Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gebeten door een hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: gebeten door een hond

Ongelezen bericht door Muk »

Als de politie niets doet dan zou ik de publiciteit zoeken. Gewoon hoe het kan dat zo'n eigenaar niet wordt aangepakt en dat het een kwestie van tijd is dat de hond meer slachtoffers maakt.
Sterkte, hopelijk gaat er wel wat gebeuren, want zo'n man is ongeschikt als hondeneigenaar.
daisy2007
Actief
Mijn ras(sen): Malthezer leeuwtje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door daisy2007 »

ow wat erg. Schrikken zeg.
Sterkte
Groetjes Kirsten
en een pootje van Daisy

http://www.dierenarts-dierenkliniek.nl/category/home
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Bah wat is dat toch de laatste tijd?
Lieke87
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke87 »

Allereerst heel veel sterkte met je moeder.

Ik kan me niet voorstellen dat de politie niets doet, zeker niet als je moeder aangifte heeft gedaan. Haar letsel lijkt mij behoorlijk serieus.

Met een aangifte moet namelijk iets gedaan worden. Het is namelijk een verzoek van je moeder om de politie een onderzoek te laten instellen.
djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door djee01 »

Mijn moeder heeft wel aangifte gedaan en de wijkagent is er mee aan de slag gegaan maar die zei verder geen directe actie te kunnen ondernemen. Die man is super asociaal en veel mensen zijn bang voor hem.

Helaas had die hond geen muilkorfplicht, ik vind het echt onbegrijpelijk??!!

Als ik soms lees op dit forum hoe 'snel' honden in beslag genomen worden na een incident en hier wordt dan weer zo lichtjes over gedaan.

Iedereen is bang voor deze man en ook voor zijn hond. De hond zatvast aan de lijn toen hij het andere hondje doodgebeten heeft. Die vrouw liep met haar hondje langs de man die te druk bezig was met bellen dus zijn hond niet in de gaten hield.

Ze gaan maandag naar de wijkagent toe met verschillende mensen....hopelijk wordt er nu iets mee gedaan. En mogelijk gaan ze inderdaad ook de publiciteit zoeken.
Mn moeder is ook wel bang voor deze man maar ze gaat er niet voor aan de kant. Ze heeft ook zoiets dat ze actie moet ondernemen want ze is overtuigd dat haar hondje de volgende zou kunnen zijn en ik denk dat ze hier gelijk in heeft. Als ze haar hondje toen niet opgepakt had denk ik dat die hond haar hondje ook doodgebeten had. Ze was in ieder geval zelf redelijk gewond geraakt
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tara schreef:
crutz schreef:Bah wat is dat toch de laatste tijd?
Nou hè? :(:
De onderkant samenleving groeit de laatste jaren nu eenmaal onevenredig snel t.o.v. de rest van de bevolking. Dat wordt nog wel erger.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door lijn »

Ik las vandaag ook weer over een bijtincident in mens en hond met de eigenaar die er vandoor ging... Hem staat hopelijk ook nog een proces te wachten en ik mag toch hopen nu er zelfs een fatale beet is bij deze hond dat er ook serieuze stappen worden ondernomen! Ging hij er nu ook weer vandoor met de schuld bij het slachtoffer?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Vreselijk.
Aangiften doen. Wat meneer vind zou mij niks uitmaken.
Hij heeft niet eens het fatsoen gehad samen met je moeder naar het ziekenhuis te gaan of om het netjes op te lossen.

Ik zie dat dit al gebeurd is.
Sterkte met je moeder ook.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ik ben ook gebeten door een hond en buiten de vergoeding van de werkelijke schade (ziektekosten, kleding) heb ik ook een som van bijna 2500,- aan smartegeld ontvangen. Ik heb een letselschade advocate bereid gevonden om mijn zaak aan te nemen tegen het zogenaamde 'no cure no pay'. Ik heb dus geen rechtsbijstand hiervoor nodig gehad. De verzekeraar van de tegenpartij heeft mijn advocaat ook moeten betalen. Het is zeer zeker de schuld van de eigenaar van de bijtende hond dus is hij aansprakelijk. Ik heb geen aangifte hoeven doen, dat wilde ik ook niet in mijn geval. Ik heb er eerder een topic over geopend. Gewoon verzekeringswerk van gemaakt. Maar in jullie geval zou ik aangifte zeker doorzetten.
Veel sterkte en beterschap voor je moeder.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Tara schreef:
Wolfsblut schreef:
Tara schreef:
crutz schreef:Bah wat is dat toch de laatste tijd?
Nou hè? :(:
De onderkant samenleving groeit de laatste jaren nu eenmaal onevenredig snel t.o.v. de rest van de bevolking. Dat wordt nog wel erger.
Het gaat om een bijtende hond hoor, niet om stokpaardjes.
Het gaat zeker niet om stokpaardjes, maar die onderkant waar ik het over had is nu juist wel die groep waar men in veel gevallen dit soort bijtgrage honden aantreft.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
djee01
Zeer actief

mijn moeder heeft inderdaad ook een flinke som geld betaald gekregen maar die hond moet gewoon gemuilkorfd worden! Iedereen is bang voor deze man en zijn hond. En terecht ook want nu heeft deze hond dat andere hondje doodgebeten. Ik denk wel dat deze mensen aangifte gaan doen maar volgens mij...hoe triest ook...gebeurd daar weinig mee. Er zijn wel getuigen van het doodbijten maar de hond was aangelijnd.
De buurt probeert er iedere keer werk van te maken maar op een of andere manier wordt er steeds meer niet geluisterd.

Inderdaad de onderkant van de samenleving, maar dit soort asociaal gedrag loont ook tegenwoordig in onze samenleving. Want ik weet bijna zeker dat als deze man netjes en beleefd was dat de politie al lang aan de deur had gestaan maar volgens mij is iedereen gewoon bang van deze man. Er wordt vaak geen aangifte gedaan uit angst en ook de politie laat van zich afweten
laura93
Actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door laura93 »

Was het toevallig in Heemskerk? Wij hebben in de wijk ook een asociale man lopen met een wolfhond achtige hond, tevens ook nog wat andere honden soms, deze man laat zijn hond ook altijd los lopen "want het is een losloopgebied" zijn hond luisterd voor geen meter en komt altijd zeer dominant en grommend aanlopen, toen ik mijn eenhapscracker optilde werd ie helemaal boos, want daarmee triggerde ik zijn hond tot bijten... Juist, wat dacht hij ervan te zorgen dat zijn hond gewoon niet bijt?
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

eigenlijk van de zotte dat er niks aan gedaan word, eigenlijk moet je er met een stel herders of rottweilers naar toegaan, kijken of die man zijnhond dan nog laat loslopen
djee01
Zeer actief

Nee het was niet in heemskerk maar het is inderdaad wel een soortgelijk verhaal

Eigenlijk zou de hond gewoon in beslag genomen moeten worden en dan op een goede plaats neergezet worden. Maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren. Daarom hoop ik gewoon dat de hond een muilkorfplicht krijgt en al dat nou ook eens voor de eigenaar kon ;)
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

herejede schreef:eigenlijk van de zotte dat er niks aan gedaan word, eigenlijk moet je er met een stel herders of rottweilers naar toegaan, kijken of die man zijnhond dan nog laat loslopen
Als iedereen "bang "voor die man is,( zoals TS zegt) dan word er dus geen aangifte gedaan.
Dan kan de politie ook niet zo heel veel he?
Je kunt wel van alles gaan roepen, maar als die mensen er niet mee naar de politie gaan.. Tja. dan
gebeurt er ook niets en kan die Meneer zijn goddelijke gang gaan.
Het heft in eigen handen nemen heeft nog nooit veel opgeleverd.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
djee01
Zeer actief

Het zou na 1x al klaar moeten zijn als hij een mens dusdandig verwond, dan zouden er in mijn mening niet eens meer aangiftes hoeven te liggen
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

DjockPuck schreef:
herejede schreef:eigenlijk van de zotte dat er niks aan gedaan word, eigenlijk moet je er met een stel herders of rottweilers naar toegaan, kijken of die man zijnhond dan nog laat loslopen
Als iedereen "bang "voor die man is,( zoals TS zegt) dan word er dus geen aangifte gedaan.
Dan kan de politie ook niet zo heel veel he?
Je kunt wel van alles gaan roepen, maar als die mensen er niet mee naar de politie gaan.. Tja. dan
gebeurt er ook niets en kan die Meneer zijn goddelijke gang gaan.
Het heft in eigen handen nemen heeft nog nooit veel opgeleverd.
Even als antwoord op een mail die ik ontving van een "verbannen" lid,
ik ben niet tegen staffords of wat voor ras dan ook.
Het ging mij er eigenlijk alleen maar om dat als de mensen geen aangifte durven te doen, dat er ook niet zoveel actie ondernomen word.
Ik wens de mensen in kwestie heel veel wijsheid en sterkte toe.
Laatst gewijzigd door DjockPuck op 12 dec 2013 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Lailani90
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Terriërs
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Lailani90 »

Ik kan me niet voor stellen dat politie geen actie onderneemt tegen zo'n gevaarlijke hond, straks bijt het mormel een kleutertje dood..
Als dat mag zou de politie ook geen actie mogen ondernemen als iemand een stuk gehakt bij die vent door de brievenbus gooit ;)
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Is hier net zo hoor!
Zeker 2 jaar lang ,eigenwijze baas,plaat voor z`n hoofd.Gewoon zijn hond los laten lopen daar waar het niet eens mag.
In een jaar tijd zijn er al 7 gevallen bekend van het bijten van een kleine hond.Deze hond is dan ook al bezig met het betreffende hondje vermoorden,schudden,door de lucht slingeren.Het is dat de baas er steeds bij is om op zijn hond te duiken en hem er af te halen.Een minuutje te laat en het hondje was dood geweest.
Ligt allemaal aan de kleine hond want die daagde uit.Kan allemaal wel zo wezen maar als je weet dat je hond dat niet kan hebben,waarom laat je hem dan in vredesnaam los.En dan op een plak waar dat niet eens is toe gestaan.(Fietspad,weg,woonwijk)
Dat verhaal heb ik hier ooit wel eens neer gezet.

Enige tijd geleden was mijn buurhondje aan de beurt.Vol hechtingen en drains.....de hond was lekker bezig en de baas maar proberen zijn hond er af te halen.het scheelde weinig of hij had het niet over leeft.

Er zijn wat aangiften gedaan.De hond kreeg 3 mnd muilkorf plicht.Binnen 3 mnd was de muilkorf al weer af en meneer liet de hond nog steeds los.Is melding van gedaan.Maar serieus nemen???
Nee hoor,toen was dus mijn buurhondje aan de beurt.

Hop,weer politie er bij,nee hij zou nu wel gestraft worden want hij hield zich niet aan de afspraak(muilkorf plicht aanlijn plicht)
Eindelijk zou er wat gedaan worden.Wij dachten met de hele buurt dat ze die betreffende vrijdag de hond in beslag kwamen nemen.
Maar nee,hij kreeg weer muilkorf plicht....
Hij houdt zich daar tot nu toe aan.
Hij heeft al aardig wat dierenarts rekeningen in de bus gehad.

De hondjes waren allemaal bijna dood,hebben een trauma inclusief de baasjes.
En dan zie je die man gewoon rustig met zijn hond lopen.
Voor de hond is het sneu,is gehecht aan zijn baas.Tot nu toe is hij lief voor mensen.
Het ziet er niet uit die muilkorf,maar het moet.Ik hoop ook dat hij nooit de fout meer in gaat.
Ook hij geeft de ander de schuld want hondje daagt uit.(Dat kan kloppen maar hij heeft een hond van 60 kg en zegt dat ze het maar uit moeten vechten,ja met een hondje van 5kg :piew: )

Er moet er nu eerst eentje dood...en dan is nog de vraag of hij mee wordt genomen.

Nou,goh goh wat zijn ze streng.Hier niet hoor!
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

laura93 schreef:Was het toevallig in Heemskerk? Wij hebben in de wijk ook een asociale man lopen met een wolfhond achtige hond, tevens ook nog wat andere honden soms, deze man laat zijn hond ook altijd los lopen "want het is een losloopgebied" zijn hond luisterd voor geen meter en komt altijd zeer dominant en grommend aanlopen, toen ik mijn eenhapscracker optilde werd ie helemaal boos, want daarmee triggerde ik zijn hond tot bijten... Juist, wat dacht hij ervan te zorgen dat zijn hond gewoon niet bijt?
Bedoel jij die man met die herder en al die kleine hondjes in de broekpolder?
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
petertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): american staffordshire terrier

Ongelezen bericht door petertje »

laura93 schreef:Was het toevallig in Heemskerk? Wij hebben in de wijk ook een asociale man lopen met een wolfhond achtige hond, tevens ook nog wat andere honden soms, deze man laat zijn hond ook altijd los lopen "want het is een losloopgebied" zijn hond luisterd voor geen meter en komt altijd zeer dominant en grommend aanlopen, toen ik mijn eenhapscracker optilde werd ie helemaal boos, want daarmee triggerde ik zijn hond tot bijten... Juist, wat dacht hij ervan te zorgen dat zijn hond gewoon niet bijt?
toevallig in de broekpolder?
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

djee01 schreef: De man van de hond vond dat het mijn moeders schuld was omdat ze haar hond nooit op had moeten tillen. Hij corrigeerde de hond niet. Mijn moeder achtergelaten met een hevig bloedende onderarm. Hij werd zelfs nog boos op haar omdat ze naar huis wilde lopen, dezelfde kant als hij op wilde gaan! En daarmee was het klaar het was haar eigen schuld vond hij.
geef die man een spuitje aub, en die hond ook.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

petertje schreef:
toevallig in de broekpolder?
Die ik bedoel wel; loopt vaak op de vlaskamp; bedoel jij die ook petertje?
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
djee01
Zeer actief

Het staat nu zelfs in de krant
http://www.ed.nl/regio/eindhoven/agress ... w.facebook

maar de wijkagent zegt nog steeds niets te kunnen doen....belachelijk!
Chihuahua-paws
Zeer actief

Nou iig staat de hond in de krant en veel mensen uit die wijk zullen wel weten om welke hond het gaat en hopelijk doen ze daar wat aan die situatie.

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De politie "overweegt" de overlast aan te pakken......

Dat zal ook wel veel energie kosten....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
nathalie71

Zij overweegt om de wolfhond, eigendom van een 57-jarige buurtbewoner, te laten muilkorven. Een andere mogelijke maatregel is inbeslagname.
:scratch: Dat is toch erg!!!

Hup aan pakken die hap!!!
djee01
Zeer actief

Nou de politie overweegt niet zoveel, ze zeggen niks te kunnen doen. Tenminste dat heeft de wijkagent gezegd
het muilkorven moet door de gemeente opgelegd worden dus dat gaat zelfs nog buiten de politie om
Chihuahua-paws
Zeer actief

Wat ik wel weet is dat in beslagneming niet zomaar kan.
Volgens mij ''en ik vind dit zelf heel raar'' moet dan de politie gebeld worden als er gebeten wordt en ter plekke de hond mee genomen worden.
In andere gevallen en dat weet ik niet zeker moet hier over uitspraak gedaan worden.

nathalie71

Ja bij de hond hier in de straat kwam de milieu politie daar voor
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”