Zou in die landen maar bij politiehonden uit de buurt blijven, want dit is op een training vd politie daar en "mag" gewoon al leren ze die plek niet specifiek aan van wat ik begreep na m'n vragen.

Moderator: moderatorteam
Als je daar niet tegen kan stel ik voor dat je niet meer in dit hoekje kijkt, de prikker wordt nu eenmaal gebruikt in de africhting.*Esther schreef:Fijne foto, lekkere prikband om....
ja ehm... dat weet je dat dit in de africhting een gewoon hulpmiddel is.*Esther schreef:Fijne foto, lekkere prikband om....
jakorthaar schreef:Zijn de prikker en die modernere stroombanden hier nog steeds toegestaan?
korthaar schreef:Ja, zo'n verhaal heb ik ook wel te horen gekregen.
Ben toen voor de moeilijke weg gegaan: de uitdaging om zonder die hulpmiddelen toch een super enthousiaste hond te krijgen.
Je hebt er toch ook geen Prikker of Dogtra "aan hangen"maart schreef:korthaar schreef:Ja, zo'n verhaal heb ik ook wel te horen gekregen.
Ben toen voor de moeilijke weg gegaan: de uitdaging om zonder die hulpmiddelen toch een super enthousiaste hond te krijgen.
hebben er al gedaan. lukt niet
korthaar schreef:Je hebt er toch ook geen Prikker of Dogtra "aan hangen"maart schreef:korthaar schreef:Ja, zo'n verhaal heb ik ook wel te horen gekregen.
hebben er al gedaan. lukt niet
Ga mij nou niet vertellen, dat die vrolijke Mechelaar van kennel Bart Smit komt.
korthaar schreef:Dat op (vers voetspoor?) de hond te snel wil gaan, geloof ik wel.
Vind het leuk om de hond los op voetspoor naar iets te sturen om te apporteren en dat gaat razend snel.
crutz schreef:Als je daar niet tegen kan stel ik voor dat je niet meer in dit hoekje kijkt, de prikker wordt nu eenmaal gebruikt in de africhting.*Esther schreef:Fijne foto, lekkere prikband om....
*Esther schreef:Jajaja,ook n manier van communiceren.
Volgens mij hangt er wel een stroomband aan, maar die wordt echt niet gebruikt om ze te laten springen. Zo werkt dat nl helemaal nietkorthaar schreef:Vind die prikband ook geen prettig gezicht.
Ben al blij dat er naast de pennenband geen Dogtra hangt. Anders was ik van de veronderstelling uit gegaan, dat men de hond met stroom zo hoog liet springen om hem daarna met de pennenband te laten lossen.