Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gebeten door een hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Re: gebeten door een hond

Ongelezen bericht door djee01 »

hij heeft een reactie gegeven:
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/wolfho ... -1.4146184
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Tara schreef:
Nee, zegt Schaap. Hij heeft Toran in bedwang. "Absoluut. Hij luistert heel goed naar mij, en is in de wijk altijd aangelijnd." En nee. Toran is niet agressief of onbetrouwbaar. "Hij reageert op andere reuen. De hiërarchie moet dan worden vastgelegd. Dat is de natuur.
Oh, gelukkig is de hond niet agressief. Dat is een hele geruststelling. :roll:
het is gewoon de natuur dat hij hondjes wil doodbijten en vrouwen bijt. :zweep:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Onvoorstelbaar dat als je hond mensen heeft gebeten een ander hondje dodgebeten dat jezelf dan niet tot de conclusie kan komen dat je hond muilkorven wellicht een hele goed en veilige optie is voor je omgeving.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

djee01 schreef:hij heeft een reactie gegeven:
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/wolfho ... -1.4146184
Hoezo bord voor je kop? Hoezo dom?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Plaat? Die man heeft een heel huis voor zijn kop :80: Hij ziet de noodzaak niet van muilkorven en zijn hond luistert heel goed en is altijd aangelijnd (in de wijk. God verhoedde dat je hem buiten de wijk tegenkomt dan) :schrik: Dan was hij er die keer dat mevrouw werd gebeten en de hond een hondje doodbeet zeker niet bij :roll: De Gemeente overweegt muilkorven. Joh :jank:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Nee, zegt Schaap. Hij heeft Toran in bedwang. "Absoluut. Hij luistert heel goed naar mij, en is in de wijk altijd aangelijnd." En nee. Toran is niet agressief of onbetrouwbaar. "Hij reageert op andere reuen. De hiërarchie moet dan worden vastgelegd. Dat is de natuur".
Gaan we weer .......................
De hond hoort niet tot dezelfde roedel als die andere reuen.
Hij heeft er dus niets mee te schaften lijkt me.

Al hoop ik wel dat dat dat hondje dat dood gebeten is niet los naar die hond toe rende.
Want daar moet je natuurlijk ook mee uitkijken als je een klein hondje hebt.
Ook al is dat op zich geen reden als het hondje vervolgens doodgebeten wordt, eigenaren van kleine hondjes moeten ook opletten en mogen zich ook wel realiseren dat hun hondje snel stuk is bij een dergelijke ontmoeting.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door djee01 »

Beiden honden zaten aan de riem toen deze hond de andere hond wist dood te bijten. Meneer had zich te druk met bellen op dat moment waardoor zijn hond het andere hondje kon grijpen. De hond was niet op slag dood maar later thuis overleden aan de verwondingen.

Snap ook echt de reacties van mensen die onder het artikel gereageerd hebben niet....hoe kun je nou zeggen dat hij de hond los moet laten? Dat snap ik wel....maar daar is bij deze hond absoluut geen sprake van...dan geef je em helemaal een vrijbriefje om tekeer te gaan.
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

noekie schreef:
petertje schreef:
laura93 schreef:Was het toevallig in Heemskerk? Wij hebben in de wijk ook een asociale man lopen met een wolfhond achtige hond, tevens ook nog wat andere honden soms, deze man laat zijn hond ook altijd los lopen "want het is een losloopgebied" zijn hond luisterd voor geen meter en komt altijd zeer dominant en grommend aanlopen, toen ik mijn eenhapscracker optilde werd ie helemaal boos, want daarmee triggerde ik zijn hond tot bijten... Juist, wat dacht hij ervan te zorgen dat zijn hond gewoon niet bijt?
toevallig in de broekpolder?
Die ik bedoel wel; loopt vaak op de vlaskamp; bedoel jij die ook petertje?
ik denk wel dat we dezelfde bedoelen, ik vond dat beest al een beetje raar reageren toen ik aangelijnd aankwam, en ging aan de andere kant lopen, toen stond hij een beetje debiel te grijnzen
Afbeelding
petertje
Zeer actief

djee01 schreef:Het staat nu zelfs in de krant
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/agress ... w.facebook

maar de wijkagent zegt nog steeds niets te kunnen doen....belachelijk!
yaga is gepakt door een briard en nog een loslopende hond van dezelfde eigenaar, die beesten hebben al verschillende andere honden gepakt, we hebben aangifte gedaan, poloitie is bij ons geweest voor een gesprek, daarna zijn ze bij die andere mensen langsgegaan, wij hebben er niets meer van gehoord, en die beesten lopen nog steeds regelmatig los, en ze luisteren nog steeds niet
Afbeelding
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Wat verschrikkelijk eng dat zo'n "bom" in jullie wijk loopt met zo'n gestoorde baas.
eigenlijk zou deze hond eens flink gebeten moeten worden, kijken hoe het baasje dan zou reageren.
dat is mijn verontwaardigheid en boosheid die spreekt hoor, ik zou het de hond natuurlijk niet echt toewensen.
ik snap de gemeente ook niet. muilkorven dat beest! maar deze baas kennende gaat hij dat even doen, en verslonst
het daarna. hij ziet de noodzaak er niet van in. die hond heeft mens en dier al gebeten!
ongelofelijk.
petertje
Zeer actief

Jacq schreef:Wat verschrikkelijk eng dat zo'n "bom" in jullie wijk loopt met zo'n gestoorde baas.
eigenlijk zou deze hond eens flink gebeten moeten worden, kijken hoe het baasje dan zou reageren.
dat is mijn verontwaardigheid en boosheid die spreekt hoor, ik zou het de hond natuurlijk niet echt toewensen.
ik snap de gemeente ook niet. muilkorven dat beest! maar deze baas kennende gaat hij dat even doen, en verslonst
het daarna. hij ziet de noodzaak er niet van in. die hond heeft mens en dier al gebeten!
ongelofelijk.
ach, ik maak me er voor de rest niet zo heel druk om, als ik denk dat een hond mijn hond niet leuk vind, of andersom natuurlijk, loop ik gewoon ff de andere kant op, scheelt een hoop gedoe. daar komt ook nog bij dat ik zelf in de ogen van veel mensen een bommetje heb, die dolenthousiast wordt van sommige honden en daar dolgraag mee wil spelen, maar dat op zo`n lompe manier laat zien dat ik ook regelmatig rare blikken krijg van mensen. Ik hou hem meestal kort als er een hond in de buurt komt, en als hij naar voren springt hangt hij dus in zijn tuig, ziet er waarschijnlijk een stuk spannender uit dan dat het is voor een ander.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”