Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een aanvulling op ons gezin

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Mieke-Bo

Re: Een aanvulling op ons gezin

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Nawosh schreef:
Mieke-Bo schreef:Het word een Teef, en dan wel 1 volgens de verenigingseisen met een stamboom. Dan kan ik dat ene nestje wat ik ooit nog wil gericht fokken en dus bijdragen aan een gezondere hond.
Bo moet ik nog laten castreren, daar wacht ik nog eventjes mee. Hij mag zich niet vermeerderen, dat heeft geen enkele zin en voegt ook niks toe.
In dat castreren zou ik me dan ook nog even verder verdiepen als ik jou was :wink:
Dank voor je reactie, ben bekend met alle voors en tegens. Ga er verder niet op in, is dit topic niet voor bedoeld.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Mechelse Herder kan prima hoor als je er als ze pup zijn maar wel heel veel tijd in kan stoppen.
En niet de meest heftige lijn uitzoeken :wink:
Suske komt van moeders kant uit KNPV-lijnen, zou pakwerk ook zeker prachtig gevonden hebben maar is "gewoon" huishond.
Vreselijk slim, blij ei :I:

En een Springer ben ik stiekum ook al een tijdje verliefd op, lijken me geweldige honden!
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Mieke-Bo schreef:
Nawosh schreef:
Mieke-Bo schreef:Het word een Teef, en dan wel 1 volgens de verenigingseisen met een stamboom. Dan kan ik dat ene nestje wat ik ooit nog wil gericht fokken en dus bijdragen aan een gezondere hond.
Bo moet ik nog laten castreren, daar wacht ik nog eventjes mee. Hij mag zich niet vermeerderen, dat heeft geen enkele zin en voegt ook niks toe.
In dat castreren zou ik me dan ook nog even verder verdiepen als ik jou was :wink:
Dank voor je reactie, ben bekend met alle voors en tegens. Ga er verder niet op in, is dit topic niet voor bedoeld.
Hoeft ook niet hoor, daar was mijn opmerking ook niet voor bedoeld :wink:
Groetjes, Marjan
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een wetter niet geschikt vindt?

Ik heb wetters en als ik één hond nooit kwijt ben is het de wetter.
Die stabijs daarentegen :schrik:

Ken je de karaktervergelijking van de twee rassen? klikkerdeklik
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mieke-Bo

Marjoleine schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je een wetter niet geschikt vindt?

Ik heb wetters en als ik één hond nooit kwijt ben is het de wetter.
Die stabijs daarentegen :schrik:

Ken je de karaktervergelijking van de twee rassen? klikkerdeklik
Als ik die vergelijking zo lees dan ben ik er bijna van overtuigd dat er wetter bloed in mijn stabij zit!
Jemig, sommige dingen van de stabij is Bo totaal niet! En dan lees ik het wetter stukje en denk: Dat is Bo!

Gelukkig Nawosh, dank voor je bijdrage!
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Mieke-Bo schreef:Als ik die vergelijking zo lees dan ben ik er bijna van overtuigd dat er wetter bloed in mijn stabij zit!
Jemig, sommige dingen van de stabij is Bo totaal niet! En dan lees ik het wetter stukje en denk: Dat is Bo!
Als jouw stabij echt zoveel wettertrekjes heeft heb je geen waakse hond nodig toch?
Of is het alleen de volhardendheid? Bedoel je niet gewoon dat je stabij slecht luistert in de zin van doorgaan met eigen dingen?

Mijn ervaring is in elk geval dat wetters echt nooit zoek zijn. Hier zijn ze steevast de eersten die komen als ik fluit en ze komen ook niet traag: als ik dringend fluit weten ze echt dat ze moeten komen en wel direct.
Ze corrigeren de stabijs ook als die niet snel genoeg komen, het zijn echt politie-agenten. En ontzettend baasgericht, ze willen vooral dat jij als baas blij met ze bent.
Alle wetter-eigenaren die ik ken (best veel) vinden de beschijving uit de link 100% passen in elk geval.
Ik vind het een perfecte combinatie; waar de stabijs de fout in gaan is er altijd een wetter die ze op hun vingers tikt ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mieke-Bo

Dank voor je toevoeging!

Bo heeft een heel eigen ik karakter, wil best wat voor je doen maar als hij iets tegenkomt wat leuker is dan ben ik niet leuk meer. In dreigende situaties of situaties waar hij zichzelf in brengt moet ik hem ook altijd helpen ipv hij mij!
Met betrekking tot het komen, ik kan op dag 1, 1x fluiten en meneer komt vrolijk naar mij toe en dag twee ziet eruit alsof hij niks kent en dan eet ik mijzelf een beetje op. Dat opeten van mijzelf word langzaam minder, ik bedenk mij gewoon dat hij zijn middelste teen opsteekt en zijn tong uitsteekt en denkt: Lekker puhhh! Want dat is wat hij eigenlijk wel doet, eens kijken of ik mijn vrouw kan plagen. Aapje is daar zo goed in!
Ik vind dat gedrag prima, maar zo extreem als met hem vind ik toch wel zeldzaam. Meneer gaat prima op eigen houtje de polder in en daar sta je dan met je riem... Veel plezier! Daag bo! Ik roep dan altijd maar als je een leuk leven gevonden hebt, neem het ff mee.. Dan word ons leven nog leuker :D
Het tweede hondje mag dit wel iets minder hebben, 2 honden met bananen in neus en oren word een circus..

Iemand anders die Bo op zijn vingers tikt, ideaal! Ga ik in mijn hangmat hangen en lekker niksen. Nee, gekheid! Vind het juist reuze leuk en heb er mega veel zin in.
Mieke-Bo

Ik ga nu kennismaken met de:
Hollandse Herder
Engelse springer spaniël

De Wetterhoun heb ik ontmoet met wandelingen en zal er vaker mee gaan wandelen want er woont een fokker vlakbij.

Denk dat ik wel een keuze kan gaan maken uit 1 van deze 3 rassen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”