Ik weet niet hoe waarschijnlijk het in werkelijkheid is, maar je loopt in deze situatie wel het risico dat ze een afstammingsonderzoek eisen.crutz schreef: Om stambomen aan te kunnen vragen (los van fok via vereniging) moet je de dekking binnen 3 weken melden bij de raad van beheer en daarna de pups binnen 10 dagen na de geboorte.
Als de teef dus volgende week is uitgerekend dan is die 3 weken waar binnen de dekking aangegeven moet worden allang voorbij. Bij enkele dagen krijg je een boete van rond de 30€, maar weet niet of ze dat ook nog zo doen als je zo laat bent.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup / hond erbij in 2014?
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
Re: Pup / hond erbij in 2014?
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een stamboom kost 75 euro inclusief chippen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen! Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit er allemaal achter zat.. Persoonlijk vind ik beide ouderhonden qua uiterlijk (want qua karakter ken ik ze niet) echt prachtig en 100% ridgeback. Dat laatste vind ik misschien nog wel het belangrijkste als het om uiterlijk gaat. Soms moet het gewoon zo zijn en ik denk dat het in dit geval voor jullie zo bedacht is..Bons schreef:
Heb ik al gedaan, zie verderop in het topic![]()
![]()
We zijn er gewoon nog niet uit, we willen eigenlijk echt geen drie honden, dat hebben we al die jaren geroepen en een derde is ook bij eerdere nesten waar ik bij de geboorte was nooit aan de orde geweest. Maar deze combinatie vind ik helemaal geweldig... de moederhond heb ik nog net niet zelf gefokt zo zeer ben ik betrokken geweest bij het nestje waaruit zij geboren is. Ik heb een enorme klik met haar, ze is net een kruising tussen onze beide honden en ik wordt altijd helemaal vrolijk als ik dat koppie zie. Haar moeder is een volle zus van onze Daico en dus een halfzus van onze Cwazi. Ik ken die lijnen door en door. En de reu, die volg ik al sinds hij naar NL kwam en ik vind hem qua karakter en lijnen helemaal geweldig. Maar ja... we wouden er geen drie...
Dus ondertussen zijn we zo ver dat we zeggen okay... 't is niet dat we er de tijd, de ruimte en de middelen niet voor hebben, dus we wachten gewoon af... Ze zijn nog niet allemaal besproken dus die luxe hebben we voorlopig nog en wordt ons ook gegevenAls we het toch doen dan niet omdat we perse een 3e hondje willen maar omdat het hart zegt dat we dat ene hondje niet willen laten schieten, of dat er een pup tussen zit die overduidelijk een van ons moet hebben zoals Mieke bijvoorbeeld had, dat was zo mooi
Zo is Daico eigenlijk ook bij ons gekomen, we stonden helemaal niet op de lijst maar het moest gewoon zo zijn dat net toen wij er waren en daar enorm spijt van hadden (dat we niet op die lijst stonden dus) er iemand afviel voor een reutje.
Ik hoop echt stiekum dat er voor jullie een leuke pup 'overblijft'.. heerlijk die puppenfoto's van jou
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Geen pup volgend jaar, maar op de valreep nog eentje erbij dit jaar:-) Ze is vier maanden. De fokster wilde haar eigenlijk zelf houden, maar ze heeft haar toch aan ons aangeboden. Ik kende het hondje al, manlief meegenomen en hij vond haar ook leuk. Twee dagen later hebben we haar opgehaald.
Het is een boef eersteklas, een clown, superslim en lief, een echte Cairn!

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Nah dat kon je ook niet echt weten, is voor het eerst dat ik dat echt zo benoem geloof ik. Alleen de mensen waar ik al die jaren al persoonlijk contact mee heb en dat bewust meegemaakt hebben zullen dat weten.Crista schreef:Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen! Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit er allemaal achter zat.. Persoonlijk vind ik beide ouderhonden qua uiterlijk (want qua karakter ken ik ze niet) echt prachtig en 100% ridgeback. Dat laatste vind ik misschien nog wel het belangrijkste als het om uiterlijk gaat. Soms moet het gewoon zo zijn en ik denk dat het in dit geval voor jullie zo bedacht is..
Ik hoop echt stiekum dat er voor jullie een leuke pup 'overblijft'.. heerlijk die puppenfoto's van jou
Wie weet... als jullie huis op schiet, zit er voor jullie ook eentje tussen!
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
-
Mieke-Bo
Fokker gemaild en de raad van beheer... Ben benieuwd wat hun zeggen en adviseren!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Wat goed, ik ben ook benieuwd!Mieke-Bo schreef:Fokker gemaild en de raad van beheer... Ben benieuwd wat hun zeggen en adviseren!
Groetjes, Marjan
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Zo leuk om van iedereen de plannen te lezen
Ik moet zeggen dat het bij ons ook begint te kriebelen. Nu ik regelmatig kijk "voor de toekomst" wat leuk bij Sidney zou zijn, als Boyke er (over hopelijk lange tijd) niet meer is, krijg ik ook steeds vaker het idee: Waarom niet komend jaar vast
Mieke-Bo, goed hoor dat je navraag gaat doen. Better safe than sorry
Mieke-Bo, goed hoor dat je navraag gaat doen. Better safe than sorry
-
Mieke-Bo
Mijn email is doorgestuurd naar iemand van de Stamboekhouding. Ben benieuwd!
Nawosh, zal het hier updaten als ik meer weet.
Flevo Bordertje, Dankjewel, klopt. Het is een kleine moeite om even wat research te doen. We kunnen hier op een forum wel allemaal gaan invullen en gissen maar het is beter als je de stier bij de horens beet pakt dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
Nawosh, zal het hier updaten als ik meer weet.
Flevo Bordertje, Dankjewel, klopt. Het is een kleine moeite om even wat research te doen. We kunnen hier op een forum wel allemaal gaan invullen en gissen maar het is beter als je de stier bij de horens beet pakt dan weet je gelijk waar je aan toe bent.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Een stamboom is geen optie. Als mensen bewust fokken met stamboomdieren vraag je een stamboom aan, dat zijn de kosten niet namelijk. Ook zal een rasvereniging het niet pikken als iemand dan met, dan zonder stamboom zal fokken. Informeer daar anders ook eens over deze fokker? Ik vind het eerlijk gezegd ook wat vaag klinken..
-
Mieke-Bo
Vereniging is ook gemaild, heb contact gezocht met de voorzitter. Was geen fok commissie voor zover ik zo kon zien op de site. Bedankt voor de tip!Maeve schreef:Een stamboom is geen optie. Als mensen bewust fokken met stamboomdieren vraag je een stamboom aan, dat zijn de kosten niet namelijk. Ook zal een rasvereniging het niet pikken als iemand dan met, dan zonder stamboom zal fokken. Informeer daar anders ook eens over deze fokker? Ik vind het eerlijk gezegd ook wat vaag klinken..
- Crista
- Zeer actief
Ik heb sinds Mitch altijd gedacht dat ik een reuenmens ben, maar sinds een half jaartje ongeveer twijfel ik daar een beetje aan.. Moet zeggen dat een ridgeback meisje ook wel enorm leuk kan zijn met een wat fijnere bouw en dat dan als 'vriendinnetje' voor MitchBons schreef:Nah dat kon je ook niet echt weten, is voor het eerst dat ik dat echt zo benoem geloof ik. Alleen de mensen waar ik al die jaren al persoonlijk contact mee heb en dat bewust meegemaakt hebben zullen dat weten.Crista schreef:Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen! Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit er allemaal achter zat.. Persoonlijk vind ik beide ouderhonden qua uiterlijk (want qua karakter ken ik ze niet) echt prachtig en 100% ridgeback. Dat laatste vind ik misschien nog wel het belangrijkste als het om uiterlijk gaat. Soms moet het gewoon zo zijn en ik denk dat het in dit geval voor jullie zo bedacht is..
Ik hoop echt stiekum dat er voor jullie een leuke pup 'overblijft'.. heerlijk die puppenfoto's van jou![]()
Wie weet... als jullie huis op schiet, zit er voor jullie ook eentje tussen!Waar gaat jullie voorkeur naar uit eigenlijk, een reu of een teefje?
Hebben jullie een voorkeur? Dacht ergens gelezen te hebben dat jij meer voor reuen gaat toch?
De fokkers uit je nestje zijn trouwens echt topmensen.. had ze een berichtje gestuurd met mijn complimenten over de honden, het prachtige nestje en de enorme puppy speelplaats (of hoe je het ook wil noemen). Heb dit nooit eerder gezien en ik kreeg een ontzettend aardig berichtje terug!
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
In Belgie mag je van Sint Hubertus zelfs niet zowel met als zonder stamboom fokken.Maeve schreef:Een stamboom is geen optie. Als mensen bewust fokken met stamboomdieren vraag je een stamboom aan, dat zijn de kosten niet namelijk. Ook zal een rasvereniging het niet pikken als iemand dan met, dan zonder stamboom zal fokken. Informeer daar anders ook eens over deze fokker? Ik vind het eerlijk gezegd ook wat vaag klinken..
- Bons
- Zeer actief
Ik val ook meestal op reuen, bij de pups al... maar teefjes vind ik ook leuk het zou nu niet perse een reu moeten zijn, ik heb zelfs een sterke neiging naar teef nuCrista schreef:Ik heb sinds Mitch altijd gedacht dat ik een reuenmens ben, maar sinds een half jaartje ongeveer twijfel ik daar een beetje aan.. Moet zeggen dat een ridgeback meisje ook wel enorm leuk kan zijn met een wat fijnere bouw en dat dan als 'vriendinnetje' voor MitchWe hebben dus niet echt een voorkeur.. de klik moet er zijn en hij/zij mag foutjes hebben want we hebben geen showplannen. Het moet bij ons gewoon een leuke, actieve huishond zijn waar we ook wat mee kunnen gaan sporten.
Hebben jullie een voorkeur? Dacht ergens gelezen te hebben dat jij meer voor reuen gaat toch?
De fokkers uit je nestje zijn trouwens echt topmensen.. had ze een berichtje gestuurd met mijn complimenten over de honden, het prachtige nestje en de enorme puppy speelplaats (of hoe je het ook wil noemen). Heb dit nooit eerder gezien en ik kreeg een ontzettend aardig berichtje terug!
Ja het zijn hele leuke mensen en super voor hun honden, Die puppenren is bizar he! hahaha gewoon de halve woonkamer man, en dan heb je nog niet gezien wat er straks buiten allemaal ingericht wordt, echt niet normaal. Dat zal ze leuk gevonden hebben ook je berichtje, lief
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Hé dat heb ik helemaal gemist! Wat leuk, gefeliciteerd!!MirandaH schreef:Geen pup volgend jaar, maar op de valreep nog eentje erbij dit jaar:-) Ze is vier maanden. De fokster wilde haar eigenlijk zelf houden, maar ze heeft haar toch aan ons aangeboden. Ik kende het hondje al, manlief meegenomen en hij vond haar ook leuk. Twee dagen later hebben we haar opgehaald.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
Mieke-Bo
Dat heb ik er zelf van gemaakt. In de paardenwereld zit dat onder 1 dak, daar ging ik fout.Tara schreef:Ik weet niet precies hoe die fokker dat tegen jou gezegd heeft, maar een fokker is al of geen lid van een vereniging, honden staan niet ingeschreven bij een vereniging.Mieke-Bo schreef: Vader, moeder en oma wonen onder 1 dak. Al deze 3 staan ingeschreven bij de vereniging.
Nog geen antwoord van RvB, wel antwoord gehad van de vereniging. Al moet ik toegeven daar werd ik ook niet echt hartelijk ontvangen....
Kan mij daar niet openbaar over uiten, dit omdat ik niemand wil kwetsen of schenden en mensen hun mening respecteer.
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Nou, dat klinkt of er fijn en open is gecommuniceerd met jeMieke-Bo schreef:Dat heb ik er zelf van gemaakt. In de paardenwereld zit dat onder 1 dak, daar ging ik fout.Tara schreef:Ik weet niet precies hoe die fokker dat tegen jou gezegd heeft, maar een fokker is al of geen lid van een vereniging, honden staan niet ingeschreven bij een vereniging.Mieke-Bo schreef: Vader, moeder en oma wonen onder 1 dak. Al deze 3 staan ingeschreven bij de vereniging.
Nog geen antwoord van RvB, wel antwoord gehad van de vereniging. Al moet ik toegeven daar werd ik ook niet echt hartelijk ontvangen....![]()
Kan mij daar niet openbaar over uiten, dit omdat ik niemand wil kwetsen of schenden en mensen hun mening respecteer.
- Ingding
- Zeer actief
Heel misschien komt er een pup. Niet bij mij zelf maar waarschijnlijk ga ik er mee trainen enzo. Moeten nog allemaal uitzoeken hoe of wat maar het wordt dan in ieder geval een grote poedel, als het zover is
.
-
Mieke-Bo
Flevo Bordertje, ik snap ook echt niet waarom dat er allemaal zo moeilijk gedaan moet worden.
Nadat ik klaar was de mail te lezen was mijn eerste gedachten: Ik ga met Bo naar buiten, even hapje lucht.. Wapperende oren zeg maar van verbazing..
Nadat ik klaar was de mail te lezen was mijn eerste gedachten: Ik ga met Bo naar buiten, even hapje lucht.. Wapperende oren zeg maar van verbazing..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Jawel kan gewoon... alleen filmpjes niet. Foto's wel.Bons schreef:LongFields schreef:Wel op het forum plaatsen hė? Veel plezier met kijken alvast!![]()
Ja zal ik doen, jammer dat je niet gewoon vanuit FB kunt linken, dat zou veel makkelijker zijn.
Ben ook erg nieuwsgierig!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Jawel kan gewoon... alleen filmpjes niet. Foto's wel.Bons schreef:LongFields schreef:Wel op het forum plaatsen hė? Veel plezier met kijken alvast!![]()
Ja zal ik doen, jammer dat je niet gewoon vanuit FB kunt linken, dat zou veel makkelijker zijn.
Ben ook erg nieuwsgierig!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat leuk! Wordt dat de hond van een familielid of kennis of zo dan?Ingding schreef:Heel misschien komt er een pup. Niet bij mij zelf maar waarschijnlijk ga ik er mee trainen enzo. Moeten nog allemaal uitzoeken hoe of wat maar het wordt dan in ieder geval een grote poedel, als het zover is.
Ik kan me eigenlijk weinig voorstellen bij zelf een hond nemen, en er dan iemand anders mee laten trainen. Maar dat komt denk ik ook omdat ik het zelf zo leuk vind met een hond of pup bezig te zijn.
Hier zijn we inmiddels uit de naam van onze toekomstige pup. Nu alleen nog maar wachten tot de teef loops wordt. Ga nu echt weer merken hoe het aan de andere kant van de fokker allemaal in elkaar zit. En ik ben er al achter dat geduldig afwachten me niet echt heel gemakkelijk afgaat.
Maar ja, de natuur valt niet te dwingen dus ik wacht gewon, al nagelbijtend, af op ontwikkelingen.
- Ingding
- Zeer actief
Nee van mijn stiefmoeder, dus het blijft wel dichtbij zeg maar. En ze heeft er niks over te zeggen want ik steel ze gewoon om er mee te trainenLongFields schreef:Wat leuk! Wordt dat de hond van een familielid of kennis of zo dan?Ingding schreef:Heel misschien komt er een pup. Niet bij mij zelf maar waarschijnlijk ga ik er mee trainen enzo. Moeten nog allemaal uitzoeken hoe of wat maar het wordt dan in ieder geval een grote poedel, als het zover is.
Ik kan me eigenlijk weinig voorstellen bij zelf een hond nemen, en er dan iemand anders mee laten trainen. Maar dat komt denk ik ook omdat ik het zelf zo leuk vind met een hond of pup bezig te zijn.
Hier zijn we inmiddels uit de naam van onze toekomstige pup. Nu alleen nog maar wachten tot de teef loops wordt. Ga nu echt weer merken hoe het aan de andere kant van de fokker allemaal in elkaar zit. En ik ben er al achter dat geduldig afwachten me niet echt heel gemakkelijk afgaat.![]()
Maar ja, de natuur valt niet te dwingen dus ik wacht gewon, al nagelbijtend, af op ontwikkelingen.
Succes met nagelbijten in ieder geval! Komt allemaal goed
- Crista
- Zeer actief
Die naam kan je toch wel alvast vrijgevenLongFields schreef: Hier zijn we inmiddels uit de naam van onze toekomstige pup. Nu alleen nog maar wachten tot de teef loops wordt. Ga nu echt weer merken hoe het aan de andere kant van de fokker allemaal in elkaar zit. En ik ben er al achter dat geduldig afwachten me niet echt heel gemakkelijk afgaat.![]()
Gaan jullie voor een grote poedel toevallig??
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier ook niet, alleen komen veel mensen er wel mee weg. Maar officieel mag het dus niet.maart schreef:In Belgie mag je van Sint Hubertus zelfs niet zowel met als zonder stamboom fokken.Maeve schreef:Een stamboom is geen optie. Als mensen bewust fokken met stamboomdieren vraag je een stamboom aan, dat zijn de kosten niet namelijk. Ook zal een rasvereniging het niet pikken als iemand dan met, dan zonder stamboom zal fokken. Informeer daar anders ook eens over deze fokker? Ik vind het eerlijk gezegd ook wat vaag klinken..
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Marjoleine schreef:Hier ook niet, alleen komen veel mensen er wel mee weg. Maar officieel mag het dus niet.maart schreef:In Belgie mag je van Sint Hubertus zelfs niet zowel met als zonder stamboom fokken.Maeve schreef:Een stamboom is geen optie. Als mensen bewust fokken met stamboomdieren vraag je een stamboom aan, dat zijn de kosten niet namelijk. Ook zal een rasvereniging het niet pikken als iemand dan met, dan zonder stamboom zal fokken. Informeer daar anders ook eens over deze fokker? Ik vind het eerlijk gezegd ook wat vaag klinken..
toch zat mensen die zowel stamboom mechelaars als kruising mechelaars fokken anders.
Dat mag dan in feite niet?
-
Sita
- Zeer actief
Oh, ik ben benieuwd.... Ik ben ook zo geduldig met dat soort dingenLongFields schreef:Hier zijn we inmiddels uit de naam van onze toekomstige pup. Nu alleen nog maar wachten tot de teef loops wordt. Ga nu echt weer merken hoe het aan de andere kant van de fokker allemaal in elkaar zit. En ik ben er al achter dat geduldig afwachten me niet echt heel gemakkelijk afgaat.![]()
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
2x Nee.Crista schreef:Die naam kan je toch wel alvast vrijgevenLongFields schreef: Hier zijn we inmiddels uit de naam van onze toekomstige pup. Nu alleen nog maar wachten tot de teef loops wordt. Ga nu echt weer merken hoe het aan de andere kant van de fokker allemaal in elkaar zit. En ik ben er al achter dat geduldig afwachten me niet echt heel gemakkelijk afgaat.![]()
Maar ja, de natuur valt niet te dwingen dus ik wacht gewon, al nagelbijtend, af op ontwikkelingen.![]()
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
maart schreef:Marjoleine schreef:Hier ook niet, alleen komen veel mensen er wel mee weg. Maar officieel mag het dus niet.maart schreef:In Belgie mag je van Sint Hubertus zelfs niet zowel met als zonder stamboom fokken.Maeve schreef:Een stamboom is geen optie. Als mensen bewust fokken met stamboomdieren vraag je een stamboom aan, dat zijn de kosten niet namelijk. Ook zal een rasvereniging het niet pikken als iemand dan met, dan zonder stamboom zal fokken. Informeer daar anders ook eens over deze fokker? Ik vind het eerlijk gezegd ook wat vaag klinken..
toch zat mensen die zowel stamboom mechelaars als kruising mechelaars fokken anders.
Dat mag dan in feite niet?
Officieel niet nee. Onze Chipper heeft altijd aangegeven er bij ons geen moeite mee te hebben omdat de stamboom nesten met DNA (ouders en pups) de deur uit gingen.
- Bons
- Zeer actief
tsss, ik ben zooooo niet nieuwsgierigLongFields schreef:2x Nee.Crista schreef:Die naam kan je toch wel alvast vrijgevenLongFields schreef: Hier zijn we inmiddels uit de naam van onze toekomstige pup. Nu alleen nog maar wachten tot de teef loops wordt. Ga nu echt weer merken hoe het aan de andere kant van de fokker allemaal in elkaar zit. En ik ben er al achter dat geduldig afwachten me niet echt heel gemakkelijk afgaat.![]()
Maar ja, de natuur valt niet te dwingen dus ik wacht gewon, al nagelbijtend, af op ontwikkelingen.![]()