Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Update Jodi, geopereerd aan het radius curvus syndroom.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

JodiFloor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Bullmastiff/Bordeauxdog x Basset/Beagle
Kruising Jack Russel x Boomer
Aantal honden: 2

Update Jodi, geopereerd aan het radius curvus syndroom.

Ongelezen bericht door JodiFloor »

Vandaag is Jodi geopereerd aan het radius curvus syndroom. Er is een zaagsnede in haar linker voorpoot gemaakt zodat het bot ruimte krijgt om recht te groeien ipv krom. Ook is er vet uit haar bil gehaald ten behoeve van de botgenezing.

Ik lig nu klaarwakker beneden op de bank, Jodi heeft veel pijn en piept continu. Ik heb haar al laten plassen en ze heeft net een Dentastick gegeten, ook drinkt ze af en toe. Ze komt steeds uit haar mand en gaat op de tegelvloer liggen. Ik laat haar maar een beetje gaan nu, af en toe spreek ik haar bemoedigend toe. Ik hoop dat we vannacht nog een beetje aan slapen toekomen, ik wil haar toch niet alleen laten zo...
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Re: Update Jodi, geopereerd aan het radius curvus syndroom.

Ongelezen bericht door bellabeest »

piepen kan ook van de narcose komen. als het goed is heeft ze een flinke dosis pijnstillers gehad tijdens de operatie. en zou ze in principe zo goed als pijn vrij moeten zijn.
Afbeelding
JodiFloor
Vaste gebruiker

Ze is nu even stil. Ze heeft inderdaad aardig wat pijnstilling gehad, inclusief morfine. Ze loopt (hinkt) wat rond, piept en hapt naar haar ingespalkte pootje. Ik ging er van uit dat ze toch pijn had. Maar kan van alles zijn natuurlijk... Hoop nog een oogje dicht te kunnen doen vannacht ;-)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik hoop dat jullie allebei een beetje hebben kunnen slapen vannacht. Beterschap voor Jodi!
JodiFloor
Vaste gebruiker

LongFields schreef:Ik hoop dat jullie allebei een beetje hebben kunnen slapen vannacht. Beterschap voor Jodi!
NOT :80: Geen oog dichtgedaan TOT ze om 05.00 uur opeens op de bank sprong, bovenop mijn benen ging liggen en in diepe slaap viel... Ze mag natuurlijk helemaal niet op de bank springen met die gespalkte poot maar ik heb haar laten liggen omdat ze eindelijk sliep. Ze ligt er nu weer, ze springt verrassend makkelijk die bank op. Ik moet alleen goed in de gaten houden dat ze er niet af springt. Op kan ze haar poot ontzien, maar af natuurlijk niet...
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Misschien kun je de salontafel voor de bank schuiven? Hebben wij ook gedaan toen Dewi aan haar poot was geholpen, dat maakt het wat minder makkelijk om er vlot op/af te komen zonder dat je het ziet en kunt helpen. Beterschap voor Jodi!
JodiFloor
Vaste gebruiker

Dank voor de tip Rose, dat is een goeie! Heb wel een heel grote hoekbank, maar gelukkig ook een heel grote salontafel :-) (1.10 x1.20). Ga ik doen!
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Of anders een soort opstapje zodat ze de bank op kan lopen i.p.v. springen..
Heel veel beterschap, hopelijk groeit haar poot nu goed recht.
Groetjes, Marjan
JodiFloor
Vaste gebruiker

Dank voor de tip Rose, dat is een goeie! Heb wel een heel grote hoekbank, maar gelukkig ook een heel grote salontafel :-) (1.10 x1.20). Ga ik doen!
rose
Zeer actief

Mooi :ok: En anders kun je op de andere kant misschien een eetkamerstoel of wat leggen? Als het haar maar tegenhoudt :wink:
JodiFloor
Vaste gebruiker

Heb de salontafel tegen de bank aangeschoven zodat ze niet van de bank af kan vallen/springen. Ze ligt het meest rustig op de bank en ze springt er met gemak met 3 poten op, heel apart! Ik heb twee losse poefen (schrijf je dat zo?) die ik voor het stukje zet waar ze op de bank springt. Ik wijk de hele dag niet van haar zijde! Gelukkig hebben de kinderen va vrijdag kerstvakantie, dan zijn we ook veel thuis. Jammer genoeg geen uitjes dit jaar maar we hebben het er wel voor over en de kinderen snappen het ook wel. Als Jodi weer is opgeknapt kunnen we nog heel vaak met haar weg, maar nu even rustig aan :-)
rose
Zeer actief

Fijn dat het goed gaat, geef je af en toe even een update?
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Goed zo het is gebeurd !!!
Hier draaien de duimen voor een vlot en goed herstel. :ok: :ok: :ok: :ok:
Afbeelding
JodiFloor
Vaste gebruiker

Poeh... Ze is gewoon aan het stoeien met de andere hond. Volgens mij heeft ze niet enorm veel pijn. Ze mag 3 x daags morfine maar ik denk dat 2 x voldoende is. Daarnaast krijgt ze nog een reguliere pijnstiller en antibiotica. Ze eet en drinkt goed en ze ergert zich dood aan die spalk... Ik hoop dat ze zich rustig genoeg houdt voor een goed herstel anders moet ze in de bench. Maar ze verveeld zich nu al stierlijk dus dat moeten we even aankijken.
rose
Zeer actief

Haar rustig houden hoor, stoeien en dat soort ongein mag echt niet. Haar pootje heeft tijd en rust nodig om goed te kunnen helen, anders maar in de bench met haar. Sneu, maar beter een paar weken ellende dan een leven lang :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

JodiFloor schreef:Poeh... Ze is gewoon aan het stoeien met de andere hond. Volgens mij heeft ze niet enorm veel pijn. Ze mag 3 x daags morfine maar ik denk dat 2 x voldoende is. Daarnaast krijgt ze nog een reguliere pijnstiller en antibiotica. Ze eet en drinkt goed en ze ergert zich dood aan die spalk... Ik hoop dat ze zich rustig genoeg houdt voor een goed herstel anders moet ze in de bench. Maar ze verveeld zich nu al stierlijk dus dat moeten we even aankijken.
Kijk eens voor wat intelligentiespelletjes en (misschien heb je al?) een kong. Kan ze toch iets doen wat haar een beetje moe maakt.
Weet dat het een ramp is; moest die van mij als pup ook rustig houden vanwege schouderklachten :schrik:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Fijn dat ze alweer zo rond huppelt. :ok:
Als ze zoveel energie heeft, dan zijn zoekspelletjes in huis erg effectief. Daar moeten ze goed bij nadenken, zonder dat het veel lichamelijke inspanning kost.
JodiFloor
Vaste gebruiker

Ik zal morgen even naar de DA bellen want ze is mega druk! Ik denk dat ze de bench afbreekt als ik haar daar een paar uur in laat... Laat staan 3 weken!
rose
Zeer actief

Je zult nu andere manieren moeten zoeken om haar bezig te houden, er staan al een aantal nuttige tips in dit topic. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Wat je ook kunt doen is naast de bench gaan zitten en gewoon wat babbelen met je hondje, deden wij ook met Dewi en al was het niet je van het was ze er toch blij mee :D
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik heb hier de tip opgevolgd om lekker veel te kluiven te geven, maar mijn hond is dan ook echt een kluif fanaat.
En dat houd hem goed bezig.
Al is hij wel erg blij met het moment van eten en plassen want dan kan hij even de bench uit. :ugh:
Heel erg sneu maar beter worden is belangrijker.

Dat springen lijkt mij niet erg goed, maar ik heb er verder geen verstand van.
Dus misschien praat ik nu wel onzin. :oeps:
JodiFloor
Vaste gebruiker

Klopt Inge, ik heb net de DA gesproken en ik moet stoppen met de Tramadol (morfine). Ook sturen ze me een kalmeringsmiddel toe wat ik 'zuinig' moet geven. Normaal gesproken is het 1 tablet per 10 kg lichaamsgewicht (ze weegt 22 kg) maar ik moet beginnen met een halve tablet.

Ik heb haar in de bench gehad maar waar ik bang voor was gebeurde, ze brak 'm zowat af waardoor ik bang was dat ze zichzelf nog veel erger zou bezeren dan buiten de bench… Ik ben de hele dag bij haar in de buurt, er liggen overal kluifjes en ze krijgt volop aandacht van mij en de kinderen. Ze hoeft niet uitgelaten te worden omdat ze tuinzindelijk is. We hopen op deze manier de schade te beperken. Vandaag is ze trouwens een stuk rustiger dan gisteren, ze loopt naar mijn idee ook wat moeilijker. Toch wat over haar grenzen gegaan gister… Hopelijk komen de medicijnen morgen nog binnen, dan kunnen we er meteen mee beginnen.
JodiFloor
Vaste gebruiker

Even een update. Na ons half dood te zijn geschrokken omdat Jodi op de bank wilde springen en er bijna af viel hebben we besloten haar dagelijks een halve calmivet te geven en haar zoveel mogelijk in de kennel te laten. Het valt eerlijk gezegd niet altijd mee. Jodi is een echte schoothond die het liefst tegen je aan ligt, met haar kop op schoot. Als er gelegenheid voor is tillen we haar af en toe even op de bank zodat ze bij ons kan liggen. We wijken dan niet van haar zijde. Zodra we op moeten staan gaat ze terug de bench in. We zijn als de dood dat ze weer probeert de bank op te springen. Komende vrijdag moeten de hechtingen uit haar bil verwijderd worden, ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat we dan bij de DA zijn zodat we onze zorgen kunnen bespreken. Hij kan dan ook even naar haar spalk kijken, of alles nog goed zit. Rond 7 januari mag de spalk er af, dat is wel fijn. Ik verwacht wel dat er dan weer verband omheen moet ter bescherming of misschien wordt ze opnieuw gespalkt. Van mij mogen we een maandje verder zijn! :-)
rose
Zeer actief

Ja ze doen echt doodenge dingen die hondjes onder het revalideren, succes en sterkte verders met het dametje rustig houden :wink:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

JodiFloor schreef:Even een update. Na ons half dood te zijn geschrokken omdat Jodi op de bank wilde springen en er bijna af viel hebben we besloten haar dagelijks een halve calmivet te geven en haar zoveel mogelijk in de kennel te laten. Het valt eerlijk gezegd niet altijd mee. Jodi is een echte schoothond die het liefst tegen je aan ligt, met haar kop op schoot. Als er gelegenheid voor is tillen we haar af en toe even op de bank zodat ze bij ons kan liggen. We wijken dan niet van haar zijde. Zodra we op moeten staan gaat ze terug de bench in. We zijn als de dood dat ze weer probeert de bank op te springen. Komende vrijdag moeten de hechtingen uit haar bil verwijderd worden, ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat we dan bij de DA zijn zodat we onze zorgen kunnen bespreken. Hij kan dan ook even naar haar spalk kijken, of alles nog goed zit. Rond 7 januari mag de spalk er af, dat is wel fijn. Ik verwacht wel dat er dan weer verband omheen moet ter bescherming of misschien wordt ze opnieuw gespalkt. Van mij mogen we een maandje verder zijn! :-)
Zo herkenbaar dat te wilde gedoe, draken zijn het af en toe :schrik:
Succes met de revalidatie, geef haar maar een dikke beterschaps knuffel :J:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
JodiFloor
Vaste gebruiker

Dankjewel!
JodiFloor
Vaste gebruiker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

JodiFloor schreef:Klopt Inge, ik heb net de DA gesproken en ik moet stoppen met de Tramadol (morfine). Ook sturen ze me een kalmeringsmiddel toe wat ik 'zuinig' moet geven. Normaal gesproken is het 1 tablet per 10 kg lichaamsgewicht (ze weegt 22 kg) maar ik moet beginnen met een halve tablet.

Ik heb haar in de bench gehad maar waar ik bang voor was gebeurde, ze brak 'm zowat af waardoor ik bang was dat ze zichzelf nog veel erger zou bezeren dan buiten de bench… Ik ben de hele dag bij haar in de buurt, er liggen overal kluifjes en ze krijgt volop aandacht van mij en de kinderen. Ze hoeft niet uitgelaten te worden omdat ze tuinzindelijk is. We hopen op deze manier de schade te beperken. Vandaag is ze trouwens een stuk rustiger dan gisteren, ze loopt naar mijn idee ook wat moeilijker. Toch wat over haar grenzen gegaan gister… Hopelijk komen de medicijnen morgen nog binnen, dan kunnen we er meteen mee beginnen.
Mag ze wel 'rustig' lopen met die poot? Want dan zou ik haar juist wel uitlaten. Jack is lang geleden ook aan radius curvus geopereerd, en die was ook amper te houden. Ik liep met hem vooral rondjes door straten waar we anders niet kwamen, daar had hij heel veel nieuws te snuffelen en dan kwam hij tenminste enigszins moe thuis. En verder veel denkspelletjes, moeilijke Kongs, dat soort dingen. Sterkte ermee!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
JodiFloor
Vaste gebruiker

Ze loopt erg moeizaam Hanneke. Daarbij komt dat ze niets op straat doet en we een aardig stukje moeten lopen om bij een veilige groenstrook te komen. Voor alle problemen ontstonden liet ik haar 3 x daags uit in het park/bos waar ik met de auto naar toe ging. Ik heb een ruime tuin en beide honden zijn tuinzindelijk. Voor mijn gevoel is dat het meest veilig. Het gaat redelijk goed nu met overdag een halve Calmivet. Ben alleen bang dat ik morgen toch terug moet naar Sleeuwijk omdat ik het idee heb dat haar spalk 'zakt'. Ze hadden gezegd dat ze dan terug moest komen. Liever morgen terug dan straks met de kerstdagen… Wel vervelend want we hebben vrijdag een afspraak voor het verwijderen van de hechtingen. Maarja, ik wil er ook niet te lang mee wachten met het risico dat de spalk meer schade aanbrengt dan steun biedt.
JodiFloor
Vaste gebruiker

Vandaag terug geweest bij DA vanwege de spalk die iets zakt. DA vind het gelukkig niet ernstig genoeg dus laten we het maar zo. Als de spalk vervangen moet worden dan moet dat onder narcose en dat is niet gunstig zo kort na een operatie. Hopelijk zingen we het nog twee weekjes uit met deze spalk… A.s. vrijdag moeten we er weer naar toe voor het verwijderen van de hechtingen.
JodiFloor
Vaste gebruiker

Zo, de hechtingen zijn eruit, het zag er allemaal prima uit! De spalk is nog een beetje verstevigd met wat extra tape en 8 januari gaat ie er af. Ik hoop dat het er dan allemaal goed uitziet, dan mag de spalk eraf blijven! Ze loopt nu natuurlijk nog erg kreupel en ik hoop dat het zonder beter gaat. Ik ben blij met de Calmivet, hierdoor is ze wat rustiger. Ik moet haar wel goed in de gaten houden want het liefst springt ze gewoon de bank op en af. Zelfs in de tuin moet ik opletten (ze doet daar haar behoefte) want daar staat een loungebank. Zonder kussens dus vrij laag maar toch... Voornamelijk ligt ze op de grond (vloerverwarming) of in haar (orthopedische) mand. Maar het liefst zou ze weer lekker de halve dag op schoot liggen :-)

Ik durf nu weer een beetje vooruit te kijken, ik hoop dat we het ergste hebben gehad!
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”