Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
het wordt steeds gekker lijkt het wel..........
Moderator: moderatorteam
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: het wordt steeds gekker lijkt het wel..........
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
nathalie71
Dat is zo,maar ik bedoel in het geheel ziet het er uit als kindje met 2 staartjes en een jurkje.Als je dat pakje nou wegdenkt/uittrekt dan heeft dat hondje daar toch helemaal geen last van? Heeft ie gewoon een schattig keurig verzorgd gezichtje. Ik zie daar weinig verschil in tussen gewoon lang haar, een rond geknipt hoofdje of een heel kort koppie
dat koppie is erg schattig!
Ik weet natuurlijk niet of dit alleen voor de foto is maar om je hondje nou elke dag zo te verkleden...nee.
Hier hebben ze ook wel eens een jasje aan als het heel erg hard regent(koude regen die hun drijf nat maakt) of -10 is.
En mijn Maltezer had geen onder vacht dus die had het heel gauw koud en met zijn artrose wilde ik hem warm houden.Die had geregeld een jasje aan.
Ik snap ook heel goed dat bepaalde rassen het heel erg koud hebben en een jas aan moeten.
Ik ben nog aan het over denken hoe ik straks met de sneeuw de sneeuwballen kan beperken die in de haren blijven hangen.Een jas?Eentje die de lange haren uit de sneeuw houdt...?
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik denk dat het een Aziatische foto is, daar houden ze wel van een stripfiguurtjestrimnathalie71 schreef:Dat is zo,maar ik bedoel in het geheel ziet het er uit als kindje met 2 staartjes en een jurkje.Als je dat pakje nou wegdenkt/uittrekt dan heeft dat hondje daar toch helemaal geen last van? Heeft ie gewoon een schattig keurig verzorgd gezichtje. Ik zie daar weinig verschil in tussen gewoon lang haar, een rond geknipt hoofdje of een heel kort koppie
dat koppie is erg schattig!
Ik weet natuurlijk niet of dit alleen voor de foto is maar om je hondje nou elke dag zo te verkleden...nee.

Misschien kun je hier op het forum wel wat tips vinden?nathalie71 schreef:Hier hebben ze ook wel eens een jasje aan als het heel erg hard regent(koude regen die hun drijf nat maakt) of -10 is.
En mijn Maltezer had geen onder vacht dus die had het heel gauw koud en met zijn artrose wilde ik hem warm houden.Die had geregeld een jasje aan.
Ik snap ook heel goed dat bepaalde rassen het heel erg koud hebben en een jas aan moeten.
Ik ben nog aan het over denken hoe ik straks met de sneeuw de sneeuwballen kan beperken die in de haren blijven hangen.Een jas?Eentje die de lange haren uit de sneeuw houdt...?
Nadeel van lang haar en jasjes is vaak wel dat het enorme klitten veroorzaakt. Ik weet van mijn collega dat zij in de winter met een (slicker)borstel de klonten sneeuw uit het haar borstelt als het te erg wordt en thuis zet ze hem even onder een lauwe douche om de rest eruit te smelten.
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
nathalie71
Ja ik vond net een oud topic van 2010,dat ging ook over honden met lang haar die sneeuwballen mee nemen.Daar stond ook genoeg in over allerlei andere rassen die sneeuwballetjes tussen de tenen krijgen.
Met Dydo liep ik ook niet zo lang in de sneeuw en ik had een bakje water klaar staan in de gang en handdoek Hup gauw pootjes er in....En al die klontjes er voorzichtig uit kammen of föhnen.
Maar Romy en Vlinder hebben wel wat langer haar en no way dat ik dat af ga knippen voor die paar dagen sneeuw per jaar.Eeuwig zonde!
Met Dydo liep ik ook niet zo lang in de sneeuw en ik had een bakje water klaar staan in de gang en handdoek Hup gauw pootjes er in....En al die klontjes er voorzichtig uit kammen of föhnen.
Maar Romy en Vlinder hebben wel wat langer haar en no way dat ik dat af ga knippen voor die paar dagen sneeuw per jaar.Eeuwig zonde!
-
nathalie71
Ja die foto`s heb ik wel eens gezien,we hebben ook al een topic gehad over poedels met allemaal knappe kapsels 
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Nee dat zou ik ook niet doen want dan moet het wel heeeeel kort wil je daar echt profijt van hebbennathalie71 schreef:Maar Romy en Vlinder hebben wel wat langer haar en no way dat ik dat af ga knippen voor die paar dagen sneeuw per jaar.Eeuwig zonde!
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb er niet zo veel moeite mee. Ik denk dat de meeste honden het geen fluit uitmaakt of ze een jasje aankrijgen en zo ja, wat voor jasje het dan is.
Ik heb vorig jaar, toen Kyra zo erg verknipt was, haar ook een jasje aangetrokken voor de winterkou. En ik heb regenjasjes voor allebei. Vinden ze allebei niet erg, want ze blijven braaf staan als ik die dingen aantrek.
Hoewel, ze blijven altijd braaf, wat ik ook verzin.
Maar goed, Kyra is dus nu helemaal kortgeknipt en nou is het nog niet echt koud, dus nu hoeft ze nog niks aan. Maar als we weer zo'n strenge vrieswinter krijgen, dan vind ik het voor haar ouwe botjes niet goed om zonder jasje eruit te gaan.
Dus ga ik binnenkort eens shoppen voor een kek jasje voor haar.
Roze, denk ik. Met lintjes. En hartjes. En misschien een glittertje hier en daar.
Ik heb vorig jaar, toen Kyra zo erg verknipt was, haar ook een jasje aangetrokken voor de winterkou. En ik heb regenjasjes voor allebei. Vinden ze allebei niet erg, want ze blijven braaf staan als ik die dingen aantrek.
Hoewel, ze blijven altijd braaf, wat ik ook verzin.
Maar goed, Kyra is dus nu helemaal kortgeknipt en nou is het nog niet echt koud, dus nu hoeft ze nog niks aan. Maar als we weer zo'n strenge vrieswinter krijgen, dan vind ik het voor haar ouwe botjes niet goed om zonder jasje eruit te gaan.
Dus ga ik binnenkort eens shoppen voor een kek jasje voor haar.
Roze, denk ik. Met lintjes. En hartjes. En misschien een glittertje hier en daar.

- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ja doeg, dan wilde Zoë er ook bij met dat grote hoofd en die dikke kont, daar was het bed echt te smal voorMarion. schreef:Hihi, en ik trok ze in de tent juist expres onder mijn dekbed. Vrouwtje heeft het koud, dus kommmmmmmmmmmmmm lepeltje/lepeltje dames! Eentje in mijn rug en eentje voor mijn borst! Ik heb het nooit koud gehad in mijn eentje in mijn tentjeRenee1966 schreef:anders kreeg ze het te koud 's-nachts![]()
![]()
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik vind dit verschrikkelijk idd.
De hond kan zich volgens mij niet optimaal bewegen ook erin en dat vind ik niet kunnen.
Toots krijgt ook een jasje aan als het echt koud of nat weer is. Maar dat is puur omdat hij het dan nodig heeft en niet om een modeshow te lopen o.i.d. En altijd wel eentje waar hij lekker in kan rennen etc.
De hond kan zich volgens mij niet optimaal bewegen ook erin en dat vind ik niet kunnen.
Toots krijgt ook een jasje aan als het echt koud of nat weer is. Maar dat is puur omdat hij het dan nodig heeft en niet om een modeshow te lopen o.i.d. En altijd wel eentje waar hij lekker in kan rennen etc.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
Veenmug
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Misschien een hond nemen die tegen het Nederlandse klimaat kan. Lijkt me voor hond en mens iets prettiger.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoiets zou ik dus nooit kopen ... mijn windhonden hebben allebei een jas, Essie heeft er meerdere maar die heeft echt geen vet, maar ook weinig spier en weinig vacht.. zij kan zich echt niet warm houden.. Bowie heeft maar 1 jas en die heeft ze dus nog helemaal niet aan dus... pas als het echt heel guur is krijgt zij die aan en als we flink de pas erin hebben gaat die ook gewoon weer uit.
-
terrierjunk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
In eerste instantie vind ik honden aankleden nonsens. Ik zie in mijn gedachten al hoe Tabasco en Peyote, die er een gewoonte van maken om buiten in slecht weer, steeds door de dennennaalden te gaan liggen rollen, zichzelf uit zo'n jasje zouden gymnastieken. En dan als ze onderlopen, kunnen ze ermee vast komen zitten in een bouw. MAAR....in een vliegende blizzard, en/of als honden in het water terecht komen in koud weer, kunnen ze binnen minuten aan koudeshock lijden, en daar ook aan doodgaan.
Ik moet bekennen dat Semtex de laatste 2 jaar van haar leven, nadat ze op een jacht in Bande een keer bijna aan acute koudeshock eronderdoor is gegaan, altijd een fluo geel, dubbel gevoerd fleece jasje met reflectiestrepen aan kreeg, op jacht. Ze was dan goed zichtbaar, EN het hield haar warm: broodnodig, want ze had geen goede dichte ondervacht. Het maakte net dat verschil voor haar, ze was al oud en het hield haar temperatuur op peil, zelfs nog als het doorweekt raakte en vol modder zat: fleece blijft zelfs dan, warmte geven. Zeis er op de een of andere manier nooit mee in struiken blijven hangen. Ze kreeg het alleen aan bij ijzig koud en/of nat weer, of anders direct als ze van een jacht terugkwam afgekoeld of doorweekt, kreeg ze het in de auto aan.
Dat jasje heb ik nog.
Maar sinds Sem, niet meer gebruikt.
Ik probeer altijd terriers te fokken met een goede, functionele dubbele vacht, (dus dubbel gladhaar, of broken coat met aanliggend sluik ruwhaar; plukvacht mag, als hij goed dicht is en de hond beschermt, maar sommige van deze vachten hoeven niet geplukt en verharen ook niet) en selecteer de honden die ik zelf houd, daar ook op. Deze honden krijgen het hoogst zelden koud zelfs in de meest extreme omstandigheden. Honden met een enkele vacht of korte vacht, of te zachte, lange vacht houd ik niet, in dat laatste blijven allerlei klittenplanten, kleefkruid, en andere plantenresten hangen, en sneeuw hoopt zich erin op.
Alleen Voodoo heeft een iets langere, iets zachte vacht maar die is wat vettig, en ik heb er nog geen sneeuw in zien blijven hangen. Wel plantenzaden van het soort planten die ik niet wil dat ze meeneemt naar mijn tuin.
Maar daar helpt een jasje of kleedje ook niet tegen.
Wie bereid is wollen jasjes te breien voor de 3 pups die nakomertjes zijn en die ik zelf ga houden deze winter: ik houd me aanbevolen. Fleece mag ook, of gevoerd kunststof. Ze groeien er wel rap uit, dus vlijtig blijven breien.
Dit zit ik te typen met 1 van deze pups op schoot, die mij lekker warm houdt.
Ik moet bekennen dat Semtex de laatste 2 jaar van haar leven, nadat ze op een jacht in Bande een keer bijna aan acute koudeshock eronderdoor is gegaan, altijd een fluo geel, dubbel gevoerd fleece jasje met reflectiestrepen aan kreeg, op jacht. Ze was dan goed zichtbaar, EN het hield haar warm: broodnodig, want ze had geen goede dichte ondervacht. Het maakte net dat verschil voor haar, ze was al oud en het hield haar temperatuur op peil, zelfs nog als het doorweekt raakte en vol modder zat: fleece blijft zelfs dan, warmte geven. Zeis er op de een of andere manier nooit mee in struiken blijven hangen. Ze kreeg het alleen aan bij ijzig koud en/of nat weer, of anders direct als ze van een jacht terugkwam afgekoeld of doorweekt, kreeg ze het in de auto aan.
Dat jasje heb ik nog.
Maar sinds Sem, niet meer gebruikt.
Ik probeer altijd terriers te fokken met een goede, functionele dubbele vacht, (dus dubbel gladhaar, of broken coat met aanliggend sluik ruwhaar; plukvacht mag, als hij goed dicht is en de hond beschermt, maar sommige van deze vachten hoeven niet geplukt en verharen ook niet) en selecteer de honden die ik zelf houd, daar ook op. Deze honden krijgen het hoogst zelden koud zelfs in de meest extreme omstandigheden. Honden met een enkele vacht of korte vacht, of te zachte, lange vacht houd ik niet, in dat laatste blijven allerlei klittenplanten, kleefkruid, en andere plantenresten hangen, en sneeuw hoopt zich erin op.
Alleen Voodoo heeft een iets langere, iets zachte vacht maar die is wat vettig, en ik heb er nog geen sneeuw in zien blijven hangen. Wel plantenzaden van het soort planten die ik niet wil dat ze meeneemt naar mijn tuin.
Maar daar helpt een jasje of kleedje ook niet tegen.
Wie bereid is wollen jasjes te breien voor de 3 pups die nakomertjes zijn en die ik zelf ga houden deze winter: ik houd me aanbevolen. Fleece mag ook, of gevoerd kunststof. Ze groeien er wel rap uit, dus vlijtig blijven breien.
Dit zit ik te typen met 1 van deze pups op schoot, die mij lekker warm houdt.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Melanie 74
Geloof niet dat mijn dames dat mij in dank zouden nemen, die komen juist lekker op temperatuur in de vrieskou en sneeuw. Die liggen uren buiten, te genieten van de kou.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vind al die kinderwagens en kleding ook niet zo , vind het grootste gedeelte aandachttrekkerij en nergens voor nodig.
En soms om te kotsen ,behalve in uitzonderings gevallen als een honmd zich niet warm kan houden.
Maar heb wel steeds meer het idee dat mensen juist bepaalde rassen aanschaffen waarbij het zogenaamd standaard nodig en zelfs gewenst is om ze aangekleed rond te toeren in een kinderwagentje.
En soms om te kotsen ,behalve in uitzonderings gevallen als een honmd zich niet warm kan houden.
Maar heb wel steeds meer het idee dat mensen juist bepaalde rassen aanschaffen waarbij het zogenaamd standaard nodig en zelfs gewenst is om ze aangekleed rond te toeren in een kinderwagentje.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Ik heb onze honden vorige week ook een kerstpakje aangedaan voor de foto.
Daarna heel snel weer uit gedaan, even is het leuk maar om ze nou echt altijd zo aan te kleden vind ik niks.
Wel heeft Dax op de gehoorzaamheidstraining een jasje aan omdat ze het dan echt koud heeft en dan niks meer wil doen behalve opgetild worden.
Ze heeft ook een redelijk blote buik, dus dat jasje is dan ook best nodig.
Met wandelen heeft ze niks aan, dan rent ze zich wel warm.
Daarna heel snel weer uit gedaan, even is het leuk maar om ze nou echt altijd zo aan te kleden vind ik niks.
Wel heeft Dax op de gehoorzaamheidstraining een jasje aan omdat ze het dan echt koud heeft en dan niks meer wil doen behalve opgetild worden.
Ze heeft ook een redelijk blote buik, dus dat jasje is dan ook best nodig.
Met wandelen heeft ze niks aan, dan rent ze zich wel warm.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge O schreef:maar daar gaat het toch ook helemaal niet om, natuurlijk weten ze dat niet. het gaat erom dat honden meer en meer als een object gezien worden, een soort barbiepop die je kan kneden in wat voor vorm je maar wil (letterlijk en figuurlijk).lieke schreef:Ik heb er niet zo veel moeite mee. Ik denk dat de meeste honden het geen fluit uitmaakt of ze een jasje aankrijgen en zo ja, wat voor jasje het dan is.
of dacht je nu echt dat dit soort evolutie bijdraagt tot het hebben van respect voor het wezen hond met al zijn leuke én minder leuke kanten?
ik kan er met mijn verstand compleet niet bij hoe mensen dit leuk vinden én ook steeds maar normaler gaan vinden, ik ben van weinig dingen hier op het forum zo geschokt als van dit soort zaken.
Ik weet niet of dit te maken heeft met het zien van een hond als object. Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat door veel mensen een hond als volwaardig gezinslid wordt gezien. Als een soort extra kind.
Slim? Handig?
Nee, niet altijd. Het levert bij sommige honden/rassen dieren op die een tikje verward raken m.b.t. hun plaats in de hiërarchie. Vandaar de asiels met de meestal tot in de grond verpeste pubers die alleen nog door de Cesar Milan's onder de bevolking weer op de rails te krijgen zijn.
Maar het merendeel van de honden laat het zich, denk ik, prima aanleunen om als verwende diva behandeld te worden met de sjiekste haute couture kleding, de meest uitgelezen hapjes opgediend in marmeren etensbakjes op een zilveren plateau en chillend op een heus kalfsleren bankje die speciaal voor hén is aangeschaft.
En hebben deze honden het zo slecht? Geadoreerd, verwend en gepamperd door hun liefhebbende baasjes?
Neuh, ik heb meer moeite met honden die niet verder dan de binnenplaats of tuin komen en uiteindelijk met vervilte vachten en verwaarloosde gezondheid aan de boom gebonden worden omdat Sjonnie en Anita met vakantie willen en een dierenarts of pension te duur vinden.

-
lets have fun
Het gevaar is natuurlijk wel dat er verwachtingen zijn van zo'n gepamperde hond die het beest zelf nooit waar kan maken. Het is nu eenmaal geen kindje en ook geen modepopje. Het gedraagd zich honds en dan komen de teleurstellingen en het onbegrip. Dat vind ik altijd wel heel sneu om te zien.
Maar dat kan overal zo zijn, ook bij sporthonden, honden die worden aangeschaft voor de fok of het showen of wat dan ook.
Nee, ik vind al die kleertjes ook niks en je gezonde hond rondrijden in een buggy vind ik bespottelijk. Maar ik vind het heerlijk om strikjes en speldjes in xe vacht van mijn poedel te frutten. Of alleen maar om daarmee bezig te zijn. Daar zullen vast ook heel wat mensen heel wat van vinden. Toch zie ik mijn hond niet als object en ze hebben het gewoon goed bij mij (al zeg ik het zslf, haha). Het 1 sluit het ander niet uit en dat kan natuurlijk net zo goed gelden voor het baasje dat zijn hondje een verkleedpak aantrekt.
Maar dat kan overal zo zijn, ook bij sporthonden, honden die worden aangeschaft voor de fok of het showen of wat dan ook.
Nee, ik vind al die kleertjes ook niks en je gezonde hond rondrijden in een buggy vind ik bespottelijk. Maar ik vind het heerlijk om strikjes en speldjes in xe vacht van mijn poedel te frutten. Of alleen maar om daarmee bezig te zijn. Daar zullen vast ook heel wat mensen heel wat van vinden. Toch zie ik mijn hond niet als object en ze hebben het gewoon goed bij mij (al zeg ik het zslf, haha). Het 1 sluit het ander niet uit en dat kan natuurlijk net zo goed gelden voor het baasje dat zijn hondje een verkleedpak aantrekt.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik vind dit echt een zware belediging van het fenomeen hond. Met het aantrekken van een functionele jas heb ik geen moeite maar dit gaat veel te ver.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik ben het helemaal met je eens! Functioneel, als de hond ouder is en een dunne vacht heeft, of wanneer het beter is om spieren warm te houden, dan prima. Maar dit soort apenpakjes, echt te belachelijk voor woorden.Inge O schreef:maar daar gaat het toch ook helemaal niet om, natuurlijk weten ze dat niet. het gaat erom dat honden meer en meer als een object gezien worden, een soort barbiepop die je kan kneden in wat voor vorm je maar wil (letterlijk en figuurlijk).lieke schreef:Ik heb er niet zo veel moeite mee. Ik denk dat de meeste honden het geen fluit uitmaakt of ze een jasje aankrijgen en zo ja, wat voor jasje het dan is.
of dacht je nu echt dat dit soort evolutie bijdraagt tot het hebben van respect voor het wezen hond met al zijn leuke én minder leuke kanten?
ik kan er met mijn verstand compleet niet bij hoe mensen dit leuk vinden én ook steeds maar normaler gaan vinden, ik ben van weinig dingen hier op het forum zo geschokt als van dit soort zaken.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Arubandog
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bandog
Dat aankleden hoeft voor mij ook niet , tenzij het idd functioneel is. En zo een keer als grap voor op de foto kan ik ook nog wel om lachen.
Waar ik echt een hekel aan heb zijn het "hollywood type" mensen die hun hond echt als accessoire behandelen. Elke dag andere dure merkkleding, passend bij de kleding van het baasje, juwelen etc. Puur en alleen om indruk te maken op anderen zo lijkt het. Dat vind ik echt misselijkmakend
Waar ik echt een hekel aan heb zijn het "hollywood type" mensen die hun hond echt als accessoire behandelen. Elke dag andere dure merkkleding, passend bij de kleding van het baasje, juwelen etc. Puur en alleen om indruk te maken op anderen zo lijkt het. Dat vind ik echt misselijkmakend
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat geen enkele hond kleding nodig heeft is natuurlijk onzin. Vrienden van mij hebben een zeer dun Italiaans windhondje. Reken maar dat die kleren nodig heeft want anders kan je er in de winter niet meer mee naar buiten. Zo simpel is het. Hoe kan je zo'n dun diertje dat nauwelijks vacht heeft een half uur mee wandelen nemen bij -5 graden? Beest gaat kapot en wil dat dan ook helemaal niet meer.
Dapper was ook een vreselijk kouwelijke hond. Als die het koud kreeg ging hij vreselijk rillen en kroop hij snel onder de dekens. Bijna zorgelijk soms hoe snel die helemaal verkleumd raakte.
Ik hou van lange wandelingen in weer en wind. Ik krijg straks een hondje van 4 kilo. Ik ga er nu vanuit dat zij prima in de kou kan maar als dat niet zo is ben ik echt niet te beroerd om een rugzak mee te nemen en een fleecedeken. Dat beestje moet 6 keer meer passen maken en weegt 20 x minder dan ik. Ik pak mezelf ook dik in en ook ik krijg het soms koud. Kleren zie ik niet zitten, een speciale tas die warm en lekker is vind ik niet zo'n gek idee. Verder komt de sneeuw tot aan de buik en zakken die mini-pootjes dwars door de sneeuw heen wat het allemaal niet makkelijker zal maken. Dus die rugzak zal er echt wel komen. Gewoon een normale rugzak overigens die ik een beetje ga aanpassen tot hondenrugzak. Niks mis mee. Kleren liever niet. Maar als het wel echt nodig is ben ik ook wat dat betreft de beroerdste niet. Wel alleen als het ECHT ECHT nodig is en dan alleen op plaatsen waar ik niemand tegen kom. Dat geeft denk ik wel aan dat het mij echt niet om het aankleden gaat. Ik knip gewoon een enorme maat 50 geitewollen sok aan flarden. Pootgaatjes en kopgat en gaan met die banaan
Dapper was ook een vreselijk kouwelijke hond. Als die het koud kreeg ging hij vreselijk rillen en kroop hij snel onder de dekens. Bijna zorgelijk soms hoe snel die helemaal verkleumd raakte.
Ik hou van lange wandelingen in weer en wind. Ik krijg straks een hondje van 4 kilo. Ik ga er nu vanuit dat zij prima in de kou kan maar als dat niet zo is ben ik echt niet te beroerd om een rugzak mee te nemen en een fleecedeken. Dat beestje moet 6 keer meer passen maken en weegt 20 x minder dan ik. Ik pak mezelf ook dik in en ook ik krijg het soms koud. Kleren zie ik niet zitten, een speciale tas die warm en lekker is vind ik niet zo'n gek idee. Verder komt de sneeuw tot aan de buik en zakken die mini-pootjes dwars door de sneeuw heen wat het allemaal niet makkelijker zal maken. Dus die rugzak zal er echt wel komen. Gewoon een normale rugzak overigens die ik een beetje ga aanpassen tot hondenrugzak. Niks mis mee. Kleren liever niet. Maar als het wel echt nodig is ben ik ook wat dat betreft de beroerdste niet. Wel alleen als het ECHT ECHT nodig is en dan alleen op plaatsen waar ik niemand tegen kom. Dat geeft denk ik wel aan dat het mij echt niet om het aankleden gaat. Ik knip gewoon een enorme maat 50 geitewollen sok aan flarden. Pootgaatjes en kopgat en gaan met die banaan
-
nathalie71
het is dat je nog zegt "het grootste gedeeltebouvierpoedel schreef:Vind al die kinderwagens en kleding ook niet zo , vind het grootste gedeelte aandachttrekkerij en nergens voor nodig.
Want ik voel me totaal niet aangesproken wat aandachttrekkerij betreft.Die aandacht die ik steeds krijg als de hondjes mee gaan in de fietskar/buggy gaat me juist vaak mijn neus uit hangen.
Kijk de hondjes mogen niet zo mee lopen in het winkelcentrum,wel in de "buggy'.
Ik ben alle dagen thuis,dat ze alleen zijn komt nauwelijks voor.Dus als ik weg ga gaan ze mee anders blaffen ze de buurt bij elkaar.Of mijn dochter past op als ik ergens heen moet.
En de hondjes zijn ook weer even ergens anders.Ik ga meestal even naar de dierenwinkel,bakker en groentenwinkel.Dan weer naar huis.Nou de dierenwinkel vinden ze wel leuk.En die aandacht is wel leuk,maar al die mensen ...Ahhh kijk nou wat een lieve hondjes,...ahhh mama kijk ens....ahhh dat is handig.....Goh ik dacht dat er een kind in zat.Dit zijn de zinnen die ik tig keer hoor als ik even naar de winkel ga.Dat is op een gegeven moment niet meer grappig.Of de vraag of ze zlef niet kunnen lopen...Nou meneer dat kunnen ze wel maar dat mag hier niet....
Maar goed,ik klik dat ding aan de fiets en kom overal met ze.Van bos tot winkel.
En voor mij zijn ze hond,geen baby.Ik heet ook geen mama,ik ben vrouwtje.
En een jasje is alleen voor als het ECHT nodig is.
Er zullen vast mensen zijn die oordelen en denken als ze mij zien met 2 hondjes in de kar dat ik ze behandel als baby,en dat ze niet vies mogen worden,jammer dat die mensen niet zien dat ik ze juist verder hond laat zijn en ik een van de weinigen ben die met dit soort rassen WEL een lange wandeling ga maken,weer of geen weer
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Max met zijn functionele jas.Hij was oud en we hadden een strenge winter gehad, dus voor de volgende had ik een jas gekocht voor hem die hij helaas maar een paar keer aan heeft kunnen hebben. Zo heb ik er totaal geen bezwaar tegen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Als er sneeuw ligt krijgt Hazel haar "ski-pak" aan

1 keer zonder pak de sneeuw in geweest , maar dat was zo'n drama. zijn een uur bezig geweest om alle sneeuw klonten
uit haar vacht te krijgen en ze wilde ook niet meer lopen

1 keer zonder pak de sneeuw in geweest , maar dat was zo'n drama. zijn een uur bezig geweest om alle sneeuw klonten
uit haar vacht te krijgen en ze wilde ook niet meer lopen
-
laeken
- Zeer actief
Ik denk dat in sommige gevallen een effectief hondenjasje het verschil maakt tussen een hondenleven of een leven als een mensje binnen. Want hoe kan je nu zeggen, mijn chihuahua's of Italiaantjes zijn gewoon honden als deze weken lang wegzakken in de sneeuw en domweg verkleumen als ze buiten komen? Je kan echt niet naar het bos als er 20 cm sneeuw ligt met je 2 chihuahua's of je kleine slag naakthond. Ja, heeeel even en dan snel opwarmen. Als je dan een fleecepakje aandoet en je hond kan een half uur hond zijn buiten eer hij het koud krijgt, waarom niet? Hond is een hond, absoluut. Maar een hond kan het echt wel koud krijgen en kan ook echt wel stevig lijden onder natte koude omstandigheden waar hij geen weerstand tegen heeft.
-
laeken
- Zeer actief
Ik reageer op het feit dat mensen zeggen dat geen enkele hond kleren nodig heeft. Ook een whippet niet en ook niet als het steen en steen koud is. Ik denk daar dan toch wel anders over.Inge O schreef: marc, ik denk dat je in het verkeerde toic zit want hier ging het toch helemaal niet over?
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Lekkere warme jassen

- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar Inge, wat maakt het nou uit als je nou i.p.v. zo'n stoere functionele jas een roze functionele jas met strikjes en swarovskisteentjes en lintjes aantrekt? Behalve dat die roze-kwikjes-en-strikjes-jas minder stoer lijkt?Inge O schreef:dat is dus gewoon 'gewoon'marian* schreef:Max met zijn functionele jas.Hij was oud en we hadden een strenge winter gehad, dus voor de volgende had ik een jas gekocht voor hem die hij helaas maar een paar keer aan heeft kunnen hebben. Zo heb ik er totaal geen bezwaar tegen.
.
Als ik mijn Kyra een jas voor de winter aantrek (en zij is geen teer windhondje of fragiel wawa'tje maar een forse collie met een boel haar) om haar ouwe botjes op temperatuur te houden, maakt het toch niet uit hóe die jas er uitziet?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Selene schreef:wat moet je hier nu van zeggen, ik krijg hem langs op fb. Veel whippets en windhonden krijgen steeds meer kleedjes aan maar ook steeds meer van dit soort onzin. Waarom zou je dit doen??? en de commentaren zijn alleen maar hahahaha, I love it, I love this breed?!![]()
en waarom moeten die honden kleren aan in huis en buiten terwijl het niet eens zo koud is, zijn dit de nieuwe wawa's of zo?
vind het waanzin!
Waar zijn de bontlaarsjes?
Veel Whippets houden er van om lekker ergens helemaal in te kruipen als het koud weer is.
Maar tijdens het rennen hebben ze volgens mij echt niets nodig