Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond loopt vrouw omver, vrouw breekt been, wat nu???
Moderator: moderatorteam
- Nita
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Lange hond en Teckel
- Aantal honden: 2
Hond loopt vrouw omver, vrouw breekt been, wat nu???
Mijn hond heeft vanmiddag, in 't spel met een andere hond, een vrouw omver gelopen. De vrouw heeft hierbij haar scheenbeen gebroken. Weet iemand hoe nu verder?
Heeft iemand dit al eens mee gemaakt?
Heeft iemand dit al eens mee gemaakt?
- Jeannettebo
- Zeer actief
Re: Hond loopt vrouw omver, vrouw breekt been, wat nu???
Melden bij je wa verzekering lijkt me en die het laten regelen met haar zorg verzekering

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
Jij bent verantwoordelijk in ieder geval.
Je zou het kunnen vragen aan je verzekering.
Je zou het kunnen vragen aan je verzekering.
- Nita
- Vaste gebruiker
Oke, ja dat dacht ik al. Ze moest naar het ziekenhuis. Ga er zo heen
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nou.... ik vind het heel netjes dat TS eea wil gaan oplossen maar an sich is het nog maar de vraag of zij aansprakelijk is. Dat hangt al met al af van de precieze omstandigheden..... Op basis van de paar zinnen info is dat nog niet 100% duidelijk.
Maar, hoe dan ook: gegeven uitwisselen... en dan melden bij de verzekeringsmaatschappij.
Was er nog een andere hond en baas bij betrokken? Dan ook die zich even laten melden uiteraard
Suzanne
Maar, hoe dan ook: gegeven uitwisselen... en dan melden bij de verzekeringsmaatschappij.
Was er nog een andere hond en baas bij betrokken? Dan ook die zich even laten melden uiteraard
Suzanne
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Alle gegevens uitwisselen en verder alles door de verzekeringen laten regelen (die mevrouw krijgt waarschijnlijk een vragenformulier dat ze moet invullen).
En geef die mevrouw op zijn minst een heel grote bos bloemen.
En geef die mevrouw op zijn minst een heel grote bos bloemen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- iones
- Zeer actief
Tjee, hoe is het mogelijk.
Scheenbeen breken doet erg zeer, dat weet ik uit ondervinding.
Ik denk dat je het financiële gedeelte gewoon moet laten afwikkelen door je verzekeringsmaatschappij. Je hond valt onder WA.
Scheenbeen breken doet erg zeer, dat weet ik uit ondervinding.
Ik denk dat je het financiële gedeelte gewoon moet laten afwikkelen door je verzekeringsmaatschappij. Je hond valt onder WA.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jeetje
Ik zou het ook melden bij de verzekering, dan handelen die het af. Dat je hier iets mee moet lijkt me duidelijk, als de verzekeringsmaatschappij daar anders over denkt hoor je het vast maar ik zou voor nu gewoon een beetje goodwill tonen.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Attent dat je even naar het ziekenhuis gaat
verder zou ik het via verzekeringsmaatschappijen afhandelen en ondertussen contact houden met die mevrouw tot de kwestie is afgehandeld.
- Nita
- Vaste gebruiker
Ik zal inderdaad even een bosje bloemen voor haar halen.
Brody (mijn hond) was aan het spelen met haar hondjes. Hij is een halve windhond, snel dus, groot en hij is zo verschrikkelijk lomp en dat is een slechte combi...
Ik neem mijn verzekerings gegevens wel gewoon mee en dan zien we het wel. Ze was gelukkig niet boos en zei zelf ook dat er niemand schuldig was. Niemand had het kunnen voorkomen.
Brody (mijn hond) was aan het spelen met haar hondjes. Hij is een halve windhond, snel dus, groot en hij is zo verschrikkelijk lomp en dat is een slechte combi...
Ik neem mijn verzekerings gegevens wel gewoon mee en dan zien we het wel. Ze was gelukkig niet boos en zei zelf ook dat er niemand schuldig was. Niemand had het kunnen voorkomen.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Goed hoor ts hoe je je verantwoordelijkheid neemt
Daar zouden veel mensen iets van kunnen leren.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Aj das niet zo best. Dat is helaas ook de een reden waarom ik Norah niet met honden laat rennen die ze wel leuk vind...... Ze loopt mensen omver en grot kans op ongelukken. Dus behalve de zaken nu regelen, laat het ook een les zijn als je een dergelijke lompe hond hebt. (en nee Norah is maar 16 kilo en niet groot, maar ik kan je verzekeren die komt harder aan met haar enorme snelheid dan je verwacht...)

-
Goldendelicious
Wat rot. Die vrouw zal er nog even zoet mee zijn. Erg pijnlijk. Fijn dat ze het sportief opneemt en jij je verantwoording neemt. 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Wat rot zeg, in ieder geval heel erg goed dat je de verantwoording neemt en het netjes wilt afhandelen. 
Voel je niet al te schuldig, zulke dingen kunnen gebeuren, ben zelf ook wel eens door die lomperd van me omver gelopen toen hij aan het spelen was met een andere hond.
Ik hoop dat alles goed af gaat lopen.
Voel je niet al te schuldig, zulke dingen kunnen gebeuren, ben zelf ook wel eens door die lomperd van me omver gelopen toen hij aan het spelen was met een andere hond.
Ik hoop dat alles goed af gaat lopen.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite-
korthaar
- Zeer actief
Heb dit ook mee gemaakt, maar de andere hond veroorzaakte dit ongeluk bij z'n baas.
Was je hond aan het spelen met de hond van die mevrouw?
Was je hond aan het spelen met de hond van die mevrouw?
- Nita
- Vaste gebruiker
Jeetje, wat viel dit tegen zeg. Mevrouw was heel kribbig en onvriendelijk nu. Ik kreeg het gevoel of ze me de schuld wilde geven. Ze was nu weer thuis en ikmoest haar zelfs naar de wc helpen... Heel triest voor haar natuurlijk maar ze moet niet verwachten dat ik haar thuishulp word. Ik kreeg er een vervelend gevoel bij. Ook erg triest voor haar honden. ze heeft niemand, alleen haar honden. heb voorgesteld dat ik af en toe haar honden wel weer uitlaten maar moet me zelf er wel voor behoeden dat ik me niet te veel laat mee slepen door mijn schuldgevoel.
Morgen ga ik mijn verzekering even bellen om te vragen in hoeverre ik aansprakelijk gesteld kan worden. Hoop dat het financieel allemaal goed geregeld kan worden en dat zij de hulp krijgt die ze nodig heeft.
Ik vind het een lastige situatie.
Morgen ga ik mijn verzekering even bellen om te vragen in hoeverre ik aansprakelijk gesteld kan worden. Hoop dat het financieel allemaal goed geregeld kan worden en dat zij de hulp krijgt die ze nodig heeft.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Nita schreef:Jeetje, wat viel dit tegen zeg. Mevrouw was heel kribbig en onvriendelijk nu. Ik kreeg het gevoel of ze me de schuld wilde geven. Ze was nu weer thuis en ikmoest haar zelfs naar de wc helpen... Heel triest voor haar natuurlijk maar ze moet niet verwachten dat ik haar thuishulp word. Ik kreeg er een vervelend gevoel bij. Ook erg triest voor haar honden. ze heeft niemand, alleen haar honden. heb voorgesteld dat ik af en toe haar honden wel weer uitlaten maar moet me zelf er wel voor behoeden dat ik me niet te veel laat mee slepen door mijn schuldgevoel.
mmm, lastig zeg, ik kan me best voorstellen dat mevr. wat kribbig is, maar dan ook gewoon omdat het vreselijk vervelend en lastig is allemaal, maar het is en blijft wel een ongeluk, dat moet je jezelf wel voorhouden hoor, erg ongelukkig allemaal, maar jij kunt er niks aan doen.
probeer het "zakelijke" en het persoonlijke gevoel gescheiden te houden, iemand kan ook iets breken door heel iets anders, waar geen mens verder bij betrokken is en dan had ze het ook op moeten lossen met de honden e.d , lief als je iets voor haar wilt betekenen, maar dan wel alleen, wanneer het kan en niet omdat ze je dat oplegt of omdat je schuld hebt ofzo
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Moest je haar naar de wc helpen?Nita schreef:Jeetje, wat viel dit tegen zeg. Mevrouw was heel kribbig en onvriendelijk nu. Ik kreeg het gevoel of ze me de schuld wilde geven. Ze was nu weer thuis en ikmoest haar zelfs naar de wc helpen... Heel triest voor haar natuurlijk maar ze moet niet verwachten dat ik haar thuishulp word. Ik kreeg er een vervelend gevoel bij. Ook erg triest voor haar honden. ze heeft niemand, alleen haar honden. heb voorgesteld dat ik af en toe haar honden wel weer uitlaten maar moet me zelf er wel voor behoeden dat ik me niet te veel laat mee slepen door mijn schuldgevoel.
Hondjes uitlaten snap ik ergens wel maar kijk uit dat er niet over je heen gelopen word hoor..
- Marco88
- Zeer actief
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Nee, daarvoor heeft ze haar jouw telefoonnummer gegeven.Marco88 schreef:moest je ook haar bips afvegen?
Mevrouw kan thuiszorg krijgen, en de thuiszorgorganisatie hier heeft zelfs een soort hondenuitlaatdienst.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marco88
- Zeer actief
ze mag best met mijn tel nr haar bips afvegen hoortekkel schreef:Nee, daarvoor heeft ze haar jouw telefoonnummer gegeven.Marco88 schreef:moest je ook haar bips afvegen?
.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Haha, ik lach me ook rot om een vrouw die alleen woont en geen idee heeft hoe ze zichzelf en haar honden de komende zes weken moet verzorgen.Marco88 schreef:ze mag best met mijn tel nr haar bips afvegen hoortekkel schreef:Nee, daarvoor heeft ze haar jouw telefoonnummer gegeven.Marco88 schreef:moest je ook haar bips afvegen?
.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
He bah, dat is een heel andere reactie dan eerder.
Ik vind wel dat je het netjes hebt gedaan. Je aanbod om af en toe de honden te doen is ook hartstikke lief, al meer dan menig persoon had gedaan denk ik.
Misschien heeft ze ook gewoon veel pijn en is ze moe. Ze zei eerder toch dat het niemand zijn schuld was?
Ik zou inderdaad even bellen en het de verzekering verder sowieso verder laten regelen.
Ik vind wel dat je het netjes hebt gedaan. Je aanbod om af en toe de honden te doen is ook hartstikke lief, al meer dan menig persoon had gedaan denk ik.
Misschien heeft ze ook gewoon veel pijn en is ze moe. Ze zei eerder toch dat het niemand zijn schuld was?
Ik zou inderdaad even bellen en het de verzekering verder sowieso verder laten regelen.
-
Mieke-Bo
Vervelende situatie, ik hoop en ga ervan uit dat de verzekering en thuiszorg het verder gaan regelen. Vind het een beetje to much dat jij der moest helpen naar de wc. Gul en lief dat je aanbied der hondjes af en toe uit te laten!
Succes ermee.
Succes ermee.
- Marco88
- Zeer actief
daar vind ik niks grappigs aantekkel schreef:Haha, ik lach me ook rot om een vrouw die alleen woont en geen idee heeft hoe ze zichzelf en haar honden de komende zes weken moet verzorgen.Marco88 schreef:ze mag best met mijn tel nr haar bips afvegen hoortekkel schreef:Nee, daarvoor heeft ze haar jouw telefoonnummer gegeven.Marco88 schreef:moest je ook haar bips afvegen?
.
dit zou wel beter nieuws zijn voor haar ''''Mevrouw kan thuiszorg krijgen, en de thuiszorgorganisatie hier heeft zelfs een soort hondenuitlaatdienst''''
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Nou, als ik zo zat als die mevrouw had ik je misschien ook wel gevraagd om me even naar het toilet te helpen. Ik denk niet dat dat nu zo makkelijk gaat en dan is alle hulp welkom. Maar je kunt het natuurlijk ook vriendelijk vragen en jij moet je niet laten overlopen hoor. Shit happens.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Inderdaad. Dat is klote, ken ook niet wat ik hier lees. Dat er thuiszorg komt voor een gebroken been, laat staan een uitlaatdienst.tekkel schreef:Haha, ik lach me ook rot om een vrouw die alleen woont en geen idee heeft hoe ze zichzelf en haar honden de komende zes weken moet verzorgen.Marco88 schreef:ze mag best met mijn tel nr haar bips afvegen hoortekkel schreef:Nee, daarvoor heeft ze haar jouw telefoonnummer gegeven.Marco88 schreef:moest je ook haar bips afvegen?
.
Maar TS heeft aangeboden om te helpen, dat vind ik heel netjes.
Maar mevrouw zal zelf toch ook gewoon wat moeten regelen?
Als ik morgen struikel en een been breek, moet ik toch ook wat verzinnen voor de honden.
- WillieH
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kijk in beginsel ben jij verantwoordelijk voor je hond en dus het ruig spelen met andere grote honden is prima, maar doe dat dan wel in de omgeving waar geen omstanders zijn. Dat zou mijn gedachten zijn. Echter vind ik ook dat die mevrouw ook wel een beetje had kunnen nadenken. Een halve windhond is een grote en snelle hond dat kun je er zo aan afzien, zeker als ze bezig zijn met het spelen met een andere hond. Bewaar dan gewoon heel ruim de afstand. Dat lijkt mij toch ook heel logisch.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Die mevrouw stond erbij omdat de hond van TS met haar hondjes aan het spelen was.WillieH schreef:Kijk in beginsel ben jij verantwoordelijk voor je hond en dus het ruig spelen met andere grote honden is prima, maar doe dat dan wel in de omgeving waar geen omstanders zijn. Dat zou mijn gedachten zijn. Echter vind ik ook dat die mevrouw ook wel een beetje had kunnen nadenken. Een halve windhond is een grote en snelle hond dat kun je er zo aan afzien, zeker als ze bezig zijn met het spelen met een andere hond. Bewaar dan gewoon heel ruim de afstand. Dat lijkt mij toch ook heel logisch.
Het is rot maar een ongeluk kan gebeuren.
Het was tijdens spel met haar hondjes, dus ik vind niet dat het alleen de schuld van TS is.
Ben eigenlijk wel blij dat mijn honden niet met andere honden spelen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik vind het al heel wat dat je een bosje bloemen brengt. Voor de rest zoekt ze het zelf maar uit. Het was een ongeluk, er zijn geen schuldigen, dus laat niet over je heen lopen..