Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat moet je nu...??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Re: Wat moet je nu...??

Ongelezen bericht door hondje »

Sterkte morgen. :roos:
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Heel veel sterkte weer voor jullie morgen Thom!
Ik hoop echt zo dat ze met alles meewerken, want die ellende en nog meer boze emoties kunnen jullie er niet nog
bovenop hebben.
Geen knallen uitdelen, ik snap het wel, maar doe maar niet :flower:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

LongFields schreef:Als ze moeilijk doen over de kosten zou ik zeggen dat ik dan de aansprakelijkheidsstelling via de verzekering of je rechtsbijstand/jurist zou laten lopen, want er is geen twijfel over mogelijk dat zij aansprakelijk zijn voor alle gemaakte kosten die voortgevloeid zijn uit het fatale incident, veroorzaakt door hún hond. Hou het zakelijk als dat kan Thom.
Dat dus, je kunt ze gewoon aansprakelijk stellen voor de gemaakte kosten.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

Sterkte morgen Thom en Ria, en hou inderdaad het hoofd koel :roos:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

thom schreef:Eigenlijk zie ik er enorm tegenop, morgen naar de buren te gaan, in de wetenschap dat zij hun hond misschien straks weer kunnen verwelkomen, hier is het nog steeds kil en leeg.
Ze krijgen morgen een flinke rekening in handen, daarbij nog de dierenambulance en de crematiekosten hebben we zelf nog niet, daar hebben we niks geks mee gedaan trouwens, we wilden een eigen crematie voor Yla en daarna uitstrooien, dat was eigenlijk wat we persoonlijk ook hadden gedaan. In dat crematorium was zoveel meer mogelijk, maar daar hebben we geen gebruik van gemaakt.
Mochten ze nu morgen moeilijk gaan doen over de kosten, dan weet ik het nog niet, moet ik in gesprek blijven, of moet ik een (verdiende) knal geven ?
Kan me levendig voorstellen dat je daar tegenop ziet. Het is nogal een nachtmerrie waar jullie doorheen gegaan zijn, en daar zijn zij verantwoordelijk voor. Dat is nogal wat. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen. Voor morgen (straks..) maar ook gewoon, met het hele rouwproces en het verwerken van alles.. Er zal flink wat tijd in zitten, en néém die tijd ook.. Ik hoop dat jullie het op een gegeven moment een plek kunnen geven..
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Zouden jouw buren ook zo'n verdriet hebben gehad Thom, als hun hond iets dergelijks zou overkomen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

iones schreef:Zouden jouw buren ook zo'n verdriet hebben gehad Thom, als hun hond iets dergelijks zou overkomen?
Ik neem aan van wel, waarom vraag je dat ?
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

thom schreef:
iones schreef:Zouden jouw buren ook zo'n verdriet hebben gehad Thom, als hun hond iets dergelijks zou overkomen?
Ik snap die vraag niet :U:

Sterkte straks, Thom en Ria. :J:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
iones
Zeer actief

thom schreef:
Nou, om in te kunnen schatten in hoeverre ze met jullie mee zouden leven.

Ik vraag me af hoe ik me zou voelen als ik iemand in de ogen zou moeten kijken die vreselijk veel leed is aangedaan door toedoen van mijn hond.

Als je hen op zoekt zie je daar ook hun hond, de aanstichter van alle ellende. Of zouden ze de hond weg sluiten? Ik kan me namelijk voorstellen dat je werkelijk een pesthekel zult hebben aan dat beest.

Ik denk trouwens wel dat het jou een beetje zou helpen als je merkte dat ze daar verdriet van hebben. Als het ze namelijk onverschillig zou laten, zou dat weer extra pijn doen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
thom
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
thom schreef:
Nou, om in te kunnen schatten in hoeverre ze met jullie mee zouden leven.

Ik vraag me af hoe ik me zou voelen als ik iemand in de ogen zou moeten kijken die vreselijk veel leed is aangedaan door toedoen van mijn hond.

Als je hen op zoekt zie je daar ook hun hond, de aanstichter van alle ellende. Of zouden ze de hond weg sluiten? Ik kan me namelijk voorstellen dat je werkelijk een pesthekel zult hebben aan dat beest.

Ik denk trouwens wel dat het jou een beetje zou helpen als je merkte dat ze daar verdriet van hebben. Als het ze namelijk onverschillig zou laten, zou dat weer extra pijn doen.
Oke, ik snap je.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Persoonlijk zou ik mijn eigen hond waarschijnlijk inslapen als hij dit gedaan had. Niet omdat de hond dit wil of doet hoor, maar gewoon omdat het kon gebeuren. De hond zou dan ingeslapen zijn omdat ik mijn hond niet kon beheersen en omdat ik verkeerde keuzes had gemaakt. Deze mensen hebben zelf verwondingen opgelopen en zover ik las hele ernstige. Er is een hond dood van de buren en er zijn een aantal mensen getraumatiseerd. Dat is niet waarom je een hond hebt. Dat is niet het leven dat je wil hebben met je hond. Het betekent helaas letterlijk dat je je hond niet onder controle hebt en dat je een hele moeilijke pittige hond hebt. Nogmaals, dat de hond dit doet neem ik de hond niet kwalijk. Dat dit gebeurd is neem ik zelfs de eigenaren niet meteen kwalijk want die hebben dit ook nooit gewild. Buurhonden kunnen een tering hekel aan elkaar krijgen. Territoriumgrens, elke dag de geur en nooit de kans om elkaar echt te leren kennen en accepteren. Sommige mensen kennen hun hond prima, die kan buiten heel sociaal zijn maar die kan toch naar het leven staan van de buurhond op de grens van hun territorium.

Maar wat anders dan inslapen? Houden? En je buren elke dag confronteren met de hond die hun geliefde hond voor hun ogen verscheurd heeft? Je hond aaien met je gebroken hand en kapot gebeten handen? Je hond weer mee naar buiten nemen maar dan met muilkorf en aan een kort handvat? Wetende waar je hond toe in staat is en wetende dat jij als eigenaar niets kan doen voor het slachtoffer? Ik zelf zou daar waarschijnlijk niet voor kiezen. Hoe erg ook hoor. En herplaatsen? Straks letten de nieuwe bazen niet op, gebeurd het weer. Of niemand wil hem omdat hij een rottweiler heeft doodgebeten? Nee, hoe erg ook, ik zou mijn hond inslapen als dit heeft kunnen gebeuren waar ik bij stond. Dit is te erg. En het is te erg dat ik dan niet kon zorgen dat de buurhond er zonder ernstige verwondingen vanaf was gekomen. vechten kan gebeuren, gaatjes ook, maar verscheuren van een andere hond mag nooit gebeuren...... Dan heb je als eigenaar ernstig verzaakt en heeft je hond ook laten zien echt een hele linke hond te zijn als hij een waas voor de ogen krijgt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Het kan ook best zijn dat de buren nu niet hun hond willen in laten slapen, maar over een tijd alsnog. Omdat de impact nog door moet dringen of zo.
iones
Zeer actief

Ik weet niet of dit "dikke schedel" is.
In laten slapen vind ik zelf altijd een hele moeilijke beslissing. Bepalen over leven en dood van een ander. Ik worstel daar elke keer weer opnieuw mee. Heb van de week nog een oude pony moeten in laten slapen en daar heb ik ook mee geworsteld.

Bij mij gaat daar een mentaal proces aan vooraf. Ik kan dat gewoon niet zo gemakkelijk. Ik moet er echt naar toe groeien en dan nog...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja en dat zou ik dan minder belangrijk vinden en zeker niet de beslissing van af laten hangen, wat de mensen ( zouden kunnen gaan) zeggen en de buurt, .
ik zou t alleen doen als ik zelf 100% overtuigd was,......... dat ik t verder niet tot een goed einde zou kunnen brengen
iones
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tja en dat zou ik dan minder belangrijk vinden en zeker niet de beslissing van af laten hangen, wat de mensen ( zouden kunnen gaan) zeggen en de buurt, .
ik zou t alleen doen als ik zelf 100% overtuigd was,......... dat ik t verder niet tot een goed einde zou kunnen brengen
Precies!
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Sterkte vandaag Thom en Ria.
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

iones schreef:
S@ndr@ schreef:tja en dat zou ik dan minder belangrijk vinden en zeker niet de beslissing van af laten hangen, wat de mensen ( zouden kunnen gaan) zeggen en de buurt, .
Precies!
Echt? Want blijkbaar kan je dat niet garanderen. Je moet als je een dergelijke hond neemt vanaf dag 1 100% zeker zijn dat je kan garanderen dat er geen honden verscheurd gaan worden door jouw hond. Er is nu gebleken dat die garantie er niet is. Als je een stafford neemt weet je wat je neemt. Je koopt je pup en dan beslis je op dat moment dat jij gaat zorgen dat dit wat nu gebeurd is nooit kan gebeuren. Juist bij dit ras want je weet dat dit erin zit.

Als een labrador dit gedaan had was ik veel meer voor de tweede kans. Immers, je kan een eigenaar dit dan niet direct aanrekenen als de hond dit nooit eerder gedaan heeft. Dan neem je je maatregelen en dan zorg je dat dit niet meer kan gebeuren. Maar bij een stafford moet je dat gewoon direct bij aanschaf aan jezelf en de hond beloven. Reken er ook maar op dat deze hond nu de smaak te pakken heeft. Hij heeft geknokt alsof zijn leven er van af hing en hij heeft kunnen doen wat ergens ver in zijn genen lag en nu helemaal naar boven is gekomen. Deze hond gaat als hij de kans krijgt dit weer doen. Dat wordt een tijdbom. Een collie kan je na een dag schapendrijven ook niet meer op non actief zetten. Met een X mechelaar moet je ook niet 1 dagje gaan pakwerken, de hond totaal dol maken en dan zeggen, het wordt weer een bankhanger.... En bij een stafford kan je hem niet 1 zwaar gevecht laten doen om hem dan weer als huishond mee op straat te nemen. Dat betekent gewoon dat je de hond moet inzwachtelen met riemen en korven en zelfs met de nagels en het gewicht kan hij nog schade aanrichten.

En ik neem de hond niks kwalijk, de baasjes misschien zelfs niet eens. Het kan iets persoonlijks tussen de honden zijn geweest. Mijn hond Wuilus at de buurhond bij de voordeur maar speelde ermee in de achtertuin. Hoe vreemd en dus kan het best zijn dat deze mensen dit helemaal niet voorzien hadden. Maar feit blijft dat het nooit had mogen gebeuren en dat deze hond nu wel degelijk een ervaring rijker is die een behoorlijke impact op zijn of haar gedrag zal hebben. Na zo'n gevecht en een duidelijke overwinning is de kans gewoon veel te groot dat deze hond een nieuwe sport heeft. Zoals een collie zal herderen, een X mechelaar zijn prooi wil bezitten zo zal een stafford na een gevecht willen winnen en heersen. Helaas, maar het is niet anders....
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Sterkte vandaag.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Thom en Ria, ik hoop dat jullie alle medewerking van de buren krijgen en niet met hun hond geconfronteerd zijn. Wat een vreselijk lastig, pijnlijk bezoek moet dit zijn, in meerdere opzichten :knuffel1:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: En ik neem de hond niks kwalijk, de baasjes misschien zelfs niet eens. Het kan iets persoonlijks tussen de honden zijn geweest. Mijn hond Wuilus at de buurhond bij de voordeur maar speelde ermee in de achtertuin. Hoe vreemd en dus kan het best zijn dat deze mensen dit helemaal niet voorzien hadden. Maar feit blijft dat het nooit had mogen gebeuren en dat deze hond nu wel degelijk een ervaring rijker is die een behoorlijke impact op zijn of haar gedrag zal hebben. Na zo'n gevecht en een duidelijke overwinning is de kans gewoon veel te groot dat deze hond een nieuwe sport heeft. Zoals een collie zal herderen, een X mechelaar zijn prooi wil bezitten zo zal een stafford na een gevecht willen winnen en heersen. Helaas, maar het is niet anders....

:ok:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Vanmiddag om 17.00 uur hebben we afgesproken, hoop dat alles in alle redelijkheid zal verlopen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sterkte Thom, zal wel even slikken zijn :ugh:
thom
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
thom schreef:Vanmiddag om 17.00 uur hebben we afgesproken, hoop dat alles in alle redelijkheid zal verlopen.
Ga je alleen met Ria? Ik zou een tussenpersoon meenemen die tussenbeide kan schieten als het te emotioneel wordt.
Nee, we gaan samen. We willen dit in alle redelijkheid proberen op te lossen. Gisteren was ik opeens heel erg kwaad, nu ben ik weer rustig en redelijk.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik hoop dat t in alle rust kan worden besproken, maar ik wens je toch heel veel sterkte, dit moet heel moeilijk zijn
thom
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
thom schreef:
Nanna schreef:
thom schreef:Vanmiddag om 17.00 uur hebben we afgesproken, hoop dat alles in alle redelijkheid zal verlopen.
Ga je alleen met Ria? Ik zou een tussenpersoon meenemen die tussenbeide kan schieten als het te emotioneel wordt.
Nee, we gaan samen. We willen dit in alle redelijkheid proberen op te lossen. Gisteren was ik opeens heel erg kwaad, nu ben ik weer rustig en redelijk.
Ik zou toch zien dat ik iemand meenam. Het is geen kattenpis en voor hetzelfde geld liggen de buren opeens moeilijk en onredelijk te doen en is het bal. U kent het gezegde 'beter mee verlegen dan om verlegen'
Nanna, er is gewoon niet iemand beschikbaar. We hebben daar wel over nagedacht, verschillende mensen overwogen en uiteindelijk toch besloten het samen te doen. De buren en wij hebben 2 weken geleden iets verschrikkelijks meegemaakt, dan moeten we er toch ook met z'n vieren uit kunnen komen, dat is ons idee hoor. Maar bedankt voor het meedenken, iedereen trouwens :ok:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben het eens met Nanna, het lijkt me slim om een onafhankelijke derde mee te nemen.
thom
Zeer actief
Contacteer:

assiejaja schreef:Als het echt niet lukt of je niet wilt dat er iemand mee gaat.. dan zou ik wel met Ria afspreken dat als het te moeilijk is, er ook maar een hint van stront aan de knikker is, je opstapt. Samen. Misschien met een vooraf afgesproken zin als: het is voor mij nu beter om daar later op terug te komen, het lijkt me beter als we nu gaan.
Iets om in ieder geval niet verzeild te raken in toestanden. In geval van emotioneel reageren (ook van hun kant natuurlijk he), boosheid, of als het helemaal niet loopt zoals je zou willen. Dat kan helpen, en het ondersteunt ook om elkaar in de gaten te houden. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Hou je taai.
Bedankt. :ok:
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

LongFields schreef:Ik ben het eens met Nanna, het lijkt me slim om een onafhankelijke derde mee te nemen.
Ik eigenlijk ook, omdat het voor Thom en Ria vooral emotioneel zal zijn. Maar kan ook zijn dat dat juist averechts wekt op de buren en die zich hierdoor overdonderd voelen :denken: . Wat is wijsheid?
Thom en Ria gaan vandaag samen, mocht het niet goed verlopen zal het volgende gesprek wel moeten met een derde erbij?

Sterkte voor straks :roos:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
thom
Zeer actief
Contacteer:

yuki schreef:
LongFields schreef:Ik ben het eens met Nanna, het lijkt me slim om een onafhankelijke derde mee te nemen.
Ik eigenlijk ook, omdat het voor Thom en Ria vooral emotioneel zal zijn. Maar kan ook zijn dat dat juist averechts wekt op de buren en die zich hierdoor overdonderd voelen :denken: . Wat is wijsheid?
Thom en Ria gaan vandaag samen, mocht het niet goed verlopen zal het volgende gesprek wel moeten met een derde erbij?

Sterkte voor straks :roos:
Zo ongeveer hadden wij het ook in gedachten.
Vandaag is het precies 14 dagen geleden, dat we in deze nachtmerrie terecht kwamen. :(
Afbeelding
patricia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Contacteer:

Ongelezen bericht door patricia »

Sterkte voor straks.
Lijkt me heel moeilijk en emotioneel.
Groetjes Patries
Afbeelding
Plaats reactie