crutz schreef:Maeve schreef:Volgens mij was daar uit gekomen dat de vererving nog onbekend is, dus dit is onzin

Een waarschuwing is wel op z'n plaats hoor, als die pups het hadden. Maar zulke conclusies trekken zou ik als fokker/reu eigenaar niet vrolijk van worden.
Inmiddels is wel duidelijk dat de reu het waarschijnlijk eerder vererft heeft naar wat ik van een pupeigenaar daarvan (die dus vrij actief is op het Belgen forum (die pupkoper) ) begrijp. Overigens ook de reden dat zowel Dagmar (Maart) als ik dat weten van deze lijnen, die pupeigenaar is daar qua uitzoekwerk actief in, aangezien de lijnen van het hier genoemde nest (dit topic dus) voor mij niet interessant zijn had ik er ook verder niet ingedoken, maar ben ik gevraagd naar de link vt eerdere nest en daarna op deze combi gewezen.
Ho nou eens even.
Is de reu lijder? Nee toch, aangezien hij in de fok zit?
Dan is de conclusie nogal simpel: de vererving is in elk geval niet enkelvoudig dominant, want dat zou betekenen dat de reu lijder is. En dat is niet zo volgens mij.
En dát betekent dus weer dat het van twee kanten moet komen.
Dus niks: die reu heeft het eerder gegeven. Dat heeft ie niet in zijn eentje gedaan

Wel opletten, Carmen, zo heb ik je niet opgevoed

Hier zijn er twee voor nodig, dus volgaarne zo goed zijn ook even de lijnen van de teef hierin te betrekken.
@Vosse: Gaaf!!