Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door yodi »

Ja dat begrijp ik ook heel goed, sterkte met alles en heel veel beterschap Puckje!!!!
Afbeelding
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Je hebt gewoon veel te veel te doen, met de camping, de dieren en met Puck. Kalm aan dan breekt het lijntje niet, denk eerst aan jezelf. Alle raad die je hier gegeven is was goed bedoeld maar ik kan me ook voorstellen dat je dan soms door de bomen het bos niet meer ziet. Heb ik ook wel eens gehad bij Luna's huidproblemen. Maar ik hield altijd wel in mijn achterhoofd dat iedereen alleen maar wilde helpen. :wink:

Gooi het forum gewoon even op zwart, doe je ding, probeer Puck erboven op te krijgen en denk vooral ook aan jezelf. Als je vriendin terug is en je weer wat meer tijd hebt, kom je gewoon hier weer terug met goede berichten. :J:

Sterkte met alles en ik blijf hier gewoon wachten op goed nieuws! Zet um op, je kan het!! :cheer:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik wil je even heel veel sterkte wensen, Puck heeft het getroffen met jou als baasje!
Groetjes, Marjan
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier

Ongelezen bericht door johanna68 »

oh ik weet dat advies bedoeling is te helpen hoor maar had niet zoveel verschillende dingen verwacht.

Ik ga nu mn slaappil nemen en kruip er eens vroeger in dan half 2..zet mn wekker op half twee eerste keer uit...als puck me niet eerder wakker maakt maar dan heb ik extra uurtjes.

Verder heb ik wel graag tip...betreft hoe makkelijk poep ruimen..Dit is echt serieus vraag. Omdat het zo dun is kun je het dus niet oppakken...met toiletpapier deppen werkt ook niet alles..wrijft het alle kanten uit..neemt niet echt op en de rollen toiletpapier niet aan te slapen. Heb me suf lopen denken hoe ik dat diarree van grond krijg om in bakje te doen voor dierenarts...aluminiumfollie dubbel en er proberen op te schuiven...het werkt allemaal niet.. Dus wie een goed handig tip betreft dat heeft...

Ga nu slapen..welterusten

OH OH en nog 1 belangrijk puntje..Mevrouw de broodfokker belde me vanmiddag..en heb lekker laten liggen en niet opgenomen..
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Rien Poortvliet had een goede tip om poep van vloerbedekking af te halen zonder al te veel restanten achter te laten, namelijk.... een pannenkoekenmes, gewoon zo'n dunne platte metalen spatel.
Groetjes, Marjan
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Goed zo, laat die mevrouw maar lekker bellen!

Wat poep ruimen betreft, een oud blikje, van een veger en blik, dan een plamuurmes erbij om het meeste op het blikje te schuiven, daarna na spoelen of deppen met keukenpapier en alles reiniger.

Ik wens jou toch fijne kerstdagen, hoop dat je er wat van kan genieten.
Ook wens ik jou sterkte en Puck heel veel beterschap.

Puck mag in zijn pootjes knijpen met jou als bazinnetje :cheer:
Afbeelding
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Wat een verhaal zeg, heel veel beterschap voor Puck!
Ik ben een stille meelezer en post zo af en toe wat. Leef met je mee. Slaap lekker vanacht..
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Vitamine B complex kun je gewoon van de drogist of reformzaak geven. Garden of Life is qua dosering prima voor pups:
http://www.gardenoflife.nl/producten/b-complex.html
De Super B-50 Complex van Essential Organics is ook goed, maar kun je bijv. om de dag geven.
http://www.essentialorganics.nl/nl/super-b-50-complex
Verder had ik een goed probioticum en psyllium husk vezels er bij gegeven. Dit bindt toxiciteit uit de darmen en dikt ontlasting in, waardoor al snel normale ontlasting ontstaat. Probiotica van Solgar is effectief:
http://www.solgar.nl/producten/spijsver ... idophilus/
En gecombineerd met ColonClean vezels ondersteunt het ook de opname van vitamine B in de darmen:
https://www.colonclean.nl/psylliumvezels

Sterkte er mee. Je pup is goed in de apen gelogeerd.

Ik lees dat je al Protexin hebt mee gekregen. Prima. :ok:
En dat je vit. B complex niet in het dorp kunt krijgen. Bonusan heeft vit. B complex en vaak verkopen apotheken dit ook. Weet niet of die in je dorp zit, maar dat is ook een optie.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Opscheppen met twee flinke plamuurmessen.

Sterkte met alles :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier werkt inderdaad ook het plamuurmes in combi met een blik (van een stoffer dus)
Ik hoop dat je een beetje een rustige nacht gehad hebt.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ach meis toch, probeer een beetje rust af en toe te nemen al is dat makkelijk L*llen van achter een beeldschermpje, jij zit er maar mee.
We wachten wel af wanneer je er aan toe bent om berichten te schrijven en hopelijk zijn deze dan een stuk vrolijker en uitgeruster voor je.
Dikke virtuele knuf en ik zal een paar kaarsjes voor je aansteken die je wat licht en positieve energie brengen. :knuffel1:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik hoop dat je pup snel wat opknapt, en jij rustige feestdagen mag hebben.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Hoop dat Puck snel wat fitter en sterker wordt. :I:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Jeetje, daar word je toch ook gek van met wat jij allemaal moet doen :ugh:
Probeer regelmatig je rust te pakken en ik geef je een enorm compliment hoe je het aanpakt. De duimen draaien voor Puck en hopelijk knapt ze langzaam maar zeker op!

:flower: :flower:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Pff, het is allemaal nogal wat. Sterkte ermee.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

:J: sterkte!! ik wens je een rustige kerst toe.
Afbeelding
Neeltje
johanna68
Zeer actief

inmiddels auto kunnen lenen en de vitamine b gevonden kruitvat. Hele nacht diarree..Liep bij dr langs ook tijdens optillen drupt het door. Nieuwste techniek om tijd te besparen nacht (aangezien ik niet meer zo heftig ontsmetten hoef) Ik leg in haar bench rond 5 fleecedakens opelkaar. Zo kan ik de bovenste die smerig blijkt nachts afhalen ligt er schoon onder..hup in vuilniszak en ochtends spoelen en wassen. Per nacht toch wel een machine vol maar zo scheelt het me nachts tijd.

Echt hele nacht door ieder uur...en vanmorgen sinds uur of 9 niks meer..Nog helemaal geen poep..ze is meer speels..niet zoals moet maar meer zelfs met een blafje zo af en toe..

Betreft ontsmetten kan het iets losser gelukkig dus heb nu sopje van dat detol schoonmaak voor binnen.. dat moet dan genoeg zijn ..hoop ik
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

johanna68 schreef: Echt hele nacht door ieder uur...en vanmorgen sinds uur of 9 niks meer..Nog helemaal geen poep..ze is meer speels..niet zoals moet maar meer zelfs met een blafje zo af en toe..
Dat klinkt positief. Puck is een vechtertje en met jouw hulp moet hij er gewoon bovenop komen.
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Zet'm op puckje! Jij kunt het!
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Poeh, wat hoop ik dat jij snel mag gaan genieten van een gezonde en ondeugende pup. :ok:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Heel veel sterkte voor kleine Puck! Hopelijk heeft ze net zoveel vechtlust als jij doorzettingsvermogen hebt :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
johanna68
Zeer actief

had beetje hoop op andere ontlasting...aangezien puck vanaf vanmorgen 9 tot vanmiddag uur of 3 niet had gepoept.. Maar ze heeft de schade weer ingehaald :vaag: En nog steeds dun....Dus ik bekijk het toch positief..Ik heb sinds 13 dagen 1 ochtend geen poep hoeven ruimen!!! verder is ze nog steeds iets fitter en heeft al 3 keer uit zichzelf bakje leeg gegeten..
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Pff wat een zorgen. Ik zit met een ziek hondje en ben daar al benauwd over, ook al is het maar 2 dagen diarree bij een stevige jonge hond.
En dan zo'n kwetbaar pupje! Wat zul je bezorgd zijn.
Afbeelding
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Wat een zorgen, ben je nog maar zo klein en dan al zoveel ellende. Wat zullen jullie jij en haar zich verschrikkelijk voelen nu.
Sterkte!
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Ik vraag me af: Gaat ze poepen een paar uur nadat ze heeft gegeten?
Afbeelding
Neeltje
johanna68
Zeer actief

nee hoor..ze poept op vandaag(vanmorgen en deel middag normaal ieder half uur bijna...gaat maar door...
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Meid wat een ellende allemaal. Je had die eerste Kerst met je puppeding waarschijnlijk heel anders voorgesteld.

Is het een idee om hier en daar kranten op de vloer te leggen? Veel dieren geven de voorkeur aan op 'iets' te poepen/plassen, je zou zelfs hoera kunnen roepen en belonen als het op een krant gebeurt. Die echte zindelijkheidstraining komt straks wel, voorlopig moet je even mogelijkheden zoeken om het leven makkelijker te maken.

En sorry voor weer een suggestie/advies terwijl je door de bomen het bos al niet meer kan zien, maar het zou een allergie kunnen zijn. Je voert al kvv toch? Ik zou -als ik jou was - even overleggen met de DA en een simpel eliminatiedieet invoeren. Bijvoorbeeld alleen nog maar eend of lam, en helemaal niks anders. Als je dat een paar dagen doet kan het absoluut geen kwaad, en het zou zomaar kunnen dat het werkt, en dat je vervolgens relaxed kan uitvogelen waar die diarree door wordt getriggerd.

Heel veel sterkte, en respect hoe je met de situatie omgaat. Puck had het niet beter kunnen treffen, en had heel, heel veel slechter terecht kunnen komen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
johanna68
Zeer actief

rustige nacht gehad..Op tijd in bed gegaan..puck twee moeten verschonen...
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

johanna68 schreef:rustige nacht gehad..Op tijd in bed gegaan..puck twee moeten verschonen...
Het lijkt toch voorzichtig de goede kant op te gaan.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

thom schreef:
johanna68 schreef:rustige nacht gehad..Op tijd in bed gegaan..puck twee moeten verschonen...
Het lijkt toch voorzichtig de goede kant op te gaan.
Kan het bijna niet geloven..maar ook al is ontlasting nog waterdun..en spuit ze het er uit.. Het is dus sinds gisteren dat ze een dagdeel heeft dat ze geen ontlasting heeft.. Dat is inderdaad al verandering.. Ook vanmorgen vond ze het weer leuk om even te spelen..

Niet voor te stellen maar afgelopen nacht gelijk na verschonen machine aangezet... En ik ben door mijn was heen..Ligt niks meer..een lege wasmand...dat was lang geleden :E: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”