Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plaats??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rita
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
Aantal honden: 5
Contacteer:

Plaats??

Ongelezen bericht door Rita »

Honden samen op 1 plaats of elk een eigen stekkie (overdag)?

Wij hebben een kussen van 2.40 x 80 cm op de grond voor alle honden, handig of juist niet?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Plaats??

Ongelezen bericht door M@scha »

stom antwoord maar: als het voor de honden werkt is het goed. willen de honden niet dicht bij elkaar liggen dan zou ik het anders doen
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Afhankelijk van wat de honden willen. Als ze graag contactliggen is één groot kussen prima. Willen ze dat niet moeten ze allen hun eigen plekje hebben, vind ik.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik heb op verschillende plaatsen kussens liggen, ze liggen hier zelden bij elkaar.
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ze hebben hier de keuze waar ze maar willen liggen.
Ze liggen geregeld bij elkaar maar willen ook wel eens apart van elkaar.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

hier heb ik beide liggen zodat ze zelf kunnen kiezen
dus ieder een eigen mand maar bij de bank ook een groot matje waar ze samen op kunnen liggen als ze willen
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Soms verbiedt een hond de andere hond bij hem in de buurt te liggen. Dat zijn dingen die ik als baas wel respecteer. Ik ben sowieso niet van het op 1 hoop gooien van karakters als honden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Adjani & Tyson schreef:hier heb ik beide liggen zodat ze zelf kunnen kiezen

:ok:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ze hebben hier plek zat om allebei op een andere plaats te liggen, maar die twee zijn altijd op/tegen elkaar te vinden.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ik heb een bench staan, een biabed, een hondenbankje van 1.80 meter en nog 1 van een meter. En ze liggen meesal bijelkaar.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Rita
Zeer actief
Contacteer:

Hier liggen ze het liefst ook gewoon ergens anders.
Als ik hun op hun plaats stuur kruipen ze wel bij elkaar, maar slapen, nee dat doen niet!
Boven heb ik twee eenpersoons bedden staan, deze staan haaks op elkaar, dus eigenlijk is het een giga hoekbank, daar slapen ze wel samen, maar elk heeft daarop zijn eigen stekkie.

Ik vroeg het mij af, omdat mijn man en zoon denken dat het beter voor de rust in hun koppies zou zijn en dus ook beter voor hun als roedel.
Al weet ik niet of de ODH's in een mand zouden willen liggen, voorheen niet in de kunststof manden die er stonden voordat de eenpersoonsbedden er kwamen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Rita schreef: Ik vroeg het mij af, omdat mijn man en zoon denken dat het beter voor de rust in hun koppies zou zijn en dus ook beter voor hun als roedel.
Hier doen ze het als roedel prima, maar hebben allemaal ook "alleen tijd" nodig.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb 1 kussen, 1 bench en 2 kleden liggen voor de honden. Verder mogen ze op de bank. Meestal liggen Csiva en Luca samen op de bank. Het zijn niet perse contactliggers maar ze willen alle 2 wel heel graag op de bank :F:
Rita
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Rita schreef: Ik vroeg het mij af, omdat mijn man en zoon denken dat het beter voor de rust in hun koppies zou zijn en dus ook beter voor hun als roedel.
Hier doen ze het als roedel prima, maar hebben allemaal ook "alleen tijd" nodig.
Hier liggen de ODH's meestal ergens op de vloer, meestal onder de tafel of in de keuken, denk zelf dat zij dit verkiezen, omdat het koeler is, zij hebben nog al een flinke vacht, terwijl de mechelaars ook graag op de bank of op schoot liggen.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier 2 grote manden waar ze met meerder in kunnen liggen, een groot kussen en een grote bench zonder deur. Luna en Zinzi liggen bijna altijd op de bank, Max in een mand en Doran op de grond aan m'n voeten :F:
Ze hebben hier ook geen plaats zeg maar, geen vaste plek waar ze moeten gaan liggen, als ze me vervelen zeg ik gewoon ga eens ergens liggen, waar boeit me dan echt niet, als ze maar luisteren :wink:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Inge O schreef:hier zouden ze ervan gruwen om samen te moeten liggen (zouden ze simpelweg ook niet doen) dus hier hebben ze alle zes hun eigen plekje.
Dat is hier ook zo. Dus alledrie een eigen mand. De herders toevallig ook riet :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Rita schreef:
dagmar88 schreef:
Hier liggen de ODH's meestal ergens op de vloer, meestal onder de tafel of in de keuken, denk zelf dat zij dit verkiezen, omdat het koeler is, zij hebben nog al een flinke vacht, terwijl de mechelaars ook graag op de bank of op schoot liggen.

Alleen Pjotr ligt iedere dag wel aan m'n voeten. Voor de rest staat de vloer meestal gelijk aan mishandeling :mrgreen:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik heb een stuk of wat kleden te liggen voor de honden waar ze meestal naast gaan liggen :piew:
Ze liggen regelmatig tegen elkaar aan maar slapen ook wel elk afzonderlijk op een eigen plek.
Groetjes, Marjan
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Hier liggen ze ook nooit bij elkaar, te warm en nutteloos. Ze hebben wel een vaste plaats, maar kunnen het hele huis gebruiken als ze willen.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

We hadden voor voor beide dames een eigen bench, maar dat was geen succes.
Opa heeft nu een mooie grote gemaakt, waar ze gemakkelijk samen in kunnen.
Maar zelfs dan liggen ze nog tegen elkaar aan :19:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

rietje heeft in haar eentje twee bedden beneden en een bed boven :mrgreen:

jan en gina hadden een bench en een mand en daar konden ze naar believen in.
meestal lag gina dan in de mand of in de bench en jan ergens in mijn buurt op de mat.
alleen als we gingen slapen wilde hij in de mand en vond gina dat ze in de bench hoorde, lag jan daar dan toevallig eens een keer in ging ze erbij liggen :I:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Hier hebben ze allebei een eigen mand (in de woonkamer) en een eigen kleed (in de keuken). Ze moeten er niet aan denken om bij elkaar in de buurt te liggen op hetzelfde kleedje :schrik: Of nóg erger; tegen elkaar aan :O:
Ze moeten in ieder geval de mogelijkheid hebben om te kiezen en ik wil een hond niet de gelegenheid geven om een plek te claimen zodat een andere hond er niet of nooit mag liggen.
Pippi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua

Ongelezen bericht door Pippi »

Leuk om te lezen hoe het bij andere honden gaat. Ik was altijd gewend dat honden graag bij elkaar slapen en graag bij mij slapen. Maar 1 van mijn jonge honden wil absoluut alleen slapen. Overdag is de pup haar grootste vriendje, maar als ze slaapt moet hij minimaal een halve meter afstand houden. Ze ligt wel graag bij mij in de buurt en ook op schoot. Maar als ze diep slaapt en ik raak haar per ongelijk met mijn been als ze naast mij ligt, dan moppert ze :schrik: Maar misschien denkt ze dat het de pup is? Moet ik dat toch corrigeren? Als ze wakker is, is ze speels, onderdanig en de makkelijkste en zachtaardigste hond die je je kan voorstellen :engel:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Pippi schreef:Moet ik haar grommen corrigeren trouwens of haar haar ruimte gunnen? Bijten doet ze niet, ook tanden niet bloot, het is meer mopperen. Als ze wakker is, is ze speels, onderdanig en de makkelijkste en zachtaardigste hond die je je kan voorstellen :engel:
ik zou haar gewoon haar ruimte gunnen.
ze geeft het netjes aan dus waarom zou je er geen rekening mee houden?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Of ze bij elkaar willen liggen zou ik ze zelf uit laten maken en zeker niet dwingen bij elkaar op 1 kussen te gaan liggen als ze dat liever niet doen. Ik denk dat je dan juist spanningen brengt in je roedel..

@Pippi, dat is denk ik afhankelijk denk ik van wanneer en waar ze het doet. Ik zou het bv niet pikken als mijn hond op de bank zou liggen en ik zou er niet ook bij mogen zitten, dan zouden ze de bank af vliegen bij wijze van spreken. Op een echte eigen plek wordt het mogelijk anders, maar dat ligt denk ik ook weer aan de hond, de mate waarin het gebeurt, op wat voor manier en de motivatie er achter
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Jeannettebo schreef:Of ze bij elkaar willen liggen zou ik ze zelf uit laten maken en zeker niet dwingen bij elkaar op 1 kussen te gaan liggen als ze dat liever niet doen. Ik denk dat je dan juist spanningen brengt in je roedel..

@Pippi, dat is denk ik afhankelijk denk ik van wanneer en waar ze het doet. Ik zou het bv niet pikken als mijn hond op de bank zou liggen en ik zou er niet ook bij mogen zitten, dan zouden ze de bank af vliegen bij wijze van spreken. Op een echte eigen plek wordt het mogelijk anders, maar dat ligt denk ik ook weer aan de hond, de mate waarin het gebeurt, op wat voor manier en de motivatie er achter
het gebeurt als ze slaapt begrijp ik er uit en dan zou ik de hond gewoon de ruimte gunnen.
als je problemen hebt met dat grommen kun je haar ook ergens laten slapen waar je haar niet per ongeluk kunt aanraken natuurlijk.
Afbeelding

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

renee-uk schreef:
Pippi schreef:Moet ik haar grommen corrigeren trouwens of haar haar ruimte gunnen? Bijten doet ze niet, ook tanden niet bloot, het is meer mopperen. Als ze wakker is, is ze speels, onderdanig en de makkelijkste en zachtaardigste hond die je je kan voorstellen :engel:
ik zou haar gewoon haar ruimte gunnen.
ze geeft het netjes aan dus waarom zou je er geen rekening mee houden?
:ok:

Hier geven ze het ook allebei aan. Suus moppert een klein beetje binnensmonds maar Fien kan heel gevaarlijk grommen alsof het lijkt dat ze je gaat grijpen :LOL:
Honden willen niet altijd aangeraakt/aangehaald worden maar met rust gelaten worden, net zoals wij :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Tamara. op 17 dec 2013 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

renee-uk schreef:
Jeannettebo schreef:Of ze bij elkaar willen liggen zou ik ze zelf uit laten maken en zeker niet dwingen bij elkaar op 1 kussen te gaan liggen als ze dat liever niet doen. Ik denk dat je dan juist spanningen brengt in je roedel..

het gebeurt als ze slaapt begrijp ik er uit en dan zou ik de hond gewoon de ruimte gunnen.
als je problemen hebt met dat grommen kun je haar ook ergens laten slapen waar je haar niet per ongeluk kunt aanraken natuurlijk.
Ik begreep er uit dat je dus niet te dichtbij mag komen zitten :roos: en had dus beeld van bv een twee zitter, waar je dus niet naast de hond kan plaats nemen, nou ja, dat zou mij dus te ver gaan
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Hier heb ik twee manden staan, maar ze wisselen voortdurend. Een eigen mand hebben ze dus niet. Ze liggen ook op de banken, maar bij elkaar liggen ze echt nooit. Het dichtst bij dat ze komen is als ze aan weerszijden van mijn benen op de bank liggen 's avonds :wink: Boyke vergist zich wel eens als ik het nachtkoekje geef voor het slapen gaan en hij springt in de mand waar Sid al in ligt. Die kijkt hem dan echt aan van 'zeg, spoor jij niet helemaal of zo' :LOL: Ze doen niet lelijk tegen elkaar, maar liggen blijkbaar liever op zich zelf.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef:

Precies. Cayuga moppert ook wel als hij echt moe is en ik hem aanraak als hij ligt te slapen op de bank.
Ik heb hem een paar keer laten zien waar hij dan wél ongestoord en rustig kan slapen "Kom maar schatje, húp, ga maar in de mand liggen" en nu doet hij dat uit zichzelf als hij moe is.

Niet álles is een rangordeprobleem. Ik mopper ook wel eens tegen man "tief effe op, ja, ik ben doodmoe" :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”