Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup Puck
Moderator: moderatorteam
-
johanna68
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kr bouvier
- Aantal honden: 1
Re: Pup Puck
Thanks...ach ze geeft me alweer energie als zij dr buikje vult met eten..kan dr weer even tegen..als ze nu blijft eten..dan heb ik ook goede moed..Na eten is er dus bijna gelijk verandering te bespeuren..
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb het hele topic eens doorgelezen.
Ten eerste ben ik blij om te lezen dat het wat beter gaat, hoop dat er een stijgende lijn in blijft zitten.
Dan ten tweede en dat is over wat ik eerder hier las, is dat de moeder hond binnen kwam en snel weer weggezet werd omdat ze anders bij de pups zou springen.
Daar zouden mijn alarm bellen al voor af gegaan zijn, wat is er nu mooier dan een moeder hond die naar haar pups gaat??
Dus een tip voor iedereen die een pup uit een "éénmalig" nestje willen nemen, laat de moeder hond bij de pups en neem de tijd om daar van te genieten, valt er niets te genieten, niet kopen, dan zit er echt iets fout.
Vrees dan ook dat de getoonde hond niet de moeder hond is geweest en daarom niet bij de pups mocht komen.
Maar goed, jij en jou gezin hebben jullie hartje verloren aan Puck, wat ik heel goed begrijp en uit het diepst van mijn hart hoop en duim ik dat het allemaal goed gaat komen en dat jullie nog veel plezier met elkaar mogen gaan beleven.
Ten eerste ben ik blij om te lezen dat het wat beter gaat, hoop dat er een stijgende lijn in blijft zitten.
Dan ten tweede en dat is over wat ik eerder hier las, is dat de moeder hond binnen kwam en snel weer weggezet werd omdat ze anders bij de pups zou springen.
Daar zouden mijn alarm bellen al voor af gegaan zijn, wat is er nu mooier dan een moeder hond die naar haar pups gaat??
Dus een tip voor iedereen die een pup uit een "éénmalig" nestje willen nemen, laat de moeder hond bij de pups en neem de tijd om daar van te genieten, valt er niets te genieten, niet kopen, dan zit er echt iets fout.
Vrees dan ook dat de getoonde hond niet de moeder hond is geweest en daarom niet bij de pups mocht komen.
Maar goed, jij en jou gezin hebben jullie hartje verloren aan Puck, wat ik heel goed begrijp en uit het diepst van mijn hart hoop en duim ik dat het allemaal goed gaat komen en dat jullie nog veel plezier met elkaar mogen gaan beleven.
-
Marion.
Omdat moeders op een gegeven moment die naaldjes in de bekkies van haar pups zat is? Ik ken er niet zo heel veel die - als de pups een week of 7/8 zijn - nog lekker in de kraamkist neervleien om uitgemolken te worden hoor!Rita schreef:Daar zouden mijn alarm bellen al voor af gegaan zijn, wat is er nu mooier dan een moeder hond die naar haar pups gaat??
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
De naaldscherpe tandjes zullen de moeders niet leuk vinden, maar ik heb mijn teefjes nooit tegen gehouden om bij hun puppen te springen, ook niet als de puppen 7, 8, 9 weken waren.Marion. schreef:Omdat moeders op een gegeven moment die naaldjes in de bekkies van haar pups zat is? Ik ken er niet zo heel veel die - als de pups een week of 7/8 zijn - nog lekker in de kraamkist neervleien om uitgemolken te worden hoor!Rita schreef:Daar zouden mijn alarm bellen al voor af gegaan zijn, wat is er nu mooier dan een moeder hond die naar haar pups gaat??
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Misschien was het niet de moeder? Of denk ik nu te negatief?
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Das onzin. Hier lopen de teven er altijd tot vertrek (7-8 wk) bij. Dat van gebruik van de tanden bij het drinken leren de pups snel zat dat ze dat niet moeten doenMarion. schreef:Omdat moeders op een gegeven moment die naaldjes in de bekkies van haar pups zat is? Ik ken er niet zo heel veel die - als de pups een week of 7/8 zijn - nog lekker in de kraamkist neervleien om uitgemolken te worden hoor!Rita schreef:Daar zouden mijn alarm bellen al voor af gegaan zijn, wat is er nu mooier dan een moeder hond die naar haar pups gaat??
Alleen bij pupkopers gaat de teef wel even weg, omdat mijn teven vreemden bij de pups niet geslaagd vinden. Gaan we na het puppy knuffelen aan de koffie dan zit ze er al weer bij.
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Een moeder hond die geen zin in tandjes heeft, controleert haar kroost en maakt zich wel uit de voeten, maar probeert meestal ergens te gaan liggen zodat zij haar pups wel in de gaten kan houden.
Ik ben van mening dat een moeder hond altijd toegang tot haar pups moet hebben, al is het alleen maar voor de opvoeding en alleen een moeder hond kan dat haar pups geven.
Ik heb vroeger ook nooit een moeder hond weggehouden van haar pups.
Wilde niet dat ze bij haar dronken, dan ging zij op de bank liggen, maar hield alles goed in de gaten en trede ook op als het nodig was om dan weer op de bank te ploffen.
Van al onze huidige honden hebben wij de pups samen met de moeders gezien, toen de pups 8 weken waren, was mams zelf mee aan het ravotten met haar kroost en eenmaal mocht zelfs de paps meedoen, die ook op visite kwam.
Ik ben van mening dat een moeder hond altijd toegang tot haar pups moet hebben, al is het alleen maar voor de opvoeding en alleen een moeder hond kan dat haar pups geven.
Ik heb vroeger ook nooit een moeder hond weggehouden van haar pups.
Wilde niet dat ze bij haar dronken, dan ging zij op de bank liggen, maar hield alles goed in de gaten en trede ook op als het nodig was om dan weer op de bank te ploffen.
Van al onze huidige honden hebben wij de pups samen met de moeders gezien, toen de pups 8 weken waren, was mams zelf mee aan het ravotten met haar kroost en eenmaal mocht zelfs de paps meedoen, die ook op visite kwam.
-
johanna68
- Zeer actief
tja daar heb ik geen ervaring mee maar alles was schoon en netjes de pups net weer binnen. Ook in de bak schoon krantenknipsels...er kwamen meer kopers dat wist ik ..dus nam aan dat ze de boel netjes wilde houden en de "moeder "was erg enthousiast ...dus dat was de reden dat ze naar buiten moest nam ik aan..
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Nou, tis allemaal reuze sneu, maar daar wandel ik niet voor.Marion. schreef:Meis, meis, wat een narigheid. Nu eerst Puck maar. Als het geld op is, moet je hier (of op FB) maar een wandeling organiseren.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor jou helpt het niet meer, maar laat het een waarschuwing/tip voor een ander zijn.johanna68 schreef:tja daar heb ik geen ervaring mee maar alles was schoon en netjes de pups net weer binnen. Ook in de bak schoon krantenknipsels...er kwamen meer kopers dat wist ik ..dus nam aan dat ze de boel netjes wilde houden en de "moeder "was erg enthousiast ...dus dat was de reden dat ze naar buiten moest nam ik aan..
Sterkte met Puck, heel veel beterschap voor en een knuf!
-
Muk
Dat zou mij ook niks verbazen.JYBD schreef:Misschien was het niet de moeder? Of denk ik nu te negatief?
Gelukkig gaat het wat beter nu met Puck, hopelijk zet de stijgende lijn zich voort.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ach, er zit wel meer in het verhaal wat alarmbellen zou moeten doen rinkelen achteraf. Daar gaat dit topoi niet (meer) over. Hoe is 't met Puck vandaag?
-
johanna68
- Zeer actief
idd achteraf...maar op dat moment...ik heb tevoren goed uitgezocht...Bij enige twijfel als ik pup leuk vond ..liet ik het mijn neus voorbij gaan omdat ik geen enkel risico wilde nemen. Deze leek echt "gewoon "een nestje thuis te hebben.. Verder heeft ze het heel slim aangepakt. Hilly 45 was samen met me zoekende en uitzoekende waar en welk en waar letten we op enz enz enz...en toch ....het is mevrouw gelukt de boel te belazeren. Dat ik belazerd ben weet ik nu ook..dat het ordinaire broodfokker is weet ik nu ook..blijf maar malen..hoe krijgt iemand dat voor elkaar... Zelf wetende natuurlijk dat er veel mensen broodfokkers niet moeten..En toch dus risico nemen wildvreemde een hond te verkopen..in huis laten wetende dat ze overal op letten en dan toch!!!! krijgt ze het voor elkaar.. Sorry maar ben zo boos...en zo verdrietig.. maar het moet er ff uit .Dat KUTWIJF is 23 jaar en al zo bedorven en in en in slecht!!!Lizanne schreef:Ach, er zit wel meer in het verhaal wat alarmbellen zou moeten doen rinkelen achteraf. Daar gaat dit topoi niet (meer) over. Hoe is 't met Puck vandaag?
Ze blijft appen en gisteren een app...of ik mss Puck had uitgelaten op een besmet veldje!!! Sorry? Na betaling medicatie meegeven omdat er een pup diarree had..Mijn puck dus achteraf...en dan mij schuld gaan geven terwijl Puck al volgende dag gelijk bij dr poten langs scheet zonder ook maar ergens te zijn geweest!!
Ik weet het is niet verstandig zoals hier boven geschreven ergens..ze kunnen dreigen die broodfokkers...
Puck had vanmorgen weer waterdiarree en tot nu toe niks gegeten. Gisteren vroeg dierenarts of ik mss wist via mevrouw haar dierenarts of er Pravo was geweest bij mevrouw thuis.. Dat weet ik niet ..heeft die andere dierenarts niks over verteld...Vanmorgen dacht ik iets van bloed te zien...maar beetje onduidelijk...aangezien ze ook pens heeft gehad...ze de laatste beetje ontlasting uitperst...Maar als vandaag dus blijkt dat er bloed in ontlasting zit...dan is het einde verhaal .
En inmiddels ben ik er wel zo door heen..dat als dit zo is..Ik een auto leen en naar mevrouw ga...En ze mag dreigen..Ze heeft mijn adres niet maar die mag ze...Ik ben er klaar mee...laat haar maar komen dreigen...Ze komt bij mij echt niet ongeschonden weg... Heb nog nooit iemand iets aangedaan...geslagen of wat dan ook maar op dit moment als ze voor mn neus staat ...ik meen het ..ik sla dr op dr vies gore smoel...ben er klaar mee
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Ik kan me je woede en frustratie zo goed voorstellen.
Ondertussen blijf ik maar stug doorduimen dat Puck op mag knappen.

Ondertussen blijf ik maar stug doorduimen dat Puck op mag knappen.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
He wat balen allemaal.
Ik voelde het ergens al aankomen maar hoop alsnog dat het mee gaat vallen.
En wie weet hij KAN ook opknappen he van parvo. Maar het is intensief. Ook alles poetsen enzo.
Ik voelde het ergens al aankomen maar hoop alsnog dat het mee gaat vallen.
En wie weet hij KAN ook opknappen he van parvo. Maar het is intensief. Ook alles poetsen enzo.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
johanna68
- Zeer actief
ik doe niet anders dan poetsen. Kontgat afvegen..gelijk na poepen opruimen en schoonspoelen met tuinslang..kleden verschonen in dr bench en alles uitwassen..zelfs dr knuffels... Nog maar even afwachten hoe vandaag verder gaat. Ik heb hoop (misschien naief) dat haar darmen irritatie hebben door de gevormde drolletje van gisteren.. Haar darmen doen dus iets maar zijn hardere ontlasting niet gewent net als dr poepgat niet..En gisteravond heeft ze 5 plaatsen gepoept waar ze enorm op perste..pfff..afwachten
Nou Parvo kan een hond overleven met ab en vocht toedienen ...maar deze zwakke pup toch niet ben ik bang.
ik heb nog hoop dat geen Parvo is aangezien ze gisteren nog vrijwillig ging eten en geen koorts heeft.. en ze heeft 1 dag gebraakt maar ook omdat ze eten niet gewoon is natuurlijk. En ze had kans gezien dr poep te eten waardoor ze dan vol is en misselijk...
Nou Parvo kan een hond overleven met ab en vocht toedienen ...maar deze zwakke pup toch niet ben ik bang.
ik heb nog hoop dat geen Parvo is aangezien ze gisteren nog vrijwillig ging eten en geen koorts heeft.. en ze heeft 1 dag gebraakt maar ook omdat ze eten niet gewoon is natuurlijk. En ze had kans gezien dr poep te eten waardoor ze dan vol is en misselijk...
- Sanne!!
- Zeer actief
-
johanna68
- Zeer actief
nee ..heb ik geen ervaring mee.. maar ze had vanmorgen in bech gepoept...nog maar net..ik liep er langs en toen rook ik niks...wilde even alvast senseo aanzetten en dan haar uitlaten en toen rook ik poep in de keuken.. had ze dus net gepoept..het rook niet echt apart..maar wel anders..dacht mss door de pens wat ze heeft gegeten..Hoe kun je de reuk omschrijven van Parvo poep?
-
johanna68
- Zeer actief
nee ..heb ik geen ervaring mee.. maar ze had vanmorgen in bech gepoept...nog maar net..ik liep er langs en toen rook ik niks...wilde even alvast senseo aanzetten en dan haar uitlaten en toen rook ik poep in de keuken.. had ze dus net gepoept..het rook niet echt apart..maar wel anders..dacht mss door de pens wat ze heeft gegeten..Hoe kun je de reuk omschrijven van Parvo poep?
-
johanna68
- Zeer actief
Heb inmiddels wel die ***wijf app gezonden . Op een normale manier... zo krijg ik tenminste antwoord en of het dan waar is wat ze schrijft...tja dat laat ik in het midden maar hoop er iets van info uit te halen.. Dus rechtstreeks gevraagd... dat mn dierenarts wil weten of ze parvo onder pups heeft gehad
- JYBD
- Zeer actief
Meis, ondanks al je uitgezoek ben je erin getuind. Iedereen staat altijd klaar met raad en daad en zegt, mij zou dat niet overkomen. Jij waarschijnlijk zelf ook anders had je niet van te voren zoveel uitgezocht en toch gaat het fout. Is niet meer terug te draaien, en aan schuldgevoel heeft kleine Puck ook niets. Parvo is heftig, als dat het zou blijken te zijn, maar daar kan hij overheen komen. Alhoewel het verder ook een zwak hondje is kan dat toch, je moet de moed erin houden. Anders is alles wat je tot nu toe gedaan hebt zowiezo voor niets geweest.
Ik kan me voorstellen dat je even je gal wilde spuwen over die fukker maar dat moet je nu achter je laten, is allemaal energie die je in dat mens steekt dat je beter in je hondje kunt steken en je schiet er dus helemaal niets mee op. Kop op, misschien gaat het allemaal gewoon goed komen en kijk je er over een jaar op terug met een hond op je voeten. Ik duim hier stevig mee.
Ik kan me voorstellen dat je even je gal wilde spuwen over die fukker maar dat moet je nu achter je laten, is allemaal energie die je in dat mens steekt dat je beter in je hondje kunt steken en je schiet er dus helemaal niets mee op. Kop op, misschien gaat het allemaal gewoon goed komen en kijk je er over een jaar op terug met een hond op je voeten. Ik duim hier stevig mee.

-
Telgter Toller
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tollers
- Contacteer:
meid wat een narigheid allemaal. Ik kan me je woede en frustratie over de "fokker" zo goed voorstellen. Ik duim voor jullie en natuurlijk ook voor Puck
Laatst gewijzigd door Telgter Toller op 21 dec 2013 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Mariëtte
Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
- Sanne!!
- Zeer actief
ik kan de geur niet echt omschrijven...
maar het ruikt heel apart en niet naar poep.
maar het ruikt heel apart en niet naar poep.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
M@rijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 2
Had nog niet gereageerd maar vind het echt erg dat je zo ingetuind bent en dat je nu zo'n zieke pup hebt, maar ben je dan niet van te voren een paar keer wezen kijken naar de pups?
-
johanna68
- Zeer actief
het ruikt wel poeperig..
nee ga ook niet uit van eerlijk antwoord van dat mens .... maar alles wat ze schrijft ook al is het maar 1 woord dat mss eerlijk is en ik iets mee kan...dan is weer meegenomen..hoe Maar ga er van uit hoor dat 99,9 % gelogen is maar hoe meer info hoe beter..
nee ga ook niet uit van eerlijk antwoord van dat mens .... maar alles wat ze schrijft ook al is het maar 1 woord dat mss eerlijk is en ik iets mee kan...dan is weer meegenomen..hoe Maar ga er van uit hoor dat 99,9 % gelogen is maar hoe meer info hoe beter..
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Heel veel sterkte met Puck. Ik denk dat het een handerlaarspupje is, en dat de moeder er niet bij wilde zijn omdat het haar pups helemaal niet waren.
Had je dat 3 dagen ontlasting onderzoek nog in werking gezet? En dus een uitgebreid faecesonderzoek? Daar kun je ook andere mogelijke oorzaken voor de aanhoudende diarree uit halen (gisten, verteringsprocessen).
Ik hoop dat pup niet uitdroogt en dat eht ook geen parvo is. Bloed bij diarree kan ook zijn puur door het persen.
Dat rauwe kontje, dat kan je smeren met purol. Het is zachter dan sudocrem.
Krijgt pup ook ontlasting indikkende medicijnen (finidiair bijvoorbeeld). Is weliswaar geen echte oplossing en alleen een symptoombestrijding maar het kan wel net een ondersteuning zijn.
Heel veel sterkte en hier wordt geduimd voor Puck.
Had je dat 3 dagen ontlasting onderzoek nog in werking gezet? En dus een uitgebreid faecesonderzoek? Daar kun je ook andere mogelijke oorzaken voor de aanhoudende diarree uit halen (gisten, verteringsprocessen).
Ik hoop dat pup niet uitdroogt en dat eht ook geen parvo is. Bloed bij diarree kan ook zijn puur door het persen.
Dat rauwe kontje, dat kan je smeren met purol. Het is zachter dan sudocrem.
Krijgt pup ook ontlasting indikkende medicijnen (finidiair bijvoorbeeld). Is weliswaar geen echte oplossing en alleen een symptoombestrijding maar het kan wel net een ondersteuning zijn.
Heel veel sterkte en hier wordt geduimd voor Puck.
-
johanna68
- Zeer actief
ze krijgt idd al sinds vorige week vrijdag finidiar...eerst 2 keer daags hald en vanaf maandag 3 keer daags een half..Donderdagmiddag had ze de laatste..maar gisteren weer meegekregen om daar toch mee door te gaan.. Haar ontlasting was gisteravond iets dikker...ze poepte 5 keer in 1 uitlaatbeurt..de eerste was best redelijk met iets van hoopje met een toefje erop..de rest was dun... Ook was er toen kleurverschil..wat aan de haartjes bleef hangen..Dus schoongemaakt en was beetje groen wit...nu lees ik dat het van de pens kan komen dat ze sinds gisteren door voeding krijgt? dus dat zou dan zorg minder zijn...
-
S@ndr@
- Zeer actief
pens kan laxerend werken ja 
- JYBD
- Zeer actief
Gewoon een vraagje,..
Als het toch Parvo blijkt te zijn dat is ze verrekte besmettelijk, ook via haar ontlasting. Jij laat haar buiten uit, dan is het ook een gevaar voor de andere honden die daar uitgelaten worden.
Als het toch Parvo blijkt te zijn dat is ze verrekte besmettelijk, ook via haar ontlasting. Jij laat haar buiten uit, dan is het ook een gevaar voor de andere honden die daar uitgelaten worden.

-
johanna68
- Zeer actief
ik heb nu in schaaltje met smuldier...neergezet...at ze niet..(pens/vlees compleet) zonder haar gepureerde brokjes erdoor.. Wilde poes naar buiten laten die bij bakje langs loopt en snuffelen en komt Puck eraan en vreet snel bakje leeg..!! Tja dat voerbaknijd (hahahahaha) laat ik maar ff ter zijde.. Ze gromt er niet bij ofzo..gewoon kwispelen ...samen willen eten...In ieder geval...er zit weer iets in dr maagje. Heb dat andere ontlasting ff nagekeken ...En was groenig( van pens) denk ik..verder niks gevonden daarin..Was zelfs iets in soort van vorm...