Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poeh...
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Poeh...
Na Yla haar te vroege en afschuwelijke dood, had ik de flex en halsband op een heel ver verstopt plekje aan de kapstok gehangen, de flexhouder zit volledig onder het bloed, dat wist ik, maar dacht , dat maak ik wel schoon als ik eraan toe ben.
Daarnet bedacht ik, dat ik even wilde controleren of de halsband nog wel heel was, met het oog op misschien een andere hond.
Halsband is nog wel heel, maar wat ik niet wist dat deze ook onder het bloed zat, staat nu in een biotex-sopje, maar dat kwam wel even heel hard binnen.
Daarnet bedacht ik, dat ik even wilde controleren of de halsband nog wel heel was, met het oog op misschien een andere hond.
Halsband is nog wel heel, maar wat ik niet wist dat deze ook onder het bloed zat, staat nu in een biotex-sopje, maar dat kwam wel even heel hard binnen.

-
nathalie71
Re: Poeh...
He,getver.....
Krijg er de rillingen van!
Vind je het niet fijner om helemaal nieuwe te halen?Maak je deze schoon en bewaar je die.
Ik heb de flex en halsband bewaard van Dydo ,ik kon het niet om die voor Vlinder toen te gebruiken.Ik heb nieuwe lijnen en tuigjes gekocht.Iets wat bij ze past.
Misschien zie je straks wel iets heel leuks wat prima bij de nieuwe hond past.
Sterkte,steeds die nare dingen die dan voor bij flitsen
Krijg er de rillingen van!
Vind je het niet fijner om helemaal nieuwe te halen?Maak je deze schoon en bewaar je die.
Ik heb de flex en halsband bewaard van Dydo ,ik kon het niet om die voor Vlinder toen te gebruiken.Ik heb nieuwe lijnen en tuigjes gekocht.Iets wat bij ze past.
Misschien zie je straks wel iets heel leuks wat prima bij de nieuwe hond past.
Sterkte,steeds die nare dingen die dan voor bij flitsen
-
Anneke & Timka
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Wat weer naar zoiets.
Toen mijn Gina overleed heb ik bewust haar tuigje en riempje bewaard. Het was echt iets wat bij Gina hoorde. Toen ik mijn pup Timka kreeg had ik er juist heel veel plezier in om ook voor haar weer een passend tuigje en riem uit te zoeken.
Toen mijn Gina overleed heb ik bewust haar tuigje en riempje bewaard. Het was echt iets wat bij Gina hoorde. Toen ik mijn pup Timka kreeg had ik er juist heel veel plezier in om ook voor haar weer een passend tuigje en riem uit te zoeken.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
gooi of stop ze toch weg thom, die halsband en die flex blijven met die afgrijselijke gebeurtenis verbonden 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Denk je niet dat de halsband van Yla voor je eventuele nieuwe hond een flink stukkie te groot zal zijn?
Kan me voorstellen dat de aanblik van die bebloede halsband niet fijn voor je geweest is, jakkes...
Kan me voorstellen dat de aanblik van die bebloede halsband niet fijn voor je geweest is, jakkes...
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Jak....net of je een klap in je gezicht krijgt denk ik...
-
Muk
Inderdaad, dat zal altijd beladen blijven. Koop gewoon iets nieuws, want je maakt ook een nieuwe, frisse start met je komende hond.renee-uk schreef:gooi of stop ze toch weg thom, die halsband en die flex blijven met die afgrijselijke gebeurtenis verbonden
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Daar hebben jullie zeker gelijk in, ik dacht even heel praktisch te zijn, maar het is best emotioneel beladen, daar had ik totaal niet aan gedacht toen ik keek of de halsband nog wel heel en veilig was.Muk schreef:Inderdaad, dat zal altijd beladen blijven. Koop gewoon iets nieuws, want je maakt ook een nieuwe, frisse start met je komende hond.renee-uk schreef:gooi of stop ze toch weg thom, die halsband en die flex blijven met die afgrijselijke gebeurtenis verbonden

- Buddyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Altijd dogachtigen, nu 2 chihuahua's (van dochter)
Wij hebben na de dood van onze honden eerst alles uitgewassen en ergens opgeborgen. Een paar maanden later kon ik pas beoordelen wat ik er mee wilde... bewaren of wegdoen.
Nu ik in het asiel werk ( vrijwilligerswerk) en daar een tekort aan riemen etc was, hebben we besloten alles (en reken maar dat je met 3 honden veel spul hebt...) naar het asiel te doen. Ook de dekens ( heel veel) zijn naar het asiel gegaan. Mocht er ooit wel weer een andere hond komen dan zien we dan wel weer...
Voor ons was dat de beste oplossing.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je een en ander heel confronterend vond... het is nog niet eens zo lang geleden. Toch denk ik dat dit ook weer bij de rouwverwerking past. Je kunt niet alles maar zo zo laten. Heel moedig dat je ondanks alles dit hebt gedaan... en zo zullen er de komende tijd heel veel situaties/herinneringen naar boven komen.
Dit wordt onze eerste kerst zonder honden, eigen honden.... brrr.
Toch wil ik wel proberen te gaan genieten van de fijne momenten.. want die zijn er ook...
Sterkte,
Ingrid
Nu ik in het asiel werk ( vrijwilligerswerk) en daar een tekort aan riemen etc was, hebben we besloten alles (en reken maar dat je met 3 honden veel spul hebt...) naar het asiel te doen. Ook de dekens ( heel veel) zijn naar het asiel gegaan. Mocht er ooit wel weer een andere hond komen dan zien we dan wel weer...
Voor ons was dat de beste oplossing.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je een en ander heel confronterend vond... het is nog niet eens zo lang geleden. Toch denk ik dat dit ook weer bij de rouwverwerking past. Je kunt niet alles maar zo zo laten. Heel moedig dat je ondanks alles dit hebt gedaan... en zo zullen er de komende tijd heel veel situaties/herinneringen naar boven komen.
Dit wordt onze eerste kerst zonder honden, eigen honden.... brrr.
Toch wil ik wel proberen te gaan genieten van de fijne momenten.. want die zijn er ook...
Sterkte,
Ingrid

Lizzy & Faya, de oppashondjes
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
ik heb ook alles bewaard van Blacky. Onze Laika loopt nu aan zijn flex. Elke dag kijk ik weer even naar zijn tandafdrukken op het handvat. Die zitten daar omdat hij altijd zijn eigen flex vast hield.
Ik vind dat juist heel fijn. Jammer vind ik het dat de flex nu kapot gaat. het touwtje is zo doorgesleten dat ik hem al aan elkaar heb moeten knopen. Een nieuwe kopen stel ik steeds maar weer uit.
Ik vind dat juist heel fijn. Jammer vind ik het dat de flex nu kapot gaat. het touwtje is zo doorgesleten dat ik hem al aan elkaar heb moeten knopen. Een nieuwe kopen stel ik steeds maar weer uit.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Toen Lara overleed, wilden we eerst alles houden. Leek ons praktisch... uiteindelijk heb ik alleen de halsband nog. Die wordt niet meer gebruikt maar ligt als een aandenken samen met een pluk van d'r haar op de plank boven mijn bed. Voor de honden hebben we nieuwe spullen gehaald. Voor mij werkte dat goed: teken van een nieuw begin.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
Muk
Een heel wat onschuldiger voorbeeld. Lobbes kreeg ik mee met zijn halsband / riem. Ik dacht praktisch te zijn door de riem te bewaren, omdat ik het wel een handig ding vond. En een riem / halsband erbij kan nooit kwaad. Maar elke keer als ik die riem pakte voor Lobbes, raakte Lobbes in paniek. Dus toch maar de riem weggegooid. Praktisch is niet altijd het beste.thom schreef:Daar hebben jullie zeker gelijk in, ik dacht even heel praktisch te zijn, maar het is best emotioneel beladen, daar had ik totaal niet aan gedacht toen ik keek of de halsband nog wel heel en veilig was.Muk schreef:Inderdaad, dat zal altijd beladen blijven. Koop gewoon iets nieuws, want je maakt ook een nieuwe, frisse start met je komende hond.renee-uk schreef:gooi of stop ze toch weg thom, die halsband en die flex blijven met die afgrijselijke gebeurtenis verbonden
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik heb de halsbanden van mijn overleden honden bij hun foto hangen. Maar aan deze halsbanden kleven geen horror herinneringen.
Ik zal hem opbergen, hij zal je aan het gebeurde blijven herinneren.
Sterkte.
Ik zal hem opbergen, hij zal je aan het gebeurde blijven herinneren.
Sterkte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Ik zou hem opbergen,
en voor de nieuwe hond een leuk nieuw halsbandje kopen.
Sterkte.
en voor de nieuwe hond een leuk nieuw halsbandje kopen.
Sterkte.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Als je hem schoon krijgt...bewaren.
Maar ik zou hem niet opnieuw gebruiken.
van mijn eerste berner heb ik haar halsband bewaard.
Die ligt in een kast.
Die wilde ik niet opnieuw gebruiken want die hoorde bij haar.
Wel heb ik haar bakken een poos in gebruik genomen.
Maar die waren van plastic en Jop is eraan gaan knagen, dus die zijn weg.
Lijkt me heel naar om deze confrontatie aan te gaan, ook wel streng naar jezelf toe om het dan te moeten schoonmaken.
Weggooien is ook niet fijn misschien?
Maar ik zou hem niet opnieuw gebruiken.
van mijn eerste berner heb ik haar halsband bewaard.
Die ligt in een kast.
Die wilde ik niet opnieuw gebruiken want die hoorde bij haar.
Wel heb ik haar bakken een poos in gebruik genomen.
Maar die waren van plastic en Jop is eraan gaan knagen, dus die zijn weg.
Lijkt me heel naar om deze confrontatie aan te gaan, ook wel streng naar jezelf toe om het dan te moeten schoonmaken.
Weggooien is ook niet fijn misschien?