Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

johanna68 schreef:
Hanneke2 schreef:
johanna68 schreef:idd sla gewoon alle apps op en vandaag heeft ze gweoon weer vrolijk op Mp dr pups dus ik maak screamprints en sla op.. verder doe ik er niks mee..probeer niet met haar in discussie te gaan..Alleen maar als het nodig is proberen info los te krijgen zoals betreft parvo...

Wie weet ik niet meer maar idd niet bij nagedacht dat volgende week natuurlijk anders dienst is daar zal ik alvast naar informeren.. Ik twijfel verder niet aan mijn dierenarts..praktijk met 3...wel inmiddels na jullie info dus aan haar dierenarts...daar zit wat in en heb ik niet bij nagedacht.. walgelijk als blijkt dat die ook meewerkt aan haar praktijken maar blijf het in mn achterhoofd houden.

Puck heeft inmiddels 2 keer haar brokpap vrijwillig gegeten en twee keer smulmenu complete maaltijd/pens... Moet me beheersen om haar bak dan niet bij te vullen dat ze zich tenminste vol vreet.. Tot nu toe geen ontlasting meer gehad...maar volgens de dierenarts is dat normaal...juist omdat ze dus finidiar krijgt en als dat zijn werking gaat doen...dus diarree dikker gaat worden...moet ik niet raar opkijken als ze dag niet poept..tot nu toe geen poep meer...geen koorts ..geen braken (deed ze ook niet standaard) .. Dus op zich zou dat dus als zo blijft..een teken zijn dat ze gaat reageren op de medicatie...

Tja gezien mijn vorige reactie...weet dat bedoelingen allemaal goed bedoeld zijn maar ben gewoon brak..stront chagrijnig en moe...en mijn hoofd blijft tollen en draaien door alles...kijk met weemoed naar mijn tekening wanda en verlang zo terug naar die tijd... Mn emotie.s vliegen gewoon alle kanten uit.
Mens wat een ellende. Ik kan me voorstellen dat je helemaal stijf staat van de frustratie en van de zorgen over je puppeding.

En het mag duidelijk zijn dat je je pup achteraf gezien beter ergens anders had kunnen halen, maar dat is nou achterafgelul, je hebt er ongetwijfeld iets van geleerd, en nou is het gewoon jouw hond die beter moet worden.

Hou je taai, sterkte, en beterschap voor Puck.
jazeker ..ik heb geleerd..maar dat dacht ik ook na alle info op hf voor kopen..dacht te weten waar op te letten en wantrouwig toch gevoelsmatig ...puck gekocht..omdat in mn achterhoofd leek dat broodfok uitgesloten was..maar ja....er zijn mensen die slimmer zijn....en ben er toch ingetrapt
Ja, maar je hebt je best gedaan, en nou ben je wijzer en het gaat gewoon goed komen met je pup. Dat hondje mot gezond worden, dat is je prioriteit, de rest is nou bijzaak.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door johanna68 »

ja idd die optie was er ruilen.. maar ik ruil broeken die niet passen ..geen dieren..en er zijn geen pups die me trekken..Vanavond merkte ik dat haar mn aanklacht toch dwars ligt..vroeg wat ik zou doen als puck wel of niet zou overleven... dus nu heb ik keus..wie vertrouw ik nog? haar? mijn Da en de rest..haar DA en de rest..of haar? aangezien alle info op hf? wie kan me zeggen dat ze geen afspraak heeftmet diernarts van haar om puck in te laten slapen en mij wijs maken dat ze is overleden? eind is zoek
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

johanna68 schreef:ja idd die optie was er ruilen.. maar ik ruil broeken die niet passen ..geen dieren..en er zijn geen pups die me trekken..Vanavond merkte ik dat haar mn aanklacht toch dwars ligt..vroeg wat ik zou doen als puck wel of niet zou overleven... dus nu heb ik keus..wie vertrouw ik nog? haar? mijn Da en de rest..haar DA en de rest..of haar? aangezien alle info op hf? wie kan me zeggen dat ze geen afspraak heeftmet diernarts van haar om puck in te laten slapen en mij wijs maken dat ze is overleden? eind is zoek
Tuurlijk ga je haar niet ruilen. Jezes, het is jouw hond.

Ik zou alle contact met die fokker op z'n minst tijdelijk verbreken, en me alleen concentreren op Puck. Geen gezeik eromheen, zorgen voor die pup en genieten als het effe kan. Echt, je moet al dat gedoe eromheen even loslaten, je bent nu alleen nog maar een baas met een ziek hondje.

Puck denkt ook alleen maar op dat niveau. Goeie baas, lekker vreten, pijnlijke poep, lekker slapen, wakker worden en oja, lieve baas! Dat is belangrijk, en de rest van de wereld kan de rambam krijgen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
johanna68
Zeer actief

Hanneke2 schreef:
johanna68 schreef:ja idd die optie was er ruilen.. maar ik ruil broeken die niet passen ..geen dieren..en er zijn geen pups die me trekken..Vanavond merkte ik dat haar mn aanklacht toch dwars ligt..vroeg wat ik zou doen als puck wel of niet zou overleven... dus nu heb ik keus..wie vertrouw ik nog? haar? mijn Da en de rest..haar DA en de rest..of haar? aangezien alle info op hf? wie kan me zeggen dat ze geen afspraak heeftmet diernarts van haar om puck in te laten slapen en mij wijs maken dat ze is overleden? eind is zoek
Tuurlijk ga je haar niet ruilen. Jezes, het is jouw hond.

Ik zou alle contact met die fokker op z'n minst tijdelijk verbreken, en me alleen concentreren op Puck. Geen gezeik eromheen, zorgen voor die pup en genieten als het effe kan. Echt, je moet al dat gedoe eromheen even loslaten, je bent nu alleen nog maar een baas met een ziek hondje.

Puck denkt ook alleen maar op dat niveau. Goeie baas, lekker vreten, pijnlijke poep, lekker slapen, wakker worden en oja, lieve baas! Dat is belangrijk, en de rest van de wereld kan de rambam krijgen.
dat is waar....doe mijn best
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Ach wat een ellende allemaal, daar waar je juist gehoopt had op een nieuw begin met een nieuwe pup. Wat een zorgen en stress.
Ik denk dat je zoals al vaker geschreven werd, die fokster voor even moet laten wat ze is, dat komt later wel weer. Veel stress en denkwerk komt ook juist door al die contacten met haar. Houd je bezig met Puck en geniet van alle kleine stapjes vooruit. Rust lekker uit en dan hoop ik van harte dat het de goede kant op blijft gaan zodat je met de kerstdagen van je pupje kunt genieten zoals het bedoeld was.
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Meid ga op jou eigen DA af, laat die fokker en DA links liggen, leg het naast je neer.
Alles willen weten en uitzoeken, wat gaat het jou opleveren, wat levert het Puck op?
Niets alleen maar veel stress in huis en neem van mij aan, Puck voelt jou stress en zorgen, dat kan zij nu missen als kiespijn.
Er zit vooruitgang in, geniet daarvan en samen met Puck van de feestdagen genieten.

Als Puck gezond is, heb je genoeg tijd om alles tot op de bodem uit te zoeken.
Nu de stress overzetten en lekker genieten en knuffelen :J:
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Frolic schreef:Ach wat een ellende allemaal, daar waar je juist gehoopt had op een nieuw begin met een nieuwe pup. Wat een zorgen en stress.
Ik denk dat je zoals al vaker geschreven werd, die fokster voor even moet laten wat ze is, dat komt later wel weer. Veel stress en denkwerk komt ook juist door al die contacten met haar. Houd je bezig met Puck en geniet van alle kleine stapjes vooruit. Rust lekker uit en dan hoop ik van harte dat het de goede kant op blijft gaan zodat je met de kerstdagen van je pupje kunt genieten zoals het bedoeld was.
Ik sluit mij hierbij aan, laat de fokker even voor wat zij is en richt je nu helemaal op je pup.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Hoe gaat het vandaag met Puck?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat een stilte... hoe gaat het met Puck?? Hopelijk knapt ze wat verder op. De duimpjes draaien hier hoor :ok: :ok: :ok:
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Hoe gaat het met pup Puck??
Afbeelding
Ariane
Erelid

Vervelend dat we niets horen vind ik :(

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rita »

Hier ook eentje die met spanning op nieuws zit te wachten?
Afbeelding
Ariane
Erelid

Rita schreef:Hier ook eentje die met spanning op nieuws zit te wachten?
Hoop dat geen nieuws goed nieuws is.....

rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ariane schreef:
Rita schreef:Hier ook eentje die met spanning op nieuws zit te wachten?
Hoop dat geen nieuws goed nieuws is.....
Dat hoop ik ook!
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Heel erg stil,....
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
johanna68
Zeer actief

ik reageer later ff als alle rust in huis is...
rose
Zeer actief

johanna68 schreef:ik reageer later ff als alle rust in huis is...

:ok:
Ariane
Erelid

johanna68 schreef:ik reageer later ff als alle rust in huis is...
Oei......

JYBD
Zeer actief

Toch geen negatievere berichten hoop ik?

Afbeelding
johanna68
Zeer actief

nee nee maar ik wil alles ff goed plaatsen en heb nu echt druk...
JYBD
Zeer actief

Ok, neem je tijd! :D :wink:

Afbeelding
yodi
Zeer actief

Ja hoor, we hebben alle tijd!!!
Afbeelding
Ariane
Erelid

johanna68 schreef:nee nee maar ik wil alles ff goed plaatsen en heb nu echt druk...
:ok:

johanna68
Zeer actief

zo ik heb het zover...mn eertse dag dat ik voor 8 uur avonds bank kan hangen en pogingen kan ondernemen genieten zolang er niet gepoept gaat worden..in huis.

Als eerst heb ik poging gedaan alle berichten deels of helemaal terug te lezen omdat er veel gequote is...(neem aan dat je zo schrijft) het druk is...en als ik heel eerlijk moet zijn al die informatie en vragen niet meer kon hebben ..trok het niet meer . Had het hoe goed advies..tips en vragen enzo ook bedoeld waren..even helemaal gehad met mijn topic.. Neemt niet weg nu er mss toch iets van hoop is ..dat ik het erg waardeer..maar zag door bomen bos niet meer. ... Alles lezen quoten niet meer lezen omdat ik dat had gelezen volgens mijn mening...enz enz en was teveel om allemaal tussen poep ruimen te doen en de rest. Even uitleg...mijn dagen waren 24 uur per dag bijna poep ruimen..dag en nacht...wekker zetten betreft zindelijkheidstraining ieder drie uur maar tussendoor piepte Puck me ook wakker omdat ze moest...sliep al sinds puck er was op de bank...soms maar twee uurtjes per dag...voor de rest heb ik momenteel een camping er bij om te onderhouden..(vriendin en gezin zijn naar afrika voor drie weken) daarmee heb ik zorg voor katten..kippen..konijnen en paarden erbij...ik trok het niet meer...aangezien hier ook alleen maar slechter ging.Ik niet meer wist door al die tips wat nu doen ..wat kan het zijn..aan wie moet ik twijfelen enz...hoe goed bedoeld ook maar het liep mij even door. Tuurlijk moet je pup zindelijk maken en dat geeft slaapgebrek..maar in geval van Puck niet wetende wat ze had(nu nog niet) er van uit gaande dat besmettelijk kon zijn en uit voorzorg herbesmetting te voorkomen was het niet alleen zindelijk maken. Maar alleen maar diarree ruimen (gaat onhandiger als een mooie harde keutel. Emmers met sop verschonen iedere dag.. Dekens en kleden iedere dag wassen..Buiten poepen ...op zand alles uitscheppen en op tegels weer diarree vegen en tuinslag schoon spoelen enz enz..Was niet ongewoon...dat ik nachts drie keer binnen 3 uur mijn pleintje moet spoelen..Kortom...doodmoe en voel me 10 jaar ouder...

Puck ging slechter..Na poepen wat ze ineens in gedeeltes deed....dus 1 keer buiten voor poep op drie plaatsen dan was laatste keer persen en kwam er bloed.. Pure heldere bloed.. toen sloeg schrik me wel om hart.. Maar temperatuur was goed..braakte niet..en soms toch een opleving betreft wel ineens vrijwillig eten...dus helemaal parvobeeld was het ook weer niet.. Puck kwam aan en viel af dus maar weer dwangvoeren..

Ik weet niet meer of ik het had geschreven maar puck had van de een op ander moment een harde mooie keutel...om nog geen 5 minuten later zich van hakken te schijten...toen begon bloed door ontlasting ook.. Gisteren was ze zo lusteloos..Ook al moest ze buiten plofte ze ter plekke neer.. alleen maar slapen..poepen dwangvoeren enz..

Zaterdag belde mevrouw( weet niet of ik heb geschreven) verwijten dreigen toegeven terugtrekken.en aanbieden haar dierenarts. Ik dacht..zal allemaal wel...regel maar kijken wat je dierenarts je verteld en laat me met rust verder. Ze bleef volhouden dat haar dierenarts bij elk pup panacure eens per twee weken in begin voorschrijft.. Vanmorgen gesprek gehad met haar dierenarts hoe het nu dan allemaal zit.

Hun praktijk bestaat uit meerdere dierenartsen. Diegen met wie ik vrijdagmorgen sprak en ook die van vandaag zijn die mevrouw beu...ook om haar gedrag en om haar doen en laten betreft het niet deugen daar met vaker pups..ziek verkopen enz enz..Ja ze geven standaard aan HAAR panacure omdat ieder nest dat ze heeft besmet is met giardia..en ze daar nu uit ervaring al vanuit gaan komt ze een kuur halen. Een pup is daar nog nooit geweest..ook niet een zieke geruilde pup...de aanwezige pup die ik mocht ruilen tegen Puck is ziek. Deze dierenartsen willen haar kwijt maar de dierenarts die baas is over betreffende praktijk wil haar kwijt maar "durft" nog niet.
In ieder geval..ik had vanaf harde keutel alle poep proberen bij elkaar te schrapen..apart in bekertjes gedaan en bewaard..vandaag is alles onderzocht.. en geen giardia ..er zijn van verschillende poepbekers testen gedaan..Nogmaals hartruis waar genomen ...hetzij een kleintje.. Puck is wss niet van inteelt en de moeder die de vrouw liet zien...is wss zo goed als zeker wel de moeder. Aangezien ze dus wel een panacure heeft gehad. met 2..4...en 6 weken...is het dus aan te nemen aangezien nu weer de testen en puck ziek was toen ik haar haalde met dik 7 weken de kans Giardia klein of niet.

Parvotest was niet nodig aangezien ze daar verder geen symptomen van heeft en bloed druppels die ze er op laatst uitperst dus wss vanuit laatste stukje darm of anus..Dan blijft er meest voor de handliggende nu over colitis...darmontsteking..door alle diarree gebrek van vitamines en moeilijke vertering. Dus nu van start met ondersteunende therapie..ze heeft injectie gehad Multivitamine en injectie vitamine B. Deze moet ik ook in pilvorm gaan geven maar heeft mijn dierenarts niet dus zal morgen kijken of dat te halen is bij een drogist. Moet doorgaan met Novacam omdat ze dus buikpijn heeft steeds..( ze doet als een paard met koliek) Verder heeft Puck nu eens per dag een schepje Zymoral door voer om betere vertering te krijgen en pro-/prebiotica voor ondersteunen darmflora..Protexin Synbiotic. Dit kan even duren voor het aanslaat . Mocht dit niet werken...dan kan het nog iets met schildklier en enzymen zijn maar ga ik nu ff niet mee verder uitleggen omdat het dan weer verwarrend is.. Kijken hoe ze het hier op doet..Ik heb wel gelijk gevraagd betreft feestdagen mocht het minder gaan.. dan heeft mijn dierenarts geen dienst en zal ik naar een ander moeten.Oud en nieuw jaarsdag mn eigen..dus ik hoop dat er verbetering is tijdens kerst..

Verder was pup vanmiddag wel iets actiever..dat wil zeggen soms een blafje en minuutje spelen..en eten ging vrij redelijk.. Vanmorgen dwangvoeren..daarna at ze zelf en over de hele dag tot nu 3 portie's zelf gegeten. Inmiddels ligt ze nu alweer tijden te slapen met poeponderbreking ieder half uur en nog steeds dun..niet waterig maar erg dun (karnemelk dik zoiets)

Ik lees af en toe hier aan komende dagen maar kan onmogelijk op alles reageren enz.. Morgen een drukke dag aangezien ik nog alles voor kerst moet regelen als mijn kinderen en kleinkind enz komen.. Nog niks gedaan betreft dat.. Vandaag redelijk kans gezien de rest van huis goed te doen..Er waren dagen dat ik niet verder kwam dan poepbakken katten uitscheppen en bijvullen kwam maar uitboenen geen tijd..alleen ff snel door die kamer stofzuigen en dweilen en meer niet. Aangezien mijn katten dus ook niet buiten konden(bang voor besmetting ) stonden er nogal wat bakken. Vandaag eindelijk kan gehad boenen en schrobben in hun kamer.. hun kleden in de was..enz enz..Hele huis vandaag met gloor gedaan... eindelijk kan ik betreft besmetting eventueel ff minderen betreft schoonmaken. Kan weer mn eigen kleren aan.. Liep in sportkleding zoontje omdat er meer van in machine kan en sneller droog is..aangezien Puck met diarree wel eens tegen me aan knoeide en dan mezelf ook moest verschonen.

Kan eindelijk ff dat allemaal iets losser laten..Morgen alles regelen kerst..vitamine b halen wat dus helemaal niet in dorp te krijgen is...en dethol...ook niet hier te krijgen (ontsmet ik eens per week huis mee) al voor dat puck er was..Ik ga weer in mn bed slapen..Daar heb ik Puck zijn bech gezet..dus hoop van mn rugpijn en hoofdpijn verlost te worden.Durf nu wel nachts als ze buiten poept het ff laten liggen tot de volgende ochtend..(buren ook blij).Dus ik kan het ff rustiger doen hoop ik.

Ik probeer af en toe een duidelijke update te plaatsen...maar echt het is onmogelijk alle vragen persoonlijk in alle berichten te antwoorden..Hoop met twee weken.als vriendin terug is en ik geen zorg meer heb voor al haar dieren en camping ik meer tijd hier kan besteden aan verhalen met betere vrolijker en fitter Puck..
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

je moet je energie ook niet in dit forum steken nu.
probeer je eigen ding te doen en dat te doen wat JIJ denkt dat goed is.
met Nala kreeg ik ook heel veel adviezen maar dan meer over haar gedrag. je weet op een gegeven moment niet meer wat nou goed is of niet.
ik ben gaan dien aar IK me fijn bij voelde en nu gaat het super!

mijn duimen draaien nog even door.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

De bedoeling van al die adviezen zijn alleen maar goed, kan me wel voorstellen, dat je er soms niet meer wijs uit kunt worden. Dat brengt ook je moeheid, zorgen en woede met zich mee.
Het is nogal niet wat, denk je een leuke pup te hebben uitgezocht, zit je ineens in zoveel zorgen en dan al het extra werk van alsmaar schoonmaken.
Uit de grond van mijn hart hoop ik dat jullie een geweldige kerst gaan beleven, omdat Puck ineens zo lekker opknapt.
Sterkte en succes. :ok: :ok:
Afbeelding
rose
Zeer actief

Dat zou mooi zijn Johanna, ik wacht graag op vrolijke verhalen en foto's van Puck. Ik hoop dat het vanaf nu beter met haar zal gaan, voor haar een beterschapsknuffel en voor jou sterkte!
yodi
Zeer actief

Ach meid dat houdt toch niemand vol, is er niemand die je kan helpen?
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Mijn duimen draaien voor Puck. Hopelijk gaat ze nu alleen maar bergop. Hou vol, zowel puck als jijzelf!
johanna68
Zeer actief

Nou ik zou niemand weten in dorp die twee keer daags kan gaan en bij paarden durft..ook betreft vertrouwen...ik kan niet zomaar sleutels van camping en huis aan een vreemde geven. Idd ik ga me minder bezig houden met pc ..betreft fb en forum..ik probeer update te plaatsen maar aangezien ik ook pm en app krijg van vrienden enz hoe met puck gaat en ik bezig blijf...zal het vaak even algemeen zijn die ik dan verstuur.

Betreft puck...samenwerking zoontje..als puck iets doet in huis..pakt hij puck..brengt buiten ik maak schoon...dan de rest buiten...

Ik ga nu een boodschaplijste maken...morgen mag ik ff auto van mn zoon lenen...kan alles ineens..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”