Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup opnieuw laten wennen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mariss
Actief
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 1

Pup opnieuw laten wennen

Ongelezen bericht door Mariss »

Oke, dit gaat een beetje een raar topic worden denk ik.
Wij hebben sinds vorige week vrijdag dan een dwergpoedel pup in huis. Een geweldig beest, en helemaal gewend, hij weet waar hij moet slapen (in mijn kamer), wel weinig nachtrust, maar als de baby slaapt, slaapt 'mama' ook haha.

Het stond eigenlijk al gelijk vast dat de zindelijkheidstraining, en de rest van de moeilijke dingen op mij zou vallen. Maar nu heb ik van de week te horen gekregen dat ik binnenkort waarschijnlijk geopereerd word. Ze heeft al volgende week vrijdag als data gegeven, maar het ligt nog aan iets anders of dat door kan gaan.
(eventuele vragen daarover, beantwoord ik niet in dit topic, gaat mij te ver)
Deze operatie is niet totaal onverwachts, maar we hadden wel gedacht dat het ergens volgend jaar zou zijn, waar het merendeels van de training dus achter de rug zou zijn hopelijk. Het is dus niet zeker of het volgende week door gaat, maar ben liever voorbereid

Mijn vraag dus; is het niet te verwarrend voor Yeti (de pup), als we hem in de woonkamer gaat zetten, als de operatie dan toch door gaat? Wij wonen op een flat, dus het is niet dat hij aan de andere kant van het huis gaat. Maar tegelijk is het wel dichtbij. Het word schuiven, maar kan eventueel net passen in de woonkamer, zodat mijn moeder er eventueel s nachts uit kan.

Eventuele andere tips zie(n wij) ik graag tegemoet.

Mariska
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Pup opnieuw laten wennen

Ongelezen bericht door Pemba »

Als jij alles met pup doet en de operatie is niet dringend zou ik die even uitstellen :wink:
Afbeelding
Mariss
Actief

Operatie is wel dringend. Anders had ik het liefste alles hierom uitgesteld. Als we hadden geweten dat dit onverwachts toch zou gebeuren, hadden we Yeti niet genomen om eerlijk te zijn.
Mijn ouders willen wel gewoon het overnemen, maar het gaat om of het dus mogelijk is om hem op een andere plek te laten wennen. Anders ga ik bij mijn oma logeren voor Yeti naar mijn operatie, zodat mijn moeder in mijn kamer slaapt, maar zit er niet op te wachten om haar lastig te vallen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik hou de eerste weken de pup op de slaapkamer en daarna "verdwijnen"ze ook naar de huiskamer. is dus geen probleem. hoe drukker jij je maakt hoe meer je dat op je hond over brengt. gewoon doen.
ellen
Afbeelding
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Ik zou gewoon nu al beginnen met de hond verplaatsen naar de woonkamer. Wij hadden onze hond als pup ook maar 1 of 2 weken op de slaapkamer en daarna is hij langzamerhand naar de woonkamer verschoven. Kan prima!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Je wordt 'binnenkort' geopereerd maar is dit een kwestie van dagen of weken?
Als je pup alleen moet slapen in de woonkamer, zal hij wel wat herrie kunnen gaan maken omdat hij nog niet helemaal gewend is. Als het kan, zou ik ervoor kiezen om de pup een paar dagen voor je operatie over te wennen naar de woonkamer.

Maar je kunt het ook gewoon direct proberen. Voor het zelfde geld vind hij de woonkamer al zo vertrouwd, dat hij het ook niet erg vind om alleen te zijn snachts. Andere pups maken er heibel van en heb je meer tijd nodig.

Sterkte met je operatie! Lijkt me vervelend, nu je het liefst bij het nieuwe pupje bent.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Lijkt me verder geen probleem worden hoor, waar "mama" is kan de pup ook slapen, denk niet dat ie daar veel problemen mee zal hebben.
Als je ouders verder willen helpen met zindelijkheidstraining (gevalletje overmacht, tóch) dan lijkt het me dat zo'n pup daar niet al te veel moeite mee zal hebben.
Ik weet natuurlijk niet hoe mobiel je zult zijn na die operatie maar het lijkt me stug dat je ouders daar heel erg moeilijk over zullen doen (naja ik ken je ouders natuurlijk niet :mann: )
Rest me alleen nog je veel beterschap en sterkte te wensen met en na de operatie.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Mariss
Actief

Dankjulliewel voor de reacties! Ik moet vrijdag bellen om te vragen of het voor volgende week door gaat ,of dat het toch volgend jaar word.
Het een paar dagen van te voren doen, hoe stom het ook klinkt, niet eens aan gedacht haha!
En wat iemand ook zei, natuurlijk 'normaal', gebeurd dat ook, in eerste instantie in de slaapkamer en langzamerhand naar de woonkamer. Word van mijn moeder ook een kwestie van geduld hebben als hij geluid maakt. Ikzelf zit dan voor de bench, valt hij langzaam in de slaap, dan op mijn eigen bed liggen. Dat moet zij dan maar ook doen.
Ze wilt graag helpen.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Mariss schreef:Dankjulliewel voor de reacties! Ik moet vrijdag bellen om te vragen of het voor volgende week door gaat ,of dat het toch volgend jaar word.
Het een paar dagen van te voren doen, hoe stom het ook klinkt, niet eens aan gedacht haha!
En wat iemand ook zei, natuurlijk 'normaal', gebeurd dat ook, in eerste instantie in de slaapkamer en langzamerhand naar de woonkamer. Word van mijn moeder ook een kwestie van geduld hebben als hij geluid maakt. Ikzelf zit dan voor de bench, valt hij langzaam in de slaap, dan op mijn eigen bed liggen. Dat moet zij dan maar ook doen.
Ze wilt graag helpen.
zal vast wel lukken toch. en lekker dat ze wil helpen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”