en waarom moeten die honden kleren aan in huis en buiten terwijl het niet eens zo koud is, zijn dit de nieuwe wawa's of zo?
vind het waanzin!
Moderator: moderatorteam

het is geen pop en ook veel whippets lopen zelfs in de sneeuw zonder jas zonder dat het bibberige honden zijnPaisley schreef:Haha ik vind het eigenlijk wel grappig!
Tja, zoveel mensen, zoveel wensen. Ik vind het niet eens een gek idee om je hond een grappige jas aan te trekken, als hij toch al wat moet dragen... (maar in de eerste instantie kies ik sowieso niet gauw voor een hond die een jasje nodig heeft)
Momenteel vriest het hier. Als ik windhond zou zijn, zou ik nu wel een jasje blieven hoor! Sommige windhonden zijn hartstikke kouwelijk.

Er zijn genoeg mensen die zelf zoiets aantrekken.Selene schreef:
het is geen pop

Catho schreef:Zo even voor een foto vind ik het grappig, ik zou Thorran ook gerust zoiets aantrekken en me dan bescheuren![]()
Als permanente kleding vind ik het nogal onnodig. Ik weet niet hoe het zit met whippets en of ze het echt nodig hebben, maar als je hond al een jasje nodig heeft...doe dan een gewoon dekje waarin het beest normaal kan bewegen.

Selene schreef: het is geen pop en ook veel whippets lopen zelfs in de sneeuw zonder jas zonder dat het bibberige honden zijn
ook in spanje is het koud hoor en ligt er zelfs sneeuw zo nu en danPaisley schreef:Er zijn genoeg mensen die zelf zoiets aantrekken.Selene schreef:
het is geen pop
Ik ken windhonden die echt rillertjes zijn. Al helemaal als ze uit Spanje komen.

ik heb het niet over een dekje als het erg koud is maar over dit soort gekkigheid, hele outfits worden er verzonnen voor die honden inclusief mutsen. Dekje prima maar verder?dagmar88 schreef:Selene schreef: het is geen pop en ook veel whippets lopen zelfs in de sneeuw zonder jas zonder dat het bibberige honden zijn
Topsi draagt ook een jas en Nanna lijkt me er nu niet direct één voor poppenhondjes.

Dat er in de bergen wel eens sneeuw valt, betekent niet dat een hondje van de zuidkust het niet koud heeft in sneeuw.Selene schreef:ook in spanje is het koud hoor en ligt er zelfs sneeuw zo nu en danPaisley schreef:Er zijn genoeg mensen die zelf zoiets aantrekken.Selene schreef:
het is geen pop
Ik ken windhonden die echt rillertjes zijn. Al helemaal als ze uit Spanje komen.

Paisley schreef:Er zijn genoeg mensen die zelf zoiets aantrekken.Selene schreef:
het is geen pop
Catho schreef: Misschien kijk ik er raar tegenaan, maar het lijkt net of het heel groot zit en dan vooral rond de voorpoten, lijkt me niet handig voor de hond. Die van Charlie sluit beeldig aan
precies, lekker laten rennen. Ik ben met een fokker van whippets (die ik al langer ken) afgelopen winter in de sneeuw geweest met de honden, geen centje pijn.Paisley schreef:Dat er in de bergen wel eens sneeuw valt, betekent niet dat een hondje van de zuidkust het niet koud heeft in sneeuw.Selene schreef:ook in spanje is het koud hoor en ligt er zelfs sneeuw zo nu en danPaisley schreef:Er zijn genoeg mensen die zelf zoiets aantrekken.Selene schreef:
het is geen pop
Die vacht stelt echt helemaal niets voor en spek zit er ook al niet op. En die hond ligt ongeveer 22 uur per dag in een verwarmde kamer op de kussens, dus dan is het niet gek dat hij het koud krijgt buiten wanneer hij niet de kans heeft zich lekker warm te rennen.
Ik ben ook niet blij met die hele hondenkleding-hype maar een hond die het nodig heeft, moet gewoon een jas/kleed krijgen vind ik.

Selene schreef: En zoals ik al zei, er is helemaal niets mis met een dekje als de hond het nodig heeft maar er een pop van maken vind ik een ander iets
Dat rennen kan toch niet in elke situatieSelene schreef:
precies, lekker laten rennen. Ik ben met een fokker van whippets (die ik al langer ken) afgelopen winter in de sneeuw geweest met de honden, geen centje pijn.
En zoals ik al zei, er is helemaal niets mis met een dekje als de hond het nodig heeft maar er een pop van maken vind ik een ander iets

Voor even is dat leuk toch? dat kan ik me wel voorstellen maar er zijn nu whippets die een pyjama hebben voor binnen aangepast aan het interieur, en een jas met oren in de breedste zin omdat het zo leuk is. Deze honden worden dus wel meerdere malen aangekleed omdat het zo leuk is. Zelfs als ze bij de kachel liggen.....dagmar88 schreef:Selene schreef: En zoals ik al zei, er is helemaal niets mis met een dekje als de hond het nodig heeft maar er een pop van maken vind ik een ander iets
Hier moeten de schouders, borst en bovenbenen bedekt zijn, dus dan heb je daar niets aan.
En zonder kleren is het ook al geen hond![]()
Zal wel een hele nare baas zijn, maar of je die miep nu een zonnebril of kroontje op d'r harses zet, trui, jas of vleugeltjes aan doet, ze vindt t allemaal even lollig.

Ja maar die heeft zo'n Allo Allo-nazi-regenjas, niet zo'n raar muizenpakje als in de OPdagmar88 schreef:Selene schreef: het is geen pop en ook veel whippets lopen zelfs in de sneeuw zonder jas zonder dat het bibberige honden zijn
Topsi draagt ook een jas en Nanna lijkt me er nu niet direct één voor poppenhondjes.
Hihi, en ik trok ze in de tent juist expres onder mijn dekbed. Vrouwtje heeft het koud, dus kommmmmmmmmmmmmm lepeltje/lepeltje dames! Eentje in mijn rug en eentje voor mijn borst! Ik heb het nooit koud gehad in mijn eentje in mijn tentjeRenee1966 schreef:anders kreeg ze het te koud 's-nachts
Renee1966 schreef: Ja maar die heeft zo'n Allo Allo-nazi-regenjas, niet zo'n raar muizenpakje als in de OP

Als je dat pakje nou wegdenkt/uittrekt dan heeft dat hondje daar toch helemaal geen last van? Heeft ie gewoon een schattig keurig verzorgd gezichtje. Ik zie daar weinig verschil in tussen gewoon lang haar, een rond geknipt hoofdje of een heel kort koppienathalie71 schreef:Dit ook,ziet er schattig uit hoor maar dan vraag ik me af wat je in huis hebt,een baby of een hond![]()
Moet ik ook maar eens doen bij Romy