Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup erbij, alleen zijn gaat moeizaam, bench verplaatst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: een pup erbij

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ja, en of hij 2 verschillende oren blijft houden, we zullen zien
Renee1966
Zeer actief

In huis wil ik geen geren en gejak achter elkaar aan en tijdens de losloopwandeling is Suus alleen maar met mij bezig, dus ze hadden nog niet echt gespeeld. Maar vandaag was ik een paar uur in de tuin bezig (eindelijk goed weer hier) en ja hoor, ze hebben heerlijk samen gespeeld. Suus is voorzichtig genoeg met hem en hij is absoluut niet bang, het was o zo leuk om te zien.
Die gaan nog veel plezier met elkaar hebben.

Later vandaag heeft hij ook nog even gespeeld met de duitse herder pup van mijn zus. Dat ging af en toe wel te wild naar mijn zin ( dan kapte ik het even af) en Sjon werd op het eind wat rijerig (opwinding)
Al met al een geslaagde dag voor Sjon.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Hij zal nu dan wel uitgeteld zijn :mrgreen:
Leuk is dat om te zien als een grote en een kleine samen spelen.
Vond ik indertijd met mijn laatste teckel en Rana ook zo leuk :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Renee1966
Zeer actief

Ja terwijl Suus normaal met grote honden speelt en dan gaat het altijd behoorlijk ruw. Veel beuk en batswerk. Ik was bang dat ze veel te ruw zou zijn, maar ze past zich best goed aan hem aan.

Sjon moest vanmiddag ook al even bijtanken hoor.
Afbeelding

Nu ligt hij lekker te pitten op de bank
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ohhh wat is hij leuk :I: :I:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wat een moppie :I:
Renee1966
Zeer actief

Ja hè, hij is echt een komisch nummer. Gisteren naar het grote winkelcentrum geweest en hem daar even laten lopen. Moet je erg letten op mensen met wapperende broekspijpen, anders hangt hij erin voor je er weet van hebt :mrgreen:

De dagelijkse dweilbeurt valt ook niet mee, hij wil het lapje vermoorden. Dus dat vergt wat creatief bezig zijn met beloning in de bench

En als hij erg happerig is houd ik hem even achter zijn voorpoten vast (beide handen rond de ribben) dan wordt hij snel rustig.
Renee1966
Zeer actief

Re: een pup erbij, alleen zijn gaat moeizaam

Sjon is nu ruim 4 maanden, nog erg jong dus. In de bench op vaste tijden/momenten gaat nu goed, bv tijdens ons avondeten of als ik beneden ga stofzuigen/dweilen, hij gaat dan slapen.
Ga ik op zo'n moment boven wat doen, dan gaat hij janken, even kort boven zijn kan wel, maar blijf ik langer dan een paar minuten weg, wordt hij paniekerig.
Als ik naar buiten ga idem dito. Suus is dan gewoon in de kamer, ook als mijn dochter beneden blijft, gaat hij huilen.

Vanmorgen was hij anderhalf uur bij mijn schoonouders (ik ging boodschappen doen), daar heeft hij ook zitten huilen bij de deur, wilde niet kluiven of spelen, hij vindt het duidelijk moeilijk als ik uit beeld ben.
Hij heeft 1 keer eerder zo gehuild bij de oppas, maar toen was hij er net 2 weken, daarna niet meer.

Zal ik hier nu al gericht mee aan de slag gaan, of wordt het met een paar maanden vanzelf makkelijker voor hem? Hij wordt nu dus niet alleen gelaten.
Hoe denken jullie hierover?
daisy2007
Actief
Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje

Ongelezen bericht door daisy2007 »

Wat leuk . Gefeliciteerd en veel plezier samen
Groetjes Kirsten
en een pootje van Daisy

http://www.dierenarts-dierenkliniek.nl/category/home
Jessica3787
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermixje

Ongelezen bericht door Jessica3787 »

Renee1966 schreef:Sjon is nu ruim 4 maanden, nog erg jong dus. In de bench op vaste tijden/momenten gaat nu goed, bv tijdens ons avondeten of als ik beneden ga stofzuigen/dweilen, hij gaat dan slapen.
Ga ik op zo'n moment boven wat doen, dan gaat hij janken, even kort boven zijn kan wel, maar blijf ik langer dan een paar minuten weg, wordt hij paniekerig.
Als ik naar buiten ga idem dito. Suus is dan gewoon in de kamer, ook als mijn dochter beneden blijft, gaat hij huilen.

Vanmorgen was hij anderhalf uur bij mijn schoonouders (ik ging boodschappen doen), daar heeft hij ook zitten huilen bij de deur, wilde niet kluiven of spelen, hij vindt het duidelijk moeilijk als ik uit beeld ben.
Hij heeft 1 keer eerder zo gehuild bij de oppas, maar toen was hij er net 2 weken, daarna niet meer.

Zal ik hier nu al gericht mee aan de slag gaan, of wordt het met een paar maanden vanzelf makkelijker voor hem? Hij wordt nu dus niet alleen gelaten.
Hoe denken jullie hierover?
Ik zou hem wat vaker bij andere mensen laten, dan leert hij misschien minder aan jou te hangen. Ik denk dat het alleen zijn dan ook beter gaat. Hij is wel onwijs schattig!
Renee1966
Zeer actief

Ok nou ik ga sowieso 2x in de week weg voor de boodschappen, dan is hij bij mijn man of de oppas
ranetje
Zeer actief

Ita had dat probleem in het begin ook wel.
Als ik boodschappen ging doen zat ze bij de deur of bij het raam te piepen (zei mijn man).
Dat Rana er ook was en gewoon in de mand lag vond ze geen argument om ook rustig te zijn.
Ik heb mijn man gevraagd om haar dan naar de mand te brengen, wat lekkers te geven en haar daar te laten liggen.
(hij zelf zou dan een beetje in de buurt blijven)
Als ze geen lekkers wilde ook goed, niets opdringen.
Ik wilde niet dat ze zich bij de deur zou gaan zitten opdraaien.
Dat heeft goed geholpen.

Misschien helpt het bij Sjon ook?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Renee1966
Zeer actief

Ok dat zal ik aan mijn man zeggen. Ja thuis kan hij dan ook in de bench, als man er is, dat gaat op zich dan wel goed. Bij mijn schoonouders loopt hij rond. Eerder ging het wel goed daar (afgelopen zaterdag ook nog), maar vandaag snuffelde en piepte hij steeds waar ik gelopen en gezeten had en ging hij bij de deur echt woehoehoe huilen.

Edit schoonouders hebben hem wel steeds bij de deur weggehaald, maar hij bliefde zijn kong of kluifje niet. Daar begon hij pas aan toen ik weer terug was
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Aandoenlijk wel dat Sjon zo aan jou hangt, maar wel lastig natuurlijk :wink: Sidney (onze cairn-hussel kruising) hangt ook behoorlijk aan mij. Ik probeer haar in het dagelijks leven wat los te weken door inderdaad regelmatig naar boven te gaan zonder haar. Ze gaat ook regelmatig uit logeren als het zo uitkomt. In het begin was ze heel onrustig bij mijn moeder, maar door het gewoon door te zetten, gaat dat nu heel goed. Ik heb het idee dat het vaak voorkomt bij wat onzekere honden. Sid is geen van nature zekere hond. Boyke (border terriër) was altijd heel rustig en zelf verzekerd, die heeft nooit last gehad met alleen zijn.
Heb je ook nieuwe foto's van die leukerd? :cheer:
Renee1966
Zeer actief

Ik denk zeker dat het stukje onzekerheid is. Zoë had het ook, dat was ook echt mijn hond en waar ik ging, ging zij :I:
Was ook heel makkelijk buiten, bleef altijd in de buurt en luisterde 100%

Ja, voorzichtig losweken. Ik had het rond 9 weken al eens aangekaart wanneer te beginnen daarmee.
Als ik lang boven bezig ben neem ik hem mee en zet hem op de overloop met wat lekkers en een mandje, loop dan zelf de kamers in en uit om te poetsen oid. Dat gaat op zich nu goed. De eerste weken was het dan ook piepen en mee willen, nu blijft hij al op zijn plekje de boel bekijken.

Foto's maak ik echt te weinig, zal eens kijken

Laatste foto's staan hier zijn al weer van een maand geleden
Renee1966
Zeer actief

Re: pup erbij, alleen zijn gaat moeizaam, bench verplaatst

Gisteren Sjons bench, naast die van Suus gezet (staat tijdelijk beneden, zodat ze zich makkelijker terug kan trekken). En dat lijkt het makkelijker te maken voor hem. Vanmorgen na een wandelingetje, heb ik hem erin gezet, even gewacht tot hij ging doezelen en boven gaan stofzuigen. Ik heb hem niet gehoord. Daarna even laten plassen en weer met een kong erin, boven gaan schoonmaken. Toen heeft hij even gedram-piept, wat ik na een paar minuten met een "zwijg" heb afgekapt, daana niet meer gehoord. Nu ligt hij te slapen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat je hem los moet laten. Eva had vreselijke verlatingsangst als pup. Zo erg dat ik niet meer weg durfde gaan. Alleen als ze mee kon want ze kon prima in de auto. Verder als ik weg ging en na 3 uur thuis kwam dan zat ze nog te gillen en te joelen. Ze krabte de hele bodem van de bench vol krassen en was eigenlijk in een soort paniek. Later lieten we haar los. Dan ging ze in elk geval niet meer panieken en vooral janken bij de voordeur boven aan de trap. Joelen eigenlijk meer. Als een wolf. Maar dat paniekerige was in elk geval weg. Dat zijn we op een gegeven moment uit gif maar gaan negeren. Want je moet gewoon weg kunnen. En warempel, op een goede dag kon ze zonder janken alleen zijn. Nu doet ze het prima. Samen met Hein en dan los in een kamer. Niet in het hele huis. Dan heeft ze geen overzicht en raakt ze sneller in een drukke controle toestand.

Dus ik zou toch eens gaan kijken wat hij los doet. Voordeel is nl ook dat je niet hoeft te waarschuwen door hem in de bench te doen zodat hij al paniekerig wordt nog voor je weg bent. Als je hem nu los een kongetje geeft, meteen naar boven gaat of even naar buiten en dan weer terug kan je opbouwen zonder dat jij als baas al een gevoel meegeeft. Als je hem eerst op moet sluiten is er een verlatingsritueel. Dat werkt niet in je voordeel bij een jankerige pup denk ik.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Dat durf ik niet aan, ze gaan steeds spelen, wat dan al wilder gaat, is-ie dadelijk stuk. Als hij losloopt en Suus is in de bench, dan gaat hij continue tegen haar bench opstaan en ouwehoeren. Is ook niet de bedoeling.

Ik begrijp het wel. Suus ging ook beter zonder bench dan met, die heb ik uiteindelijk gewoon losgelaten. Hoewel zij nu zonder problemen in de bench kan zijn.
ranetje
Zeer actief

Renee1966 schreef:Gisteren Sjons bench, naast die van Suus gezet (staat tijdelijk beneden, zodat ze zich makkelijker terug kan trekken). En dat lijkt het makkelijker te maken voor hem. Vanmorgen na een wandelingetje, heb ik hem erin gezet, even gewacht tot hij ging doezelen en boven gaan stofzuigen. Ik heb hem niet gehoord. Daarna even laten plassen en weer met een kong erin, boven gaan schoonmaken. Toen heeft hij even gedram-piept, wat ik na een paar minuten met een "zwijg" heb afgekapt, daana niet meer gehoord. Nu ligt hij te slapen.
Gaat volgens mij de goeie kant op :ok:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Heb even de foto's van vorige maand gekeken. Hij is nog steeds zo klein en grappig :I: Ik ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit en hoeveel border er zichtbaar wordt uiteindelijk. Weet je eigenlijk wat er allemaal inzit?
Denk je echt dat hij stuk zou gaan met Suus los? Als het goed gaat als je er bij bent en Suus luistert naar zijn signalen en andersom zou ik daar niet direct bang voor zijn. Maar ik heb ze niet zien spelen natuurlijk :wink: Ik zie hier wel - ook in spel met grote honden - dat die kleine taaie terriërs heel wat kunnen hebben :mrgreen:
Renee1966
Zeer actief

Nou hij weegt maar zo,n 5 kg en suus tegen de 30. Als ze gaan spelen, wordt het uiteindelijk te ruw. Er staat ook van alles in de vensterbank wat om kan vallen
Ik wil voorlopig eens kijken hoe dit gaat.

Moeder is kruising JR met norwich of norfolk, vader border terriër
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Onze hond (volwassen) heeft ook problemen gehad met alleen thuis ziijn.

Sinds afgelopen juni gaat ze 2 dagen in de week naar de dagopvang en zijn we het alleen thuis blijven serieus aan het oefenen gegaan. Ik denk dat het afhankelijk is van je hond wat de beste methode is. Met onze vorige hond hadden we weinig structuur in het dagschema en daar deed ze het prima op, bij haar kon altijd alles, je kon ook vanalles veranderen in een dagschema en dan was het nog steeds goed. Bij Ginny hebben we gemerkt dat zij het het beste doet bij een vast dagschema. Elke dag op dezelfde tijd eten, wandelen en slapen, maar ook vaste rituelen rondom eten, slapen en alleen blijven. Daarmee houd zij zich staande en weet wat er gaat gebeuren schijnbaar.

Bij ons is het ritueel :
*lamellen dicht aan de voorkant van de huiskamer
*1 lamp aan
*radio aan
*we zeggen tegen Ginger "we gaan even boodschapjes doen" :wink:
*In de gang (uit het zicht) trekken we schoenen en jas aan en gaan weg
*Ginny gaat slapen
*baasjes komen thuis

Na dit elke keer volgehouden te hebben ging ze op een gegeven moment al in haar mand liggen en maakte geen aanstalten meer om met ons mee te gaan. Feit dat we elke keer na dit ritueel toch ook weer gewoon thuiskomen heeft haar schijnbaar het vertrouwen gegeven dat het goed is. Ook de dagopvang heeft haar erg geholpen, ze gaat daar erg graag naar toe, voor haar is het een 2e thuis geworden.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Renee1966
Zeer actief

We hebben wel een redelijk vaste dagindeling. Ik werk niet, dus dagopvang is niet nodig. Het komt wel goed, als ik zie hoe het vanmorgen ging, heb ik er wel vertrouwen in.
Femmel
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femmel »

Ik bedoel ook niet dat je je hond naar de dagopvang moet doen hoor! :wink: Ik wilde alleen aangeven dat Ginger haar scheidingsangst hierdoor is over gegaan omdat ze inmiddels door heeft dat het ergens anders ook leuk en veilig kan zijn. Doordat haar scheidingsangst (misschien een groot woord) verdween kregen we ook veel meer rust om het alleen blijven te oefenen en op te bouwen.

Geloof ook zeker wel dat het goedkomt met Sjon hoor, zeker als je nu toch al zoveel verbetering ziet.
Groetjes,

Femke

Afbeelding

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Renee1966
Zeer actief

Ah ok, ik zal hem sowieso regelmatig even bij mijn schoonouders droppen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”