Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even van me afschrijven

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Even van me afschrijven

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik zou vanavond met Odin gaan trainen, helaas pakte dat even anders uit.
Nadat we alle attributen voor behendigheid opgezet hadden, kwam er wat laat nog een andere Duitse cursist binnen. We gingen verkennen en ze stond daar maar een beetje te dralen met haar 2 honden. Ik begreep dat ze ze ergens wou vast leggen maar dat ze niet langs Kiwi durfde met haar reu. Odin lag een stuk verder op (los), mij in de gaten te houden wanneer hij eindelijk mocht beginnen. Aldus praten de Duitse dames wat met elkaar en besluit mevrouw haar honden bij die van haar vriendin vast te binden. Dit was een paar meter naast Odin.

Ik zie dat Odin wat veel interesse toont (alsof hij een leuke teef ziet) ik zeg daar wat van en wil naar hem toe lopen. Op dat moment staat de reu van mevrouw al pal voor Odin, waarop Odin opstaat en zich op zijn charmantste opstelt (hoge wijd kwispelende staart, gepaard met het nodige gepiep) Die andere reu raakt hierdoor wat van slag en snauwt Odin flink af, waardoor deze tegen de muur kwam niet weg kon en dus terug snauwde. Ik sta er inmiddels naast en wil odin bij zijn nek grijpen als er ineens iets richting mijn handen vliegt. Uit reactie trek ik deze terug. Het baasje van de andere hond begon met dingen op de honden te gooien. Bij poging 2 om mijn hond weg te pakken hoor ik ineens een harde jank, zie mijn hond in elkaar gekropen tegen de muur liggen en 4 fel reagerende honden en (baasjes) erom heen. Kan hem pakken en trek hem uit het hele gebeuren. Hij blijft piepen, aangezien ik het niet erger wil maken dan het is pak ik een koekje doe even leuk loop een klein stukje en kijk pas naar mijn hond als deze gekalmeerd is. Hij doet zijn oog niet meer open en als ik deze open trek zie ik alleen een troebel oog en een bijna onzichtbare pupil. De eerste reactie die ik krijg is dat ik mijn hond dan maar had vast moeten leggen. (wat uiteraard waar is, echter in dit geval als hij vast had gelegen waren de heren ook neus aan neus gekomen)Er wordt even naar gekeken en gezegd dat het maar een schrammetje is, vervolgens krijg ik de vraag of ik als eerste een rondje wil lopen. Nou nee dus mijn hond heeft een oog dicht en ziet niks dan ga ik niet met hem over hordes rennen. Ik probeer Odin wat af te leiden met kleine oenigen maar ik merk dat het echt niet gaat. Vervolgens komt mijn vriend naar me toe erg kwaad. Hij had alles van een afstandje zien gebeuren. En gaf aan dat Odin niet door de andere hond verwond was, maar dat de eigenaressen van die hond er op los had lopen slaan met de ijzeren kant van haar riem.

Ik ben maar even een rondje gaan lopen nog steeds in de hoop dat het maar een zwelling was en wel mee zou vallen. Echter eenmaal terug zag het er niets beter uit dus besloot ik om naar huis te gaan. De eigenaresse van de andere hond zei me nog dat ik naar de DA moest gaan en dat ik haar nummer aan de trainer kon vragen. Volgens mij was ze ook wel geschrokken.

Nu ben net terug van de dierenarts. Odin heeft een flink oogtrauma opgelopen, zijn vooroogkas is troebel en er zit wat bloed in en zijn pupil is heel klein. Volgens de dierenarts trekken alle spiertjes samen waardoor dit komt en dat zou ook best wel pijn doen. Hij heeft iets in zijn oog gekregen waardoor zijn pupil weer groter zou moeten worden. Is deze morgenvroeg nog niet groter, moeten we terug komen. In eerste instantie leek het niet te verbeteren maar gelukkig lijkt de pupil nu toch langzaam te verwijden. Hopelijk gaat alles goed. Ik ga hoe dan ook morgen even terug voor een controle.

Sorry ik moest het gewoon even kwijt. Beide heren hebben elkaar niets gedaan meer dan lawaai is het niet geweest, maar ik ben enorm geschrokken van de reactie van mevrouw. Als Odin beschadigd was door de andere hond had ik daar wel vrede mee, maar het feit dat hij door iemand zo hard op zijn oog geslagen wordt vond ik wat moeilijker te accepteren. Zeker gezien de niet zon enorme ernst van het conflict.
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Even van me afschrijven

Ongelezen bericht door JML »

Wat een akelig verloop van een avond die je je echt anders had voorgesteld.
Ik hoop dat het oog van Odin morgen een stuk beter is en dat het met een sisser afloopt.
Wat een aparte reactie van die andere cursist door er op los te slaan. Denk dat er betere manieren zijn om de honden uit elkaar te houden en was daar nog gelegenheid genoeg voor.

Bah ... Knuffel voor Odin.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ja ik ook....
Mevrouw zal wel geschrokken zijn en uit paniek gereageerd hebben. En ze heeft het zeker niet bewust gedaan om de honden pijn te doen, ze had immers ook haar eigen hond in zijn oog kunnen raken. Ik heb net even contact met haar gehad. Haar eigen hond was ook wat gezwollen, maar of dat nu van Odin of van haar eigen klappen komt durf ik niet te zeggen. We zullen morgen wel verder zien. Oogje wordt steeds rustiger dus met een beetje geluk blijft het bij een wat pijnlijk ook de komende dagen.

Odin bedankt je voor de knuffel :P
Maaike
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maaike »

Oh shit. Ik kan mij voorstellen dat je flabbergasted was. Ik hoop dat het morgen wat beter gaat met Odin. En dan toch maar even het numner van mevrouw opvragen (alhoewel ik vind dat zij dat jou zou moeten bellen). Sterkte
Groetjes van mij en een poot van Casper
Afbeelding
**Ella**
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat sneu, zo'n zeer oog.
Hoop dat het snel beter gaat.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Jemig. Ik begrijp wel dat ze schrikt. Toch zie ik niet zo goed het nut van het gooien van dingen of slaan ergens mee op het moment dat er wel spanning is, maar nog niet gevochten wordt en jij er notabene al bij staat.

Veel beterschap en een knuffel voor je ventje!
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

luna2906 schreef:Jemig. Ik begrijp wel dat ze schrikt. Toch zie ik niet zo goed het nut van het gooien van dingen of slaan ergens mee op het moment dat er wel spanning is, maar nog niet gevochten wordt en jij er notabene al bij staat.

Veel beterschap en een knuffel voor je ventje!
Nee dat kan ik ook niet begrijpen.

Gelukkig kon je hem er nog tussen uit halen!

Ik hoop dat het goed komt met het oog

Veel beterschap! :flower:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Tara schreef:Wat een buitenproportionele reactie zeg! :80:
Ik zou die mevrouw zeker contacten over dit trauma, dit was helemaal niet nodig geweest.
Is al gebeurd :wink:
corason del perro schreef:Ja ik ook....
Mevrouw zal wel geschrokken zijn en uit paniek gereageerd hebben. En ze heeft het zeker niet bewust gedaan om de honden pijn te doen, ze had immers ook haar eigen hond in zijn oog kunnen raken. Ik heb net even contact met haar gehad. Haar eigen hond was ook wat gezwollen, maar of dat nu van Odin of van haar eigen klappen komt durf ik niet te zeggen. We zullen morgen wel verder zien. Oogje wordt steeds rustiger dus met een beetje geluk blijft het bij een wat pijnlijk ook de komende dagen.
Ik hoop dat er geen blijvende schade is voor dat oog.

Wel een wat overdreven reactie van die mevrouw.
Misschien zinvol om het daar nog eens over te hebben?

Als een hond los ligt ga ik er nooit dicht langs met mijn honden zelfs als kunnen ze elkaar wel knuffelen van liefde. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

was een maf mens, beetje op jouw hondje zijn oog staan rammen met een stuk ijzer
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

is een beetje een paniek reactie geweest als ik t zo lees, de reuen gebral kan ook best heftig overkomen, denk dat ik mevrouw had aanpakt en daarna pas de hond :blauwoog: .
Mensen zijn altijd de onvoorspelbare factor :(:
Ik hoop dat dat oog weer goed komt, want dit is nogal wat
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Hoop dat het oog snel hersteld, wat een naar verloop van de avond zeg :roos: Beterschap voor het mannetje!
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Even een update

Gister weer bij de DA geweest. Oog was toch nog niet zoals we het graag wilden zien zijn pupil was wel groter geworden maar reageerde nog helemaal niet op licht of beweging. Hij stelde er ook niet scherp mee. Van de DA een ander zalfje gekregen en pijnstilling. En deze ochtend ziet zijn oog er gelukkig weer heel netjes uit. Hij reageert weer op licht en ook scherp stellen gaat een stuk beter. Het ziet er dus naar uit dat het wel goed zal komen.

Ik ben echt opgelucht!
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Goed om het scherp in de gaten te houden. Heel fijn dat het er nu beter uitziet!
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Ik lees het net. Wat erg zeg! Maar blij dat het nu gelukkig beter gaat? Wat zal je opgelucht zijn.
Afbeelding
Neeltje
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

He bah, wat een vervelend incident, zeker omdat je er al naast stond om in te grijpen.
Gelukkig gaat het nu beter!
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Wat een overdreven reactie van die vrouw zeg je gaat toch niet slaan daar maak je het alleen maar erger door.
Als je weet dat je hond lelijk kan doen tegen andere honden leg je hem toch ergens anders vast.
Gelukkig gaat het weer wat beter met zijn Odins oog.

Gr Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Wat een vervelende situatie, ik zou idd ook niet blij zijn dat er met wat ijzer rond geslingerd word....
Hoe gaat het nu met Odin?
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Jemig, wat een nare situatie :schrik: Ik kan me voortellen dat je enorm schrikt. Inderdaad een overtrokken reactie van die vrouw, misschien was haar hond wel vaker agressief en was ze daar bang voor. Om dan maar in het rond te gaan meppen :80:
Gelukkig lijkt het oog de goede kant op te gaan. Beterschap :flower:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Gister mevrouw weer tegen gekomen, ze vraagt netjes hoe het met de hond is en hoopt het beste. Begint tegen mijn vriend over de kosten die we gemaakt hebben, om vervolgens mede te delen dat ze haar verzekering zal vragen of ze dit vergoeden. Echter doet deze dat niet zal ze ook geen aanstalten maken om te betalen. Mijn hond was immers los en zo als ze zelf zegt heeft ze het recht om haar hond te beschermen :ugh: ja goeie manier om dat te doen door hem zelf bijna blind te slaan :piew: . Ik ben blij dat ze dit verhaal tegenover mijn vriend heeft gedaan en niet bij mij. Ik ben hier wel erg boos over. Ten eerste omdat dit ook gebeurd was als mijn reu vast had gelegen, hij is immers niet van zijn plek afgekomen! En verder zou dit inhouden dat ik mevrouw dus ook even goed op haar gezicht had kunnen slaan.... Ik zou immers in mijn recht staan doordat ik mijn hond wou beschermen.

Ik laat dit even bezinken, maar heb eigenlijk helemaal geen zin meer om daar te gaan trainen. Waarschijnlijk vraag ik mijn trainer of ik in een andere groep mag gaan trainen. Gaat dit niet ga ik wel naar een andere club, maar ik heb geen zin om met mensen in een groep te staan die het normaal en verantwoord vinden om er maar op los te gaan slaan bij het minste geringste wat er tussen honden onderling gebeurt. Immers kan zoiets altijd voorvallen. En helemaal in een agility les waar op een bepaald moment elke hond los loopt!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”