Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Plaats??
Moderator: moderatorteam
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Plaats??
Honden samen op 1 plaats of elk een eigen stekkie (overdag)?
Wij hebben een kussen van 2.40 x 80 cm op de grond voor alle honden, handig of juist niet?
Wij hebben een kussen van 2.40 x 80 cm op de grond voor alle honden, handig of juist niet?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Plaats??
stom antwoord maar: als het voor de honden werkt is het goed. willen de honden niet dicht bij elkaar liggen dan zou ik het anders doen

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Afhankelijk van wat de honden willen. Als ze graag contactliggen is één groot kussen prima. Willen ze dat niet moeten ze allen hun eigen plekje hebben, vind ik.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ze hebben hier de keuze waar ze maar willen liggen.
Ze liggen geregeld bij elkaar maar willen ook wel eens apart van elkaar.
Ze liggen geregeld bij elkaar maar willen ook wel eens apart van elkaar.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
hier heb ik beide liggen zodat ze zelf kunnen kiezen
dus ieder een eigen mand maar bij de bank ook een groot matje waar ze samen op kunnen liggen als ze willen
dus ieder een eigen mand maar bij de bank ook een groot matje waar ze samen op kunnen liggen als ze willen

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Soms verbiedt een hond de andere hond bij hem in de buurt te liggen. Dat zijn dingen die ik als baas wel respecteer. Ik ben sowieso niet van het op 1 hoop gooien van karakters als honden.
- dagmar88
- Zeer actief
Adjani & Tyson schreef:hier heb ik beide liggen zodat ze zelf kunnen kiezen

- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ze hebben hier plek zat om allebei op een andere plaats te liggen, maar die twee zijn altijd op/tegen elkaar te vinden.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik heb een bench staan, een biabed, een hondenbankje van 1.80 meter en nog 1 van een meter. En ze liggen meesal bijelkaar.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier liggen ze het liefst ook gewoon ergens anders.
Als ik hun op hun plaats stuur kruipen ze wel bij elkaar, maar slapen, nee dat doen niet!
Boven heb ik twee eenpersoons bedden staan, deze staan haaks op elkaar, dus eigenlijk is het een giga hoekbank, daar slapen ze wel samen, maar elk heeft daarop zijn eigen stekkie.
Ik vroeg het mij af, omdat mijn man en zoon denken dat het beter voor de rust in hun koppies zou zijn en dus ook beter voor hun als roedel.
Al weet ik niet of de ODH's in een mand zouden willen liggen, voorheen niet in de kunststof manden die er stonden voordat de eenpersoonsbedden er kwamen.
Als ik hun op hun plaats stuur kruipen ze wel bij elkaar, maar slapen, nee dat doen niet!
Boven heb ik twee eenpersoons bedden staan, deze staan haaks op elkaar, dus eigenlijk is het een giga hoekbank, daar slapen ze wel samen, maar elk heeft daarop zijn eigen stekkie.
Ik vroeg het mij af, omdat mijn man en zoon denken dat het beter voor de rust in hun koppies zou zijn en dus ook beter voor hun als roedel.
Al weet ik niet of de ODH's in een mand zouden willen liggen, voorheen niet in de kunststof manden die er stonden voordat de eenpersoonsbedden er kwamen.
- dagmar88
- Zeer actief
Hier doen ze het als roedel prima, maar hebben allemaal ook "alleen tijd" nodig.Rita schreef: Ik vroeg het mij af, omdat mijn man en zoon denken dat het beter voor de rust in hun koppies zou zijn en dus ook beter voor hun als roedel.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Ik heb 1 kussen, 1 bench en 2 kleden liggen voor de honden. Verder mogen ze op de bank. Meestal liggen Csiva en Luca samen op de bank. Het zijn niet perse contactliggers maar ze willen alle 2 wel heel graag op de bank 

- Rita
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier liggen de ODH's meestal ergens op de vloer, meestal onder de tafel of in de keuken, denk zelf dat zij dit verkiezen, omdat het koeler is, zij hebben nog al een flinke vacht, terwijl de mechelaars ook graag op de bank of op schoot liggen.dagmar88 schreef:Hier doen ze het als roedel prima, maar hebben allemaal ook "alleen tijd" nodig.Rita schreef: Ik vroeg het mij af, omdat mijn man en zoon denken dat het beter voor de rust in hun koppies zou zijn en dus ook beter voor hun als roedel.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Hier 2 grote manden waar ze met meerder in kunnen liggen, een groot kussen en een grote bench zonder deur. Luna en Zinzi liggen bijna altijd op de bank, Max in een mand en Doran op de grond aan m'n voeten
Ze hebben hier ook geen plaats zeg maar, geen vaste plek waar ze moeten gaan liggen, als ze me vervelen zeg ik gewoon ga eens ergens liggen, waar boeit me dan echt niet, als ze maar luisteren

Ze hebben hier ook geen plaats zeg maar, geen vaste plek waar ze moeten gaan liggen, als ze me vervelen zeg ik gewoon ga eens ergens liggen, waar boeit me dan echt niet, als ze maar luisteren

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Dat is hier ook zo. Dus alledrie een eigen mand. De herders toevallig ook rietInge O schreef:hier zouden ze ervan gruwen om samen te moeten liggen (zouden ze simpelweg ook niet doen) dus hier hebben ze alle zes hun eigen plekje.

- dagmar88
- Zeer actief
Rita schreef:Hier liggen de ODH's meestal ergens op de vloer, meestal onder de tafel of in de keuken, denk zelf dat zij dit verkiezen, omdat het koeler is, zij hebben nog al een flinke vacht, terwijl de mechelaars ook graag op de bank of op schoot liggen.dagmar88 schreef:Hier doen ze het als roedel prima, maar hebben allemaal ook "alleen tijd" nodig.Rita schreef: Ik vroeg het mij af, omdat mijn man en zoon denken dat het beter voor de rust in hun koppies zou zijn en dus ook beter voor hun als roedel.
Alleen Pjotr ligt iedere dag wel aan m'n voeten. Voor de rest staat de vloer meestal gelijk aan mishandeling

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik heb een stuk of wat kleden te liggen voor de honden waar ze meestal naast gaan liggen
Ze liggen regelmatig tegen elkaar aan maar slapen ook wel elk afzonderlijk op een eigen plek.

Ze liggen regelmatig tegen elkaar aan maar slapen ook wel elk afzonderlijk op een eigen plek.
Groetjes, Marjan
Hier liggen ze ook nooit bij elkaar, te warm en nutteloos. Ze hebben wel een vaste plaats, maar kunnen het hele huis gebruiken als ze willen.
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
We hadden voor voor beide dames een eigen bench, maar dat was geen succes.
Opa heeft nu een mooie grote gemaakt, waar ze gemakkelijk samen in kunnen.
Maar zelfs dan liggen ze nog tegen elkaar aan

Opa heeft nu een mooie grote gemaakt, waar ze gemakkelijk samen in kunnen.
Maar zelfs dan liggen ze nog tegen elkaar aan

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
rietje heeft in haar eentje twee bedden beneden en een bed boven 
jan en gina hadden een bench en een mand en daar konden ze naar believen in.
meestal lag gina dan in de mand of in de bench en jan ergens in mijn buurt op de mat.
alleen als we gingen slapen wilde hij in de mand en vond gina dat ze in de bench hoorde, lag jan daar dan toevallig eens een keer in ging ze erbij liggen

jan en gina hadden een bench en een mand en daar konden ze naar believen in.
meestal lag gina dan in de mand of in de bench en jan ergens in mijn buurt op de mat.
alleen als we gingen slapen wilde hij in de mand en vond gina dat ze in de bench hoorde, lag jan daar dan toevallig eens een keer in ging ze erbij liggen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Hier hebben ze allebei een eigen mand (in de woonkamer) en een eigen kleed (in de keuken). Ze moeten er niet aan denken om bij elkaar in de buurt te liggen op hetzelfde kleedje
Of nóg erger; tegen elkaar aan
Ze moeten in ieder geval de mogelijkheid hebben om te kiezen en ik wil een hond niet de gelegenheid geven om een plek te claimen zodat een andere hond er niet of nooit mag liggen.

Ze moeten in ieder geval de mogelijkheid hebben om te kiezen en ik wil een hond niet de gelegenheid geven om een plek te claimen zodat een andere hond er niet of nooit mag liggen.
- Pippi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua
Leuk om te lezen hoe het bij andere honden gaat. Ik was altijd gewend dat honden graag bij elkaar slapen en graag bij mij slapen. Maar 1 van mijn jonge honden wil absoluut alleen slapen. Overdag is de pup haar grootste vriendje, maar als ze slaapt moet hij minimaal een halve meter afstand houden. Ze ligt wel graag bij mij in de buurt en ook op schoot. Maar als ze diep slaapt en ik raak haar per ongelijk met mijn been als ze naast mij ligt, dan moppert ze
Maar misschien denkt ze dat het de pup is? Moet ik dat toch corrigeren? Als ze wakker is, is ze speels, onderdanig en de makkelijkste en zachtaardigste hond die je je kan voorstellen 

- renee-uk
- Zeer actief
ik zou haar gewoon haar ruimte gunnen.Pippi schreef:Moet ik haar grommen corrigeren trouwens of haar haar ruimte gunnen? Bijten doet ze niet, ook tanden niet bloot, het is meer mopperen. Als ze wakker is, is ze speels, onderdanig en de makkelijkste en zachtaardigste hond die je je kan voorstellen
ze geeft het netjes aan dus waarom zou je er geen rekening mee houden?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jeannettebo
- Zeer actief
Of ze bij elkaar willen liggen zou ik ze zelf uit laten maken en zeker niet dwingen bij elkaar op 1 kussen te gaan liggen als ze dat liever niet doen. Ik denk dat je dan juist spanningen brengt in je roedel..
@Pippi, dat is denk ik afhankelijk denk ik van wanneer en waar ze het doet. Ik zou het bv niet pikken als mijn hond op de bank zou liggen en ik zou er niet ook bij mogen zitten, dan zouden ze de bank af vliegen bij wijze van spreken. Op een echte eigen plek wordt het mogelijk anders, maar dat ligt denk ik ook weer aan de hond, de mate waarin het gebeurt, op wat voor manier en de motivatie er achter
@Pippi, dat is denk ik afhankelijk denk ik van wanneer en waar ze het doet. Ik zou het bv niet pikken als mijn hond op de bank zou liggen en ik zou er niet ook bij mogen zitten, dan zouden ze de bank af vliegen bij wijze van spreken. Op een echte eigen plek wordt het mogelijk anders, maar dat ligt denk ik ook weer aan de hond, de mate waarin het gebeurt, op wat voor manier en de motivatie er achter

- renee-uk
- Zeer actief
het gebeurt als ze slaapt begrijp ik er uit en dan zou ik de hond gewoon de ruimte gunnen.Jeannettebo schreef:Of ze bij elkaar willen liggen zou ik ze zelf uit laten maken en zeker niet dwingen bij elkaar op 1 kussen te gaan liggen als ze dat liever niet doen. Ik denk dat je dan juist spanningen brengt in je roedel..
als je problemen hebt met dat grommen kun je haar ook ergens laten slapen waar je haar niet per ongeluk kunt aanraken natuurlijk.

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
renee-uk schreef:ik zou haar gewoon haar ruimte gunnen.Pippi schreef:Moet ik haar grommen corrigeren trouwens of haar haar ruimte gunnen? Bijten doet ze niet, ook tanden niet bloot, het is meer mopperen. Als ze wakker is, is ze speels, onderdanig en de makkelijkste en zachtaardigste hond die je je kan voorstellen
ze geeft het netjes aan dus waarom zou je er geen rekening mee houden?

Hier geven ze het ook allebei aan. Suus moppert een klein beetje binnensmonds maar Fien kan heel gevaarlijk grommen alsof het lijkt dat ze je gaat grijpen

Honden willen niet altijd aangeraakt/aangehaald worden maar met rust gelaten worden, net zoals wij

Laatst gewijzigd door Tamara. op 17 dec 2013 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Ik begreep er uit dat je dus niet te dichtbij mag komen zittenrenee-uk schreef:het gebeurt als ze slaapt begrijp ik er uit en dan zou ik de hond gewoon de ruimte gunnen.Jeannettebo schreef:Of ze bij elkaar willen liggen zou ik ze zelf uit laten maken en zeker niet dwingen bij elkaar op 1 kussen te gaan liggen als ze dat liever niet doen. Ik denk dat je dan juist spanningen brengt in je roedel..
als je problemen hebt met dat grommen kun je haar ook ergens laten slapen waar je haar niet per ongeluk kunt aanraken natuurlijk.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Hier heb ik twee manden staan, maar ze wisselen voortdurend. Een eigen mand hebben ze dus niet. Ze liggen ook op de banken, maar bij elkaar liggen ze echt nooit. Het dichtst bij dat ze komen is als ze aan weerszijden van mijn benen op de bank liggen 's avonds
Boyke vergist zich wel eens als ik het nachtkoekje geef voor het slapen gaan en hij springt in de mand waar Sid al in ligt. Die kijkt hem dan echt aan van 'zeg, spoor jij niet helemaal of zo'
Ze doen niet lelijk tegen elkaar, maar liggen blijkbaar liever op zich zelf.

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Precies. Cayuga moppert ook wel als hij echt moe is en ik hem aanraak als hij ligt te slapen op de bank.renee-uk schreef:het gebeurt als ze slaapt begrijp ik er uit en dan zou ik de hond gewoon de ruimte gunnen.Jeannettebo schreef:Of ze bij elkaar willen liggen zou ik ze zelf uit laten maken en zeker niet dwingen bij elkaar op 1 kussen te gaan liggen als ze dat liever niet doen. Ik denk dat je dan juist spanningen brengt in je roedel..
Ik heb hem een paar keer laten zien waar hij dan wél ongestoord en rustig kan slapen "Kom maar schatje, húp, ga maar in de mand liggen" en nu doet hij dat uit zichzelf als hij moe is.
Niet álles is een rangordeprobleem. Ik mopper ook wel eens tegen man "tief effe op, ja, ik ben doodmoe"

And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far