Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mchumba weer eens het haasje..

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Mchumba weer eens het haasje..

Ongelezen bericht door Char7 »

Het is weer eens zover, sukkeltje van me is gepakt.

Net nog even een late ronde hier in het bos.
Er liep een stel met 2 honden voor ons uit. Mchumba keek vanaf een afstandje naar de honden en wilde er heen om te spelen. De kleinere hond wilde ook wel spelen dus die gingen door de bosjes racen. De grote hond (een herder) deed niet mee en maakte zich al groot. De eigenaren zaten al tegen hem te praten (waarschijnlijk om hem rustig te houden?)
Toen Mchumba en de kleine hond uit de bosjes wilde komen om verder op het gras te rennen, stopte Mchumba aan de rand van het bos omdat de herdershond eraan kwam.

Laat ik eerst zeggen dat Mchumba een hond is die ruzie uit de weg gaat en met een boog om honden heen loopt die een duidelijk dominante houding aannemen.

De herdershond komt dus op Mchumba af en Mchumba maakt zich klein. Toen sprong de herdershond de bosjes in blaft bijt en gromt naar Mchumba, die in eerste instantie probeert weg te komen, maar door de dichte bebossing komt hij er niet zo snel uit. Ik denk dat hij toen al gebeten was want hij begon ook van zich af te bijten.

Uiteindelijk komen ze uit de bosjes en ik roep: Klaaaaar, Mchumba neemt gelijk weer een lage houding aan en komt naar me toe. Ik zie meteen dat hij een wond heeft aan zijn zij. Zo'n lekker diepe een wond van een hoektand.

Éen van de eigenaren komt kijken en loopt weer naar zijn vrouw en hond (die nu vast zit). Ik zeg tegen mijn vriend "nou ik wil de DA er wel even naar laten kijken" de mevrouw komt nu kijken en zegt dat ze hoopt dat het meevalt en wilt weer verder lopen. Ik vraag haar of we misschien gegevens kunnen uitwisselen, voor de verzekering of wat dan ook als er wel iets is.
(wij hebben altijd gezegd dat we ons verantwoording nemen voor wat onze hond doet, dus ging er van uit dat andere dat ook doen.)
Maar dat was totaal niet nodig volgens haar, want Mchumba zat haar hond uit te dagen en daar was hij niet van gediend dus die kreeg op zijn donder. En omdat ze allebei losliepen is er geen schuld.

Nou prima, ze liepen idd allebei los en ik geef ook niemand de 'schuld' (ja, de bosjes omdat Mchumba geen kant op kon) maar het lijkt mij wel een nette afhandeling om gegevens uit te wisselen. Maar Mchumba daagde haar hond helemaal niet uit. En dan krijg je weer zo'n verhaal van "mijn kind doet nooit wat" Nou in dit geval deed mijn kind ook niets :mrgreen:
Iedereen die Mchumba kent weet wel wat hij de confrontatie niet aan gaat met andere honden.

Maar goed, om een lang verhaal kort(er) te maken, ze vond het belachelijk en wilde geen gegeven geven. Wij zijn naar de DA gegaan waar toevallig het licht brandde en ze wilde wel even kijken of het ernstig was.

Toen we nog even in de wachtkamer zaten kwam de mevrouw van de hond binnen. Ze was het er niet mee eens maar gaf toch haan telefoon nummer af. (zal wel met haar man hebben overlegt)

De wond was goed diep dus eerst gekeken of er geen haar of huid in de wond was geduwd, en ging een losse flap huid die ze na plaatselijke verdoving eraf heeft geknipt, hij heeft hechtingen gekregen en het is goed schoongemaakt.

Met weekendtarief zijn we €150 euro kwijt. Natuurlijk is Mchumba dat helemaal waard en hopelijk geneest de wond goed, maar het is wel weer een bedrag wat niet had gehoeven.

Mijn vraag dus, moet ik haar bellen? of laat ik het gaan, "want ze liepen allebei los"? :U:
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Re: Mchumba weer eens het haasje..

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik zou bellen en overleggen.
Ja, ze liepen allebei los, maar dat is geen vrijbrief om gaten te maken.

Als mijn kind in de speeltuin speelt, mag ze ook geen ander kind een mep verkopen omdat die met een vriendinnetje speelt :piew:

Beterschap trouwens!
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Ik zal wel bellen. Haar hond heeft gebeten en het doet er niet toe dat ze allebei los waren. Toen Chester was gegrepen door de 2 Duitse Herders van kennissen van ons heeft hun verzekering alle schade keurig betaald.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Nog een foto van de wond met hechtingen.

Afbeelding
Ongeveer 4 cm lang
Laatst gewijzigd door Char7 op 22 dec 2013 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Vind ik toch een behoorlijke jaap, niet even een gaatje.
Belachelijk om daar zo nonchalant op te reageren.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Zeker bellen, vind het ook best een flinke Jaap.

Zeker als ze zo nonchalant doet zou ik haar er niet mee weg laten komen.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Ik zou ook even bellen, beterschap voor hem!
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Ik zou ook bellen en overleggen.

Daarnaast zou ik hem ook gewoon niet meer naar andere honden toe laten gaan als je niet zeker weet dat het goed zit.
Je geeft aan dat hij 'alweer' het haasje is, ik zou dan toch zorgen dat dat gewoon niet gebeurt. Of in ieder geval, dat hij niet naar andere honden toe gaat zonder dat je weet of dat goed gaat samen.
Ik heb ook 2 leuke reuen en JUIST daarom ben ik heel voorzichtig met ontmoetingen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, klote dat t gebeurt is, en dat ze zo reageerde, snap dat t dan lastig is om te gaan bellen voor dat bedrag, maar ik zou t och maar even doen
heel veel beterschap
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die mensen kennen hun eigen hond niet. En ze moeten je hond niet vals beschuldigen van uitdagen. Ze moeten gewoon dokken en hun hond op tijd bij zich houden. Rotvolk...
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind het vooral idd vervelend dat ze zo reageerde, als het andersom was geweest dan had ik allang al mijn gegevens gegeven en aangeboden om iig 50% ofzo te betalen. Maar blijkbaar denkt niet iedereen er zo over :ugh:
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

het maakt niet uit dat ze allebei los liepen. jouw hond is verwond en de hond van hen is daar verantwoordelijk voor.
gewoon bellen dus. 150 euro is niet niks.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Ik zou er juist door haar reactie een 'zaak' van maken. En daarmee sta je ook in je recht.

Sterkte met je mannetje in ieder geval!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Beterschap :ok:
Beste jaap :ugh:
Voor 150 euro ga ik rustig langs de deur :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik zou zeker bellen.
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Hartstikke bedankt voor de reacties..

Ik ga morgen sowieso mijn verzekering bellen om te vragen wat zij denken of misschien kunnen zij het verder afhandelen..
Ik vind het zelf erg lastig om haar te bellen omdat ik me nu al druk maak en dan word het waarschijnlijk weer een verhit gesprek en dat vind ik moeilijk. (zo ging het in het bos iig. Liet me niet uitpraten enz..)

Met Mchumba gaat het volgens mij wel goed. Hij lijkt geen last te hebben, heeft 1 keer geprobeerd te likken maar dat mocht niet van mij en hij stopte meteen.

Ik wil graag met hem blijven lopen in het bos en het liefst zo snel mogelijk. Hij was vanmiddag toch wel geschrokken en sprong zowat in mijn armen. De rest van de honden die we tegen kwamen op de terugweg naar de auto heeft hij genegeerd en dat is eigenlijk niets voor hem.

Wanneer denken jullie dat ik hem weer los kan laten lopen? Ik heb eigenlijk nooit een hond met hechtingen gehad. Is het sowieso verstandig om er iets overheen te plakken als we gaan lopen tegen viezigheid en een soort van bescherming? :U:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Waarom wordt hij zo vaak gepakt?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Char7
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Waarom wordt hij zo vaak gepakt?
Nou ja, 'zo vaak'.. Ik zie het wel vaker hier, de onderdanige honden worden op hun plaats gezet.
Mchumba begroet honden op een onderdanige manier, zodra het goed is, is het goed en neemt hij weer een normale houding aan. Hij heeft eigenlijk nooit problemen met honden behalve met de 'dominante' reuen. Het is voor een reu echt een sulletje en gaat confrontatie uit de weg.

Verder weet ik het ook niet, de vorige keer dat hij een gaatje had was toen hij bij de oppas was en hun leonberger reu moest hem niet, gat in zijn wang.
Char7
Zeer actief
Contacteer:

De DA zegt dat het komt door zijn ridge en dat honden dat verkeerd opvatten ofzo. Maar volgens mij is dat al achterhaald, al zou het wel wat verklaren :mrgreen:

Edit:
gegoogled:
Zoals de Foxterriër door veel honden van andere rassen dikwijls verkeerd begrepen wordt doro zijn immers stijf overeind staande staart, zo leidt de ridge van de Rhodesian Ridgeback nog wel eens tot misverstanden, De ridge wordt dan door andere honden geïnterpreteerd als 'borstelen', het overeind zetten van de haren bij spanning. Hierdoor wordt de Rhodesian Ridgeback nog wel eens stram, stijf, en dominanter dan de situatie vereist, tegemoet getreden door andere honden, terwijl hij zelf niet in de gaten heeft dat zijn rugharen daar debet aan zijn.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Die ridge zal wel meevallen.
Mijn honden laten onderdanige honden meestal links liggen, maar vinden het niet grappig als een onderdanige hond op ze af komt. Nou zullen ze die niet bijten, maar misschien kan je Mchumba beter niet zelf op andere honden af laten gaan?
Afbeelding
Char7
Zeer actief
Contacteer:

Nou in dit geval stond Mchumba een eindje weg van de herder, hij was aan het rennen met die kleinere hond en kwam tot stilstand omdat de herder zo'n grote houding aannam en hem aan het aanstaren was. Toen Mchumba dat door had ging hij gelijk door zijn "knieën" en wilde langzaam aan uit de bossen komen richting ons. (hij voelde de bui al hangen had ik het idee)
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik zou het bij je verzekeraar melden. Gegevens van mevrouw erbij. Het is uiteindelijk een aansprakelijkheidsding wat de verzekeraars uit kunnen zoeken. Niets ruzie waardig iig.

Nu heb ik een dominante reu (en een nog dominanter teef) maar die zou nooit een onderdanige hond bijten, dat is zijn eer te na. De honden die bij mijn dominante honden het slechts liggen zijn honden die zich anders voordoen dan ze zijn, dus kruipen terwijl ze zich niet onderwerpen of woest blaffen terwijl het eigenlijk lafbekken zijn.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik zou haar zeker contacten en aansprakelijk stellen - nadat je je eigen verzekering hebt gebeld, dan heb je misschien wat back-up van hun verhaal. Ze is gewoon aansprakelijk. Haar hond heeft schade gemaakt.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Char7 schreef:Hartstikke bedankt voor de reacties..

Ik ga morgen sowieso mijn verzekering bellen om te vragen wat zij denken of misschien kunnen zij het verder afhandelen..
Ik vind het zelf erg lastig om haar te bellen omdat ik me nu al druk maak en dan word het waarschijnlijk weer een verhit gesprek en dat vind ik moeilijk. (zo ging het in het bos iig. Liet me niet uitpraten enz..)

Met Mchumba gaat het volgens mij wel goed. Hij lijkt geen last te hebben, heeft 1 keer geprobeerd te likken maar dat mocht niet van mij en hij stopte meteen.

Ik wil graag met hem blijven lopen in het bos en het liefst zo snel mogelijk. Hij was vanmiddag toch wel geschrokken en sprong zowat in mijn armen. De rest van de honden die we tegen kwamen op de terugweg naar de auto heeft hij genegeerd en dat is eigenlijk niets voor hem.

Wanneer denken jullie dat ik hem weer los kan laten lopen? Ik heb eigenlijk nooit een hond met hechtingen gehad. Is het sowieso verstandig om er iets overheen te plakken als we gaan lopen tegen viezigheid en een soort van bescherming? :U:
Ik vind die huid best wel wat strak staan en die nietjes geven niet mee bij een rare beweging, dus ik zou zelf op safe spelen en pas weer los laten rennen als die dingen eruit zijn. Maar ik ben een tut in dat soort dingen, dus wellicht te voorzichtig. In de tussentijd zou ik wel contact laten maken met zoveel mogelijk vriendelijke honden.
Char7 schreef:
nathalie schreef:Waarom wordt hij zo vaak gepakt?
Nou ja, 'zo vaak'.. Ik zie het wel vaker hier, de onderdanige honden worden op hun plaats gezet.
Mchumba begroet honden op een onderdanige manier, zodra het goed is, is het goed en neemt hij weer een normale houding aan. Hij heeft eigenlijk nooit problemen met honden behalve met de 'dominante' reuen. Het is voor een reu echt een sulletje en gaat confrontatie uit de weg.

Verder weet ik het ook niet, de vorige keer dat hij een gaatje had was toen hij bij de oppas was en hun leonberger reu moest hem niet, gat in zijn wang.
Hij is groot dus 'bedreigend', maar ook onderdanig, en sommige honden hebben dan iets van 'Jou kan ik wel hebben'. Heel akelig als mensen dan hun agressievelingen niet bij zich houden, want als je niet goed oppast kan je een van nature stiksociale leuke hond op die manier helemaal verkloten. Ik zou voorlopig met een grote boog om alles wat naar volle reu met haantjesgedrag riekt lopen, en zoveel mogelijk met leuke sociale 'eerlijke' honden omgaan. Zo'n grote stuiterbal mag best wel eens op z'n plek gezet worden met een grommetje of een opgetrokken lipje, daar leert hij beleefd en beschaafd gedrag van. Maar van honden die gaten in hem bijten leert hij niks.
Char7 schreef:De DA zegt dat het komt door zijn ridge en dat honden dat verkeerd opvatten ofzo. Maar volgens mij is dat al achterhaald, al zou het wel wat verklaren :mrgreen:

Edit:
gegoogled:
Zoals de Foxterriër door veel honden van andere rassen dikwijls verkeerd begrepen wordt doro zijn immers stijf overeind staande staart, zo leidt de ridge van de Rhodesian Ridgeback nog wel eens tot misverstanden, De ridge wordt dan door andere honden geïnterpreteerd als 'borstelen', het overeind zetten van de haren bij spanning. Hierdoor wordt de Rhodesian Ridgeback nog wel eens stram, stijf, en dominanter dan de situatie vereist, tegemoet getreden door andere honden, terwijl hij zelf niet in de gaten heeft dat zijn rugharen daar debet aan zijn.
Ik vind het gelul. Een hond die angstig of opgewonden is borstelt ook, het borstelen komt alleen agressief over in combinatie met andere agressieve lichaamstaal.

Mijn Lilo is soms halfblind als het gaat om uiterlijke kenmerken versus lichaamstaal, elke nieuwe hond met een plat rimpelbekkie wordt eerst gewantrouwd, ze speelt ook vrijwel nooit met honden zonder (duidelijk kwispelende) staart, die geven toch niet de goeie signalen af. Maar ze is gek op ridgebacks. Ze ziet die ridge misschien niet eens omdat ze een kop groter zijn. :D En ik moet toegeven, ik vind het ook een geweldig leuk ras. Vooral die reuen als ze eenmaal helemaal volwassen zijn, mooi en statig en verstandig en gezellig en toch superstoer. Ik denk niet dat ik er ooit een in huis zal halen omdat het wel heel veel hond is en ik geen 20 meer ben, maar ik vind ze echt errug leuk.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Mchumba is ook nog vrij jong toch?
Ik merk het met Figo ook wel vaker, dat andere reuen sterker op hem gaan reageren.
( Weet niet of de hond die gebeten heeft, een reu was ? ). Als ik twee of meerdere honden in de buurt zie komen, probeer ik Figo wel eerder terug te roepen.
Soms zie je zo'n setje, waarvan een duidelijk de boel regelt. Dan probeer ik snel in te schatten hoe honden reageren, de baas handelt. Maar vaker probeer ik toch dan Figo even bij ons te roepen. Kijken wat de andere honden doen. Anders stiert Figo er op af, druipt wel af als er echt een dominante hond waarschuwt. Maar ik wil niet net de verkeerde treffen. Lukt mij ook nog niet altijd hoor. Maar merk wel verandering van andere reuen op Figo, nu hij wat ouder is.

Zegt niet dat het hier ook niet kan gebeuren. Maar ik heb wel geleerd dat als er een 'setje' loopt. Je moet opletten als je hond met de jongste gaat spelen.

Ik zou jou adviseren om te bellen. Vind de eerste reactie van de eigenaar van de bijtende hond jammer.
Maar ze kwam wel later het telefoonnummer geven. Ik zou bellen en zeggen hoe diep de wond is en dat je het verder maar overlaat aan de verzekering.
Maar dan heb je nog wat gegevens nodig.

Als het mijn hond zou zijn geweest die had gebeten. In dit verhaal, zou ik gelijk willen weten of Mchumba ok was, en had ik m'n telefoonnummer gelijk gegeven.
Want er ligt mijn inziens zeker 'schuld' bij de eigenaar van de herder die gebeten heeft, ondanks mijn begin van de post.

Ik vind in deze situatie kosten delen een mooie oplossing en voor beide partijen weer een les. Dat bedoel ik niet rot, maar als advies. Ik moet met Figo, die geen kwaad in zin heeft ook beter uit gaan kijken naar volwassen reuen. Figo gaat nu ook borstelen, terwijl dat soms heel misplaatst is. Dat gedoe wil ik het liefst gewoon voorkomen. Dat kan zo verkeerd opgevat worden. Dat sluit niet uit dat ik hier ook niet ooit moet posten dat ie gepakt is. Ik doe ook maar wat. Maar hou setjes in de gaten. Wat ik hier vaak zie is het oudere reu/ jonge teef. Teef wil wel spelen. Reu denkt ( logisch ) die is van mij!
Maar ze hadden wel gelijk wat beter mogen reageren.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Lief schreef:De honden die bij mijn dominante honden het slechts liggen zijn honden die zich anders voordoen dan ze zijn, dus kruipen terwijl ze zich niet onderwerpen of woest blaffen terwijl het eigenlijk lafbekken zijn.
Dit. Vooral dat 'nep onderdanig' doen. Wóést wordt het witte sekreet daarvan.

Ze herkent dat gedrag overigens zo goed omdat ze er bij mensen een meesteres in is. Die kan zich zó je schoot op vleien, oortjes vroom naar achteren gevouwen, lage kwispel....totdat je helemaal klem zit en geen kant meer op kunt. Ik waarschuw mensen daar voor, en dan zeggen ze vaak 'maar ze is heel lief, ik vind het niet erg'.
Als ze eenmaal klem zitten met een poot in hun oog geplant beseffen ze...oh, ze dééd heel lief :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Haha Miranda, ik zie het zo voor me :LOL:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Char7 schreef:Nou in dit geval stond Mchumba een eindje weg van de herder, hij was aan het rennen met die kleinere hond en kwam tot stilstand omdat de herder zo'n grote houding aannam en hem aan het aanstaren was. Toen Mchumba dat door had ging hij gelijk door zijn "knieën" en wilde langzaam aan uit de bossen komen richting ons. (hij voelde de bui al hangen had ik het idee)
Dat heb ik verkeerd begrepen dan :ok:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Tara schreef: Bijna goed, alleen maakt het voor de aansprakelijkheid niks uit wie los liep en wie niet. Als jouw hond bijt ben je te allen tijde wettelijk aansprakelijk, of de verzekeraar dan uitbetaalt is een tweede, maar formeel ben je dan altijd nog zelf aansprakelijk.
Is dit zo? Ik zit in een soort gelijke situatie en die vrouw doet ook moeilijk. Mijn reu was los (op n training) zei bind haar hond vlak naast hem vast. Haar hond is bang van vreemde reuen is zoekt contact met de mijne ze staan neus aan neus en haar reu snauwt, de mijne kan niet weg staat tegen de muur gepind en snauwt dus terug. Mevrouw begint met een ijzeren riem op de honden in te slaan en raakt mijn hond in zijn oog. Een flink trauma in zijn oog heeft hij opgelopen en de DA rekening staat tot nu toe op 100 euro. Mevrouw zegt doodleuk: die van jou was los en mocht dat niet, verder heb ik het recht om mijn hond te beschermen.... als haar verzekering niet wil betalen (waar ik in kan komen) is ze niet van plan om de kosten te vergoeden. (en dat voor een kleine schermutseling zonder gaatjes....)

@ Char7: Ik zit met het zelfde gevoel, als mij dit was overkomen had ik allang aangeboden om te betalen. Wiens schuld het ook was als een andere hond schade oploopt door jou of je hond is het gewoon netjes om aan te bieden dit te vergoeden. Helaas lopen er nogal veel mensen rond die daar heel anders over denken :(: En ook erg goed zijn in hun poot stijf houden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miranda schreef:
Lief schreef:De honden die bij mijn dominante honden het slechts liggen zijn honden die zich anders voordoen dan ze zijn, dus kruipen terwijl ze zich niet onderwerpen of woest blaffen terwijl het eigenlijk lafbekken zijn.
Dit. Vooral dat 'nep onderdanig' doen. Wóést wordt het witte sekreet daarvan.

Ze herkent dat gedrag overigens zo goed omdat ze er bij mensen een meesteres in is. Die kan zich zó je schoot op vleien, oortjes vroom naar achteren gevouwen, lage kwispel....totdat je helemaal klem zit en geen kant meer op kunt. Ik waarschuw mensen daar voor, en dan zeggen ze vaak 'maar ze is heel lief, ik vind het niet erg'.
Als ze eenmaal klem zitten met een poot in hun oog geplant beseffen ze...oh, ze dééd heel lief :mrgreen:

:scratch: waar ken ik dat van...

De jongens moeten bij me komen wanneer we haantjes tegenkomen. Pjotr is wat onzeker en Niko familie van jerney kaagman; die doet bijna niet aan lichaamstaal en ontwijkt waar hij geen zin in heeft. Dat kunnen ze opvatten als die pakken we wel even.
Niko weet dat ik de ander wegjaag, dus die komt zelf achter me lopen en wacht tot de hond verdwenen is.
Zou dus zelf actiever Mchumba beschermen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”