Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil tussen jachtcursus en speuren?
Moderator: moderatorteam
-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Verschil tussen jachtcursus en speuren?
Wellicht een domme vraag hoor, maar kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen een jachtcursus en een speurcursus?
Wat doe je bij beide cursussen?
Nu train ik met Max gehoorzaamheid en dat blijf ik voorlopig doen. Vanaf mei ongeveer krijg ik het zelf wat rustiger en dan wil ik met Max speuren of jachtcursus uitproberen (eventueel naast ook nog gehoorzaamheid of agility ofzo).
Dus ik ben me vast aan het oriënteren.
Wat doe je bij beide cursussen?
Nu train ik met Max gehoorzaamheid en dat blijf ik voorlopig doen. Vanaf mei ongeveer krijg ik het zelf wat rustiger en dan wil ik met Max speuren of jachtcursus uitproberen (eventueel naast ook nog gehoorzaamheid of agility ofzo).
Dus ik ben me vast aan het oriënteren.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Verschil tussen jachtcursus en speuren?
Jacht is meestal de focus op apporteren, met een gedeelte basisappel, speuren is met de neus aan de grond een spoor volgen (en eventueel voorwerpen verwijzen)
-
moniek&bo
- Zeer actief
Oh en ervaringen zijn ook welkom.
Welke van de twee vind je leuker? Of lijkt je leuker voor een hond als Max?
En waarom?
Welke van de twee vind je leuker? Of lijkt je leuker voor een hond als Max?
En waarom?
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik heb pas 1 les speuren gehad. Met jacht ben ik net weer begonnen. Ik weet niet wat ik leuker vind eigenlijk, jacht is wat dynamischer, maar bij speuren vind ik het weer heel leuk om te zien hoe goed die neus eigenlijk is. Ik denk dat speuren wat ongedwongener is voor de hond, dat is iets waar hij duidelijk beter in is dan jij en dus moet je op hem vertrouwen.
-
Goldendelicious
Wat een hond 'leuker' vindt, is heel erg afhankelijk van de hond zelf. Ik heb duidelijk een speurder, daar is hij geweldig goed in. Beide sporten heb ik gedaan, maar een strakke apporteur is het nooit geworden. In tegenstelling tot wat hij het liefste wel doet, speuren met diverse moeilijksheidsgraden in natuurgebieden. Zeer vermoeiend, zowel geestelijk als lichamelijk. Ik vind beide sporten leuk, maar laat de hond beslissen. Bij zowel speuren als met name jachttraining let ik er wel goed op dat positief aangeleerd wordt. Gelukkig zijn daar wel wat trainingsgroepen van te vinden die aansluiten bij mijn visie over het trainen van honden.
-
Pino01
- Zeer actief
Ik heb hier geen speurhond maar eentje die helemaal gek is op jachttraining
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Ik doe praktijkspeuren met Penny en dat vindt ze helemaal geweldig. Jacht heb ik geen ervaring mee.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
-
29996D
Beuk doet jacht, hij is daar bijna de enige staande hond tussen alle retrievers
Hij vindt het geweldig, en ideaal is ook dat er ook een stuk appel bij komt kijken.
Ik zou gewoon bij beide een proefles doen en dan kijken wat jij en je hond het leukst vinden. Ik weet niet hoe ver je wilt rijden maar Beuk lest bij Jachthondenschool Steenwijk. Is erg ongedwongen maar je kunt ook voor wedstrijd trainen, en ik vind het een uitstekende instructeur. Je betaalt ook alleen maar per les die je daadwerkelijk bijwoont.
Ik zou gewoon bij beide een proefles doen en dan kijken wat jij en je hond het leukst vinden. Ik weet niet hoe ver je wilt rijden maar Beuk lest bij Jachthondenschool Steenwijk. Is erg ongedwongen maar je kunt ook voor wedstrijd trainen, en ik vind het een uitstekende instructeur. Je betaalt ook alleen maar per les die je daadwerkelijk bijwoont.