Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gebeten door een hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

djee01
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

gebeten door een hond

Ongelezen bericht door djee01 »

vandaag is mijn moeder gebeten door een hond. Er zijn al meerdere conflicten geweest tussen de eigenaar van de hond, de hond van mijn moeder en mijn moeder. De hond heeft al eens de hond (keeshond) van mijn moeder gepakt. De vriend van mijn moeder heeft de hond toen uit paniek geslagen waarop die man van de wolfshond bedreigingen heeft geuit.

Vandaag was mijn moeder de keeshond aan het uitlaten en die man zijn wolfshond aan de riem. Ze zagen elkaar en mijn moeder heeft haar keeshond opgetild. De man van de wolfshond kon de hond niet houden en heeft de hond losgelaten waarop die in mijn moeder haar arm heeft gebeten. Gevolg dat ze naar het ziekenhuis moest en de spier opnieuw aangehecht moest worden.

De man van de hond vond dat het mijn moeders schuld was omdat ze haar hond nooit op had moeten tillen. Hij corrigeerde de hond niet. Mijn moeder achtergelaten met een hevig bloedende onderarm. Hij werd zelfs nog boos op haar omdat ze naar huis wilde lopen, dezelfde kant als hij op wilde gaan! En daarmee was het klaar het was haar eigen schuld vond hij.

Mijn moeder heeft woensdag een afspraak bij de politie. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zijn haar rechten? Ik ben van mening dat dit een gevaarlijke hond is. Andere mensen in de buurt hebben ook problemen met deze man en zijn hond. Kan ze de kosten verhalen? en kan het dier verplicht worden een muilkorf te dragen?

ben benieuwd of er mensen zijn die hier meer over weten
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: gebeten door een hond

Ongelezen bericht door marian* »

Zo,dat is best aangekomen!
Heeft je moeder een rechtsbijstandsverzekering?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

De kosten kan ze sowieso verhalen, door de man aansprakelijk te stellen. Ze kan even aan de politie hoe of zo, of even haar eigen verzekering bellen, die vertellen wat ze kan doen. Het ligt er maar net aan hoe het in de gemeente is geregeld voor wat betreft muilkorf. Gewoon even met de politie over hebben, die kunnen je goed informeren.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Aso lui zeg.
Sterkte voor je moeder, met haar arm en de afhandeling.
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Monique140970 »

Nou ja zeg en dan ook nog gewoon weglopen en iemand gewond achter laten. Wat een aso.
Het lijkt mij dat hij aansprakelijk is. Hij dient zijn honden onder controle te hebben, of je moeder nu wel of niet haar hond opgepakt heeft.
Goed dat ze woensdag naar de politie toe gaat. Toevallig nog getuigen? Ik zou zeker even contact opnemen met de verzekering, die kunnen vast en zeker een goed advies geven.
Hoe gaat het nu met haar?
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Tara schreef:De eigenaar van de bijtende hond is hoe dan ook aansprakelijk voor de geleden schade, en daarbij is de schuldvraag helemaal niet zo relevant.
Laat alle verwondingen door een goede fotograaf vastleggen, laat de behandelend arts rapport opmaken van het letsel, en stel de man aansprakelijk.
Daarnaast zou ik aangifte doen bij de politie, en kijken of je getuigen kunt vinden.
Laat alles wat je doet, zegt of afspreekt vastleggen, en laat de politie beloftes op papier zetten.
Zorg dat je dossier opbouwt, alleen dan heb je een zaak.
Ja, en zorg dat je de hondengeleider van de politie treft. De meeste gewone agenten hebben niet zo veel verstand van honden en hoe het zit, de hondengeleider wél.
Vraag anders Budkes om advies.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Je kunt ook je ziektekostenverzekeraar op de hoogte stellen van de kosten die in het ziekenhuis zijn gemaakt. Dan proberen ze die ook te verhalen op de dader.
En verder natuurlijk aangifte doen en je niet laten wegsturen bij het politiebureau want soms is het moeilijk om aangifte te doen, maar je heb altijd recht om een proces verbaal te laten opmaken.

Wens je moeder veel beterschap.
Afbeelding
djee01
Zeer actief

met mijn moeder gaat het redelijk, ze is vandaag wel gewoon gaan werken maar haar onderarm is redelijk toegetakeld door de hond. Het ergste eraan vind ik gewoon dat die man zijn verantwoordelijkheden niet neemt.

Woensdag heeft ze een afspraak bij de politie, moet ze dan naar de hondengeleider vragen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. In ieder geval gaat mijn zusje mee die nu haar laatste jaar van de universiteit rechten dit studiejaar gaat afronden. Haar kennende gaat ze zich niet laten afschepen

Maar ik heb wel vaker verhalen gelezen dat soortgelijke incidenten gebeuren en er niets mee gedaan wordt.

Kosten gaat zoals ik hierboven lees dus wel lukken maar ik hoop eigenlijk ook wel op een muilkorfverbod. Omdat deze hond echt uit het niets aanvalt, de man zijn verantwoordelijkheden niet neemt en de hond totaal niet onder controle heeft. Maar dat gaat dus een moeilijker verhaal worden.
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

jeetje dat is schrikken.
van de juridische kant van het verhaal heb ik geen verstand, denk dat anderen je daar beter tips voor kunnen geven. goed dat ze aangifte gaat doen.

sterkte voor je moeder.
djee01
Zeer actief

het is geen wolfShond inderdaad, het is een Tsjechische wolfhond
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara

Ongelezen bericht door Jacq »

hier kan je zeker aangifte van doen. was het haar hond geweest dan kon je alleen melding maken maar omdat het hier om een mens
gaat kan er aangifte gedaan worden. mijn oom is dit ook overkomen vorig jaar.
hij heeft zelfs een week in het ziekenhuis gelegen. Hij heeft een behoorlijke schadevergoeding gekregen van de verzekering van die eigenaar van de hond.
de politie zal het verder wel regelen.
inderdaad goede foto's maken en ook op papier krijgen wat er precies is gebeurd in het ziekenhuis.
Die man kan wel weglopen, maar hier komt hij echt niet onderuit. wat hij ook verzint om het zo te laten lijken dat het je moeders schuld
zou zijn geweest, hij is altijd schuldig. al had je moeder de hond op haar nek getild of had je moeders hond gegromd of wat dan ook.
De hondenbrigade van de politie zal ook wel naar die mensen gaan om het gedrag van die hond te evalueren.
tenminste, dat is al gebeurd toen mijn hondje bijna werd doodgebeten door een andere hond, en omdat het hier om een mens
gaat zal het zeker gebeuren. anders gewoon naar vragen.
heel veel succes en sterkte voor je moeder.
Jacq
Zeer actief

mocht die man ontkennen trouwens dat hij het was of zijn hond
dan kan je moeder haar rechtsbijstand inschakelen, dat heb ik ook gedaan.
je kan dan een aansprakelijkheidsbrief sturen.
kayleigh*
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Sterkte voor je moeder.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Het ergste vind ik, dat iemand zo wegloopt. Als het mijn hond zo zijn, zou ik mij in allerlei bochten wringen om te helpen en de schade (aan lichaam) te beperken. Dit of het nou van een hond, fiets lantarenpaal of weet ik wat zou zijn. Iemand is gewond, dus is er hulp nodig en loop je niet weg!! :boos: :boos: :boos:
Rosan's Sandra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herdertjes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosan's Sandra »

Wat naar! :ugh:

Mijn tip: foto's maken van letsel, iedere dag, tot het genezen is.
Alles meteen op papier zetten. Alle beperkingen die ze ondervind door het letsel, alle kosten die ze moet maken etc etc etc. En soort dagboek.

Omschrijf ook wat er gebeurt is, alles ik de ik-vorm (ik zag dat....., ik hoorde dat....., ik voelde dat......).

Ze staat volledig in haar recht, die man heeft zijn hond niet onder controle!

Heel veel sterkte voor je moeder :knuffel1:
Groetjes Sandra
lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV

Ongelezen bericht door lijn »

Heh Bah! Lekker makkelijk van die man om de schuld op jou moeder te schuiven en dan verwachten dat hij er zelf onderuit komt! Goed dat je moeder wel doorgaat met de politie! Beterschap voor haar!
Neeltje

djee01 schreef:met mijn moeder gaat het redelijk, ze is vandaag wel gewoon gaan werken maar haar onderarm is redelijk toegetakeld door de hond. Het ergste eraan vind ik gewoon dat die man zijn verantwoordelijkheden niet neemt.

Woensdag heeft ze een afspraak bij de politie, moet ze dan naar de hondengeleider vragen? Daar heb ik nog nooit van gehoord. In ieder geval gaat mijn zusje mee die nu haar laatste jaar van de universiteit rechten dit studiejaar gaat afronden. Haar kennende gaat ze zich niet laten afschepen

Maar ik heb wel vaker verhalen gelezen dat soortgelijke incidenten gebeuren en er niets mee gedaan wordt.

Kosten gaat zoals ik hierboven lees dus wel lukken maar ik hoop eigenlijk ook wel op een muilkorfverbod. Omdat deze hond echt uit het niets aanvalt, de man zijn verantwoordelijkheden niet neemt en de hond totaal niet onder controle heeft. Maar dat gaat dus een moeilijker verhaal worden.
Dat van die kosten die gemaakt zijn voor de behandelingen van je moeder moet je inderdaad aan de ziektekostenverzekering doorgeven. Wij hadden dat niet gedaan (niet aan gedacht) maar het blijkt ergens in de kleine lettertjes te staan van je verzekering.
Neeltje

Jacq schreef:mocht die man ontkennen trouwens dat hij het was of zijn hond
dan kan je moeder haar rechtsbijstand inschakelen, dat heb ik ook gedaan.
je kan dan een aansprakelijkheidsbrief sturen.
Daar hoef je de rechtsbijstand niet voor in te schakelen. Aansprakelijk stellen kun je gewoon zelf doen. Zij kunnen je wel gaan helpen en bijstaan als het moeilijk wordt, maar dan denk ik dat ook de politie mee actie gaat nemen. Tenminste dat zeiden ze tegen mij, dat als ik de man niet aansprakelijk zou stellen of de man moeilijk zou doen, zij dan actie zouden ondernemen.
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Monique140970 »

Hoe is het vandaag bij de politie afgelopen?
Jacq
Zeer actief

ik ben ook benieuwd.
djee01
Zeer actief

Nou de hond die vorig jaar ons mam gebeten heeft heeft nu een hondje dood gebeten :(
ongeloofelijk!!! ik kan hier zo boos om worden...het wacht gewoon wachtten totdat dit zou gebeuren. In de loop van afgelopen jaar heeft de hond meerdere andere honden verwond maar nu dus met fatale afloop

Hoe kan het nou zo zijn dat de politie hier niks tegen doet?

Ons mam heeft trouwens een flink bedrag betaald gekregen van de verzekering maar de politie schijnt hun kop maar in het zand te steken.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Had hij geen muilkorfplicht?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Jeetje wat vreselijk :(:
Helaas is het per gemeente verschillend wat de regels zijn; dat regelt niet de politie.
Hier in de gemeente naast de onze woont een herder die al menig klein hondje gesnapt heeft; dus wel beurs maar geen wonden.
Eigenaar vind dat andere mensen maar weg moeten gaan want haar hond heeft ook recht om daar te lopen en natuurlijk los.
Helaas maken veel mensen geen melding en dus liggen er weinig klachten.De wijkagent is wel al wezen praten en toen lette ze wel meer op maar nu gaat ze weer haar vrolijke gang.
Hier in de gemeente moet een hond flink bezig zijn geweest wil hij iets opgelegd krijgen; terwijl een andere gemeente na 1x bijten al ingrijpt.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Wat is dat toch tegenwoordig met al die aso honden en vooral aso baasjes? Lijkt echt nergens op!

Sterkte voor je moeder en ik hoop dat ze wat tegen die man kan doen.
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Die man heeft de hond losgelaten. De hond was los toen hij beet.
En dan is hij fout. Niets aan te veranderen. Kan ie op zijn kop gaan staan en je moeder de schuld geven, maar geen rechter die daar in trapt. Die hond zal in beslag worden genomen. Hij is ook niet geschikt voor die hond want hij heeft hem niet opgevoed.

En je moeder mag zelf weten of ze haar hond optilt of niet. Dat heeft die vent niet te bepalen en zijn hond ook niet. en ik kan het me ook goed voorstellen dat ze dat deed, gezien de voorafgaande geschiedenis.

Ze moet aangifte doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

djee01 schreef:Nou de hond die vorig jaar ons mam gebeten heeft heeft nu een hondje dood gebeten :(
ongeloofelijk!!! ik kan hier zo boos om worden...het wacht gewoon wachtten totdat dit zou gebeuren. In de loop van afgelopen jaar heeft de hond meerdere andere honden verwond maar nu dus met fatale afloop

Hoe kan het nou zo zijn dat de politie hier niks tegen doet?

Ons mam heeft trouwens een flink bedrag betaald gekregen van de verzekering maar de politie schijnt hun kop maar in het zand te steken.
En wat doen die mensen van dat dode hondje nu dan?
Mocht het een zaak worden, kunnen ze je moeder oproepen om te getuigen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jacq
Zeer actief

wat vreselijk!!!!
dat die baas nog steeds zijn hond op die manier kan laten bijten!
ik hoop toch echt dat ook die baasjes naar de politie stappen.
desnoods je moeder en jij samen met jullie verhaal nog een keer.
hier moet toch wat aan gedaan worden?
die hond is levensgevaarlijk!
Jacq
Zeer actief

wat vreselijk!!!!
dat die baas nog steeds zijn hond op die manier kan laten bijten!
ik hoop toch echt dat ook die baasjes naar de politie stappen.
desnoods je moeder en jij samen met jullie verhaal nog een keer.
hier moet toch wat aan gedaan worden?
die hond is levensgevaarlijk!
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat vreselijk dat zo'n eigenaar zijn verantwoordelijkheid niet neemt :ugh: Vorig jaar je moeder en nu dit...
Hoe is de zaak van je moeder vorig jaar eigenlijk afgehandeld? Is er actie ondernomen door de politie na de aangifte? De hond had blijkbaar geen muilkorf om dat hij nu een hondje dood heeft kunnen bijten. Had hij geen muilkorfplicht of hield de eigenaar zich daar niet aan? In elk geval is het vreselijk dat dit heeft kunnen gebeuren :roos: Hopelijk wordt er nu dan daadwerkelijk actie ondernomen!
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Lekker chique weer :ugh:
Sterkte voor je moeder :ok:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Plaats reactie