Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraag over ontlasting
Moderator: moderatorteam
- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
vraag over ontlasting
Mijn hond had eerst altijd normale vaste ontlasting maar nu heeft ze al best wel een tijdje diarree. Vreemd omdat de eerste poep wel vast is en hierna dunne ontlasting komt. Wat kan dat zijn? Is dat iets om me zorgen over te maken?
-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: vraag over ontlasting
Dat heeft mijn hond van de zomer ook gehad en die bleek na ontlasting onderzoek giardia te hebben.
Ik zou een ontlasting onderzoek bij je dierenarts laten doen.
Ik zou een ontlasting onderzoek bij je dierenarts laten doen.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
- Aantal honden: 1
Ben je meer gaan voeren? Of andere voeding?
Als ik hier teveel voer heb ik het zelfde, 1ste suk goed, daarna te zacht(geen diarree).
Als ik hier teveel voer heb ik het zelfde, 1ste suk goed, daarna te zacht(geen diarree).
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Klinkt als meer voeren dan nodig wasdjee01 schreef:Mijn hond had eerst altijd normale vaste ontlasting maar nu heeft ze al best wel een tijdje diarree. Vreemd omdat de eerste poep wel vast is en hierna dunne ontlasting komt. Wat kan dat zijn? Is dat iets om me zorgen over te maken?
- djee01
- Zeer actief
voeding is niet veranderd en ze krijgt al iets minder omdat ik ook dacht dat ze misschien te veel kreeg. Dat had ze voorheen ook wel maar dan was het maar een klein beetje dunne ontlasting en nu redelijk veel. Als ik het qua verhouding zou moeten uitleggen is 1/4 normaal en 3/4 dun
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Een hond die aanhoudend aan de dunne is, al is het maar zoals jij het beschrijft zou ik zekerheidshalve even door een DA laten zien.
Als zoiets eenmalig is niet maar ja.. het is al een poosje aan de gang.
Suzanne
Als zoiets eenmalig is niet maar ja.. het is al een poosje aan de gang.
Suzanne
- djee01
- Zeer actief
ja denk nu ongeveer een week of 2 a 3. Maar het vreemde is dat het niet constant is. Zoals ik al eerder zei is het begin van de ontlasting vaak gewoon vast en soms is zelfs de gehele ontlasting vast (al komt dat steeds minder voor)
Als het aanhoud zal ik inderdaad weer naar de dierenarts moeten gaan, kom daar zo onderhand wekelijks
iedere keer is er wel weer iets
Als het aanhoud zal ik inderdaad weer naar de dierenarts moeten gaan, kom daar zo onderhand wekelijks
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat beeld past uitstekend bij Giardia- af en aan, 3 dagen een klein beetje opvangen en dan laten testten, dan weet je ook wat, t is namelijk behoorlijk besmettelijk
- djee01
- Zeer actief
ja was gelijk effe gaan opzoeken nadat joline dat schreef. Iemand enig idee wat het ongeveer kost zo'n onderzoek?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Nee, maar dat hoort niet belangrijk te zijn.djee01 schreef:ja was gelijk effe gaan opzoeken nadat joline dat schreef. Iemand enig idee wat het ongeveer kost zo'n onderzoek?
Oh, wat ga ik weer geen vrienden maken maar dit soort dingen horen bij het hebben van een dier; soms heb je onverwachte kosten.
Deal with it! Gewoon laten uitvoeren en afhankelijk van hetgeen eruit komt behandeling inzetten.
*edit; nee, ik weet niets van jouw financiele situatie maar ik erger me er kapot aan dat tegenwoordig het wel standaard lijkt dat eerst gevraagd wordt "wat zo'n onderzoek kost".... Dat stoort me! Honden (dieren) kosten geld... dat zijn dingen die je (en "je" bedoel ik nu in algemene zin) van tevoren had moeten bedenken.
Oh, en voor de zekerheid, stel dat het dit is, even weghouden van andere honden aub
Suzanne
- djee01
- Zeer actief
Jij trekt je conclusies op enkel de vraag wat een onderzoek kost, je hoeft me niet de les te gaan lezen en als je dat doet vertel me dan iets wat ik nog niet wist...
- djee01
- Zeer actief
ben ondertussen al bij de DA arts geweest, kom daar namelijk wekelijks..dus heb ik mijn antwoord al op wat het gaat kosten
Hoop zo dat het toch vanzelf over gaat....wil het nog effe aankijken, dus even niks lekkers (alleen voer) en deze week een soort dagboekje bijhouden. Verder ben ik er goed alert op dat ik haar ontlasting opruim en mn handen goed was.
Hoop zo dat het toch vanzelf over gaat....wil het nog effe aankijken, dus even niks lekkers (alleen voer) en deze week een soort dagboekje bijhouden. Verder ben ik er goed alert op dat ik haar ontlasting opruim en mn handen goed was.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
het is al 2 tot 3 weken zo en je kijkt het nog even aan?
sorry hoor, maar als het giardia blijkt te zijn is het nog superbesmettelijk voor andere honden ook.
jij kan je honden wel wassen, maar als je hond ergens poept kan een andere hond ook weer besmet
worden. ook als je de ontlasting opruimt.
was dit een advies van je dierenarts om het nog even aan te kijken?
sorry hoor, maar als het giardia blijkt te zijn is het nog superbesmettelijk voor andere honden ook.
jij kan je honden wel wassen, maar als je hond ergens poept kan een andere hond ook weer besmet
worden. ook als je de ontlasting opruimt.
was dit een advies van je dierenarts om het nog even aan te kijken?
- djee01
- Zeer actief
Nee de DA heeft daar geen advies over gegeven. pfff wordt er een beetje moe van
Stel gewoon een vraag maar schijnbaar is de diagnose al gesteld en worden er ook allerlei conclusies getrokken
Stel gewoon een vraag maar schijnbaar is de diagnose al gesteld en worden er ook allerlei conclusies getrokken
-
joline
- Zeer actief
Dat wisselende ontlasting beeld had mijn hond ook
Mijn hond heeft er trouwens ook een paar weken mee gelopen, juist door die wisselende ontlasting die hij had. Dan weer diarree, dan weer deels goede ontlasting en een klein gedeelte dunne ontlasting en ook gewoon goede ontlasting tussendoor.
Mijn hond heeft er trouwens ook een paar weken mee gelopen, juist door die wisselende ontlasting die hij had. Dan weer diarree, dan weer deels goede ontlasting en een klein gedeelte dunne ontlasting en ook gewoon goede ontlasting tussendoor.
- djee01
- Zeer actief
Thnx! ja het is goed dat ik dat weet want dat hou ik ook zeker in mijn achterhoofd. Ze kreeg novacam voor een pijnlijke poot. Met de poot gaat het steeds een beetje beter dus als dit niet erger wordt stop ik met de novacam, misschien is het ook een bijwerking daarvan.
Is je hond er na medicatie snel vanaf gekomen? Had gelijk natuurlijk wat informatie erover gelezen en las dat sommige honden er ook nog eens moeilijk vanaf komen
Is je hond er na medicatie snel vanaf gekomen? Had gelijk natuurlijk wat informatie erover gelezen en las dat sommige honden er ook nog eens moeilijk vanaf komen
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
-
joline
- Zeer actief
Kan ook een bijwerking zijn van de novacam inderdaad.
Ja, hij heeft één kuur gehad en daarna was hij er ook vanaf
Ja, hij heeft één kuur gehad en daarna was hij er ook vanaf
- djee01
- Zeer actief
giardia laten testen maar test was negatief, ook de novacam gestopt maar de wisselende ontlasting blijft helaas
- Rita
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Oud Duitse Herders en twee Mechelaars.
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb geen idee hoe lang je al bent gestopt met de Novacam, maar het kan een tijdje duren voor dit uit het systeem van je hond is.djee01 schreef:giardia laten testen maar test was negatief, ook de novacam gestopt maar de wisselende ontlasting blijft helaas
Over Giardia is bekend, dat het soms lang duurt voor je zeker bent dat het dat niet is. Vaak moet er veel vaker dan één of twee keer getest worden.
-
joline
- Zeer actief
Bij mijn hond was de test ook niet positief maar de dierenarts heeft toen wel meteen een kuur mee gegeven, want alles wees erop dat hij giardia had. Mijn dierenarts zei dat de ontlasting erg vers moet zijn om de giardia erin te zien 
- djee01
- Zeer actief
maar hoe kan de ontlasting vers zijn? Ik moest de ontlasting van 3 dagen bewaren
dus alleen de laatste ontlasting is dan 'vers' het andere is al 3 dagen oud..
Ik moest idd een wormentablet geven maar dit helpt denk ik niet tegen giardia....
Kan ik niet zomaar alle medicatie geven want mijn hond heeft epilepsie
dus alleen de laatste ontlasting is dan 'vers' het andere is al 3 dagen oud..
Ik moest idd een wormentablet geven maar dit helpt denk ik niet tegen giardia....
Kan ik niet zomaar alle medicatie geven want mijn hond heeft epilepsie