ranetje schreef: Dat kan het hondje vast wel, maar misschien mag dat niet van het baasje![]()
Ook zo'n keurig kapsel geeft geen hinder bij het rollen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
het wordt steeds gekker lijkt het wel..........
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: het wordt steeds gekker lijkt het wel..........
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
als ik het mag invullen de hond denk ikInge O schreef:wat bedoel je met die prul, de hond of de jas?dagmar88 schreef:ranetje schreef: Dat kan het hondje vast wel, maar misschien mag dat niet van het baasje![]()
Ook zo'n keurig kapsel geeft geen hinder bij het rollenNee, dat snap ik. Als de baas daar behoefte aan heeft koopt en knipt die vast niet zo'n prul.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Op die eerste foto heeft die hand nu de afstandbediening van dat hondje vast.?Inge O schreef:jawel, dat maakt hééééél erg uit maar als je dat niet ziet en snapt ga ik er geen pagina's aan argumentatie aan wijden.lieke schreef: maakt het toch niet uit hóe die jas er uitziet?
alleen dit nog : dus jij vindt de eerste twee foto's compleet gelijkwaardig aan de twee volgende? jij ziet niet ergens een mogelijkheid dat die eerste twee honden compleet anders behandeld worden dan die laatste?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- dagmar88
- Zeer actief
Selene schreef: als ik het mag invullen de hond denk ik
Ja. Da's toch geen hond meer. Maar dat ligt wat mij betreft niet aan wat het aan heeft.
- Selene
- Zeer actief
Tara schreef:Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Natuurlijk hoeft een hond met een functioneel dek niet gelijk het lelijkste van het lelijkste te dragen, maar ik vind alles dat er aan extra opsmuk aan of op zit verdacht.Inge O schreef:ik wil over vanalles en nog wat genuanceerd zijn maar mijn grens ligt bij het belachelijk maken van honden, dat vind ik dan weer vervelend.lets have fun schreef:Ik merk dat ik het eigenlijk heel vervelend vind als er zo ongenuanseerd over gesproken wordt.
Alles dat er namelijk niet primair als puur functioneel uitziet is vaak ook niet op functionaliteit ontworpen.
En dan geloof ik gerust dat een hond er totaal niet mee zit wat 'ie aanheeft, maar toch... Van je hond een soort levende aankleedpop maken vind ik net als Inge O behoorlijk dieronwaardig.

- krullie
- Zeer actief
ik ga voor functioneel, anders hoeft het voor mij niet.
maar die jasjes is nu net wat de mensen zien.
wat zien ze allemaal niet.
mijn hondje draagt ook een jasje anders word hij ziek.
en mijn grote hond heeft dat niet nodig.
maar die zit wel op een warme handdoek als we bij kou binnenkomen want
hij heeft een slechte rug en doorbloeding naar de achterpoten.
dus ook als hij ligt met kou een kruikje op zijn rug.
tja, tuttelen of functioneel?
hij is er minder stijf door dus ik vind het nodig.
mensen die hier komen en het allemaal voor het eerst zien tikken ook op
hun voorhoofd, het zal me roesten.
ieder het zijne.
ieder het zijne.
- dagmar88
- Zeer actief
Inge O schreef: en kan dat beest het helpen?
Nee.
Charlie's grijze trui kostte exact hetzelfde als haar roze met strikjes.Tara schreef:En trouwens, als het puur om de functionaliteit zou gaan, dan kocht de baas wel een functioneel dek zónder die extra kwikjes en strikjes en betaalde daar dus ook niet navenant meer voor.
Lijkt mij althans.
En haar roze glitter halsband hetzelfde als de puur functionele bruine van Niko.
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Diep- en diep triest vind ik het. Als je hond het al echt nodig heeft (al denk ik dat mensen het tegenwoordig eerder nodig vinden), waarom er dan meteen zo'n kermisattractie van maken? Het hele wezen hond wordt belachelijk gemaakt door er een wandelende swarovski paspop van te maken.
- Selene
- Zeer actief
het gaat niet over functioneel wat mij betreftkrullie schreef:ik ga voor functioneel, anders hoeft het voor mij niet.
ieder het zijne.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Als functioneel het uitgangspunt is van en voor een hond, denk ik dat we mét de frutsels en tutsels gelijk een hoop hondenrássen kunnen afschaffen.Tara schreef:En trouwens, als het puur om de functionaliteit zou gaan, dan kocht de baas wel een functioneel dek zónder die extra kwikjes en strikjes en betaalde daar dus ook niet navenant meer voor.
Lijkt mij althans.
Ik vind eerlijk gezegd, naast wat ik al eerder heb gezegd over het niet of slecht verzorgen van een hond, een lollig bedoeld dekje voor een hond vele malen minder hondonwaardig dan de fysieke beperkingen die veel honden(rassen) hebben.
Ik schat maar zo dat een doorsnee bull of wawa zijn luchtpijp-zo-breed-als-een rietje of open fontanelletje met bijpassende uitploppende ogen met liefde inruilt voor een roze geruit dekje met swarovskihartjes.

- dagmar88
- Zeer actief
lieke schreef:Als functioneel het uitgangspunt is van en voor een hond, denk ik dat we mét de frutsels en tutsels gelijk een hoop hondenrássen kunnen afschaffen.Tara schreef:En trouwens, als het puur om de functionaliteit zou gaan, dan kocht de baas wel een functioneel dek zónder die extra kwikjes en strikjes en betaalde daar dus ook niet navenant meer voor.
Lijkt mij althans.![]()
Ik vind eerlijk gezegd, naast wat ik al eerder heb gezegd over het niet of slecht verzorgen van een hond, een lollig bedoeld dekje voor een hond vele malen minder hondonwaardig dan de fysieke beperkingen die veel honden(rassen) hebben.
Ik schat maar zo dat een doorsnee bull of wawa zijn luchtpijp-zo-breed-als-een rietje of open fontanelletje met bijpassende uitploppende ogen met liefde inruilt voor een roze geruit dekje met swarovskihartjes.
-
Marion.
Ik mocht van jou niet eens leuke kleurtjes bias-band bij je badjassen gebruikenTara schreef:Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Natuurlijk hoeft een hond met een functioneel dek niet gelijk het lelijkste van het lelijkste te dragen, maar ik vind alles dat er aan extra opsmuk aan of op zit verdacht.Inge O schreef:ik wil over vanalles en nog wat genuanceerd zijn maar mijn grens ligt bij het belachelijk maken van honden, dat vind ik dan weer vervelend.lets have fun schreef:Ik merk dat ik het eigenlijk heel vervelend vind als er zo ongenuanseerd over gesproken wordt.
Alles dat er namelijk niet primair als puur functioneel uitziet is vaak ook niet op functionaliteit ontworpen.
En dan geloof ik gerust dat een hond er totaal niet mee zit wat 'ie aanheeft, maar toch... Van je hond een soort levende aankleedpop maken vind ik net als Inge O behoorlijk dieronwaardig.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Beetje wat ze jaren terug met apen deden. In Amerika helemaal hot de laatste tijd een aapje nemen en aankleden en behandelen als kindje .
Word het volwassen en agressief hup andere.
Word het volwassen en agressief hup andere.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Tamara.
- Zeer actief
Vind je dit ook geen dooddoener?lieke schreef: Ik vind eerlijk gezegd, naast wat ik al eerder heb gezegd over het niet of slecht verzorgen van een hond, een lollig bedoeld dekje voor een hond vele malen minder hondonwaardig dan de fysieke beperkingen die veel honden(rassen) hebben.
Er is altijd wel iets wat erger of kwalijker is maar dat wil toch niet zeggen dat je er niet iets van mag vinden?
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1

Dit was voor Luna vorige winter functioneel. Geen frutsels en tierelantijntjes. Zoals het er nu uit ziet gaat ze deze winter weer haar jama's en jas dragen buiten, ze heeft ondertussen wel meer haar maar echt goed in haar vacht zit ze niet.

Ik houd niet van aangeklede honden maar soms breekt nood wet.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- Tamara.
- Zeer actief
Ik heb niet het idee dat er ook maar iemand hier dat tegenspreekt, integendeelJYBD schreef: Ik houd niet van aangeklede honden maar soms breekt nood wet.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Tamara. schreef:Vind je dit ook geen dooddoener?lieke schreef: Ik vind eerlijk gezegd, naast wat ik al eerder heb gezegd over het niet of slecht verzorgen van een hond, een lollig bedoeld dekje voor een hond vele malen minder hondonwaardig dan de fysieke beperkingen die veel honden(rassen) hebben.
Ik schat maar zo dat een doorsnee bull of wawa zijn luchtpijp-zo-breed-als-een rietje of open fontanelletje met bijpassende uitploppende ogen met liefde inruilt voor een roze geruit dekje met swarovskihartjes.Met dit soort opmerkingen sla je toch de hele discussie dood
![]()
Er is altijd wel iets wat erger of kwalijker is maar dat wil toch niet zeggen dat je er niet iets van mag vinden?
Natuurlijk mag je er iets van vinden.
Maar dat mag ik ook. En ik vind een jasje met of zonder oorwarmers, steentjes, strikjes en aanverwante artikelen niet zielig.
Wel belachelijk vaak, maar da's een kwestie van smaak.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
gina had ook een jas, belachelijk voor een hond met zo'n dikke vacht, maar ze had er wel degelijk baat bij en daarom had ze hem ook.
ik heb wel bewust een rode uitgezocht, gewoon omdat ik die leuker vond dan een zwarte.
als je hond een jas kan gebruiken en je houdt van frutsels, waarom zou je het dan niet doen?
ik heb wel bewust een rode uitgezocht, gewoon omdat ik die leuker vond dan een zwarte.
als je hond een jas kan gebruiken en je houdt van frutsels, waarom zou je het dan niet doen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Selene
- Zeer actief
ben ik met je eens zoals je ook een leuke halsband uitzoekt maar honden verkleden als konijn en standaard in de herfst al binnen een pyjama aandoen vind ik toch het andere uiterste en ja die trend zie je internationaal steeds meer komenrenee-uk schreef:gina had ook een jas, belachelijk voor een hond met zo'n dikke vacht, maar ze had er wel degelijk baat bij en daarom had ze hem ook.
je verkleed gina toch ook niet als een konijn?

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Mijn babies hebben jackjes met capuchons
Ik vind dat leuk, het staat ze schetig en het houdt ze warm. En als ze weigeren een stap te zetten dan doe ik ze weer uit.
Geloof overigens dat veel van die tutu's en alles goedkoper zijn dan een degelijke hurta jas hoor. Ebay, voor 5 dollar heb je een jurkje bij wijze van spreken.
Ik vind het leuk, ik heb wawa's en zolang zij het niet erg vinden, wat maakt het dan toch uit? Zoals gezegd, als ik merk dat ze er hinder van ondervinden gaat het jasje uit maar anders? Mama vindt dat leuk
Ik vind dat leuk, het staat ze schetig en het houdt ze warm. En als ze weigeren een stap te zetten dan doe ik ze weer uit.
Geloof overigens dat veel van die tutu's en alles goedkoper zijn dan een degelijke hurta jas hoor. Ebay, voor 5 dollar heb je een jurkje bij wijze van spreken.
Ik vind het leuk, ik heb wawa's en zolang zij het niet erg vinden, wat maakt het dan toch uit? Zoals gezegd, als ik merk dat ze er hinder van ondervinden gaat het jasje uit maar anders? Mama vindt dat leuk
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is dus ook mijn punt. Dat dier heeft een jas nodig. Of voor mijn part oorwarmers. En dan kies je gelijk iets wat bij je smaak past.Tara schreef:Omdat jij van die frutsels houdt, en dus niet omdat het voor de hond een meerwaarde heeft, terwijl dat eigenlijk wel het primair doel was.renee-uk schreef: als je hond een jas kan gebruiken en je houdt van frutsels, waarom zou je het dan niet doen?
De één kiest dus voor een stoer spijkerpak, de ander voor een lila ding met strikken.
Voor de hond maakt het geen fluit uit. Die is toch kleurenblind.
Eerlijk gezegd, heb ik voor mijn honden regenjasjes uitgekozen in een kleur die bij hun vacht past. Ik wilde geen rood want dat vind ik vloeken bij hun sablevacht. Dus is het blauw geworden.
't Oog wil ook wat, nietwaar?

- renee-uk
- Zeer actief
het één sluit het ander niet uit hoor, jas voor functioneel frutsels voor het mooi.Tara schreef:Omdat jij van die frutsels houdt, en dus niet omdat het voor de hond een meerwaarde heeft, terwijl dat eigenlijk wel het primair doel was.renee-uk schreef: als je hond een jas kan gebruiken en je houdt van frutsels, waarom zou je het dan niet doen?
ik zie het probleem nog steeds niet.
denk dat er heel wat dingen zijn die de baasjes mooi vinden en die voor de hond geen meerwaarde hebben.
hond kan ook wel van een oud bord eten, die hoeft echt geen leuke voerbak.
kan ook wel op een ouwe paardendeken slapen, hoeft echt geen mand.
en ga zo nog maar even door

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Tamara.
- Zeer actief
Als je het plat slaat, is een jas met glitters niet direct zielig voor de hond nee, indirect wel omdat je daarmee de hond en het wezen hond belachelijk maakt. Vind ik danlieke schreef:Tamara. schreef:Vind je dit ook geen dooddoener?lieke schreef: Ik vind eerlijk gezegd, naast wat ik al eerder heb gezegd over het niet of slecht verzorgen van een hond, een lollig bedoeld dekje voor een hond vele malen minder hondonwaardig dan de fysieke beperkingen die veel honden(rassen) hebben.
Ik schat maar zo dat een doorsnee bull of wawa zijn luchtpijp-zo-breed-als-een rietje of open fontanelletje met bijpassende uitploppende ogen met liefde inruilt voor een roze geruit dekje met swarovskihartjes.Met dit soort opmerkingen sla je toch de hele discussie dood
![]()
Natuurlijk mag je er iets van vinden.
Maar dat mag ik ook. En ik vind een jasje met of zonder oorwarmers, steentjes, strikjes en aanverwante artikelen niet zielig.
Wel belachelijk vaak, maar da's een kwestie van smaak.
Toch wordt de hond door al die toeters en bellen anders neergezet dan een hond hoort te zijn: een levende paspop. Of je het wil of niet, uiteindelijk wordt een hond ook anders bekeken en behandeld. Misschien niet door de mensen die hier op het forum zitten en die het leuk vinden om hun hond een roze tutu aan te trekken en rond te rijden in een buggy maar ik kijk ook verder dan alleen de mensen die hier op het forum zitten en dat baart mij zorgen
- renee-uk
- Zeer actief
dat wordt wel een stoffig konijn dan, denk niet dat gina nog in een pakje past of ik moet asjes lijmenSelene schreef:ben ik met je eens zoals je ook een leuke halsband uitzoekt maar honden verkleden als konijn en standaard in de herfst al binnen een pyjama aandoen vind ik toch het andere uiterste en ja die trend zie je internationaal steeds meer komenrenee-uk schreef:gina had ook een jas, belachelijk voor een hond met zo'n dikke vacht, maar ze had er wel degelijk baat bij en daarom had ze hem ook.
je verkleed gina toch ook niet als een konijn?

- Tamara.
- Zeer actief
Is het nu de bedoeling dat het in mijn geval inderdaad is zoals je aangeeft v.w.b. het type riem, halsband en aantal om maar vooral niet de mist in te gaan?Nanna schreef:Als je 'over the top' jasjes niks vindt zou je eigenlijk ook geen mooie halsbanden en riemen moeten kopen maar alleen uiterst functionele. Donkerbruin leer, geen stiksels, geen overbodige fratsen. Halsband, riem, klaar. Puur functionaliteit.
En al helemáál geen tweede of God verhoede derde halsband.![]()
Ik denk toch dat daar een paar anti-mooie-jasjes mensen de mist in gaan
Bij deze
- dagmar88
- Zeer actief
Laatst was er een meneer op tv die na zijn dood zijn as in een raggedy andy pop wilde hebbenrenee-uk schreef: dat wordt wel een stoffig konijn dan, denk niet dat gina nog in een pakje past of ik moet asjes lijmen
- renee-uk
- Zeer actief
ik vond jan ook leuk in zijn k9 security tuig 
rita heeft het ook een tijdje aangehad, maar dat was meer omdat ik te krenterig was om een nieuw tuig te kopen
gelukkig paste het niet goed en heb ik haar toch maar een andere gekocht en dat staat haar wel
rita heeft het ook een tijdje aangehad, maar dat was meer omdat ik te krenterig was om een nieuw tuig te kopen
gelukkig paste het niet goed en heb ik haar toch maar een andere gekocht en dat staat haar wel

- renee-uk
- Zeer actief
wel origineeldagmar88 schreef:Laatst was er een meneer op tv die na zijn dood zijn as in een raggedy andy pop wilde hebbenrenee-uk schreef: dat wordt wel een stoffig konijn dan, denk niet dat gina nog in een pakje past of ik moet asjes lijmen

- dagmar88
- Zeer actief
renee-uk schreef:wel origineeldagmar88 schreef:Laatst was er een meneer op tv die na zijn dood zijn as in een raggedy andy pop wilde hebbenrenee-uk schreef: dat wordt wel een stoffig konijn dan, denk niet dat gina nog in een pakje past of ik moet asjes lijmen
Dat zijn ze zeker
http://www.youtube.com/watch?v=zqFFWc9isGU
- renee-uk
- Zeer actief
dit vind ik ook dus.Nanna schreef:De mensen die hondjes kopen OM ze aan te kleden en als babies te behandelen, daar moet ik niks van hebben. Maar bij het kopen van een jas die nodig is te kiezen voor iets frivools, ach, wat maakt het uit. De hond al helemaal niks. Als die maar verder een prima leven heeft zit het hem gescheten.Inge O schreef:heb je de foto's die ik geplaatst heb gezien? en dan snap je nog echt niet wat ik bedoel?renee-uk schreef: ik zie het probleem nog steeds niet.
dan hou ik er bij deze over op maar ik snap er echt de ballen van.
vandaar mijn opmerking eerder dat als je hond een jas nodig heeft en je zelf van frutsels houdt ik best snap dat je dan voor een frutseljas kiest.
ik ben zelf niet zo van de frutsels maar heb toen voor gina toch bewust een rode jas gekocht omdat ik die het mooiste vond voor haar.
maar ze had die jas omdat ze hem nodig had, niet omdat ik zo graag een hond met een jas wilde