Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winner 2013

Moderator: moderatorteam

Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Winner 2013

Ongelezen bericht door Ellen. »

Gefeliciteerd met alle resultaten, mooie foto hierboven trouwens!
Wij waren er ook met Oz, niet geshowd, maar hij deed het heel prima :)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Vorkje schreef:Noomi heeft beide dagen 1U BOB + CAC behaald. Zaterdag Amsterdam Junior Winster, Amsterdam Winster én Nederkands jeugdkampioen geworden, en ze heeft nu 5 CACs, dus als ze 27mnd is hoeft ze alleen nog maar een kwart CAC. Ze was helaas beide dagen de enige van haar ras.
Zaterdag op de Winner was ik zelf zó kapot dat ik voor de erering een handler ergens vandaan had geritseld, tijdens het oefenen was het een leuke match, Noomi ging uit zichzelf prima in stand staan. Maar in de erering had Noomi er geen zin meer in, de handler probeerde haar in stand te zetten maar dat wil madam niet natuurlijk. Wat een lekkere tuttebel is ze ook!
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: Nogmaals gefeliciteerd met Noomi`s titels!! Ze is zo mooi. :I: En je weet dat ik echt fan ben van d`r :I:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Wij hebben ook twee goede dagen gehad. Helaas waren er het hele weekend werkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam waardoor we gisteren niet op tijd in Amsterdam konden zijn.

Mijn eigen gefokt reutje Bruce * ChessWyn When The Wild Wind Blows " is Jeugd Winner en reserve geworden. De reu die Beste reu is geworden is de dag ervoor al NL kampioen geworden , waardoor het punt automatisch doorschuift :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Hieronder een paar foto`s van Nick Hilferink en Bruce
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag heb ik Sherlock in de Baby klasse geshowt en hij is Beste Baby van het ras geworden EN tevens zat hij bij de laatste 6 voor BIS baby :cheer: :cheer: Ben zo trots op mijn kereltje!!!
Afbeelding
Afbeelding
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Iedereen nog gefeliciteerd met zijn/haar resultaten/overwinningen :D
(met dank aan Desi)
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten :cheer: :E:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Fijnzo Tara, ik ben blij dat ze geen bob geworden is, anders had ik me nog heel rot gevoeld dat ik er niet was vandaag :)
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Tara schreef:
nathalie schreef:Chuck stond vandaag voor het laatst in de puppyklasse. Hij werd weer best puppy (van 3).
Ik showde ook Bonny, een weimteefje van net een jaar. Ze werd jeugdwinster en bob junior. En is nu jeupgdkampioen. Teefje in de de open klasse kreeg een 2u
Gefeliciteerd Nathalie. Ik vond Chuck ook wel de beste van de twee reuen. Het hield voor jullie ook niet echt over in die ring hè? Ik vond ze wel érrrg klein hoor. :ugh:
Het was geen doen nee, zo klein.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Elmo/maureen
Zeer actief

nathalie schreef:
Tara schreef:
nathalie schreef:Chuck stond vandaag voor het laatst in de puppyklasse. Hij werd weer best puppy (van 3).
Ik showde ook Bonny, een weimteefje van net een jaar. Ze werd jeugdwinster en bob junior. En is nu jeupgdkampioen. Teefje in de de open klasse kreeg een 2u
Gefeliciteerd Nathalie. Ik vond Chuck ook wel de beste van de twee reuen. Het hield voor jullie ook niet echt over in die ring hè? Ik vond ze wel érrrg klein hoor. :ugh:
Het was geen doen nee, zo klein.
waren de ringen zo klein?
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Leuke dag gehad!

Sybe werd 2e met een uitmuntend en een geweldig mooi Keurrapport.
Verder hebben we heerlijk aan de champagne gezeten :mrgreen: Broodjes van Dobben gegeten,
en wat rond geshopt.

Van het Forum eigenlijk alleen Tara ontmoet (wat een leuke hond die je bij je had :I: ) en leuk ook om jou te ontmoeten!
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Elmo/maureen
Zeer actief

Tara schreef: Nee, het was niet heel ruim opgezet. En voor honden van Chucks formaat hield het met drie passen per kant denk ik wel echt op.
:ugh: ja dat is minder als je niet voluit kan gaan
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten!

Kan iemand me uitleggen waarom punten doorgeschoven worden als nr 1 de titel al heeft? Nr2 is dan toch 'niet goed genoeg' voor de titel, anders was hij wel eerste geworden lijkt me?

Ik bedoel hier niks mee trouwens, mocht het verkeerd opgevat worden, maar ik snap het niet. Net of je op de olympische spelen je gouden medaille aan nr 2 geeft omdat jij er toch al eentje hebt :denken:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Dat is sinds jaar en dag gebruikelijk in Nederland, dat het volle punt doorschuift naar de hond met het reserve kampioenschapspunt als de winnaar van het CAC al Nederlands kampioen is. Die heeft zelf niets meer aan dat punt, aangezien je maar 1x Nederlands Kampioen kunt worden. In sommige andere landen, zoals bv Frankrijk, doen de honden uit de kampioensklas niet mee voor het CAC, dat komt eigenlijk op hetzelfde neer.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

LongFields schreef:Dat is sinds jaar en dag gebruikelijk in Nederland, dat het volle punt doorschuift naar de hond met het reserve kampioenschapspunt als de winnaar van het CAC al Nederlands kampioen is. Die heeft zelf niets meer aan dat punt, aangezien je maar 1x Nederlands Kampioen kunt worden. In sommige andere landen, zoals bv Frankrijk, doen de honden uit de kampioensklas niet mee voor het CAC, dat komt eigenlijk op hetzelfde neer.
Oké, bedankt voor je uitleg. Ik vind het nog een beetje gek, maar heb dan ook geen flauw benul van al die punten die je kan behalen. Showen lijkt me best leuk om erbij te doen, maar mocht het er ooit van komen, zal ik me eerst maar eens gaan inlezen :engel:
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde resultaten. Vedette had ook een mooi keurrapport, hoewel het jammer blijft dat keurmeesters niet van het kleinere type houden... Al met al een gezellige dag met heerlijke champagne en veel gezelligheid!
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Tara schreef:Ik heb trouwens wel het CAC gekregen, maar niet het IB. De ringmeester zei dat ik maar aan de keurmeester moest vragen waarom, maar die man was zo nors dat ik er al gelijk geen zin meer in had, en ook op mijn keurverslag stond het niet.
Nou lig ik er niet zo wakker van, CAC's en CACIB's zat, ik kwam voor de titel, maar ik vond het toch wel een beetje raar.
Wie kan daar meer over zeggen?
de keurmeester had je dat kunnen zeggen.
Keurmeesters zijn vrij om honden "hun" punten te ontzeggen, ook al hebben ze BOB met een U of BOS met een U.
ZO is SMitthy een keer het res.CACIB onthouden omdat ze te terughoudend zou zijn. Dat sloeg nergens op maar so be it.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Suuz!
Zeer actief

Even 2 foto's die ik via de WhatsApp doorgestuurd kreeg.

Lijn en Vedette :I:

Afbeelding

En ik en Sybe:

Afbeelding
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

leuk Suuz! en mooi resultaat ook!
leuke keurmeester hadden jullie trouwens :wink:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Suuz!
Zeer actief

Podenji schreef:leuk Suuz! en mooi resultaat ook!
Jup, dat was ook de reden dat ik ingeschreven had ;-) vind haar een hele fijne keurmeester.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tara schreef:Ik heb trouwens wel het CAC gekregen, maar niet het IB. De ringmeester zei dat ik maar aan de keurmeester moest vragen waarom, maar die man was zo nors dat ik er al gelijk geen zin meer in had, en ook op mijn keurverslag stond het niet.
Nou lig ik er niet zo wakker van, CAC's en CACIB's zat, ik kwam voor de titel, maar ik vond het toch wel een beetje raar.
Wie kan daar meer over zeggen?
Ik vind het erg vaag in ieder geval :scratch: :scratch: Als hij het IB inhoudt, waarom dan uberhaupt een Utje geven?
Hier dan wel weer een reserve CACIB waarvan ik het nut niet zo in zie, moest er zelfs voor terug in de ring komen :mrgreen:

Wij hadden overigens wel een erg ruime ring!
Jokkebrok

Ongelezen bericht door Jokkebrok »

Is er een plek waar ik in Jip-en-Janneke-taal kan lezen wat al die titels in shows inhouden, en waarom je wel BOB en toch geen Winner kan worden, en meer van dat soort showjargondingen.

Ik show niet maar ik wil dit soort topics ook kunnen lezen EN begrijpen :D
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Het CACIB schuift door als de winnaar al internationaal kampioen is. Kan dus wel nuttig zijn. Ik vond het een fijne show, wij zaten in een ruime hal en hadden inderdaad een royale ring. En ik heb gratis geparkeerd op zo'n 10 minuten loopafstand. Beide honden 1u en Luna kreeg het reserve CACIB bij de teven.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Suuz! schreef:
Jup, dat was ook de reden dat ik ingeschreven had ;-) vind haar een hele fijne keurmeester.
is ricky lochs, toch?
Suuz!
Zeer actief

sbientje schreef:
Suuz! schreef:
is ricky lochs, toch?
Jup Ricky Loch Romans ;-)
Coockie
Zeer actief
Mijn ras(sen): jachthonden + mix Border C

Ongelezen bericht door Coockie »

proficiat iedereen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jokkebrok schreef:Is er een plek waar ik in Jip-en-Janneke-taal kan lezen wat al die titels in shows inhouden, en waarom je wel BOB en toch geen Winner kan worden, en meer van dat soort showjargondingen.

Ik show niet maar ik wil dit soort topics ook kunnen lezen EN begrijpen :D
Wel het BOB krijgen maar geen Winner worden kan volgens mij helemaal niet.
De beste reu en de beste teef van elk ras krijgen het CAC en op de Winner de daarbij behorende titel Winner. Zowel het CAC als de Winnertitel wordt alleen uitgereikt als de betreffende hond een Uitmuntend gescoord heeft. Best Of Breed wordt gekozen door de keurmeester nadat eerst is bepaald welke reu en teef de beste van hun sexe zijn geworden. Een hond die niet beste reu of beste teef is geworden (en daarmee dus het. CAC en de Winnertitel) kan ook niet gekozen worden als BOB.

Bijvoorbeeld hier: http://www.special-princess.nl/showen%20uitleg.html kun je heel veel info vinden over het showen, en op de site van de Raad staat ook alles uitgelegd over kwalificaties en titels.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Elmo/maureen schreef:
Tara schreef: Nee, het was niet heel ruim opgezet. En voor honden van Chucks formaat hield het met drie passen per kant denk ik wel echt op.
:ugh: ja dat is minder als je niet voluit kan gaan
Wij zaten in de grote hal met hele ruime ringen en lekker veel ruimte bij de benches. Ik had er ook niet aan moeten denken om in de kleine warme hal hutje mutje te moeten zitten :schrik:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door samantha! »

Gefeliciteerd allemaal met de resultaten :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Hier ook 'n geslaagde Winner dag
Andra beste teef, Winster 2013 en Beste van het Ras :ok:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

en toen was het lange wachten voor de ere keuring en daar was het "erin en eruit" :wink:
maak niets uit, ik ben trots op m'n mooie meid en met 'n BOB is het altijd goed thuiskomen toch? :wink:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

natuurlijk ook iedereen van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten :ok:

en ook wat hf'ers ontmoet, Tara (omdat ze in dezelfde ring gekeurd werd was ze niet te ontlopen :wink: )
en heb wat fotos van haar 'landhaai"gemaakt

Afbeelding

Suuz, Lijn, Meave, Laura23, sprak jij mij nou aan bij de stand van Kynoweb? sorry dat ik haastig was,

verder was de catalogus een aanfluiting, volgens dit boekje heb ik 'n Podenco Ibicenco gladhaar, de andere Hamilton eigenaar 'n Peruaanse haarloze hond groot, en de 3e Hamilton eigenaar stond er helemaal niet in!
Beagle vrienden hadden ipv Beagles, : 'n Dwergdashond langhaar,'n Foxterrier gladhaar, 3 Akita's, IerseTerriers, Cane Corso's, Chihuahua's, Papillon,en Tibetaanse Spaniels!
en Manon ( Maeve) heeft 'n Schotse Herder korthaar!
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
laura23
Zeer actief
Mijn ras(sen): epagneul breton en een duitse staande draadhaar
Nu alleen 4 Bengalen.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laura23 »

ja dat was ik idd die je aansprak! geeft verder niets hoor, is toch vaak hectisch zo'n dag.

ik heb ook veel bekenden weer gezien en overal en nergens gekeken, heb nog een geweldige koningspoedel gezien die helemaal gekoord was, mooi om te zien!

het viel mij trouwens ook op dat het schoon was, kan me van eerder nog herinneren dat het echt een goor zootje was, heb nu geen poep binnen gezien...wel waren de ringen erg ver uit elkaar gelegen, verschillende hallen, dat maakte het er niet overzichtelijker op.
maar goed, leuk om weer eens op en show gekeken te hebben en voorlopig ben ik er wel weer klaar mee...
Quireste 01-05-2000--03-09-2013
Cartouche 17-09-2007— 09-03-2020

Personeel van Zosja,Mishka,Rody, Borja
Plaats reactie

Terug naar “Show”