Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer gevallen van hondsdolheid pups uit Bulgarije
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Weer gevallen van hondsdolheid pups uit Bulgarije
En dát is dus wat ik bedoel!
Hierdoor worden toch weer aannames gedaan!
Hierdoor worden toch weer aannames gedaan!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
En waarom zou dat niet kunnen dan? Net als al het gekloot hier in NL met honden zou het via een stichting toch ook mis kunnen zijn? Niemand heeft het toch over alle stichtingen? En waarom zouden deze honden geen gedragsproblemen kunnen hebben?

Dit slaat dus echt nergens op he? En dat deden 'we' trouwens al dus dat gaat gewoon doorEn gaan we weer lekker massaal honden kopen van broodfokkers om ze te verneuken en daarna in het asiel te dumpen.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat zegt niemand.rose schreef:En waarom zouden deze honden geen gedragsproblemen kunnen hebben?
Dat de NVWA moet melden dat buitenlandse honden gedragsproblemen kunnen hebben vind ik op z'n mis apart.
Stating the obvious.
Mag daar bij toch hopen dat er goed gescreend wordt door de betere stichtingen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Jion schreef:Dit soort berichtgeving helpt dan niet echt:
De NVWA ziet in toenemende mate interesse voor buitenlandse honden. Dit wordt onder meer gevoed door mediaberichten zoals recent over Roemenië dat van plan is om alle zwerfhonden af te maken. Hoe nobel het ook is om een hond uit het buitenland te adopteren, mensen moeten zich goed realiseren dat dergelijke honden vaak niet beschikken over de juiste documenten. Daarnaast kunnen deze dieren gedragsproblemen hebben.
Die lopen zwaar achter.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik denk dat de honden van die verkoper/handelaar/stichtinghouder zelf zijn.Marieke* schreef:Maar als ik het zo lees, zijn de pups niet ge-ent en daarom in beslag genomen. En wat betekent "prive honden"? Ze waren blijkbaar niet ge-ent, maar leefden ze op hetzelfde adres? Zijn ze in Nederland gefokt/geboren of uit het buitenland?
Niet geënt (in Nederland niet verplicht) dus samen met die Bulgaarse hondjes meegenomen.
Alle honden uit voorzorg meegenomen kennelijk en niet omdat er ziekteverschijnselen waren?
Dat maak ik op uit het bericht
- iones
- Zeer actief
Ik kom op een ander forum, en daar is iemand die vraagt over het adopteren van een hond uit het buitenland.
En daar heb je dus allerlei negatieve reacties op met vooroordelen en aannames. Vandaar dat ik zo reageerde.
En daar heb je dus allerlei negatieve reacties op met vooroordelen en aannames. Vandaar dat ik zo reageerde.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb ook gehoord dat het om een stichting gaat idd. Met een best heel nette site
De naam van de stichting staat op fb, maar geen idee of ik het hier zeggen mag?
- iones
- Zeer actief
Maar is het daarmee dan bevestigd?
- iones
- Zeer actief
Als die stichting genoemd wordt, dat het dan ook werkelijk die stichting is?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hoef je helemaal niet fout voor te zijn hoor dat je hond parvo heeft.
Misschien was dat beest net besmet zonder het te weten , toen ingeent en hier in Nl pas ziek geworden.
Kan iedereen overkomen.
Misschien was dat beest net besmet zonder het te weten , toen ingeent en hier in Nl pas ziek geworden.
Kan iedereen overkomen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Célie schreef:Het gaat toch over Rabiës niet over parvobouvierpoedel schreef:Hoef je helemaal niet fout voor te zijn hoor dat je hond parvo heeft.
Kan iedereen overkomen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja maar wat kun je er aan veranderen .Tara schreef:En daarbij vind ik Rabiës ook wel van een iets andere orde dan Parvo.Célie schreef:Het gaat toch over Rabiës niet over parvobouvierpoedel schreef:Hoef je helemaal niet fout voor te zijn hoor dat je hond parvo heeft.
Kan iedereen overkomen.
Hoeft niemand schuld aan te hebben.

- iones
- Zeer actief
ik weet het niet.
Je zou een hond in quarantaine kunnen houden, vervolgens ertegen vaccineren alvorens je hem uitvoert. Maar ik denk dat er qua tijd veel druk wordt uitgeoefend.
Je zou een hond in quarantaine kunnen houden, vervolgens ertegen vaccineren alvorens je hem uitvoert. Maar ik denk dat er qua tijd veel druk wordt uitgeoefend.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ja en dat kwam trutje Sharon wel heel goed uit...Jion schreef:Nu blijkt dat deze pups helemaal niet besmet waren met rabies. De testen waren vals positief.![]()
https://www.knmvd.nl/actueel/nieuws/ite ... -Bulgarije
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
jacq1970 schreef:ja en dat kwam trutje Sharon wel heel goed uit...Jion schreef:Nu blijkt dat deze pups helemaal niet besmet waren met rabies. De testen waren vals positief.![]()
https://www.knmvd.nl/actueel/nieuws/ite ... -Bulgarije

- iones
- Zeer actief
dat is knap lullig! Negatieve publiciteit, en dat blijft veel langer hangen dan dit achteraf correctieberichtje!
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat apart! Maar wat hadden de pups dan? Zijn die dan ten onrechte ingeslapen?
- iones
- Zeer actief
Bleek toch geen rabiës te zijn. Maar de pups zijn al afgemaakt.
Dat moesten ze eens zo doen bij mensen......
Dat moesten ze eens zo doen bij mensen......
Laatst gewijzigd door iones op 07 dec 2013 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wel vreemd dat de eerste test dan postitief was en later negatief.Jion schreef:Dat is maar hoe je het bekijkt. Volgens het protocol zijn ze terecht ingeslapen, want de eerste test was positief en dan nemen ze (terecht, denk ik) geen enkel risico. Maar achteraf bleek die eerste test dus vals positief. Het zure is dat je pas na de dood van de hond een echt betrouwbare test kunt doen, en die was negatief.duitse herder schreef:Wat apart! Maar wat hadden de pups dan? Zijn die dan ten onrechte ingeslapen?
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
De staatssecretaris die daarna veel regels aan gepast heeft... Sharon Dijksma.bouvierpoedel schreef:jacq1970 schreef:ja en dat kwam trutje Sharon wel heel goed uit...Jion schreef:Nu blijkt dat deze pups helemaal niet besmet waren met rabies. De testen waren vals positief.![]()
https://www.knmvd.nl/actueel/nieuws/ite ... -Bulgarijehtf is Sharon.?
- Joswolf
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
- Contacteer:
Ik geef normaal niet graag onnodige inentingen. Rabies komt eigenlijk hier niet voor. Twee dieren die nog al eens over de grens mee gaan die hebben dat wel just in case. Laatst met een nepwolf naar Turkije geweest en daar heerst wel rabies en omdat dat Buiten de EU is en een risico land voor rabies moest ik een enting, titertest door erkend lab en bij goede aantal anti lichamen moet je dan nog drie mnd wachten voordat je terug mag rijzen je mag namelijk wel eerder weg Maar dan niet teug komen door de 3 mnd incubatietijd. Verweg landen blijven een risico en het is Maar hopenmet die puppentransporten dat die geen onheil brengen. Misschien toch goed dat men ff wakker is geschut nu en Meer controles houden. Het is wel een dodlijk Virus voor mens en dier en het is een zeer pijnlijke dood.
Jos
Jos