat hij gelijk heeft. De vacht was hier en daar vervilt en er hing een tak in de klitten van haar staart.
Afbeelding

Ik ga haar opzoeken in het asiel, kijken of ik niet toch nog iets kan doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Corneliana schreef:al foto gemaakt en op twitter en fb geplaatst?
Zoals je ziet, foto is gemaakt. Staat ook op facebook. Twitter heb ik niet. Ik las net iets over collie in nood. Ik ga eens kijken of ik haar daar aan kan melden.
mex71
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mex71 »

Ik deel je foto en verhaal op facebook, misschien dat iemand deze collie kent.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

mag ik een FB link zodat ik daar kan delen?

Teefje he? Mag hier komen bijkomen; kan/wil haar nu niet houden maar mag hier onderdak zijn tijdelijk (TIJDELIJK) ;-)

Suzanne
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Agos :ugh: Waarom mag ze niet naar Noordbroek?
In principe zou ze ook wel tijdelijk hier kunnen maar ik weet echt niet hoe Coda op haar zal reageren. Oh en dan moet ze toch meerdere keren daags een trap lopen. Ik denk dat Suzanne een betere optie is?
iones
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:mag ik een FB link zodat ik daar kan delen?

Teefje he? Mag hier komen bijkomen; kan/wil haar nu niet houden maar mag hier onderdak zijn tijdelijk (TIJDELIJK) ;-)

Suzanne
Te laat, ze is nu al naar de Crull dus zit in het asiel. Als ik maar de kans had gekregen van mijn man.... maar hij wilde haar niet binnen hebben. Ze moest dan in de schuur... Ik ga die hond niet in zo'n donkere rot schuur opsluiten.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ocherm arm prutske, in elk geval siert het je dat je haar van de straat gehaald hebt al kan ik me er iets bij voorstellen dat je haar liever niet in dat ene asiel zou hebben gezien.
Ik moet gelijk denken aan dat arme sheltie meiske van kennissen van me.
Die is ook al oud, die mensen zijn niet capabel genoeg om goed voor haar te zorgen en loopt ook regelmatig over straat (lees naar buiten gegooid) de vacht vol dikke klitten.
De dierenbescherming doet er niks tegen want voer en drinken krijgt ze wel. :ugh:
Laatst gewijzigd door Ptje op 25 dec 2013 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Schakel op facebook Waar is onze Angel in; dat heeft een heel groot bereik.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
~Suzanne~
Zeer actief

Nou ja, ze heeft/krijgt een dak boven haar hoofd dus dat is dan al beter dan over straat zwerven. dank je wel dat je haar hebt meegenomen.
Doe mij aub een link naar FB; dan kan ik "in de colliewereld" gaan delen.

Suzanne
iones
Zeer actief

Maeve schreef:Agos :ugh: Waarom mag ze niet naar Noordbroek?
Ze is al opgehaald.
Ik mocht haar niet binnen laten en dan kan ik ook niet behoorlijk voor haar zorgen.

Noordbroek vraagt naar mijn adres en als ze dat horen, nemen ze de hond niet aan. Zelfs niet als ik haar daar naartoe breng (want ik had desnoods afstandsgeld betaald). Noordbroek krijgt een hele hoop gezeik over zich heen als die honden aanneemt die naar De Crull zouden moeten, namelijk van de dierenbescherming, de overkoepelende organisatie in Enschede, etc. Ik heb het namelijk wel geprobeerd, ik had eerst noordbroek aan de lijn.
iones
Zeer actief

marian* schreef:Schakel op facebook Waar is onze Angel in; dat heeft een heel groot bereik.
Heb ze een berichtje gestuurd met foto. Bedankt voor de tip!
Ptje schreef: De dierenbescherming doet er niks tegen want voer en drinken krijgt ze wel. :ugh:
Dat is de gebrekkige regelgeving. Alles wat je hoeft te doen, is voeren en water geven. Net genoeg om in leven te blijven.
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

iones schreef:
Maeve schreef:Agos :ugh: Waarom mag ze niet naar Noordbroek?
Ze is al opgehaald.
Ik mocht haar niet binnen laten en dan kan ik ook niet behoorlijk voor haar zorgen.

Noordbroek vraagt naar mijn adres en als ze dat horen, nemen ze de hond niet aan. Zelfs niet als ik haar daar naartoe breng (want ik had desnoods afstandsgeld betaald). Noordbroek krijgt een hele hoop gezeik over zich heen als die honden aanneemt die naar De Crull zouden moeten, namelijk van de dierenbescherming, de overkoepelende organisatie in Enschede, etc. Ik heb het namelijk wel geprobeerd, ik had eerst noordbroek aan de lijn.
Asiels hebben onderling afspraken over de gebieden waarvoor ze opvangen.
iones
Zeer actief

ZaZa schreef:
Asiels hebben onderling afspraken over de gebieden waarvoor ze opvangen.
Ja en kennelijk moeten ze zich daar strikt aan houden. Ik heb nog overwogen om een vriendin in Denekamp te bellen of Ootmarsum. Dan zou die kunnen zeggen dat zij de hond gevonden heeft en van daar op laten halen. Dan zou de hond waarschijnlijk wel naar Almelo gaan.

Het is liegen. Dat wel. Maar ja, als de hond daarmee beter af is...
~Suzanne~
Zeer actief

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Deel maar hiervandaan. De rest van mijn profiel is toch niet toegankelijk ;-)

Suzanne
iones
Zeer actief

Super Suzanne, bedankt! Nu kunnen meer mensen deze foto delen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik zie dat Suzanne het al op de FB-pagina van de Schotse Herder Vrienden heeft gezet, dus dan hoef ik het niet meer te doen. De vereniging heeft een groot landelijk bereik dus hopelijk kan de eigenaar snel worden achterhaald. En anders kan de stakker bij iemand anders terecht.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Sorry Lieke, ik wilde niet noodzakelijkerwijs sneller zijn dan jij ;-)
Wel wilde ik het er zo snel mogelijk ophebben, stel dat ze wel is weggelopen en gemist wordt, dan moet ze zo snel mogelijk weer naar huis. Mogelijk kan dan iemand, als het idd gaat om een moeizame verzorging, een helpende hand bieden? Keertje kammen ofzo?
Iones, als je aan een betere schatting van de leeftijd komt, mag ik die dan ook horen?

Suzanne
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

~Suzanne~ schreef:Sorry Lieke, ik wilde niet noodzakelijkerwijs sneller zijn dan jij ;-)
Wel wilde ik het er zo snel mogelijk ophebben, stel dat ze wel is weggelopen en gemist wordt, dan moet ze zo snel mogelijk weer naar huis. Mogelijk kan dan iemand, als het idd gaat om een moeizame verzorging, een helpende hand bieden? Keertje kammen ofzo?
Iones, als je aan een betere schatting van de leeftijd komt, mag ik die dan ook horen?

Suzanne
Ben je mal... als de stakker maar geholpen wordt, zeg. Ben in staat om morgen zelf naar het asiel te gaan en de stumper op te halen. :ugh:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

lieke schreef:
~Suzanne~ schreef:Sorry Lieke, ik wilde niet noodzakelijkerwijs sneller zijn dan jij ;-)

Suzanne
Ben je mal... als de stakker maar geholpen wordt, zeg. Ben in staat om morgen zelf naar het asiel te gaan en de stumper op te halen. :ugh:
Ik kan/wil/ga haar niet houden (of is dat een grote bek en een klein hartje) maar goed, had ze nog zwervende geweest dan had ik haar subiet (tijdelijk) gehouden, verzorgd, eten gegeven e.d.
Ze is nu van de straat, is warm, heeft onderdak, eten en water... de rest komt... er is ongetwijfeld iemand die voor haar wil zorgen.... En tijdelijk, mits man akkoord, kan altijd maar niet altijd is "slepen met een oudere hond" het beste....

Ik blijf volgen.

Suzanne
iones
Zeer actief

Als de feestdagen over zijn, en de dierenarts is geweest, dan wil ik naar het asiel toe. Eens kijken of ik haar mee kan nemen naar de trimsalon (betaal ik desnoods voor haar), en of ik meer te weten kan komen omtrent haar gezondheid en leeftijd. En vervolgens over de kansen die ze inschatten voor haar.

En dan kan ik daar misschien ook weer beter mee helpen.

Hier zit ze: http://www.decrull.nl/
Laatst gewijzigd door iones op 25 dec 2013 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
~Suzanne~
Zeer actief

iones schreef:Als de feestdagen over zijn, en de dierenarts is geweest, dan wil ik naar het asiel toe. Eens kijken of ik haar mee kan nemen naar de trimsalon (betaal ik desnoods voor haar), en of ik meer te weten kan komen omtrent haar gezondheid en leeftijd. En vervolgens over de kansen die ze inschatten voor haar.

En dan kan ik daar misschien ook weer beter mee helpen.
Goed plan; ik wandel wel mee dan.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

lieke schreef:

Suzanne
Doen... dan? ;-)

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

Kreeg de tip dat de hond uit Duitsland zou kunnen komen; ga het aldaar ook rondgooien!

Suzanne
iones
Zeer actief

Mensen, hou er effe rekening mee, dat nu het asiel de hond eenmaal heeft, ze wettelijk verplicht zijn haar daar twee weken te houden, om de mogelijke eigenaar de tijd te geven om te reageren. En misschien kan ik dan wel intussen iets met ze afspreken. Volgende week woensdag zal ze onderzocht worden door de dierenarts en dan weten we meer omtrent haar gezondheid en leeftijd.

Trouwens...
Die jongen van de ambulance vertelde mij dat er een hele lieve rottweiler zit. Die baas komt de hond niet opeisen. De hond moet een terrein bewaken maar is te lief. Nu laat hij de hond daar zitten.
Ook nog rottweilerliefhebbers hier?
~Suzanne~
Zeer actief

iones schreef:Mensen, hou er effe rekening mee, dat nu het asiel de hond eenmaal heeft, ze wettelijk verplicht zijn haar daar twee weken te houden, om de mogelijke eigenaar de tijd te geven om te reageren. En misschien kan ik dan wel intussen iets met ze afspreken. Volgende week woensdag zal ze onderzocht worden door de dierenarts en dan weten we meer omtrent haar gezondheid en leeftijd.
Weet ik, het was van mij naar Lieke ook maar een soort "grapje" ;-)
Of nee, een goedbedoelde opmerking met een glimlach zeg maar.

Ik heb het nu gedeeld waar ik kan, in Nederland en Duitsland... hopelijk levert het wat op!

Suzanne
iones
Zeer actief

Het mooiste zou toch zijn als er een wanhopige eigenaar rondloopt die loopt te zoeken en dolblij is als die hond weer gevonden is. Maar..... we moeten realistisch zijn.

Want waarom heeft hij de hond dan bij geen enkele instantie gemeld?

Ik heb al gekeken bij asiel in Wilsum (duitsland) maar daar staat geen hond bij.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”