maar wat bepaald datMachie schreef:Ja joh, 3 tellen werk om ze ff te metenEn mn hondjes zijn veul te mager maar boeiend
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden BMI
Moderator: moderatorteam
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Re: Honden BMI

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Als ik ze te mager vond voerde ik ze wel meer 
Ik vind ze prima op gewicht. De ribben zijn goed te voelen zonder dat ik daar enige moeite voor hoef te doen. Ze hebben alle 3 een normaal opgetrokken buiklijn en glimmen voor 10, prima gezond in mijn ogen dus
Ik vind ze prima op gewicht. De ribben zijn goed te voelen zonder dat ik daar enige moeite voor hoef te doen. Ze hebben alle 3 een normaal opgetrokken buiklijn en glimmen voor 10, prima gezond in mijn ogen dus
- Browny
- Zeer actief
Nou ik heb Borus twee maanden krachtvoer gegeven, maar die blijft mager hoorMachie schreef:Als ik ze te mager vond voerde ik ze wel meer
Nou dan heb je daar zo een 'test' dus niet voor nodig

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Mager is ook weer relatief he. Csiva wordt bv best veel belast, haar zie ik dus graag net wat schraler dan Luca.
- Browny
- Zeer actief
Nou met mager van Borus bedoel ik echt brood magerMachie schreef:Mager is ook weer relatief he. Csiva wordt bv best veel belast, haar zie ik dus graag net wat schraler dan Luca.
en het is ieder zijn/haar beeld/smaak wat men een mooi gewicht vind. ik hou van schrale honden, maar ze zijn bij ons ook allemaal erg actief. in de periode dat Browny minder actief mocht zijn was hij ook minder schraal en moest ik een stuk minder voeren, dat gaat dan best snel bij een castraat

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het lukt me niet om in te vullen? Ik krijg alleen voedingsadvies?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik vond het leuk om te doen, ik vul wel vaker van die onnutte dingen in 
maar ik ga heus op mijn gezonde verstand af hoor, ik voer al 100 jaar op het oog en dat bevalt me prima en bovendien heb ik een hekel aan dikke honden.
maar ik ga heus op mijn gezonde verstand af hoor, ik voer al 100 jaar op het oog en dat bevalt me prima en bovendien heb ik een hekel aan dikke honden.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Browny
- Zeer actief
hoe oud ben je dan wel nietrenee-uk schreef:ik vond het leuk om te doen, ik vul wel vaker van die onnutte dingen in
het verbaasde mij gewoon dat de mensen die de resultaten posten deze moeite nemen een meetlint te pakken en de honden opmeten
maar ik ben wel benieuwd waar deze methode op gebaseerd is en of dit überhaupt een valide meting is

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik kan het juiste niet invullen geloof ik. Maar ik doe het ook op het oog en voelen. En Blufje mag ietsjes voller worden eerlijk gezegd, die is best schraal nu. En Jol vind ik vol. Niet dik, maar voller dan Bluf in ieder geval. Dus geef ik Bluf nu wat meer en Jol wat minder. Maar te dikke honden hebben we zeker niet. Maar beiden zijn wel energiebommetjes, het is soms best lastig in te schatten hoeveel voer genoeg is, als het gaat rennen hier hebben we 2 speedies. En Jol is pas acht geworden en Bluf wordt in februari 8 jaar. Maar als je ze ziet gaan dan geef je ze dat niet. Slanke dennetjes die beiden heel snel zijn en heel wendbaar, over de sprongkracht maar te zwijgen.renee-uk schreef:ik vond het leuk om te doen, ik vul wel vaker van die onnutte dingen in
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
De vraag van TS was of de test zou kloppen.
Bij Mila klopt het op zich wel, die is vrij schraal en zit met 11% nét op een gezond gewicht volgens de test.
Maar ik denk dat we in het algemeen kunnen concluderen dat dit niet zo'n goede methode is om te bepalen of je hond te dun of te dik is
Ik zou mijn hond er in ieder geval geen gram meer of minder om gaan voeren.
Bij Mila klopt het op zich wel, die is vrij schraal en zit met 11% nét op een gezond gewicht volgens de test.
Maar ik denk dat we in het algemeen kunnen concluderen dat dit niet zo'n goede methode is om te bepalen of je hond te dun of te dik is
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Tallie zit op dit moment op 13% en dat klopt wel eigenlijk. Ze mag van mij nog wel ietsje schraler maar dat komt wel goed, ze komt aan van lucht na haar loopsheid en dat gaat er nu geleidelijk weer af. Als ze afvalt dan verliest ze vet op de ribben en niet zozeer in de taille, dus volgens mij gaat het ook niet veel lager worden dan die 13% als er nog wat af gaat.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Hhahaa inderdaad! Ik zou ook nooit uitgaan van zo'n test of ze daarmee een goed gewicht zouden hebben.DeDiana schreef:De vraag van TS was of de test zou kloppen.
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Ik heb geen idee of het klopt, maar mijn honden komen beide uit op 9%.
Dat zou betekenen dat ze beiden een te laag vetpercentage hebben.
Ik vind ze eigenlijk wel mooi zo. Ik heb ze liever iets te slank dan dat ze ook maar een gram te zwaar zijn.
Dat zou betekenen dat ze beiden een te laag vetpercentage hebben.
Ik vind ze eigenlijk wel mooi zo. Ik heb ze liever iets te slank dan dat ze ook maar een gram te zwaar zijn.
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Als ik die site open staat er helemaal geen plaatje?marloes_2406 schreef:daarvoor hebben ze een plaatje erbij gezetsirene schreef:De hoogte van knie tot hak ? Nog nooit van deze formule gehoord. Vraag me ook af of het vaak goed ingevuld gaat worden. Veel mensen weten niet eens waar de knieen van een hond zitten.
Ik vind die knie tot hak formule ook een beetje vreemd.
Mijn honden werden en worden op zicht slank bevonden door de DA maar hij schat ze altijd zwaarder dan ze zijn..........
-
Muk
Gina heeft een uitgezakte hangbuik, een taille van veel, door haar uitgezakte hangbuik en rare bouw. En komt daardoor op een BMI van ongeveer 20 uit. Toch kun je haar ribben prima voelen en heeft ze een duidelijk zichtbare taille. Ze is zeker niet te dik, maar is wel vreemd gebouwd door haar uitgezakte buik. Aan te dikke honden heb ik een hekel, dus daar let ik wel op. Voeren doe ik op het oog, daar heb ik geen Kynofit reclamevoedingsadvies voor nodig.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Contacteer:
Er staat linksboven een i'tje waar je op kunt klikken
- Hailfall
- Zeer actief
Ik kom bij Loki uit op een percentage van 20%.. nu is hij wel ietsjes aangekomen en daardoor heeft hij volgens dat ding een te hoog vet percentage maar ik vermoed dat het in de zomer juist weer minder is. Hij heeft nu wat winterspek