Ik begrijp niet wat er te lachen valt om andermans leed.tekkel schreef:Haha, ik lach me ook rot om een vrouw die alleen woont en geen idee heeft hoe ze zichzelf en haar honden de komende zes weken moet verzorgen.Marco88 schreef:ze mag best met mijn tel nr haar bips afvegen hoortekkel schreef:Nee, daarvoor heeft ze haar jouw telefoonnummer gegeven.Marco88 schreef:moest je ook haar bips afvegen?
.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond loopt vrouw omver, vrouw breekt been, wat nu???
Moderator: moderatorteam
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Hond loopt vrouw omver, vrouw breekt been, wat nu???
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja hoor, nog even t zijn honden geen robots,WillieH schreef:Kijk in beginsel ben jij verantwoordelijk voor je hond en dus het ruig spelen met andere grote honden is prima, maar doe dat dan wel in de omgeving waar geen omstanders zijn. Dat zou mijn gedachten zijn. Echter vind ik ook dat die mevrouw ook wel een beetje had kunnen nadenken. Een halve windhond is een grote en snelle hond dat kun je er zo aan afzien, zeker als ze bezig zijn met het spelen met een andere hond. Bewaar dan gewoon heel ruim de afstand. Dat lijkt mij toch ook heel logisch.
-
tineke
Ja het was ook een ongeluk maar wel door jouw hond ,ik zou dus wel de helpnde hand bieden waar mogelijk.Ayronna schreef:Ik vind het al heel wat dat je een bosje bloemen brengt. Voor de rest zoekt ze het zelf maar uit. Het was een ongeluk, er zijn geen schuldigen, dus laat niet over je heen lopen..
En uiteraard kun je daarin grenzen aangeven maar ik zou wel kijken of ik haar herstelperiode wat kon vergemakkelijken en vind de houding ,ze zoekt het maar uit, vrij asociaal moet ik zeggen.
En nee je hoeft niet over je heen te laten lopen itt tot je hond die dat wel over haar heen deed
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik zou haar ook helpen en niet alleen om dat ik mij schuldig zal voelen, want dat voel ik mij niet. thuiszorg is ook niet zo snel geregeld en ze moet toch wat. dan help je haar naar het toilet, is toch niet zo`n probleem? zij zal ook moeten wennen aan het feit dat ze niet mobiel is en aan de gedachte hoe het nu verder moet nu ze afhankelijk is van hulp.
ellen
ellen
- JML
- Zeer actief
Aardig dat je er geweest bent. Mevrouw had ook best wat aardiger mogen zijn, maar ik kan me voorstellen dat nu ze met de realiteit van een gebroken been geconfronteerd wordt ze ook even niet weet hoe het een en ander te regelen en wat kribbiger is.
Mijn ervaring is, dat veel dingen zich wel regelen, dus hopelijk ook voor mevrouw.
Mij werd in het ziekenhuis al gevraagd naar de thuissituatie, zodat er hulp geregeld zou kunnen worden.
Als ik jou was zou ik ook wat afstand houden. De verzekering lost het financieel maar op en volgens mij verwacht niemand dat jij de zorg oplost.
Het zal jou ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten, maar ik vind dat je heel verantwoordelijk hebt gereageerd. Nu de verantwoordelijkheid weer terugleggen.
Mijn ervaring is, dat veel dingen zich wel regelen, dus hopelijk ook voor mevrouw.
Mij werd in het ziekenhuis al gevraagd naar de thuissituatie, zodat er hulp geregeld zou kunnen worden.
Als ik jou was zou ik ook wat afstand houden. De verzekering lost het financieel maar op en volgens mij verwacht niemand dat jij de zorg oplost.
Het zal jou ook niet in de koude kleren zijn gaan zitten, maar ik vind dat je heel verantwoordelijk hebt gereageerd. Nu de verantwoordelijkheid weer terugleggen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Het was toch ook haar hond??? Jouw hond speelde toch met haar hond toen ze omver gelopen werd???
-
korthaar
- Zeer actief
Het is maar de vraag of "voldoende" afstand toereikend is, om het te voorkomenS@ndr@ schreef:ja hoor, nog even t zijn honden geen robots,WillieH schreef:Kijk in beginsel ben jij verantwoordelijk voor je hond en dus het ruig spelen met andere grote honden is prima, maar doe dat dan wel in de omgeving waar geen omstanders zijn. Dat zou mijn gedachten zijn. Echter vind ik ook dat die mevrouw ook wel een beetje had kunnen nadenken. Een halve windhond is een grote en snelle hond dat kun je er zo aan afzien, zeker als ze bezig zijn met het spelen met een andere hond. Bewaar dan gewoon heel ruim de afstand. Dat lijkt mij toch ook heel logisch.
Frappant, dat veel honden -tijdens spelen- feilloos bomen ontwijken maar wel tegen benen aan knallen.
Deze mevrouw was kennelijk al snel weer thuis.
Een soortgelijke situatie meegemaakt en het been van de getroffene moest met pennen aan elkaar worden gezet.
En een minder snelle en grote hond: dwergschnauzer
Laatst gewijzigd door korthaar op 19 dec 2013 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Dat deze mevrouw kribbig is kan ik me wel wat bij voorstellen.Nita schreef:Jeetje, wat viel dit tegen zeg. Mevrouw was heel kribbig en onvriendelijk nu. Ik kreeg het gevoel of ze me de schuld wilde geven. Ze was nu weer thuis en ikmoest haar zelfs naar de wc helpen... Heel triest voor haar natuurlijk maar ze moet niet verwachten dat ik haar thuishulp word. Ik kreeg er een vervelend gevoel bij. Ook erg triest voor haar honden. ze heeft niemand, alleen haar honden. heb voorgesteld dat ik af en toe haar honden wel weer uitlaten maar moet me zelf er wel voor behoeden dat ik me niet te veel laat mee slepen door mijn schuldgevoel.
Morgen ga ik mijn verzekering even bellen om te vragen in hoeverre ik aansprakelijk gesteld kan worden. Hoop dat het financieel allemaal goed geregeld kan worden en dat zij de hulp krijgt die ze nodig heeft.
Ik vind het een lastige situatie.
Verzekeringen kennende zullen ze uitermate karig zijn met uitbetalen.
Als ze dat al doen, want ze kunnen het argument gebruiken dat je als eigenaresse van een grote lompe hond beter had moeten weten en dit had kunnen voorkomen.
"Ze moet niet verwachten dat ik haar thuishulp word". Je kunt al blij zijn als je geen aangetekende brief krijgt van een letselschade advocaat die alvast om een voorschotje van 15.000 euro vraagt vanwege particulier ingehuurde thuiszorg, hondenuitlaat, ziekenhuisbezoeken, juridische bijstand en niet te vergeten inkomstenderving. God behoede je ervoor dat zij geen zelfstandig ondernemer is. In mijn geval zou ik dan iemand moeten inhuren die mijn contractuele verplichtingen dient na te komen. Onder de 50 euro per uur excl. BTW zal ik niemand krijgen.
Ik hoop voor je dat het met een sisser afloopt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
Muk
Ik denk dat emvrouw wat kribbig was omdat ze nu de ernst van de situatie inzag. Want ze is alleenstaand en een hond (of honden) uitlaten zal voorlopig niet gaan. Wie gaat die honden uitlaten en wie betaalt dat als er een uitlaatservice ingeschakeld moet worden?
Dat je adresgegevens hebt uitgewisseld is prima, de verzekeringen mogen het financiële deel afhandelen. Een bloemetje brengen is ook prima en het aanbieden dat je haar hond ook uit wilt laten ook, dat zou ik ook doen.
Ik heb eens meegemaakt dat ik met een vriendin achter onze tuin op straat stond te kletsen toen er een bekende met haar hond aan kwam lopen. Die zwaaide en wilde naar ons toelopen maar verstapte zich lelijk op de stoeprand. Haar enkel was gebroken en zij had ook niemand die haar hond uit kon laten. Dat hebben mijn vriendin en ik voor het grootste deel gedaan destijds. Wij waren niet schuldig, maar helpen met haar hond was wel het minste wat we konden doen. En dat zou ik ook bij die vrouw aanbieden.
Over je heen laten lopen moet je ook niet doen. Het was een ongeluk en volgens de wet zijn volgens mij beide eigenaren schuldig omdat beide honden samen aan het spelen waren.
Wat ik mij wel afvraag is dat honden over het algemeen nooit per ongeluk ergens tegenaan beuken. Honden kunnen heel lomp zijn, maar per ongeluk iemand omver lopen doen ze meestal niet. Hun coördinatie is meer dan prima over het algemeen. Dus daar zou ik met je hond wel op letten en eventueel op trainen.
Dat je adresgegevens hebt uitgewisseld is prima, de verzekeringen mogen het financiële deel afhandelen. Een bloemetje brengen is ook prima en het aanbieden dat je haar hond ook uit wilt laten ook, dat zou ik ook doen.
Ik heb eens meegemaakt dat ik met een vriendin achter onze tuin op straat stond te kletsen toen er een bekende met haar hond aan kwam lopen. Die zwaaide en wilde naar ons toelopen maar verstapte zich lelijk op de stoeprand. Haar enkel was gebroken en zij had ook niemand die haar hond uit kon laten. Dat hebben mijn vriendin en ik voor het grootste deel gedaan destijds. Wij waren niet schuldig, maar helpen met haar hond was wel het minste wat we konden doen. En dat zou ik ook bij die vrouw aanbieden.
Over je heen laten lopen moet je ook niet doen. Het was een ongeluk en volgens de wet zijn volgens mij beide eigenaren schuldig omdat beide honden samen aan het spelen waren.
Wat ik mij wel afvraag is dat honden over het algemeen nooit per ongeluk ergens tegenaan beuken. Honden kunnen heel lomp zijn, maar per ongeluk iemand omver lopen doen ze meestal niet. Hun coördinatie is meer dan prima over het algemeen. Dus daar zou ik met je hond wel op letten en eventueel op trainen.
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
doe even normaal zeg. Overdrijven is ook een vak.Wolfsblut schreef:Dat deze mevrouw kribbig is kan ik me wel wat bij voorstellen.Nita schreef:Jeetje, wat viel dit tegen zeg. Mevrouw was heel kribbig en onvriendelijk nu. Ik kreeg het gevoel of ze me de schuld wilde geven. Ze was nu weer thuis en ikmoest haar zelfs naar de wc helpen... Heel triest voor haar natuurlijk maar ze moet niet verwachten dat ik haar thuishulp word. Ik kreeg er een vervelend gevoel bij. Ook erg triest voor haar honden. ze heeft niemand, alleen haar honden. heb voorgesteld dat ik af en toe haar honden wel weer uitlaten maar moet me zelf er wel voor behoeden dat ik me niet te veel laat mee slepen door mijn schuldgevoel.
Morgen ga ik mijn verzekering even bellen om te vragen in hoeverre ik aansprakelijk gesteld kan worden. Hoop dat het financieel allemaal goed geregeld kan worden en dat zij de hulp krijgt die ze nodig heeft.
Als ze dat al doen, want ze kunnen het argument gebruiken dat je als eigenaresse van een grote lompe hond beter had moeten weten en dit had kunnen voorkomen.
"Ze moet niet verwachten dat ik haar thuishulp word". Je kunt al blij zijn als je geen aangetekende brief krijgt van een letselschade advocaat die alvast om een voorschotje van 15.000 euro vraagt vanwege particulier ingehuurde thuiszorg, hondenuitlaat, ziekenhuisbezoeken, juridische bijstand en niet te vergeten inkomstenderving. God behoede je ervoor dat zij geen zelfstandig ondernemer is. In mijn geval zou ik dan iemand moeten inhuren die mijn contractuele verplichtingen dient na te komen. Onder de 50 euro per uur excl. BTW zal ik niemand krijgen.
Gewoon een ongelukkig voorval, uiteraard moet je je (financiële) verantwoordelijkheid nemen en als je ook nog af en toe de honden uit laat ben je voor mij al een topper hoor! Verder ben jij niet verantwoordelijk voor het verdere reilen en zeilen.
Laatst gewijzigd door Sas op 19 dec 2013 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Helemaal mee eensMuk schreef:Ik denk dat emvrouw wat kribbig was omdat ze nu de ernst van de situatie inzag. Want ze is alleenstaand en een hond (of honden) uitlaten zal voorlopig niet gaan. Wie gaat die honden uitlaten en wie betaalt dat als er een uitlaatservice ingeschakeld moet worden?
Dat lees ik vaker bij mensen, maar er is toch echt een categorie honden die in hun enthousiasme niet op tijd zijn. Luna loopt ook wel eens tegen een boom of muur op, omdat ze gewoon niet op let als ze aan het keten is. Moet zeggen dat het beter wordt naar mate ze ouder wordt, maar ik zou niet weten hoe ik daar op had moeten trainen. Als het alleen personen zijn kun je nog denken aan het ontbreken van respect bij de hond, maar als een hond net zo hard tegen een boom oploopt, zou ik niet weten waar dat aan moet liggen.Muk schreef:Wat ik mij wel afvraag is dat honden over het algemeen nooit per ongeluk ergens tegenaan beuken. Honden kunnen heel lomp zijn, maar per ongeluk iemand omver lopen doen ze meestal niet. Hun coördinatie is meer dan prima over het algemeen. Dus daar zou ik met je hond wel op letten en eventueel op trainen.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Overdrijven en bangmaken, geniet je daarvan? ALS er al een letselschadezaak komt, merkt TS daar niets van. Ik ben vier jaar geleden blijvend gehandicapt gereden en met de lopende schadezaak heeft de veroorzaker, behalve hogere premie, echt niks meer te maken hoor.Wolfsblut schreef:Dat deze mevrouw kribbig is kan ik me wel wat bij voorstellen.Nita schreef:Jeetje, wat viel dit tegen zeg. Mevrouw was heel kribbig en onvriendelijk nu. Ik kreeg het gevoel of ze me de schuld wilde geven. Ze was nu weer thuis en ikmoest haar zelfs naar de wc helpen... Heel triest voor haar natuurlijk maar ze moet niet verwachten dat ik haar thuishulp word. Ik kreeg er een vervelend gevoel bij. Ook erg triest voor haar honden. ze heeft niemand, alleen haar honden. heb voorgesteld dat ik af en toe haar honden wel weer uitlaten maar moet me zelf er wel voor behoeden dat ik me niet te veel laat mee slepen door mijn schuldgevoel.
@ts: goed dat je je verantwoordelijkheid neemt. Ik zou nu wel eerst contact leggen met de verzekeraar en af en toe iets doen voor mevrouw. Bijvoorbeeld hondjes uitlaten of een boodschapje doen of zo. Haar houding kan goed worden veroorzaakt door schrik en paniek over 'wat nu'. Maar daar mag je haar in alle redelijkheid en rust best op aanspreken. Veel succes!
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Is het niet zo dat thuishulp etc. ook op de verzekering verhaald kan worden.
Verder vind ik het netjes van je dat je een bloemetje bent gaan brengen en dat mevrouw kribbig is kan ook door pijn etc. komen.
Ook denk ik dat je verder niet verantwoordelijk bent voor uitlaten van hondjes en verdere handelingen. Je moet jezelf geen soort van schuldgevoel gaan/laten aanpraten. De honden speelden samen dus evenveel 'schuld' Als ze er niet bij geweest was had haar hond niet kunnen spelen, had het niet kunnen gebeuren. oorzaak/gevolg verhaal.
Als je wil helpen prima, maar als je dat niet zou doen, ook prima. Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen.
Verder vind ik het netjes van je dat je een bloemetje bent gaan brengen en dat mevrouw kribbig is kan ook door pijn etc. komen.
Ook denk ik dat je verder niet verantwoordelijk bent voor uitlaten van hondjes en verdere handelingen. Je moet jezelf geen soort van schuldgevoel gaan/laten aanpraten. De honden speelden samen dus evenveel 'schuld' Als ze er niet bij geweest was had haar hond niet kunnen spelen, had het niet kunnen gebeuren. oorzaak/gevolg verhaal.
Als je wil helpen prima, maar als je dat niet zou doen, ook prima. Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
Wolfsblut
- Zeer actief
[quote="Lizanne"][quote="Wolfsblut"][quote="Nita"]
Overdrijven en bangmaken, geniet je daarvan?
Nee hoor, maar het zijn dan ook jouw woorden die je mij in de mond probeert te leggen en niet de mijne.
ALS er al een letselschadezaak komt, merkt TS daar niets van. Ik ben vier jaar geleden blijvend gehandicapt gereden en met de lopende schadezaak heeft de veroorzaker, behalve hogere premie, echt niks meer te maken hoor.
Fijn voor je. Soms kan echter een verzekeringszaak een onverwachte en vervelende wending krijgen. In sommige gevallen kan het juridische balletje heel raar rollen.
Maar zoals ik eerder al aangaf hoop ik dat het voor TS met een sisser afloopt.
Overdrijven en bangmaken, geniet je daarvan?
Nee hoor, maar het zijn dan ook jouw woorden die je mij in de mond probeert te leggen en niet de mijne.
ALS er al een letselschadezaak komt, merkt TS daar niets van. Ik ben vier jaar geleden blijvend gehandicapt gereden en met de lopende schadezaak heeft de veroorzaker, behalve hogere premie, echt niks meer te maken hoor.
Fijn voor je. Soms kan echter een verzekeringszaak een onverwachte en vervelende wending krijgen. In sommige gevallen kan het juridische balletje heel raar rollen.
Maar zoals ik eerder al aangaf hoop ik dat het voor TS met een sisser afloopt.
-
korthaar
- Zeer actief
Dat je het beste tegen een boom kunt gaan staan met spelende honden.Tara schreef:Eens, maar wat wil je er mee zeggen?korthaar schreef:Het is maar de vraag of "voldoende" afstand toereikend is, om het te voorkomenWillieH schreef:Een halve windhond is een grote en snelle hond dat kun je er zo aan afzien, zeker als ze bezig zijn met het spelen met een andere hond. Bewaar dan gewoon heel ruim de afstand. Dat lijkt mij toch ook heel logisch.
Frappant, dat veel honden -tijdens spelen- feilloos bomen ontwijken maar wel tegen benen aan knallen.
-
Neeltje
Alle kosten die moeten worden gemaakt, kunnen op de veroorzaker worden verhaald. De ziektekostenverzekering zal de kosten ook willen verhalen op de veroorzaker. Er zal nl. moeten worden aangegeven dat haar been gebroken is door een ongeval en niet omdat ze van het trapje is gevallen. Toen mijn moeder was aangereden en haar rug had gebroken is ook alles tot de pedicure toe verhaalt op de veroorzaker. Wij hebben regelmatig bezoek gehad van de letselschade 'meneer' en hij droeg zelf dingen aan de opgegeven konden worden.JYBD schreef:Is het niet zo dat thuishulp etc. ook op de verzekering verhaald kan worden.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ook, maar soms begint het spelen een eindje van je af en komen ze naar je toe geraced. Dan zoek ik ook dekking bij een boom of wat dan ook.Tara schreef: ik kap woest spelen gewoon af.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Nita
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Lange hond en Teckel
- Aantal honden: 2
zo, wat een hoop reacies. Veel goede, erg verschillende adviezen.
Wat ik nu in ieder geval gedaan heb is een schadeformulier ingevuld. deze kan ik morgen pas met haar doornemen. hierin heb ik ook gezet dat ik aansprakelijk ben... met een vraagteken er bij. want wie is er nou aansprakelijk? zoiets kan toch altijd gebeuren. ik hoop dat alles goed geregeld kan worden; de verzorging, en het financiële plaatje. ik hoop dat ik niets zelf hoef te betalen want ik heb daar absoluut geen geld voor.
Dat mevrouw kribbig was is natuurlijk helemaal te begrijpen. ik denk dat ik het beste wat afstand kan houden. ik zou het niet eens aan kunnen om haar dagelijks te verzorgen. dat zij niet alleen thuis kan blijven is overduidelijk. ik ga haar straks bellen om te vragen of zij instanties gebeld heeft om te regelen dat zij thuis of buiten huis professioneel verzorgd kan worden, nmocht ze dit nog niet gedaan hebben dan doe ik het wel even. De honden zouden dan naar een pension gaan en ik hoop dat de pensionkosten ook vergoed worden op de een of andere manier. als het nodig is wil ik best haar honden meenemen als ik met mijn eigen hond ga lopen. ze woont tegenover de hei dus dat is geen enkel probleem. maar dit kan ik niet elke dag doen. ik ga en kan haar niet wassen of naar de wc brengen. af en toe een boodschap is ook geen probleem. maar aan de andere kant.... het is niet mijn probleem. heb er gemixte gevoelens over, net zoals jullie er een heel gemixte mening over hebben.
Mijn hond is lomp, dat is zo. maar ik heb gister haar honden uitgelaten en Brody is een rustig, voorzichtig hondje in vergelijking met haar duitse staander. dat beest is gestoord, gek geworden door de overtollige energie en gebrek aan discipline. na een uur op de hei was hij nog niet te houden. toen ik hem bij mij riep (in het donker) sprong hij vol in mijn gezicht. maar goed, wat ik probeer duidelijk te maken is dat dit ongeluk ook gemakkelijk met haar hond zelf had kunnen gebeuren, dat het dan een eenzijdig ongeluk was en dan kon ze ook nergens schuld halen en dat ze het dan ook zelf had moeten oplossen allemaal, ook al is ze helemaal alleen.
Brody botste tegen haar op omdat zij probeerde uit te wijken. ik heb altijd geleerd: blijf gewoon staan, een hond kan prima inschatten hoe hij obstakels moet ontwijken. ik denk dat hij tegen haar aanliep omdat zij zich verplaatste en Brody kon op het laatste moment niet meer uitwijken.
Je kunt als hondeneigenaar niet altijd overal rekening mee houden. er rekening mee houden dat een hond tegen je aan kan lopen omdat hij je niet ziet of lomp is, is best lastig. en dit geldt voor veel meer dingen. sommige dingen gebeuren nou eenmaal, of je je er nou nog zo goed op voorbereid hebt of rekening hebt gehouden met. als je wilt dat er niets gebeurt moet je je hond altijd aan de lijn houden. en zeg nou eerlijk... zijn er mensen op dit forum die hun hond altijd maar aan de lijn houden omdat er misschien, ooit iets vervelends zou kunnen gebeuren wat je niet had kunnen verwachten? ik kan het Brody in ieder geval niet maken hem aangelijnd te houden omdat hij misschien iemand omver zal lopen. door op de hei te gaan wandelen, een plek waar honden los mogen lopen, neem je een bepaald risico en dat weet je, toch?
Wat ik nu in ieder geval gedaan heb is een schadeformulier ingevuld. deze kan ik morgen pas met haar doornemen. hierin heb ik ook gezet dat ik aansprakelijk ben... met een vraagteken er bij. want wie is er nou aansprakelijk? zoiets kan toch altijd gebeuren. ik hoop dat alles goed geregeld kan worden; de verzorging, en het financiële plaatje. ik hoop dat ik niets zelf hoef te betalen want ik heb daar absoluut geen geld voor.
Dat mevrouw kribbig was is natuurlijk helemaal te begrijpen. ik denk dat ik het beste wat afstand kan houden. ik zou het niet eens aan kunnen om haar dagelijks te verzorgen. dat zij niet alleen thuis kan blijven is overduidelijk. ik ga haar straks bellen om te vragen of zij instanties gebeld heeft om te regelen dat zij thuis of buiten huis professioneel verzorgd kan worden, nmocht ze dit nog niet gedaan hebben dan doe ik het wel even. De honden zouden dan naar een pension gaan en ik hoop dat de pensionkosten ook vergoed worden op de een of andere manier. als het nodig is wil ik best haar honden meenemen als ik met mijn eigen hond ga lopen. ze woont tegenover de hei dus dat is geen enkel probleem. maar dit kan ik niet elke dag doen. ik ga en kan haar niet wassen of naar de wc brengen. af en toe een boodschap is ook geen probleem. maar aan de andere kant.... het is niet mijn probleem. heb er gemixte gevoelens over, net zoals jullie er een heel gemixte mening over hebben.
Mijn hond is lomp, dat is zo. maar ik heb gister haar honden uitgelaten en Brody is een rustig, voorzichtig hondje in vergelijking met haar duitse staander. dat beest is gestoord, gek geworden door de overtollige energie en gebrek aan discipline. na een uur op de hei was hij nog niet te houden. toen ik hem bij mij riep (in het donker) sprong hij vol in mijn gezicht. maar goed, wat ik probeer duidelijk te maken is dat dit ongeluk ook gemakkelijk met haar hond zelf had kunnen gebeuren, dat het dan een eenzijdig ongeluk was en dan kon ze ook nergens schuld halen en dat ze het dan ook zelf had moeten oplossen allemaal, ook al is ze helemaal alleen.
Brody botste tegen haar op omdat zij probeerde uit te wijken. ik heb altijd geleerd: blijf gewoon staan, een hond kan prima inschatten hoe hij obstakels moet ontwijken. ik denk dat hij tegen haar aanliep omdat zij zich verplaatste en Brody kon op het laatste moment niet meer uitwijken.
Je kunt als hondeneigenaar niet altijd overal rekening mee houden. er rekening mee houden dat een hond tegen je aan kan lopen omdat hij je niet ziet of lomp is, is best lastig. en dit geldt voor veel meer dingen. sommige dingen gebeuren nou eenmaal, of je je er nou nog zo goed op voorbereid hebt of rekening hebt gehouden met. als je wilt dat er niets gebeurt moet je je hond altijd aan de lijn houden. en zeg nou eerlijk... zijn er mensen op dit forum die hun hond altijd maar aan de lijn houden omdat er misschien, ooit iets vervelends zou kunnen gebeuren wat je niet had kunnen verwachten? ik kan het Brody in ieder geval niet maken hem aangelijnd te houden omdat hij misschien iemand omver zal lopen. door op de hei te gaan wandelen, een plek waar honden los mogen lopen, neem je een bepaald risico en dat weet je, toch?
-
korthaar
- Zeer actief
Is eigenlijk niet zo onverstandig.Tara schreef:Okee, dan snap ik je.
Dat doe ik dan weer niet, ik kap woest spelen gewoon af.
Mijn hond heeft hierbij weleens een flinke winkelhaak opgelopen in de flank.
Direct laten hechten bij de DA, maar er is toch een kaal plekje gebleven.
Zij aan zij met andere hond en net zo'n duwtje bij een boom gekregen.
- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef: Okee, dan snap ik je.
Dat doe ik dan weer niet, ik kap woest spelen gewoon af.
Precies. Ik weet dat ik snel stuk ben, dus alles leuk en aardig zo lang ze maar heel goed rekening met mij houden.
Weten die van mij ook, want ik ben wanneer ze me pijn doen niet te beroerd ze even heel goed duidelijk te maken dat ik daar niet van gediend ben.
Bij lompo's gaan die van mij gewoon even aan de voet of lijn. Wegwezen. Geloof ook niet dat zij daar op zitten te wachten.
Een uitzondering, da's een buitenlandertje (windhond) met een evenwichtsprobleem. Baasje geeft dat ook direct bij iedereen aan, dus is wat mij betreft eigen keuze of je je hond(en) daar mee laat spelen.
Hij is vreselijk leuk en Pjotr is een van de weinige herder achtigen in de omgeving die niet vervelend op hem reageert, dus neem het risico maar.
- JML
- Zeer actief
Ik zou het op het schade formulier bij de feiten houden.
Dit is er gebeurd -punt-
Wie waarvoor wel of niet aansprakelijk is, daar zijn mensen voor die daarvoor geleerd hebben en betaald worden en die bekijken jouw formulier. Je hoeft er dan ook geen vraagteken bij te zetten.
Verder zou ik mevrouw attenderen op eventuele mogelijkheden als thuiszorg en andere hulp(instanties), maar ik zou niet voor haar gaan bellen. Waarschijnlijk wordt er naar persoonlijke gegevens gevraagd die jij toch niet hebt. Afgezien dat je ook niet iets wil regelen waar zij achteraf niet voor verzekerd is. Ik zou mevrouw adviseren met haar eigen verzekering contact op te nemen om te kijken wat ze in gang kan en mag zetten mocht jij niet aansprakelijk zijn en het niet op jouw verzekering verhaalt kunnen worden.
In mijn ogen is je betrokkenheid top, ook als je niet voor haar gaat bellen.
Je kan eens voorstellen of ze het fijn vindt als je haar honden af en toe mee neemt.
Dit is er gebeurd -punt-
Wie waarvoor wel of niet aansprakelijk is, daar zijn mensen voor die daarvoor geleerd hebben en betaald worden en die bekijken jouw formulier. Je hoeft er dan ook geen vraagteken bij te zetten.
Verder zou ik mevrouw attenderen op eventuele mogelijkheden als thuiszorg en andere hulp(instanties), maar ik zou niet voor haar gaan bellen. Waarschijnlijk wordt er naar persoonlijke gegevens gevraagd die jij toch niet hebt. Afgezien dat je ook niet iets wil regelen waar zij achteraf niet voor verzekerd is. Ik zou mevrouw adviseren met haar eigen verzekering contact op te nemen om te kijken wat ze in gang kan en mag zetten mocht jij niet aansprakelijk zijn en het niet op jouw verzekering verhaalt kunnen worden.
Je kan eens voorstellen of ze het fijn vindt als je haar honden af en toe mee neemt.
-
Muk
Dat dus, zij is een volwassen vrouw en ik zou de mogelijkheden benoemen, maar de uitvoering aan haarzelf overlaten. En vooral zakelijk blijven, ongeacht hoe zij reageert. Laat je niet meeslepen door haar emoties, hou het bij de feiten en hou afstand. De honden af en toe uitlaten zou ik wel aanbieden, maar verder zou ik niet gaan.JML schreef:Ik zou het op het schade formulier bij de feiten houden.
Dit is er gebeurd -punt-
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Was het wel jouw hond die haar omver liep of was het haar DS?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Dat kan nu eenmaal gebeuren, maar wel met heel vervelende gevolgen in dit geval.
Van mij mogen honden best woest ouwehoeren, maar nooit vlak in de buurt van mijzelf en eventuele andere mensen. Want dat is wat honden vaak doen, dat ouwehoeren moet het liefst in het groepje eigenaren gebeuren. En dat wil ik niet hebben.
Als ze elkaar de hersens in willen slaan doen ze dat maar, maar betrek ons er niet in
En dan hoeft het nooit meer zo nodig ineens
Van mij mogen honden best woest ouwehoeren, maar nooit vlak in de buurt van mijzelf en eventuele andere mensen. Want dat is wat honden vaak doen, dat ouwehoeren moet het liefst in het groepje eigenaren gebeuren. En dat wil ik niet hebben.
Als ze elkaar de hersens in willen slaan doen ze dat maar, maar betrek ons er niet in
En dan hoeft het nooit meer zo nodig ineens
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Helemaal mee eens! Ik denk dat je een beetje uit moet kijken om het over de schuldvraag te hebben, mondeling en op papier. De verzekeringen gaan daarover met elkaar verder en het helpt niet als jij al bij voorbaat de schuld op je neemtMuk schreef:Dat dus, zij is een volwassen vrouw en ik zou de mogelijkheden benoemen, maar de uitvoering aan haarzelf overlaten. En vooral zakelijk blijven, ongeacht hoe zij reageert. Laat je niet meeslepen door haar emoties, hou het bij de feiten en hou afstand. De honden af en toe uitlaten zou ik wel aanbieden, maar verder zou ik niet gaan.JML schreef:Ik zou het op het schade formulier bij de feiten houden.
Dit is er gebeurd -punt-
Mijn zoon (volgens de WA gelijk aan een huisdier) heeft eens met zijn fiets op het fietspad tegen een auto gekomen die op de stoep geparkeerd stond. Ik was gewoon aansprakelijk ongeacht of die man daar nou geparkeerd mocht staan of niet. Schuld werd dus niet over gesproken.
Ik vind trouwens ook dat beide partijen hier evenveel "schuld" hebben, als je daar al van kunt spreken. Beide eigenaren hadden honden los lopen en die speelden samen. Ingecalculeerd risico lijkt me
Deze dame zal sowieso zelf een aantal zaken moeten regelen en volgens mij is ze daar ook met gebroken been best toe in staat
Succes met de afhandeling
-
tineke
Het gaat mij nog niet eens zozeer om de schuldvraag ,dit zijn gewoon stomme ongelukken welke iedereen kan overkomen.
Maar dat neemt niet weg dat als het zou gebeuren en je weet van de situatie af van deze dame zo in haar eentje dat ik de helpende hand zou aanbieden.
En dat betekent toch niet dat je direct geknecht gaat worden ,tenminste in mijn geval niet ga ik zomaar vanuit
Maar zou het onze buurvrouw betreffen die gevallen was en ik wist van haar situatie zou ik ook de helpende hand bieden ook als de val niet door een van onze honden was veroorzaakt.
Gewoon wat hulp met de honden en wellicht een boodschapje doen indien nodig meer niet.
Maar dat neemt niet weg dat als het zou gebeuren en je weet van de situatie af van deze dame zo in haar eentje dat ik de helpende hand zou aanbieden.
En dat betekent toch niet dat je direct geknecht gaat worden ,tenminste in mijn geval niet ga ik zomaar vanuit
Maar zou het onze buurvrouw betreffen die gevallen was en ik wist van haar situatie zou ik ook de helpende hand bieden ook als de val niet door een van onze honden was veroorzaakt.
Gewoon wat hulp met de honden en wellicht een boodschapje doen indien nodig meer niet.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Dat is bij haar waarschijnlijk ook gebeurd hoor. vanuit het ziekenhuis is er al het een en ander in werking gezet.JML schreef:Aardig dat je er geweest bent. Mevrouw had ook best wat aardiger mogen zijn, maar ik kan me voorstellen dat nu ze met de realiteit van een gebroken been geconfronteerd wordt ze ook even niet weet hoe het een en ander te regelen en wat kribbiger is.
Thuishulp kan vrij snel.... Laat je niet overlopen, als er iets gebeurd terwijl jij haar "helpt' ben
je alsnog het bokje.
Wel heel vervelend voor jou.
Groetjes Willy, Djock en Puck

-
DjockPuck
- Zeer actief
Dat is natuurlijk wel heel wat anders dan dit geval ( als ik goed gelezen heb)tineke schreef:Het gaat mij nog niet eens zozeer om de schuldvraag ,dit zijn gewoon stomme ongelukken welke iedereen kan overkomen.
En dat betekent toch niet dat je direct geknecht gaat worden ,tenminste in mijn geval niet ga ik zomaar vanuit![]()
Ik werk ook bij de thuiszorg, gewoon HH, maar mag beslist geen verzorging doen.
Het is geen kwestie van niet willen, maar niet mogen.
Ze zal maar vallen tijdens het strompelen naar de wc.

-
DjockPuck
- Zeer actief
JML schreef:Ik zou het op het schade formulier bij de feiten houden.
Dit is er gebeurd -punt-

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dit dus eigenlijk. Het is rot maar geen idee of jij voor de zorg moet opdraaien. Als ik het los van honden zie, toen ik aangereden werd en buiten autoschade ook zelf geblesseerd raakte werd ik gelukkig door mijn ouders in huis gehaald, want ik kon zelf niet uit de voeten. De meneer die de aanrijding veroorzaakte kwam een paar dagen later een bloemetje brengen en die schade papieren invullen en dat was het.JML schreef:Aardig dat je er geweest bent. Mevrouw had ook best wat aardiger mogen zijn, maar ik kan me voorstellen dat nu ze met de realiteit van een gebroken been geconfronteerd wordt ze ook even niet weet hoe het een en ander te regelen en wat kribbiger is.
Autoschade werd door de verzekering geregeld, en voor mijn letselschade heb ik een pro deo in de hand genomen. Want dat is weer een ander verhaal. Er bestaat een kans dat ze bepaalde letselschade op jouw verzekering wil verhalen.
Als ik dan in mijn situatie me verplaats destijds, was dat ik juist druk aan het solliciteren was en als uitzendkracht in de catering werkte. Solliciteren kon ik niet, werken ook niet en ik moest bij mijn ouders in. Dat is toen allemaal in berekening genomen en daar heb ik via de verzekering een bepaalde vergoeding voor gekregen. Ik ben akkoord gegaan met het bedrag toen ik redelijk zeker wist dat ik geen verder letsel had dan alleen mijn enkel en dat die goed leek te herstellen.
Het is vervelend dat het gebeurd is, maar het is denk aan de verzekering om te bepalen of je schuld treft en of jouw verzekering uit gaat keren. Als mevrouw dit dus ook zo gaat spelen. En om heel eerlijk te zijn, in deze tijden, stel dat dat been niet goed hersteld dan moet zij daar nu goed bij stilstaan.