Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Aangevallen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Aangevallen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zie dit nu pas, wat een gedoe zeg!
Ik moet bekennen dat ik tijden met een varkensprikker heb gelopen (zo heten ze in de catalogus van de groothandel :P ) toen ik ergens woonde waar veel vervelende honden liepen.
Eenmaal gebruikt, niet op een hond trouwens :mann: Werkt goed, dat zeker.
Maar goed, het is wel foei.

Ik geef toch wel de voorkeur aan bazen met verstand, maar ja.
Blij dat de schade meevalt op alle fronten. Je zou zo'n baas met hond en al het kanaal inflikkeren.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

Lees dit ook nu pas en dacht nee niet Cayuga ( hoop dat ik het goed typ ). Kan je net gebruiken..
Maar gelukkig is het weer een blije eikel. :ok:

In dit geval fijn geweest dat gedrag van Skadi.

Snap echt niet dat die mensen niet zorgen dat die honden dan niet van het erf kunnen.
Ja tuurlijk hoef je er niet langs, maar je zou er wel gewoon langs moeten kunnen. :U:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marjoleine schreef:Ik zie dit nu pas, wat een gedoe zeg!
Ik moet bekennen dat ik tijden met een varkensprikker heb gelopen (zo heten ze in de catalogus van de groothandel :P ) toen ik ergens woonde waar veel vervelende honden liepen.
Eenmaal gebruikt, niet op een hond trouwens :mann: Werkt goed, dat zeker.Maar goed, het is wel foei.

Ik geef toch wel de voorkeur aan bazen met verstand, maar ja.
Blij dat de schade meevalt op alle fronten. Je zou zo'n baas met hond en al het kanaal inflikkeren.
Ik ben toch wel benieuwd waar jij dat op gebruikt hebt dan? :D
Kwam je soms een vervelende vent tegen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ouch! Deed dat zeer Mir? :mrgreen:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Gelijk heb je Marjoleine.
Liever een taakstrafje dan een verscheurde hond.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door johanna68 »

Idd fijn dat goed is afgelopen... tja honden op erf houden? Liep vaak met Wanda langs Magrietkanaal...Naast kanaal zandpad voor auto en daarnaast fietspad...langs een huis met een duitse herder en iedere keer was het raak..1e keer dat hij Wanda aan zou vliegen was omdat mevrouw hek open liet om paard in land te zetten..als antwoord kreeg ik..Tja hij ziet dit ook als zijn terrein :piew: Half dorp dus :oohja: En 2E keer vloog hij gelijk op Wanda af terwijl hek gewoon openstond..meneer naast huis stond..voor zijn garage.. Wanda zou niks doen dus ben er wel tussen gesprongen...wanda had nog wel wond aan neus..ik alleen paar tanden in hand(geen doorbijt) Toen riep meneer de hond ik liep naar hem toe..en plots kreeg hij zogenaamd telefoon tje..draaide zich om garage in en BAM deur dicht :U: Dat soort baasje moeten aangepakt worden...zouden geen hond mogen hebben
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

Jaren geleden moest ik ergens altijd langsfietsen. Het was bij ons in België een "buitenwijk." Volgens de buren hadden wij "valse pitbulls". (mijn jachtterriers dus) Telkens als ik daar met mijn honden langsfietste, werden ze vrij serieus aangevallen (niet alleen geblaft maar als het mogelijk was, ook gebeten, liefst van achter natuurlijk) door 2 loslopende bastaarden van een boomertype. Mijn honden gunden die gedrochten geen blik waardig en liepen gewoon verder aan de fiets, terwijl die beesten krijsend achterop kwamen. Maar ze waren toch intussen al een keer of 3, 4 gepakt. Die loslopers waren werkelijk lastig en vielen elke hond die daar passeerde, aan. Daartoe renden ze zelfs de openbare weg op. Ze liepen altijd los. Geen mens te bekennen die ze terugriep.
Op de een of andere manier werden ze maar nooit platgereden.
Dan ben ik maar eens naar die lui gegaan en heb gezegd dat ze hun joekers bij moesten houden, of anders zou ik mijn honden ter zelfverdediging de volgende keer ook loslaten.
Na nog een keer of 2 van dat, dat we aangevallen werden, waarbij achter het huis een stem HIIIEERRRR brulde, heb ik ze nooit meer gezien. Of ze "wegens allergie" op een advertentiesite beland zijn, in het asiel, of uiteindelijk toch overhoop gereden, ik weet het niet.
Ze hebben hun vervelende gedrag 2 jaar lang kunnen uitspelen, altijd als ik of iemand anders met honden daar langs kwam, werden we aangevallen, tot bijtens aan toe.
Later op jacht kwam ik dit gedrag veel tegen bij patterdales met stafford/ pitbull bloed. Inplaats van gaan te jagen, vielen die de naastlopende jachthond aan, en serieus, dat de stukken erafvlogen. Ik heb meerdere van zulke patterdales op verschillende jachten meegemaakt, en er zelf 2 honden aan verloren, de details wil ik jullie besparen. Ik kon mijn honden niet redden omdat het buiten de drift gebeurde (het bejaagde stuk bos) maar ik heb mijn honden later verscheurd teruggevonden, waarbij meerdere patterdales betrokken waren geweest. Zulke beesten horen noch in een jachtveld, noch ergens anders los te lopen. De eigenaar van de patterdales laadde ze in zodra ze terugkwamen, en naaide er direct uit, en tegen zijn gewoonte in, zoop hij zich die avond niet zat op die jacht: het was vast al eerder gebeurd en hij wist het wel.
Nu zijn er dan weer veel mensen in Nederland met zowel bijtgrage herdershonden als allerlei stafford en pitbull kruisingen met nog grotere en engere honden die hier niet thuishoren, tja dan krijg je van alles van dat.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

terrierjunk schreef:Nu zijn er dan weer veel mensen in Nederland met zowel bijtgrage herdershonden [knip], tja dan krijg je van alles van dat.
Skadi zegt dat die andere herdershond begon :pffff:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Nanna schreef:
Miranda schreef:
terrierjunk schreef:Nu zijn er dan weer veel mensen in Nederland met zowel bijtgrage herdershonden [knip], tja dan krijg je van alles van dat.
Skadi zegt dat die andere herdershond begon :pffff:
Geef nou maar gewoon toe dat Skadi er ondertussen hevig van genoten heeft :mrgreen:
Ja, dat dan weer wel :schrik:
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Verrek. Er staat nu een heel hoge, en zo op het oog uitermate stevige, dichte schutting.
Díé zag ik niet aankomen, maar ik ben er wél blij mee :cheer:
And few will ever climb
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”