Moderator: moderatorteam
De moeder van onze wijlen Axel was voor mij ook een prachtige teef... Akasha vom Burghof. Kan nu alleen geen foto plaatsen.Nanna schreef:Voor mij de mooiste Dobermann ooit:
"Gravin Aranka van Nêerlands Stam"
Balans, elegantie, perfecte bouw.
Tara schreef:Vóójbojst Nanna, dat is mooi.Nanna schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er nu een soort van waterzak op die voorborst gefokt wordt?
Bij Weimaraners zie je dat soms ook wel. Ik zie het nut niet..
Dat zijn albino's.terrierjunk schreef:In Amerika hebben ze cream dobermanns, zo te zien een of andere sterke verdunning van het black and tan, en nog lichter dan blauw/lever (zoals de weim) en met een roze neus. Je kan het onderscheid tussen de kleur en het tan gedeelte, nog net zien, het lijkt op cremello of perlino bij paarden. (dubbele verdunning van vos of bruin.)
Karakter hadden onze beide dobers prima alleen de gezondheid...maart schreef:ik vind ze ook best wel mooi (op staart na). Helaas veel te veel showgefokt de dag van vandaag waardoor het karakter toch niet echt dat meer is.
Ik heb er echt geen verstand van he.. maar is dit ook niet een soort van 'glijbaanrug'?Nanna schreef:
Oma leeft nog in de goeie ouwe tijdDIT waren voor mij mooie Dobers.
wauw, aan deze hond is wel meer fout dan enkel verkeerde stand...Tara schreef:Crista schreef:
yaga ook. Zou het niet zo gegroeid zijn in de jaren? van accentueren naar over-accentueren?Lothian schreef:Volgens mij moet het er imposant uitzien, alsof de hond 'paraat staat', maar mijn Dalietje (erg vroeg gecastreerd reutje) staat heel vaak zo te plassen