Hebben jullie daar ook last van?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schokkend
Moderator: moderatorteam
- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 1
Schokkend
Sinds 2 dagen krijg ik om de haverklap een schok van Woezel
Zal wel aan het weer liggen! Ik ben zelf in de winter ook snel statisch geladen en blijkbaar heeft Woezel dat dus ook... Misschien zijn we tegenpolen waardoor de vonk constant overspringt
Meneer merkt er zelf overigens niks van.
- kayleigh*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder - Aantal honden: 2
Re: Schokkend
Met de dieren heb ik het niet, wel op mijn werk, maar dat hebben mijn collega's ook.

RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
- Icecold81
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 2
Ik heb het regelmatig met Kay en die heeft het zelf wel door soms. Dan kijkt hij wat vreemd naar me.
- dagmar88
- Zeer actief
De laatste tijd vaak met de kat, die dat absoluut niet kan waarderen.
Krijg steeds een optater terug
Krijg steeds een optater terug
- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
even met de plantenspuit door het huis heen, dan zal je zien dat de schokken ook minder worden 
Ik had het altijd heel erg en helemaal met de auto, met vonken erbij, dus daar hebben we nu een strip onder hangen.
en in huis zorg ik dat het niet te droog word.
Ik had het altijd heel erg en helemaal met de auto, met vonken erbij, dus daar hebben we nu een strip onder hangen.
en in huis zorg ik dat het niet te droog word.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
-
loentje
- Actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
flatcoated retriever - Aantal honden: 2
Als ik maar een klink aanraak in huis, spring ik even, is heel naar, gelukkig met de honden niet.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik ben enorm statisch geladen, ontzettend irritant. Ik schok bij de kraan, deurklinken, mensen, dieren.. Als ik mijn vriend een zoen geef krijgen we beiden een lip-schok

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Nu ( nog ) niet.
Vorig jaar had ik het echt heel erg. Dat was echt niet handig, want ik probeerde een soort van band op te bouwen met Figo.
Bij goed gedrag 'wat ben jij knap!!' aai over de bol.. bzzzzt
Opvanger Nani waar ik vertrouwen van wou weten te winnen, enige dat zij zelf aangeeft fijn te vinden is d'r koppie aaien.
Bzzzzt.
Vorig jaar had ik het echt heel erg. Dat was echt niet handig, want ik probeerde een soort van band op te bouwen met Figo.
Bij goed gedrag 'wat ben jij knap!!' aai over de bol.. bzzzzt
Opvanger Nani waar ik vertrouwen van wou weten te winnen, enige dat zij zelf aangeeft fijn te vinden is d'r koppie aaien.
Bzzzzt.
-
nathalie71
Stroom nog niet maar als ik Vlinders haar borstel springt dat omhoog en gaat het niet meer goed.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik heb het ook, dan los ik wat wasverzachter in water op en spray dat door het huis met de plantenspuit.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Met 1 kat heb ik het wel eens.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, ik heb dat heel erg. Elke winter. 
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Heb ik ook, bij beide honden. Mijn dochter heeft het s'winters erg bij de de deurklink van de auto.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
Vreemd genoeg gebeurt het me nu vrij weinig, maar in de zomers waar ik Leo nog had was het het ergst. Maar die mafketel vond die schokjes heerlijk
Vooral als ik op zo'n plastic tuinstoel zat. Dan kwam hij om de halve minuut terug om een schokje te krijgen. En als ik dan 'klaar!' zij, kwam hij gewoon van achter stiekem aangeslopen en dan kreeg ik via z'n neus een schok in m'n elleboog. Idiote hond was het ook
Vooral als ik op zo'n plastic tuinstoel zat. Dan kwam hij om de halve minuut terug om een schokje te krijgen. En als ik dan 'klaar!' zij, kwam hij gewoon van achter stiekem aangeslopen en dan kreeg ik via z'n neus een schok in m'n elleboog. Idiote hond was het ook

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Bepaalde kleding brengt dat meer met zich mee dan andere kleding. Wol en fleece zijn behoorlijke boosdoeners wat dat betreft. Met wasverzachter wassen inderdaad, net zoals ik mijn eigen haren nu veel met crèmespoeling doe en dus veel smeer met bodylotion. De hond gaat ook met een antiklitspray, dan wordt het statische veel minder.

- Hylos
- Zeer actief
In de winter is de lucht vaak erg droog, zo kun je je eigen statische elektriciteit niet aan de lucht kwijt.
Dus de hoofdreden is droge lucht. Maar andere schoenen kunnen ook "helpen", of vloerbedekking of kleding idd.
Bij 1 van mijn vorige werkgevers was het een drama om te stofzuigen. Je lade zelf zo vreselijk op dat je echt behoorlijke klappen kreeg
Ik kan wel wat hebben maar durfde op den duur echt niet meer te stofzuigen! Soms hielp het om de stofzuigerstang dan even tegen een metalen rek aan te duwen.. dan schoten de vonken er soms van af
Dus kan me voorstellen dat vocht sprayen helpt, of anders een bakje water op de verwarming.
Dus de hoofdreden is droge lucht. Maar andere schoenen kunnen ook "helpen", of vloerbedekking of kleding idd.
Bij 1 van mijn vorige werkgevers was het een drama om te stofzuigen. Je lade zelf zo vreselijk op dat je echt behoorlijke klappen kreeg
Dus kan me voorstellen dat vocht sprayen helpt, of anders een bakje water op de verwarming.

-
29996D
Ik heb dat echt nooit, lijkt me ontzettend vervelend!
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik schiet altijd vonken als mijn schildklier te snel werkt ( of ik teveel thyrax neem) zodra ik minder is t over, - je produceert dan blijkbaar minder elektriciteit 
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
Ik heb dat ook heel erg, ik ben al bang voor ik iets van metaal aanraak zoals bv de autodeur
maar van de week had ik het echt heel erg, ik had een fleece kleed gestofzuigd en wou deze opvouwen, maar kreeg het niet van de grond af, de vonken vlogen om de oren en schoten tegen mijn benen aan echt niet normaal
de honden bleven ook heel wijs op grote afstand het spektakel bewonderen, baasje dansend door de kamer om toch proberen dat kleed op te vouwen

maar van de week had ik het echt heel erg, ik had een fleece kleed gestofzuigd en wou deze opvouwen, maar kreeg het niet van de grond af, de vonken vlogen om de oren en schoten tegen mijn benen aan echt niet normaal

- Woezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog
Browny schreef:Ik heb dat ook heel erg, ik ben al bang voor ik iets van metaal aanraak zoals bv de autodeur![]()
maar van de week had ik het echt heel erg, ik had een fleece kleed gestofzuigd en wou deze opvouwen, maar kreeg het niet van de grond af, de vonken vlogen om de oren en schoten tegen mijn benen aan echt niet normaalde honden bleven ook heel wijs op grote afstand het spektakel bewonderen, baasje dansend door de kamer om toch proberen dat kleed op te vouwen
![]()