Ik zoek een aanvulling op ons kleine gezin. Zal even kort omschrijven.
1 rode kater (castraat) van 5, 1 rode kitten (poes)..
En een Friese stabij van bijna 2. (16 mei)
En ik
Er komen geen kinderen.
Wat ik zoek:
Middel groot zodat er lekker samen gespeeld kan worden.
Een hond die baas gericht is.
Een hond die kan speuren, en flexibel en actief genoeg is voor andere actieve sporten.
Geen sierhondje of showhondje, het moet de uitstraling van een werkhond hebben.
qua trimmen, paar keer per week een borstelbeurt moet voldoende wezen. Ik wil mijn focus leggen bij het actief zijn en niet een zere rug krijgen van het kammen en knippen of in de schrik schieten als het diertje op een moddersloot afvliegt.
Geen neuroot en in huis gewoon rustig, mag uiteraard zijn gekke momenten hebben maar ik word zelf onrustig van onrustige honden.
Wat ik graag wel meer wil zien is wat ik nu mis bij bo is de waaksheid buiten! Bo is een fijne beschermde hond maar mensen zien hem als doetje. Op sommige momenten voel ik mij ook niet veilig omdat hij achter mij gaat staan en ik hem moet redden. Al weet je nooit wat ze doen als er echt wat gebeurd, het nieuwe hondje mag wat meer zelfvertrouwen en zekerheid uitstralen!
Citaat uit het pup verwelkom topic in 2014 wat betreft de wetterhoun waarom ik denk dat die niet geschikt is.
Ik hoef absoluut geen hond van de bullen kant, dat is totaal niet mijn gebied.Mieke-Bo schreef: Ze staan erom bekend erg volhardend te zijn en ik heb al een hond die erg volhardend in gedrag is. Hun karakter is goud maar als ik de weilanden door trek en hond 1 moet nog afmaken waar hij mee bezig is en hond 2 besluit zijn instinkt zo te uiten dat ik mij in tweeën moet splitsen. Dat word lastig.
Een goede consequente opvoeding kan voor gezorgd worden, trainingen op de club ook maar hun karakter is hun karakter.. Overigens zie ik nu ook dat ik mij telkens inlees op best heftig jagende rassen. Word echt nog een klus! Wat wil ik, wat is haalbaar en realistisch! Ik wil echt niet na enkele maanden een herplaatser aanbieden namelijk!
Ik hoop dat jullie met mij mee willen denken, zodat ik het juiste gezinslid mag verwelkomen in 2014...
Warme groet,
Mieke

[/url]